Voorwoord in dit nieuwe forum

Subforum Geloof in Indonesië 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Voorwoord.

Ik heet U van harte welkom op het religie forum op indahnesia.com.

Het leek de beheerder van deze site een goed idee een apart religie forum aan te maken gezien de discussies die heden terug te vinden zijn op dit forum. We hebben het hier natuurlijk over de religie in IndonesiŽ op de eerste plaats en de samenhang die het heeft met andere landen. Waarbij natuurlijk niet onopgemerkt mag blijven de standpunten die een Nederlandse parlementariŽr inneemt, en de weerstanden die dit oproept in bijvoorbeeld de Indonesische samenleving. Ondertussen kennen we allen de meer dan sprekende voorbeelden.

Het lijkt me goed het onderwerp religie een definitie te geven. Niet in de laatste plaats om duidelijkheid te scheppen in wat de term religie nu feitelijk is. Ik ben zo vrij geweest Wikipedia te raadplegen, tevens een bron die voor iedereen toegankelijk is, als ze ook dit forum kunnen bezoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Religie

Voorts is er gekozen voor de volgende link,

http://www.indonesie.nl/id/1/1(...)ductie,_religie.html

We zijn allen mensen in een samenleving. Als Nederlander in IndonesiŽ en de IndonesiŽr die in Nederland deel uitmaakt van de samenleving. Waarbij we duidelijk ook leeftijdsverschil aantreffen. Beide samenlevingen hebben een kleurrijke achtergrond en cultuur. Dit is mede bepalend voor de verschillende inzichten in de dagelijkse onderwerpen die terug te vinden zijn in de media, internet, krant, en natuurlijk de televisie.

De spelregels voor dit forum zijn natuurlijk zoals in de FAQ
http://forum.indonesiepagina.n(...)FAQ/#Rules_Behaviour zijn aangegeven. Het is een bekend verschijnsel dat in discussies waar religie onderwerp is het er soms verhit aan toegaat. Dit geeft mede aan hoe gevoelig dit onderwerp ligt. Ik wijs er gemakshalve nog maar eens op dat als fatsoensnormen in algemene zin overschreden gaan worden de moderators hun bijdrage gaan doen in de discussie. U mag daar onder verstaan het aanpassen van een bericht of volledige verwijdering van tekst of het hele bericht/reply.

Uw mede forummer en moderator,

Oyibo

It's only kinky the first time.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Heb even de berteffende code nagelezen.
2.2 ∑ Gedrag
Gedraag je. Het wordt niet gewaardeerd als je grappig probeert te doen om mensen die serieus zijn, en de andere kant op. Een grapje is prima, maar er zijn grenzen natuurlijk.[/i Geen discriminatie, overtreden van wetten (de Nederlandse wetgeving is van toepassing op deze server) of het aanzetten daartoe. Internet regulering ('netiquette') is ook van toepassing.

Ik hoop dat in de toekomst netjes volgens de regels gediscusieerd wordt .
Ben toch " geschrokken" dat ik ergens las dat men hier behoolijk te keer kunnen gaan als ze gaan discussieren over Islam .
Sterkte en wijsheid voor de nwe moderator.
Ome Sid.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om Sid,

Zoals aangegeven is kan een onderwerp als religie een verhitte discussie geven. Enige relativering in het heetst van de strijd kan geen kwaad.
Die relativering kan worden aangebracht als dat nodig is door het moderaille. We zijn allemaal mensen met onze eigenschappen. De discussie die tot nu toe is gevoerd laat wat mij betreft zien dat hier op een goede manier plaats heeft. De enkeling die hier zo af en toe uit de rails loopt ondergaat een keurige correctie. En is zeker niet maatgevend voor de algemene vorm van discussie. U kunt hieruit concluderen dat de gemiddelde leeftijd op dit forum hoger is dan de gemiddelde andere fora op het internet.

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Heee mijn zoon is moderator geworden, zal zeker een aanwinst zijn en ik wens hem veel succes.
Later als ik wat meer tijd heb zal ik weer een bezoekje brengen op Indah, mijn internet is nog niet in orde dus zit ik in een warnet.
Is overigens best te doen.
Alles goed met Om Malam heb een honda bebek gekocht het weer is goed weinig regen en een mooie temperatuur.
Sorry dat ik offtopic ben zoon, later zal ik zeker terug komen in deze topic, want ik verbaas me elke keer weer, gisteren naar een trouwerij geweest, aan de ene kant zijn ze zo preuts als de pest, het geloof is een niet weg te denken onderdeel van het leven hier, maar als ik op zo'n trouwerij de zangeres op de maat van Dagdut haar onderlichaam zie draaien dan is dat zo erotisch als de pest, zo'n dametje is in staat een impotente ouwe lul van 90 weer een staander te laten krijgen.
dat dat rijmt niet met het geloof, ik kijk dan ook niet hahahaha
Groetjes Malam

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,290 pageviews Een website van indahnesia.com