hoe is het strand van Candidasa

Subforum Bali, het godeneiland 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
louisenyvonne
Gebruiker
spacer line

hallo,
wij zijn van plan een huisje te huren in Candidasa.
Kan iemand iets zeggen over het strand daar en het achterland ?
Is het bijvoorbeeld vlak om te fietsen en zijn er winkeltjes en eethuisjes?
Graag horen wij iets,
Louis en Yvonne

rspelmink
Gebruiker
spacer line

kan je helaas hier niet mee helpen.
maar wil me graag aansluiten of iemand een mooi strand op oost/centraal java kan aanbevelen? Emoticon: Worship Emoticon: Worship

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hoi Louis en Yvonne,

Zelf heb ik een keer in Candidasa verbleven en niet zonder genoegen. Ik had een cottage gehuurd bij ĎPandan, restaurant en guesthouseí aan de Candi Dasa Beach. De basic huisjes zijn sober, maar schoon en zeer sfeervol. Je hoort er de branding op de kust slaan. Als jullie ergens anders verblijven kan ik jullie van harte aanbevelen om eens in het restaurant van Pandan een nasi campur te proberen. Het strand is slechts een klein strookje achter Pandan (100 meter lopen) en als het eb is (in de namiddag) kan men daar uitgebreid gebruik van maken. Wil je een groter stuk strand neem dan een ojek naar pasir putih, 5 minuten verderop. Om te fietsen is het vlak genoeg, alleen de keuze aan richtingen zijn beperkt; naar het noorden of het zuiden langs dezelfde kustweg. Verder is er ruime gelegenheid aan gezellige restaurantjes langs deze weg, maar ik kwam uiteindelijk toch steeds weer bij de keuken van mijn eigen Pandan uit, want naar mijn mening is (of was) die de beste van het dorp. Er zijn een aantal kleine winkeltjes, waaronder een kleine super tegenover Pandan. Een bank was er toen niet en ik moest naar Klung Klung, een naburig dorp op een half uur per brommer om er een BCA bank te bezoeken. Als laatste kan ik jullie nog een bezoek aan de apenberg aanbevelen. Je kan per taxi daarheen. Maar zelf ben ik in drie kwartier lopend langs de kustweg naar het noorden daar heengegaan. Natuurlijk zie je daar dus apen (makaken), maar ook een hindoestaanse tempel en een prachtig uitzicht. Je kan ook dit verhaal er over lezen: http://indonesiepagina.nl/verh(...)xen_in_candidasa.php

Succes, Jan

Golfbreker voor de kust van Candidasa

kejoh
Gebruiker
spacer line

Hallo Louis & Yvonne,

In Candi Dasa kan ik jullie aanbevelen de cottages van Ida's Homestay (naast Kelapa Mas en vlakbij de lagune, dat is in het centrale deel van het dorp). Ida's heeft 6 huisjes in een prachtige grote tuin met kokosbomen, een koe en wat loslopende kippen, direct grenzend aan de zeekant met een heel klein strandje tussen de betonnen golfbrekers. Aan de straatkant is de tuin afgescheiden door een hoge stenen muur. De huisjes zijn eenvoudig, grotendeels natuurlijke materialen gemaakt, maar voorzien van alle gemakken zoals toilet, douche en mandibak in een grote openlucht badkamer, maar er is geen warm water. Het is er heerlijk rustig en relaxed en het personeel is heel gastvrij.
Zoals in de voorgaande reactie is aangegeven zijn er veel restaurantjes langs de weg maar zijn er in mijn ogen maar een paar de moeite waard, zoals Pandan en Vincent's.
Er is inderdaad geen bank, dus is het verstandig om voldoende baar geld mee te nemen. De dichtstbijzijnde bank is in het stadje Amlapura, op een kwartier rijden van Candi Dasa. Voor een mooi strand kan je inderdaad het beste naar Pasir Putih gaan. Per ojek, auto of met een perahu. Het is er de laatste jaren wel wat drukker geworden en er zijn wat eettentjes op het strand, maar vergeleken met de stranden in het zuiden nog heel rustig. Fietsen kan je heel goed richting Amlapura , maar dan zul je wel eerst de pas net voorbij Candi Dasa over moeten klimmen (is goed te doen met een redelijke conditie). Na de pas kom je in een lager deel terecht waar je heerlijk kunt fietsen over kleine weggetjes als je van de grote weg afgaat.
In elk geval wens ik jullie een fijne vakantie toe.

groetjes Kees

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

De stranden van Candidasa vind ik niet geweldig. Er ligt veel koraal wat natuurlijk erg hard en scherp is. Het is er wel lekker rustig en de natuur is mooi. Avond en nacht leven is er weer nauwelijks. Een leuk zandstandtje is er in Padandangbai, mat de auto ben je er zo. Ik bedoel niet het standje waar de veerboot aanlegt, maar de inham net ten oosten daarvan:

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Peter Kok
Gebruiker
spacer line

Ik sluit me aan bij Nemesis. Ga niet naar Candi Dasa want dat is verpest door het toerisme. Het is verworden tot een grote betonstrook langs de kust. Padanbai is veel beter. Het is een klein vissersdorpje (eigenlijk maar een paar straatjes) even ten noorden van Candi Dasa. Dat is nog niet verpest hoewel het toerisme ook daar al om zich heen grijpt (De leuke warungs bij het strand hebben bij voorbeeld plaats moeten maken voor een 'miniboulevardje') maar het is er nog leuk, rustig en ongewongen en als je geluk hebt kun je er nog getuige zijn van een echte dorpsbarong waarbij ze elkaar, volkomen in trance, met krissen te lijf gaan en in het vuur gooien (wel uitkijken dus) en soms levende beesten inslikken. Langs het boulevardje zitten trouwens nogal wat Nederlandse ondernemers (o.a. een duikschool). Zwemmen en snorkelen kun je inderdaad in de Blue Lagoon. Waarom zoeken jullie trouwens niet je toevlucht tot de binnenlanden? Een paar kilometer van Padangbai kun je al kamers huren in pensions met een prachtig uitzicht over de sawahs en op de hellingen van de Gunung Agung. Daar komen echt alleen maar rustzoekers.

En wel eens gedacht aan het Ayodya-hotel in Nusa Dua (het voormalige Bali-Hilton)? Wel behoorlijk afgelegen (op Bhuket in het uiterste zuiden) maar een prachtig privťstrand waar maar een beperkt aantal strandverkopers worden toegelaten en een heel leuk Balinees dorpje om de hoek (Bualu). Via Kras is dit prachtige vijfsterrenhotel nog steeds betaalbaar en als je niet al te veel notie neemt van asociale Russen en s'avonds het toeristenvoer aan het begin van de hoofdstraat van Bualu en bij Bali Collection mijdt (op het strand bij het dan bijna uitgestorven Yasa Segara (vlak links van het strand van Ayodya) of het Lagoona-restaurant van Ayodya zelf kun je naar behoren eten en van het ruisen van de golven genieten) kun je daar een prachtvakantie hebben. Een goed restaurant is ook Bumbu Bali langs de weg naar Tanjung Benoa. Voor de trips naar bijvoorbeeld de songket- en ikatweverijen in het binnenland of naar Ubud, Mas en Padangbai neem je gewoon een taxi of een bemo.

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

Er is zo goed als geen strand in Candi Dasa. Er is eigenlijk erg weinig te doen in Candi Dasa. Het is een leuke plaats om een paar dagen door te brengen, maar daarna wordt het een sleur. Het is er erg rustig, met erg weinig toeristen. Als je het nog rustiger wilt, kun je beter thuis op de bank blijven zitten. Je kunt er redelijk goed snorkelen, Tenganan is interessant om te zien, Ujung en Tirtiganga zijn mooie waterpaleisen. Na drie / vier dagen heb ik het meestal wel gehad. Er zitten vrij veel Nederlanders in het gebied. Het is goedkoop, dus...Er zit in het centrum een redelijk grote winkel ( Asri ) en daar zijn de eerste levensbehoeften te verkrijgen. Er tegenover zit het Candidasa Beach hotel en daar heb je een ATM. Werkt niet altijd... Een redelijk restaurant met 's avonds live muziek is Iguana. Het Watergarden restaurant is erg goed. Hotels zijn gemiddel matig. Ik vind het Grand Natia vrij goed, met goede bedden. Waar wil je wat huren?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Perfect om 3 of 4 dagen van rust te genieten..daarna gewoon verder reizen

hati hati, pelan pelan

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,766,372 pageviews Een website van indahnesia.com