De hoge Euro: geld wisselen in Nederland of in Indonesia

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Sidney
Gebruiker
spacer line

Hallo allen,eind juli gaan wij voor 3 weken naar Indonesie. Heb net de Abn-Amro gebeld ivm met pinnen aldaar of hier in NL wisselen. Die man vd bank zei dat het voordeliger is om in Id zelf te pinnen. Er zijn wel kosten aan verbonden:€2,25 per pintransactie en het wordt verhoogd met 1,2. Traveller checkes zijn nog duurder: €4,50 en daar komt nog €2,75 voor het hele bedrag bij. En die zijn er alleen in Euro's en Dollar's.
Ik heb nog een oude BNI rekening van 12 jaar geleden maar denk niet dat ie t nog doet anders had ik daarop geld over kunnen maken.....
Ook is er een maximum ingesteld wat je per keer kunt pinnen:€150,- per keer met een maximum van €300,- per dag. Je kunt dus wel 2 keer per dag pinnen dus verdienen ze zo'n €5,- per dag aan je.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Afhankelijk van locatie kun je met BCA en BNI (deze zijn het meest "Indonesiewijd" Emoticon: Wink per keer 1,5 of 2 miljoen pinnen waarvoor je 2,25 betaalt. Je kunt tegenwoordig op een dag veel minder pinnen dan een half jaar geleden maar dat maakt uiteindelijk in de transactiekosten niets uit. Voor die 300 euro betaal je sowieso minimaal 2 x die 2,25.

Voor traveler cheques: afgezien van de kosten (en soms ook het gedoe ivm handtekening) ben je ook aangewezen op banktijden die niet altijd rijmen met je eigen tijden.
Antwoord op het onderwerp van dit topic: geld wisselen in Nederland, dus Rupiahs hier kopen is sowieso veel duurder (ALS het al lukt).

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het verhaal van mij staat in Omong-omong
Over pinnen ik had het over Rabobank geschreven.
je kan maar 1 juta per pin actie doen en hoeveel keren achter mekaar misschien wel een paar keer maar je transactie word dan wel afgerekend per 1 jutapinnen.
Dat is dan zoveel maal als je pint en geen 150€ per actie
We hadden ook euro's meegenomen in verband met iemands overlijden.
De koers was iets tegen 12000rp per euro bij een monychanger in Lendeng..... Emoticon: Smile Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-06-2012 11:22 zieleffe wrote:
Het verhaal van mij staat in Omong-omong
Over pinnen ik had het over Rabobank geschreven.
je kan maar 1 juta per pin actie doen en hoeveel keren achter mekaar misschien wel een paar keer maar je transactie word dan wel afgerekend per 1 jutapinnen.
Dat is dan zoveel maal als je pint en geen 150€ per actie[/url]
Dat is wat ik bedoel met "afhankelijk van locatie". In kleine steden, zeker op de buiteneilanden van Indonesie kun je soms maar 1 miljoen pinnen inderdaad.
Daarom is het handig om uit te zoeken waar je 2 miljoen in een keer kan pinnen waarvoor idd dezelfde kosten worden gerekend als voor 1 miljoen.

De poster hierboven heeft ABN Amro (net als ik) maar de uitgifte ligt niet (alleen) aan de bank maar aan de locatie.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Sidney
Gebruiker
spacer line

Terimah kasih banyak voor de snelle reacties en tips. Had ik zeker niet aan gedacht dat je soms maar zo weinig kan pinnen. Een juta heb je er soms zo doorheen gejaagd. Het is nu dus uitzoeken waar je wel meer kan pinnen. En is het dan niet handiger/voordeliger om daar geld te wisselen bij een GWK? Zeg in een keer €500,- ?

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

GWK? Nee, ik zag toevallig gisteren een verkoop-koers van 10500 rupiah.. dus jij krijgt 10500 rupiah per euro, terwijl dit via de pin-automaat met wat onkosten iets van 11.400 zal worden, en op 100 euro is dat dus dik 8 euro 'verlies'.. laat staan 500 euro of het hele bedrag dat je tijdens je verblijf zal opmaken.

Sidney
Gebruiker
spacer line

Oeps,dat is zeker slecht zaken doen dan. Wordt gewoon pinnen dan. Thanks voor de reacties. Emoticon: Worship

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Als je in de shopping malls komt dan kun je bij de BNI automaten die 100.000 rp uitspuwen kun je regelmatig 2 miljoen per keer krijgen. Bij de HSBC of CIMB zelfs 3 tot 4 miljoen. Kan je allicht een paar tientjes schelen op je vakantie, de vraag is echter of je daarvoor de drukte wilt hebben van zo'n automaat zoeken.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Bij HSBC kun je geen 3 juta krijgen per withdrawel ( is 2 of 2.5). CIMB weet ik niet. Wel weet ik dat je bij Panin Bank, Bii (maybank) de max 3 juta kunt krijgen per withdrawel. Je moet wel een machine hebben die 100.000 RP geeft. Bij de 50.000RP machines kun je max 1.5 juta krijgen.

Houd er wel rekening mee dat de meeste NL banken je een limiet geven van 500 euro per dag. Dus 2 x 3 miljoen trekken gaat niet. Dan moet je van pasje wisselen of bij de eerste keer 3 juta trekken en dan 2.5 juta.

Trouwens, dat ik een paar jaar geleden voor 1 euro 14.500 kreeg en nu 11500 is wel erg triest. Dat is meer dan 20% koopkrachtverlies. Nu ze ook nog eens bij de restaurants flinke tax over de rekening gooien is het er niet veel plezieriger op geworden om af te rekenen.

Als het zo doorgaat en 1 euro is straks nog 10.000 RP dan wordt het best schrijnend. Emoticon: Frustrated

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

De HSBC spuwde 3 maand geleden toch echt 3 juta uit, meerdere keren achter elkaar zelfs Emoticon: Smile

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

Vreemd dan, ik heb het echt geprobeerd niet zo lang geleden. 2 Juta max. Misschien verschilt het per locatie?

Iig probeer Panin en Bii(maybank) maar eens, daar komt gegarandeerd 3 Juta uit.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Allicht, het lukte mij in ieder geval bij de HSBC naast Plaza Senayan en ook bij de HSBC in Semarang.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-06-2012 12:59 Indoboy20 wrote: Trouwens, dat ik een paar jaar geleden voor 1 euro 14.500 kreeg en nu 11500 is wel erg triest. Dat is meer dan 20% koopkrachtverlies. Nu ze ook nog eens bij de restaurants flinke tax over de rekening gooien is het er niet veel plezieriger op geworden om af te rekenen.

Als het zo doorgaat en 1 euro is straks nog 10.000 RP dan wordt het best schrijnend. Emoticon: Frustrated
Tja, tijd om je baas om een opslag te vragen dan. Emoticon: Puh!

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Hoeveel kan men max.pinnen op de luchthaven in Jakarta ?

Dank u

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 25-06-2012 18:24 Pascal.F wrote:
Hallo,

Hoeveel kan men max.pinnen op de luchthaven in Jakarta ?

Dank u
zoals altijd:
- ligt aan jouw bank/limiet/kaart
- ligt aan de bank van de ATM
- ligt aan de coupure (50.000 of 100.000)
- ligt aan de de overgebleven hoeveelheid geld in de automaat

reken op 1.5 tot 2.5 miljoen, dan zit je wel goed.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

1321- BCA BANDA 1 BANDUNG af € 105,47
Geldautomaat 13:11 pasnr. 005
IDR 1.250.000 EUR = 11.851,71 I

0322-BCA SETIA BUDI BANDUNG af € 85,52
Geldautomaat 21:44 pasnr. 005
IDR 1.000.000 EUR = 11.693,17 IDR

Dit is wat er bij de Rabobank van mijn rekening is afgehouden............. Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,750,945 pageviews Een website van indahnesia.com