Nieuw subforum en nieuwe moderator!

Subforum Geloof in Indonesië 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Het subforum zal dadelijk verder ingeleid worden door jullie nieuwe moderator Oyibo . Oyibo zal een oogje in het zeil houden en kan vrijwel hetzelfde als ik, dus ook de boel netjes aan kant houden. Hij is over het hele forum actief per direct. Hij zal ook topics die gerelateerd zijn aan dit nieuwe subforum netjes verplaatsen. Melding maken van een 'verloren' topic kan hier dus ook direct!

Veel succes toegewenst aan Oyibo en welkom as moderator op dit forum! Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dankjewel Jeroen !
Ik ga er straks een biertje op drinken, maar eerst nog even wat forum verplichtigtingen doen ! Ohja, en nog bedankt voor de doos met fonkel en blinkend nieuwe slotjes. Laten we hopen dat hiervan zo weinig mogelijk gebruik gemaakt hoeft te worden. Emoticon: Party! Emoticon: Smile

It's only kinky the first time.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Oyibo, succes toegewenst als moderator en vertel eens iets meer over jezelf zodat we weten wie je bent. Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Hallo Yoke,

Ondertussen weten de meeste wel iets, maar ter aanvulling.

Oyibo is gehuwd met een fantastische vrouw en we hebben 2 kinderen.
Oyibo is 45 jaar woont en werkt sinds begin dit jaar in Indonesie.
Mijn vrouw en ik zijn expats, en we hebben elkaar ontmoet op het Afrikaanse continent. We hebben een huis op Bali. We wonen nu in Indonesie net onder Singapore zeg maar. MIjn vrouw is Balinese van afkomst. Integenstelling tot relaties die ik zie hebben wij praktisch geen leeftijdsverschil. We hebben het erg naar ons zin hier. Tot vorig jaar hadden we alleen vakanties in Indonesie. De kinderen verbleven bij hun grootouders. Die komen in het nieuwe schooljaar ook hierheen. En dan zijn we weer kompleet. Emoticon: Yes!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gefeliciteerd Oyibo, ben wat dat betreft iemand die vernieuwing aan hang.
Waar het ook omgaat, dat het nu de continuÔteit gegarandeerd is.
Waar twee mensen in dit medium in geloven, kan alleen maar verbeteringen brengen.
Mits er ook op een lijn gewerkt kan worden.
En het hanteren van de regels nageleefd zal kunnen worden.
Met een fictie van flexibelheid, zal er door gediscussieerd kunnen worden ?
Maar zeg een eerlijk ik dacht dat u de zoon van was.
En die zit nu ook bij je???
Oke ik hou van grapjes, dus niets mis mee, maar ik had al eerlijk een gevoel van u, dat u nog zo slecht niet was, en onpartijdig je eigen mening weer gaf.
Succes, en hoop maar dat er lekker door gediscussieerd kan worden, met respect voor elkaar. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ook van mij succes als moderator toegewenst Oyibo. Van mij ook een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid: waarom praat je in de derde persoon als je het over jezelf hebt? Ben je van Indiaanse afkomst ofzo?

Mzzl

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hey gezellig Oyibo Emoticon: Party!

En succes, verder denk ik dat deze beslissing '' Forum Indahnesia '' nog sterker maakt.

Grt.. Emoticon: Wink

Live life to the max.......

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dank Om Ziel en Dangdude !

Om Ziel,
Verbetering? Ik weet ook niet wat Jeroen bezielde Emoticon: Wink Ik ben nog steeds vergeten te vragen of de oorzaak drank was. Emoticon: Party! Voor wat betreft mijn forumvader, dat was een goeie grap. In het echte leven hadtie mijn vader kunnen zijn als hij goed zijn best had gedaan. Voor wat betreft de regels en discussie zal er niets veranderen, er is geen verschil in handelswijze, bovendien de spelregels zijn duidelijk genoeg. En uiteraard een goede discussie met respect voorelkaar, want daar begint het mee.

En een witz kan zeker geen kwaad.

Dangdude,
Van afkomst Nederlander, ondertussen is wereldburger een betere benaming. De derde persoon, Oyibo is duidelijk een forumnaam. Anders had ik mijn eigen naam gebruikt. Niet dat ik me schaam voor mijn eigen naam, nog waarvoor ik sta in het dagelijkse leven. Het is wel een vorm van privacy. En ik weet uit ervaring dat in omstandigheden het beter is dit zo te laten. Dat heeft ook met de verantwoording die ik heb in het dagelijkse leven. die zijn niet bijzonder maar ervaring is een dure leerschool. Vandaar. Voor mensen die ik beter ken zijn er geen geheimen. En er zijn mensen op dit forum die wel weten wat ik doe en waar ik dagelijks ben. En dat is afdoende.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Thanks Martin-Solo Emoticon: Smile

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Gokje, je werkt in Bantul en je zit in de olie-industrie. Moet wel. Want je hebt ook in Afrika gewerkt Emoticon: Wink
Wijzelf zijn ook nog steeds aan het zoeken naar expatfuncties. Nederland is belastingtechnisch niet zo interessant meer voor ons. Bovendien trekt t avontuur ons wel. Bevalt t een beetje daar?

From Dayeuhkolot with love

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Monyet,
Het bevalt hier goed.
Ik weet niet wat je opleiding en achtergrond is, maar voor de Olie industrie zijn er veel Engelse sites die banen in Azie aanbieden. Maar ook zoek termen in google, "jobs Asia" levert al het nodige op. Voor wat betreft de opmerking dat Nederland belastingtechnisch niet gunstig zou zijn. Dat is maar ten dele waar.
Mocht je in loondienst werken kun je een Nederlands en lokaal salaris hebben. Raadpleeg je accountant maar eens. Die kan je veel vertellen en wat je het beste kan doen in jouw situatie, peroonlijke omstandigheden kunnen nogal verschillen. Succes !

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Leuk Oyibo, Zeker daar gebleken is dat je een persoon met ervaring bent en een goede kijk hebt op het gebeuren in RI maar ook respect voor andere forumleden.
Cheerio (by the way Jeroen, wordt het je te druk?)

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

YB, Jeroen komt morgen bij mij aan in Jakarta. De grote forumbaas heeft een paar daagjes verlof dus Emoticon: Wink

Begin de details te vergeten

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Thanks YB !

JohanN.
Hoezo vakantie Emoticon: Angry
Zet hem maar flink aan het werk Emoticon: Wink

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 04-05-2008 13:18 Yogya-Bali wrote:
Leuk Oyibo, Zeker daar gebleken is dat je een persoon met ervaring bent en een goede kijk hebt op het gebeuren in RI maar ook respect voor andere forumleden.
Cheerio (by the way Jeroen, wordt het je te druk?)

Te druk nog niet, maar om te voorkomen dat het dat wel wordt dus een hulplijn ingeschakeld. Emoticon: Puh!

BertH
Gebruiker
spacer line

Beste Jeroen,

In verband met de mensonterende opmerkingen van je nieuwe moderator Oyibo in het topic "Onderhandelen hotel" wil ik een klacht bij jou deponeren over dit respectloos gedrag van deze man, zoals hij al eerder heeft getoond. Nu heeft hij het onderwerp weer op slot gedaan, want mijn antwoord mag natuurlijk niet gezien worden, maar ik laat het er niet bij zitten. Dit gedrag zal aan de kaak moeten worden gesteld. Het is niet in het belang van je website en je forum dit te laten voortduren. Ik hoop dat je gepaste maatregelen neemt.

Vervolgens wil ik je wijzen dat jij, als eigenaar/beheerder van deze site, je heel kwetsbaar hebt opgesteld. Vele respectloze en mensonterende berichten zijn hier te lezen, wat misschien in Nederland onder vrije meningsuiting kan vallen, maar in een land als IndonesiŽ als zeer beledigend zullen worden ervaren, als dit bij bepaalde instanties bekend zou worden. In RI kun je niet zomaar van alles zeggen. Dat zou directe gevolgen hebben voor jou persoon.
Natuurlijk zou je je kunnen beroepen op het feit dat dit een Nederlandse site is, maar ik denk niet dat men in Jakarta onder de indruk komt van een dergelijk excuus en je website direct blokkeert en betrokkenen opspoort, die dan de power van de Indonesische wet zullen gaan ervaren.
Ik denk dat je je website op een andere manier moet gaan definiŽren en eerder in respectloze opmerkingen die betrekking hebben op de Islam of op de regering, met name de President, moet ingrijpen op een sussende manier en niet met de botte bijl methode van Tom, want IndonesiŽrs pikken niet wat er nu opstaat. Het wachten is op de persoon die uit frustratie dit kenbaar gaat maken.

Poverty is a great equalizer, but not by choice.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Respectloze opmerkingen kunnen ten aller tijde gemeld worden via het gele driehoekje, het zogenaamde topic-report. Daar zal zeer zeker naar gekeken worden, want het is precies zoas je zegt dat sommige dingen hier anders liggen als in Nederland. Helaas geen topic-reports ontvangen en alle berichten nalopen is helaas ook niet te doen.

Voor het andere zal ik in dat topic nog even reageren.

BertH
Gebruiker
spacer line

Jeroen, dat topic is op slot gezet.

Eigenlijk hoeft niemand verwachten het topic rapport te hoeven gebruiken voor opmerkingen van een moderator, wat! Kennelijk leest hij wel alles, en reageert ook op van alles als user in de hoedanigheid van moderator. Dat blijft vreemd overkomen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Jeroen, ik sluit me volledig aan bij Bert. Ik heb gisteren na 21.30 NL. tijd niet meer gekeken op het betrefende topic, maar was wel erg nieuwsgierig naar de reactie die ik zelf n.a.v. een uitspraak van Oyibo had geplaatst. Realiseer je ook dat niet iedereen af weet van het gele driehoekje en jou dus als moderator niet altijd meteen weet te vinden. Nu heb ik bijv. proberen te rageren met dat driehoekje (wat hier boven in het topic staat???), maar dan kom ik gewoon op dit stukje uit. Jerun, ik vind de opmerking van Oyibo echt volstrekt niet kunnen, ik kan het niet meer terugvinden en dus ook de reacties aarna niet. Wie heeft het op slot gedaan?

groet elsbeth

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-03-2009 03:10 BertH wrote:

Vervolgens wil ik je wijzen dat jij, als eigenaar/beheerder van deze site, je heel kwetsbaar hebt opgesteld. Vele respectloze en mensonterende berichten zijn hier te lezen, wat misschien in Nederland onder vrije meningsuiting kan vallen, maar in een land als IndonesiŽ als zeer beledigend zullen worden ervaren, als dit bij bepaalde instanties bekend zou worden. In RI kun je niet zomaar van alles zeggen. Dat zou directe gevolgen hebben voor jou persoon.
Natuurlijk zou je je kunnen beroepen op het feit dat dit een Nederlandse site is, maar ik denk niet dat men in Jakarta onder de indruk komt van een dergelijk excuus en je website direct blokkeert en betrokkenen opspoort, die dan de power van de Indonesische wet zullen gaan ervaren.

Het is ook zo dat een moderator cq eigenaar aansprakkelijk gesteld kan worden .
Gelukkig dat de 2 moderatoren ook hun werk doen , zodra het uit de hand begin telopen.
Aan de andere kant kunnen de leden ook actieverr opstellen om indien nodig in te grijpen .Dus wij kunnen samen zorgen dat Indahnesia een nette Nederlandse site blijft waar velen informatie kunnen zoeken of hun eigen (reis)ervaringen vertellen. .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wijze woorden Om Sid.

BertH
Gebruiker
spacer line

Elsbeth, je kunt het nog steeds lezen door naar je profiel te gaan. Daaronder staan de topics waarop je hebt gepost. Ook die dus. Het lijkt mij het meest waarschijnlijk dat Oyibo-Tom het topic direct op slot heeft gedaan na mijn reactie.

SA: Er zijn al vele topics, die nog steeds op de site staan, die respectloze opmerkingen bevatten naar het adres van de moslims, en de Islam in het algemeen, maar ook aan het adres van de Indonesische President. Dat zijn opmerkingen, het maakt daarbij niet echt uit wie ze gemaakt hebben want dat valt niet altijd te achterhalen, die de eigenaar/moderator voor enige tijd kunnen opbergen en dan de toegang tot het land kunnen worden ontzegt.

In dit land van omkoperij zijn er echter nůg meer mogelijkheden. Je moet alleen de weg weten. Laten we daar maar niet aan denken.

Mee eens ben ik het met de opmerking dat deze site een nette Nederlandse site moet worden waar veel informatie beschikbaar is mbt reizen in dit land. Maar ook discussie over het land en het reizen daarin mogen dan niet ontbreken, maar in nettere termen en met wederzijds respect. Want dat is waaraan het ontbreekt en wat met de botte bijl wordt behandeld.

Er zijn al eens meer opmerkingen geweest over een moderator, Oyibo - Tom, die deelneemt aan de discussie en die ook danig in de war stuurt, waarna het topic verzand. Dat heeft niets meer van doen met ingrijpen waar het uit de hand loopt, dat heeft van doen met het uit de hand laten lopen. Dat past een moderator niet. En zeker niet met dergelijke opmerkingen. Ik voel me persoonlijk beledigd door zijn botheid; ik laat het er niet bij zitten, dat is beloofd. Punt uit.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Bert, ik heb het gezien. Ik vind het onbegrijpelijk dat niemand wat sterker afstand neemt van de opmerkingen van O. Ik blijf erbij, ontoelaatbaar en walchelijk.
Maar Bert, ik vind jouw bedreigende woorden aan het adres van Oyibo en Sieb ook niet kunnen. Dat is pure chantage en wat mij betreft ook ontoelaatbaar, veel teveel door emoties geleid (wordt dat vrouwen niet altijd verweten????)
Waarom is het voor velen zo moeilijk om elkaar op een normale manier op dingen te wijzen? Ik begrijp daar echt geen snars van.
Groet Elsbeth
P.S. k heb je mijn mailadres gestuurd, als je een keer terugschrijft, kan ik je persoonlijk schrijven.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 03-03-2009 09:19 BertH wrote:
SA: Er zijn al vele topics, die nog steeds op de site staan, die respectloze opmerkingen bevatten naar het adres van de moslims, en de Islam in het algemeen, maar ook aan het adres van de Indonesische President.
Dat zijn opmerkingen, het maakt daarbij niet echt uit wie ze gemaakt hebben want dat valt niet altijd te achterhalen, die de eigenaar/moderator voor enige tijd kunnen opbergen en dan de toegang tot het land kunnen worden ontzegt.

Dat weet ik ook , in het verleden ging het zelf een paar keren misgegaan.

Ik , als Indonesier en Moslim werd soms ook persoonlijk aangevallen door bepaaalde personen.
Maar zoals je ziet , ik ben nog steeds aanwezig.

Over het niet kunnen achterhalen van bepaalde users is ook iets van te zeggen.
Als je langer meedraait en goed leest kan je zo iemand snel opsporen .

bisa dicek of makemyday .

BertH
Gebruiker
spacer line

On 03-03-2009 09:50 elsbeth wrote:

Maar Bert, ik vind jouw bedreigende woorden aan het adres van Oyibo en Sieb ook niet kunnen.

Ik ben opgegroeid met "terugbetaling in gelijke munt". Dat krijg ik er nooit meer uit. Wat gij niet wilt ... is een mooi gezegde. Maar als iemand zo beledigend is moet hij niet gek opkijken zelf beledigd te worden. Ik snap dat het niet zo van deze tijd is. Degene die reageert wordt aangemerkt als de aggressor, maar hij die begint is dat in mijn ogen. Ik begin niet zo gauw met beledigingen te smijten, maar als ik beledigd wordt gaat de beerput open, want dat kan ik nml. ook.

On 03-03-2009 09:50 elsbeth wrote:
Ik heb je mijn mailadres gestuurd, als je een keer terugschrijft, kan ik je persoonlijk schrijven.

Dat is al dagen geleden gebeurd. Ik kijk af en toe wel maar kan binnenkort enige tijd zonder internet zitten.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,053 pageviews Een website van indahnesia.com