Koninginnendag Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Rissee01
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Is er enige activiteit gedurende dit heugdelijke feit op Bali (nl bar of kroeg?). Dan zal ik namelijk mijn oranje shirt vroegtijdig uit mijn koffer halen, anders wordt het pas gedurende het EK :-)).

Gr,

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als Nederlands Staatsburger kan je bij de consul melden, en vragen voor een uitnodiging.
Zolang ze niet weten waar je zit, en dat is het meestal, dan kunnen ze je ook geen uitnodiging sturen.
Dus je eigen maar uitnodigen...
Dat was mijn ervaring enkelen geleden, in Bandung.
Daar houden ze ergens richting Lembang toen in die tijd een feest als zakenlopen en koek happen, met veel heel veel drank.
hoe het nu de laatste jaren er aan toe gaat weet ik niet, ben met de koninginnen dag thuis,in Holland Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Nederlanders die geregistreerd zijn bij de Nederlandse ambassade in Jakarta krijgen een uitnodiging voor Koninginnendag.

Jammer in mijn geval dat mijn vrouw niet wordt uitgenodigd, bij de registratie is haar naam wel doorgegeven.
Het glaasje water of thee wat zij drinkt had er ook nog wel vanaf gekunnen.
Voor mij een reden om niet te gaan, jammer het is natuurlijk een goede gelegenheid om andere Nederlanders te ontmoeten die net als ik in Oost Java wonen.
Heel veel drank hoeft voor mij zeer zeker niet, om Nederlanders te ontmoeten die door den drank spraakzaam zijn is niet direct iets waar ik naar op zoek ben, die heb ik mijn tijd in Bali al genoeg mogen ontmoeten.
Jan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Zo, gezellig koninginnedag vieren bij mensen waar je doorgaans al niets mee te maken wil hebben. Echt niet................................

Een dergelijke heugelijke dag vieren met vrienden is 1 ding, maar met matenaaiers eersteklas gaat mij een stapje te ver. Overigens kan Oyibo melden dat degene die een toeristenvisum heeft geweigerd bij de ambassade heel erg binnenkort een uitnodiging van een rechter-commissaris in Nederland kan verwachten. En dan nogeens kijken of het lachen was. Emoticon: Smile Echt lollig gaat het nu pas worden !

It's only kinky the first time.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Overigens kan Oyibo melden dat degene die een toeristenvisum heeft geweigerd bij de ambassade heel erg binnenkort een uitnodiging van een rechter-commissaris in Nederland kan verwachten.

Leg eens uit?,"wat ",en wie heeft een weigering kunnen hebben ontvangen?.
Wat betreft koninginnendag is het, hoe je met mensen om kan gaan.
gezien de uitlating heb je meer het aan je zelf te danken,je ergent ergens aan, het probleem licht dan aan aanpassingen, waar je moeilijk mee om kan gaan.
ga je op de eerste plaats je ergeren dan heb je bij voorbaat een probleem.
Dat gaat ook op voor Jan van Tuti, als je eigen wilt maken dat je aanpast aan het geen je opgelegd krijgt, ja dan heb je zelf een probleem.
Dan moet je bij zulke gezellig heden weg blijven.
Want dan ben je een stoorzender in dat feest
maar je weet niet wat je mist.
Ziele poten noem ik zulk mensen.
Kunnen nergens aan zich verzetten, door dat ze al bij voorbaat hun eigen gevoelens boven stelt dan de gevoelens van de doorsnee mens vrouw/man en kinderen.
Jammer ik denk tegen beter weten in.
Je eigen opofferen voor je vrouw of wie dan ook, is gek voor woorden…… Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Wink
P.S
Sommige mensen doen het uit hun hoogte reageren, dat kan toch niet de juiste vorm zijn om samen iets te vieren. Emoticon: Bye bye

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Om Ziel, ik ben het met u eens. Slap gezeik van Jan. Misschien is er wel een andere reden om Tuti niet uit te nodigen. Misschien is het policy om alleen Nederlanders uit te nodigen. Of er is iets mis gegaan met de registratie. Kan gebeuren. Een telefoontje kan in 5 minuten veel ophelderen. Verder zou ik me voor mezelf schamen met zo'n houding en als ik zo'n houding had kom ik nooit ergens. En daarnaast, ik zou me eigen Tuti meenemen, dan maar zonder uitnodiging. Als ik in Indonesie zat, zou ik het wel mee willen maken.

Begin de details te vergeten

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Sorry voor mijn insteek, even een positieve wending:

Wie heeft koninginnedag al een keer meegemaakt in Indonesie? Wie kan daar wat over vertellen?

Begin de details te vergeten

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 25-04-2008 21:46 JohanN wrote:
Sorry voor mijn insteek, even een positieve wending:

Wie heeft koninginnedag al een keer meegemaakt in Indonesie? Wie kan daar wat over vertellen?

Ik heb in 2006 koninginedag gevierd in het Bali Hai hotel in kuta (bali). Omdat ik een kitas had en ingeschreven was bij de consul kreeg ik een uitnodiging en ik nam mijn indonesische vrouw gewoon mee zonder problemen. Maar ze was ook geregistreerd bij de consul. Ook ambasadeur van Dam was uit jakarta overgekomen omdat bali de meeste expats heeft. We hebben ook nog haring gegeten maar we kregen alleen een halfe omdat het een slecht haring jaar was. En natuurlijk veel kaas en drank om het allemaal weg te spoelen. Het was best wel een gezellige avond.
Groet. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Shalom

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

En daarnaast, ik zou me eigen Tuti meenemen, dan maar zonder uitnodiging - en ik nam mijn indonesische vrouw gewoon mee zonder problemen
Dit is dan een duidelijk verschil in cultuur binnen Nederland, een Limburger en ook veel Brabanders zullen niet gaan in zo'n situatie, een Hollander dus wel.
Verder blijkt uit de reacties dat er drank wordt verstrekt, vind ik persoonlijk niet erg netjes om dit te doen in een land als Indonesië, zonder kan ook erg gezellig zijn.

Een dergelijke heugelijke dag vieren met vrienden is 1 ding, maar met matenaaiers eersteklas gaat mij een stapje te ver.
Dat was ik even vergeten, zeker in Bali is dit van toepassing, in Oost Java heb ik dat soort nog niet ontmoet.
Jan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jan,
Die opmerking over 1e klas matenaaiers gaat over de bemanning op het consulaat, niet over Nederlanders die wonen en werken op Bali. Vandaar dat ik niet de geringste behoefte voel gezelligheid te delen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Over de bemanning van het consulaat heb ik tot op heden geen reden tot klagen, al met verschillende zaken hebben zij mij correct geholpen, zowel de medewerkers van het Consulaat in Bali als de Ambassade in Jakarta.
De klachten over de ambassade zijn vaak van mensen die voor de partner een visum voor Nederland aanvragen.
De tarieven die de Ambassade en ook de Consulaten hanteren zijn bepaald door het Ministerie van Buitenlandse zaken.

Met sommige Nederlanders die wonen op Bali heb ik wel grote problemen gehad, mijn mening dat wij hier gast zijn en dat wij ons ook zo horen te gedragen wordt door veel medelanders niet gedeeld.
Ook kunnen veel van die personen de zon net zien schijnen bij een ander en zij zullen het niet nalaten om een medelander het leven zuur te maken!
Ik heb echt geen behoefte om met die matenaaiers koninginnendag of welke feestdag dan ook te vieren.
Jan

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Verrek, bijna vergeten, Koninginnendag!!!!!.....
Joepie......... mijn jaarlijkse portie verse haring en shoarma verorberen op de Nederlandse ambassade in Jakarta.....

Ik heb me vorig jaar letterlijk ziek gegeten aan de haring.....
Hmmmmmmmm......

Greetz

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Bokito/Jan,

Ik zal een apart topic maken over de perikelen van het aanvragen van een toeristenvisum. Het betrof iemand uit onze vriendenkring werkzaam als expat.
Dus niet voor mijzelf nog voor mijn vrouw.
Maar dit muisje heeft wel een staartje gekregen. Dan kan een ieder zien waar het pecies om gaat en meer nog hoe enige handelswijze is en de gevolgen daarvan. Dan mag daarna iedereen zijn oordeel zelf vellen. En dan na de procedure en de afwikkeling gaan we gezellig een haringkje happen bij de ambassade Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 26-04-2008 04:54 dutchguy1000 wrote:
Verrek, bijna vergeten, Koninginnendag!!!!!.....
Joepie......... mijn jaarlijkse portie verse haring en shoarma verorberen op de Nederlandse ambassade in Jakarta.....

Ik heb me vorig jaar letterlijk ziek gegeten aan de haring.....
Hmmmmmmmm......

Greetz

DG
Wat lees ik daar , shoarma ?
Shoarma.?
Dat is toch turks of iets buitenlands ?.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

sidia

Shoarma.?

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 26-04-2008 11:28

" ..... awas B. Sid dit lčkker stukje eten is óók verpolitiseerd geraakt er wordt ondercheidt gemaakt tussen Shoarma en Kebab ..."

• Bij Kurden heet het Kebab bij bepaalde Turken Shoarma en ISRAeli's ...... Emoticon: Confused Emoticon: Confused

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Als ze Indische Rijsttafels gaan serveren zou ik nog niet vreemd vinden.
    Dus die Hollandse Minister heeft wel gelijkt , de Moslimse Cultuur (Arabisch-Midden oosten , weet ik veel wat) is ook een Nederlandse geworden.

Zou Ome W niet een beetje gelijk hebben ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Dus Om Sid WE de doorsnee Hollanders vinden dan ook dat er niets mis mee is, als er mensen uit de hele wereld naar Nederland komen.
    Als ze maar iets mee brengen.
    Maar niet van mijn centen gaan leven, daar heeft ieder een broertje aan dood..... Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye

dutchguy1000
    Gebruiker
    spacer line

On 26-04-2008 11:28 sidia wrote:

...

DG
    Shoarma.?

Helemaal gelijk in, shoarma is absoluut niet Nederlands maar de shoarma in Nederland is en blijft toch de beste,,,, en.........!
    Die "echte" Nederlandse shoarma hebben ze op de nederlandse ambassade in jakarta op koninginnen dag. tenminste vorig jaar.
    met de "echte" niet te versmaden knoflook saus die ze alleen in Nederland hebben en ik echt mis.

Jammie.... kan niet wachten....
    De hollandse nieuwe is wel favoriet nummer 1. Buikje vol daarvan, dan gaan we over op de shoarma.....

Greetz

dutchguy1000
    Gebruiker
    spacer line

On 26-04-2008 11:59 sidia wrote:
    Als ze Indische Rijsttafels gaan serveren zou ik nog niet vreemd vinden.
    Dus die Hollandse Minister heeft wel gelijkt , de Moslimse Cultuur (Arabisch-Midden oosten , weet ik veel wat) is ook een Nederlandse geworden.

Zou Ome W niet een beetje gelijk hebben ?

Ome F**** W. is een fascist!!!
    ik ben er trots op en Nederlander te zijn die open staat voor alles wat de wereld me brengt.
    "wat de boer niet kent dat vreet ie niet";
    DAT IS (hitler wanna be) Wilders!!!!!!

En als politicus daar natuurlijk gelijk gebruik van maken als de economie effe een beetje tegen zit.
    Tis toch handig om maar effe gelijk alle economische ellende van het landje waarin je leeft in de handjes te kunnen schuiven van een "liefst minderwaardig" groepje mensen in dat landje????

LEER TOCH IS VERDOMME WAT HET VERLEDEN ONS VERTELD HEEFT!!??

TSJEEEEEEE...

Greetz

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Houw, houw dutchguy1000 je loopt nu wel even van stapel.
    Ik dacht al, je bent iemand die graag van ieder walletjes mee wilt genieten.
    Nou dat recht heb je, ik wil je dan ook niet onthouden.
    Tenslotte wie ben ik om je dat te verbieden.
    Geniet als je dat aangeboden word.
    Dat is niets mis mee, tenslotte, je met een echte tot-tot een Nederlander die graag zijn Nederlands schap wilt duidelijk maken, je bent een echte Nederlander.
    “Ja”, en nog niet eens heimwee hebt, terwijl we weten dat je enkele maanden geleden nog in de boelchit stond.
    Maar door een nieuwe vriendin je wel beďnvloed, je kan geraken.
    Een wereld van verschil toch, maar je kan nog zo Tot-tot over komen, je kan nooit een goede Moslim worden.
    Al hoewel je dit hier wilt laten blijken.
    Je kan dan wel even gedacht hebben dat je even kan veranderen, nadat je nu aan een andere bent geraakt dat het jou beďnvloede, maar ik geloof er niets van, Jouw wereldje is maar heel klein, want met jou kan je alle kanten op…...
    Emoticon: Blush Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Red face

oyibo
    Medewerker
    User icon of oyibo
    spacer line

Welk verleden?
    En wat heeft Wilders daarmee te maken? Ik zie de samenhang niet.
    Wilders voor Hiler uitamken gaat wel erg ver. Je kunt het niet eens zijn met z'n gedchte goed. Maar de samenhang ontbreekt hier echter volledig.

dutchguy1000
    Gebruiker
    spacer line

On 29-04-2008 17:12 oyibo wrote:
    Welk verleden?
    En wat heeft Wilders daarmee te maken? Ik zie de samenhang niet.
    Wilders voor Hiler uitamken gaat wel erg ver. Je kunt het niet eens zijn met zn gedchte goed. Maar de samenhang ontbreekt hier echter volledig.

Hoe was Hitler voordat ie zoveel macht kreeg? wat was zijn verhaal toen en hoe denk je dat hij langzaam maar zeker het merendeel van de duitse bevolking zijn mening liet aanvaarden?
    Dit is van hem een heel geraffineerd psychologisch spelletje geweest dat begonnen is op een zelfde manier dat Wilders nu ook probeerd.
    Men neme; een slechter wordende economie, voeg daar een tegelijkertijd een veranderende situatie aan toe, (liefst een groep minderheden die in de zelfde tijd dat die economie slechter werd groter werd), en e voila; het recept tot mogelijk facsisme is geboren.

Greetz

elsbeth
    Gebruiker
    spacer line

Dutch Guy, je trekt hier inderdaad een heel vergaande en vrij schandalige vergelijking, hoor! Ten eerste ga je me toch niet vertellen dat onze huidige economie te vergelijken is met de beginjaren '30 in Duitsland?? En ten tweede wilde Hitler echt totaal andere dingen met de niet arische medemens dan Wilders met de moslims. En dat was al vrij snel duidelijk. Begrijp me goed, ik moet echt helemaal niks van Wilders hebben, maar dit gaat wel erg ver.
    Groet Elsbeth

oyibo
    Medewerker
    User icon of oyibo
    spacer line

Dutchguy,

Waar uit concludeer je een slechter wordende economie?
    In Nederland? Het is hoog conjuctuur momenteel.
    Ze kunnen de werknemers niet aanslepen.

Dan de vergelijking met Hitler, nogmaals de vergelijking gaat volledig mank.
    Allereerst al heeft Wilders geen macht maar een grote mond.
    Significant verschil. Wilders zal ook geen macht krijgen. Daar is geen maatschappelijk draagvlak voor. Wilders wil geen blanke staat, hij wenst geen moslims.

Er is geen recept voor facisme. En ik ben het met Elsbeth eens. De vergelijking is schandalig. Als je enig besef hebt van wat Hitler in de praktijk gebracht heeft, waarschijnlijk weet Elsbeth dat wel. Dan zou je het niet in je hoofd halen deze opmerking te plaatsen. Overigens zou een edit in de posting over de man met snor wenselijk zijn.

dutchguy1000
    Gebruiker
    spacer line

Als er een tweede Hiltler zal ontstaan zal het altijd zijn op een manier die we niet herkennen als deze.
    Vraag je eens af hoe een volk dat valt onder de meest inteligente van de wereld heeft toegstaan en er mee eens was dat 1 man het voor elkaar kreeg miljoenen mensen te vermoorden?

Greetz.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,722,221 pageviews Een website van indahnesia.com