|
|
|
|
|
On 30-04-2008 17:42 merapi wrote: Albert, ik verdedig geen enkele kerk, maar dit soort fanaten zoals jij, vliegen bij de geringste kritiek in de boom.
|
Sorry als ik wat te heftig reagerrde.
|
Doe pelan2 en ga meer lezen in plaats van gelijk iemand aan te vallen.
|
Wat meer lezen of langzamer kan ik ook van jou zeggen.
Ik heb het over de evolutie in het verleden (missing link) en jij antwoordt over Evolutie in het heden en toekomst. Lijkt mij een vorm van langs elkaar heen communiceren.
De een zegt mooi weertje vandaag vindt je ook niet, de ander antwoordt morgen is het zondag.
|
|
|
|
|
|
|
Begrippen, shmegrippen. Eerst waren t gewoon vreemdelingen en buitenlanders, toen immigranten en toen moest er weer een nieuwe woord bedacht worden en dat werd "allochtoon". Straks komen ze weer met een nieuw woord en dan krijgt dát woord weer n negatieve lading. Probleem zit m niet in t woord maar in t gebruik ervan. Van mij mag iedereen zo noemen als je wil, zolang er maar respect van uit gaat.
|
|
From Dayeuhkolot with love
|
|
|
|
Mooi kanon toch?Ik hou wel van wat historie.Zo maken ze ze niet meer hoor!Ik heb altijd mijn eigen kanon bij me,die is vrij om ook op te gaan zitten en dan zie je over 9 maanden wel wat er gebeurt!Daar komt geen God aan te pas hoor
|
|
|
|
|
Topic verplaatst naar 'Geloof in Indonesie'
|
|
|
|
|
|
Voor Molukkers heeft die kanon héél véél te maken met Tete Jonker en de spreuk: "Bikin baik buat Belanda .... dapat tai kembali".
Men heeft óók hem omgebracht omdat men hem verdacht van 'opstandige aktiviteiten en samenspanningen'.....
|
|
Bikin baik buat Belanda .... dapat tai kembali".
|
Goed maken met de Hollander...................... is stront terug krijgen
aldus Om Anis.
Zou kunnen, maar ik wilde Merapi alleen maar even het kanon laten zien.
Trouwens wat heeft dit met de eventuele Christelijke roots van de koran te maken Anis ?
Voor de belangstellenden, hier is wat informatie over Tete Jonker en de molukse cultuur.
Praktische opdracht Geschiedenis De Molukse cultuur en ... (Zoals in het verhaal van kapitein Jonker) . ... duif wordt waargenomen tijdens de strijd (demo b.v.) dan wordt er gezegd dat ‘Tete Jonker’ je vergezelt. ...
www.scholieren.com/werkstukken/13419 - 62k - In cache - Gelijkwaardige pagina's
( ff Tete Jonker googelen)
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
Bikin baik buat Belanda = Je doet veel(alles) voor de Belanda's (Hollanders), en als dank krijgt je stront terug.
|
|
|
|
|
|
On 06-05-2008 19:49 sidia wrote: Bikin baik buat Belanda = Je doet veel(alles) voor de Belandas (Hollanders), en als dank krijgt je stront terug.
|
terima kasih Om Sid voor de juiste vertaling.
Ik ben ook maar een Belanda, maar gooi niet met stront
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
Anis en Om Sid, ben ook een belanda net als Yoke, gooi beslist niet met stront, probeer juist te leren en te begrijpen wat zich 350jaar heeft afgespeeld.
Ga niet de tempo doeloe tijd vergelijken met anno 2008 en vergeet ook niet dat heel veel belanda"s aangetrouwde Indische familieleden hebben, met wie de band zeer hecht is.
|
|
|
|
|
ik ben zelf al tig jaren getrouwd met een belandanese , een totok se (of zoiets , bestaat het woord wel ?).
|
|
|
|
|
|
4yoke4
Zou kunnen, maar ik wilde Merapi alleen maar even het kanon laten zien.
Trouwens wat heeft dit met de eventuele Christelijke roots van de koran te maken Anis ?
Posted 30-04-2008 18:27
|
Niets ..... maar als Molukker vindt ik wel dat deze 'kanttekening' gemaakt dient te worden, hij is overigens met een 'Sumatraanse adelijke vrouw' getrouwd .... als Molukkers twee duiven zien, liefst een mannetjes duif en een vrouwtjes duif dat wordt verondersteld dat 'Tete Jonker en zijn vrouw' met hun 'geest' aanwezig zijn ......
Met geloof heeft het te maken als bijgeloof en 'echt' geloof ....
|
|
'Ahu kura ahia, mansia nia'
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|