Voor het eerst naar Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Ik was er ruim 3 weken nou ik was blij dat ik weg ging naar Hong Kong voor nog 10 dagen

Kuta is op zich het drukst (ik persoonlijk hou daar van) maar na een paar dagen heb jij dat olok wel gezien SAnur en Ubud veeeels te rustig ik hou (persoonlijk) van drukte in de avonduren zoals grote steden.

Overdag de rust oke maar in de avonduren mmoet ik wat zien/shoppen/mensen kijken op terassen zitten waar het vol zit en dat miste ik in Bali vooral in Sanur ik vroeg aan een rsileidster die we tegen kwamen je wat is het hier stil in de avonduren en en we gaan nog naar Caniddasa, Amed, Lovina toen zei de reisleidster nou als je Sanur al niks vind stop maar met naar de andere plekjes te gaan want daar kan je een kanon afschieten.

Vraag bij jezelf af waar hou ik van ? Voormij qua natuur is BAli geweldig qua stranden niet en er valt weinig te shoppen (dan bedoel ik geen marktjes en souvenierswinkels die zijn niet aan mij besteed) en weinig drukte 's avonds op Kuta Seminyak na dan maar ik was daar na een week ook al uitgekeken.

Ik moet zeggen ik ben snel bored helaas........ daaraan tegen vind ik Thailand geweldig drukte mooie stranden prachtige natuur.

Ik denk als je BAli aan doet moet je ook naar de andere eilanden gaan dan is het leuk en afwisselend lijkt mij het liefst wilde ik naar de kleine Sunda eilanden alleen kom je daar met binnenlandse vluchten en die vertrouw ik niet (valtuigen) Java en Sumatra lijkt mij geweldig maar dan ook weer mmet een valtuig heen en moslim daar hou ik ook niet van

Maar goed qua natuur en zo is het er geweldig (qua groen)

adu zeg!!! ben kapok!!

dingef
Gebruiker
spacer line

On 18-05-2008 13:50 brendababe wrote:
Ik was er ruim 3 weken nou ik was blij dat ik weg ging naar Hong Kong voor nog 10 dagen

Kuta is op zich het drukst (ik persoonlijk hou daar van) maar na een paar dagen heb jij dat olok wel gezien SAnur en Ubud veeeels te rustig ik hou (persoonlijk) van drukte in de avonduren zoals grote steden.

Overdag de rust oke maar in de avonduren mmoet ik wat zien/shoppen/mensen kijken op terassen zitten waar het vol zit en dat miste ik in Bali vooral in Sanur ik vroeg aan een rsileidster die we tegen kwamen je wat is het hier stil in de avonduren en en we gaan nog naar Caniddasa, Amed, Lovina toen zei de reisleidster nou als je Sanur al niks vind stop maar met naar de andere plekjes te gaan want daar kan je een kanon afschieten.

Vraag bij jezelf af waar hou ik van ? Voormij qua natuur is BAli geweldig qua stranden niet en er valt weinig te shoppen (dan bedoel ik geen marktjes en souvenierswinkels die zijn niet aan mij besteed) en weinig drukte s avonds op Kuta Seminyak na dan maar ik was daar na een week ook al uitgekeken.

Ik moet zeggen ik ben snel bored helaas........ daaraan tegen vind ik Thailand geweldig drukte mooie stranden prachtige natuur.

Ik denk als je BAli aan doet moet je ook naar de andere eilanden gaan dan is het leuk en afwisselend lijkt mij het liefst wilde ik naar de kleine Sunda eilanden alleen kom je daar met binnenlandse vluchten en die vertrouw ik niet (valtuigen) Java en Sumatra lijkt mij geweldig maar dan ook weer mmet een valtuig heen en moslim daar hou ik ook niet van

Maar goed qua natuur en zo is het er geweldig (qua groen)

Hey Brenda, waar ben je geweest dan in Thailand als ik vragen mag?
ik ga ook naar Kuta, dus hoop dat ik me niet ga vervelen Emoticon: Shiny

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Geheel Zuid Thailand en bijna alle eilanden en Bangkok en Pattaya (qua strand niks maar wel qua gezelligheid in de avonduurtjes) wat ik zo miste in Bali

Kuta is wat mij betreft het leukst en Seminyak de rest vind ik persoonlijk saai en te stil.
In Thailand is er meer leven in de brouwerij in de avonduurtjes.

Ik heb in Sanur en Ubud oa gegeten in de late avonduurtjes en in de vroege uurtjes nou alleen ik en mijn dochter en mijn man en nog een stel dat was het geen kip die er zowat op straat loopt.... is voor mij niks maar als je van stilte en rust houd ja is Sanur en alle andere plekjes aan de oostkust en in het noorden van BAli en in de binnenland perfect voor mij niet! Mijn man wel die vind het geweldig.

Heel veel plezier.

adu zeg!!! ben kapok!!

dingef
Gebruiker
spacer line

ok.. ben al wel in Phuket geweest , maar nog nooit op Kuta vandaar..
maar gaat vast wel goedkomen, denk ook niet dat ik naar andere plaatsen
op Bali hoef te gaan, want ik houd ook niet van stilte Emoticon: Yes!

mvisscher
Gebruiker
spacer line

Ik ben ook In Thailand geweest en in een zeer groot deel van Indonesie, waaronder ook Bali.
Als je niet in het Noorden van Thailand bent geweest heb je het echte Thailand nog niet gezien. Dat geld ook voor Bali, als je alleen in Kuta komt heb je geen idee wat Bali werkelijk is.
Ieder z'n meug, maar Pattaya en Kuta zijn de Benidorms van AziŽ en niet respresentatief voor beide landen.
Maar dat heb je met de toerist van vandaag de dag.
Boeken 2 weekjes naar een ver oord, hangen daar alleen op het strand en in de kroeg en denken dan dat ze wat gezien hebben van de wereld.En het belangrijkste: dan kunnen ze thuis vertellen waar ze wel niet allemaal geweest zijn.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

In mijn " tijd " was het 3 weken bakken aan de Lloret del Mar.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Degene die Kuta vergelijken met Benidorm zijn denk ik de afgelopen tijd niet in beide plekken geweest, wel?

Begin de details te vergeten

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Men/Mevr. Visscher, is toch prima als mensen Pattaya en Kuta leuk vinden (of het nou wel of niet met Benidorm te vergelijken is). Het lijkt mij personlijk ook niks, maar dat vinden deze mensen dan weer van mijn manier van vakantie vieren (veel wandelen, simpele homestays/jeugdherbergen, alsjeblieft geen luxe hotels etc.) En geldt dat niet voor ons allemaal een beetje, dat we thuis kunnen vertellen waar we wel niet allemaal geweest zijn? Doet het motief voor die reis er nou zoveel toe?
En Sidia, dat waren vast wereldtijden daar in Lloret de Mar, niet?
Groet Elsbeth

dingef
Gebruiker
spacer line

On 25-05-2008 13:59 mvisscher wrote:
Ik ben ook In Thailand geweest en in een zeer groot deel van Indonesie, waaronder ook Bali.
Als je niet in het Noorden van Thailand bent geweest heb je het echte Thailand nog niet gezien. Dat geld ook voor Bali, als je alleen in Kuta komt heb je geen idee wat Bali werkelijk is.
Ieder zn meug, maar Pattaya en Kuta zijn de Benidorms van AziŽ en niet respresentatief voor beide landen.
Maar dat heb je met de toerist van vandaag de dag.
Boeken 2 weekjes naar een ver oord, hangen daar alleen op het strand en in de kroeg en denken dan dat ze wat gezien hebben van de wereld.En het belangrijkste: dan kunnen ze thuis vertellen waar ze wel niet allemaal geweest zijn.

lijkt me dat iedereen wel zelf kan bepalen wat hij wel of niet wil doen op vakantie
daar is het vakantie voor.. zorgen dat je het naar je zin hebt na een jaar lang werken Emoticon: Shiny

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Pattaya in Thailand zelf vind ik ook iks althans wel de avonduurtjes lekker druk en best gezellig maar goed je moet r van houden natuurlijk ik vind Bangkok ook geweldig en hong Kong en Miami maar dat is perssonlijk ik hou van drukte en SHOPPING MALLS Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

dingef
Gebruiker
spacer line

heb je eigenlijk een verloopstekker nodig voor elecktrische appartauur
of gebruiken ze daar dezelfde stekkers als wij in Nederland?

Frank

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 28-05-2008 08:53 brendababe wrote:
Pattaya in Thailand zelf vind ik ook iks althans wel de avonduurtjes lekker druk en best gezellig maar goed je moet r van houden natuurlijk ik vind Bangkok ook geweldig en hong Kong en Miami maar dat is perssonlijk ik hou van drukte en SHOPPING MALLS Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Nou Brenda dan kan je nu met die lage dollar je hart ophalen.
want zo goedkoop naar New York is het nu.
Velen zijn ons al voor gegaan......

Frank
Als je Bali bedoel (trouwens in heel Indonesie wel),dan heeft dat de zelfde stekkers, stopkontakten, elektriciteit als in Nederland,220/30 volt

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dingef
Gebruiker
spacer line

On 28-05-2008 12:16 zieleffe wrote:

...

Nou Brenda dan kan je nu met die lage dollar je hart ophalen.
want zo goedkoop naar New York is het nu.
Velen zijn ons al voor gegaan......

Frank
Als je Bali bedoel (trouwens in heel Indonesie wel),dan heeft dat de zelfde stekkers, stopkontakten, elektriciteit als in Nederland,220/30 volt

ok, bedankt, dat wilde ik ff checken inderdaad voor de zekerheid

thanks Emoticon: Shiny

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-05-2008 12:03 dingef wrote:
heb je eigenlijk een verloopstekker nodig voor elecktrische appartauur
of gebruiken ze daar dezelfde stekkers als wij in Nederland?

Frank

Het is wel handig om een verlengsnoertje met daaraan zo'n stekkerdoos met meerdere (2 of 3 ) stopcontacten mee te nemen, soms zijn er weinig stopcontacten of ze worden gebruikt voor de airco of de koelkast , op Bali heb ik eigenlijk nooit problemen met stroom gehad op de enkele keer na dat het even uit viel ( kaarsje mee )
Op Java kan je niet in alle hotels allerlei soorten apparaten gebruiken, bijv. iets van 1000 watt ,haarfohn, waterkokertje enz. kan de stop doen knappen, even informeren hoeveel watt je kunt gebruiken mocht je dergelijke apparaten nodig hebben. Vaak is het stopcontact verstopt als ze niet willen dat je teveel stroom gebruikt. Tip eventueel even de airco en de TV uit doen tijdens het stroomgebruik.
Logeer je bij familie dan zou dat hetzelfde probleem kunnen geven.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Helaas ome zieleffe ik ben dit jaar in Japan en 2 x ga ik nog Thailand.
Volg jaar weer Miami vergis je niet ondanks de lage dollar is Miami best prijzig hoor als je in een hotel zit van bijna 400 dollarper nacht ... en als je naar de shoes gaat en je ziet laarzen van 1200 mwhaaaaa al met al is Miami nog duur ontbijtje 2 bagels 3 roereitjes 1 koffie en 1 x thee 45 dollar excl tip.
Cocktailtje in Miami $20 dus hoezo USA goedkoop?? Miami South Beach niet zo zeer maar ik kom er bijna jaarlijks en al ruim 17 jaar dus Miami is zoals Bali voor zo velen my hometown!!!

adu zeg!!! ben kapok!!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Brenda, wat een prijzen, schrik ervan. Heb je dan nog wel plezier als alles zoveel moet kosten?

Laat mij maar genieten van een sateetje op de hoek van de straat in mijn katoenen broek en T-shirt en en beetje kletsen met de plaatselijke bevolking op Bali of waar dan ook in Ind. geniet ik denk ik net zoveel van als jij met je dure uitgaven. Ik zou alleen al lopen denken hoeveel dingen ik met dat geld zou kunnen doen wat jij in 1 dag uitgeeft. Maar goed mijn portemonnee is de jouwe niet en zoals jij kunt genieten van de luxe Emoticon: Party! geniet ik van de eenvoud, van het niets hoeven en alles maar over je heen laten komen , zodat ik daarna weer uitgerust naar huis ga.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ja Yoke, dat heb ik ook. Als ik ergens eet en het komt boven een bepaalde prijs, dan smaakt het me niet meer. Zeker in wat armere landen bedenk ik me wat er met dat geld gedaan zou kunnen worden. Het liefst drink ik een kopje thee in een lokaal tentje
Brenda, ben je trouwens wel eens eerder in Japan geweest? Over prijzen gesproken....

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

nee ga voor t eerst in juni naar Japan ben benieuwd het is ernorm duur maar deze trip al jaren een wens van manlief.

Miami is duur maar ik kan ook van een warung in Bangkok/ Thailand genieten hoor.
Alleen ik vind de sfeer in Miami helemaal geweldig zo geweldig dat we r al 17 jaar komen.

Tante Yo: ja kost een berg maar dat drukt de pret niet oke goedkoper zoals Bali Thailand fijner voor mijn portomonee natuurlijk maar ach ... ik ben zo dol op Miami...

adu zeg!!! ben kapok!!

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Mijn man is voor zijn werk een aantal keren in Japan geweest. Ook hij wil graag nog eens met het gezin een keer naar Japan, hij vond het geweldig. Maar met 6 personen mag je dan wel eerst de loterij winnen, of een aantal andere dingen laten staan.
Veel plezier, Brenda.
Elsbeth

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

He wat leuk was het mooi daar?? Ja 6 personen wij zijn met zijn drieetjes dus dat scheelt dan wel of lang sparen... maarja dat wil je dan ook weer niet
Wat vond hij geweldig aan Japan???

adu zeg!!! ben kapok!!

dingef
Gebruiker
spacer line

ik ben ook een week in Japan geweest.. Tokyo uiteraard Emoticon: Smile

voor echt goed shoppen moet je naar Hong Kong gaan Brenda, echt niet normaal daar!

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

He hoi ja ben ik ook geweest Hong Kong verleden jaar na 3 weken op BAli gezeten te hebben gingen we naar Hong Kong wauw te gekke stad ik ga er zeker weer naar terug!! Helemaal mijn ding mooie shopping Malls te kust en te keur heb je trowuens ook in Kuala Lumpur en ook wel Bangkok.

Tokyo ben heel benieuwd en je schijnt in Osaka ook goed te kunnen shoppen en Kyoto nou ga naar die plaaten allemaal naar toe en nog andere plekken we reizen met de kogel trein van Osaka beginnen en eindigen in Tokyo dan door naar Bangkok en Phuket 2weken

Ga 9 dagen naar Japan en vandaar uit door naar Thailand

adu zeg!!! ben kapok!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,069 pageviews Een website van indahnesia.com