met een huurauto van Bali naar Java

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
IWI-rob
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand ervaring of het mogelijk is met een op Bali gehuurde auto naar Java te gaan en vervolgens terug naar Bali om daar de auto weer in te leveren?

Indien mogelijk een opgave van een verhuurder.

groet,

Rob

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

In theorie kan het.
Alleen de praktijk wijst uit de rental company's je niet toestaan de auto op de boot te zetten. Domweg vanwege het feit dat ze de kans lopen de auto niet terug te zien.

Ervaringsdeskundige zeg maar.

De grotere verhuur bedrijven kunnen je een auto aanbieden zo gauw je aan de overkant bent. Dan staat tie keurig klaar als je aankomt. En vice versa natuurlijk.

It's only kinky the first time.

IWI-rob
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor de reactie; welk groot verhuurbedrijf biedt die service aan?

De meeste grote bedrijven hebben namelijk alleen vestigingen in de grote plaatsen.

Rob

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Wil je zelf sturen of laat je je rijden.?
Ik zou laten rijden.
Van DPS naar Surabaya , daar afleveren (logeren? ) , auto leeg terug .

Huur een auto in Surabaya incl chauffeur / benzine is ongeveer 40-50 euro per dag.

In Surabaya kan je Aeromandiri nemen.Geen Balinese wagen (nummerplaat) nemen als je in Midden en West Java rijdt.
Ze rijden je van SBY naar Jakarta , en indien nodig terug naar Surabaya .
Ook zal de kosten ongeveer 50 euro perdag zijn (prijs van 2005).

Ik heb goede ervaringen (2x) in 2004 en 2005 .

Hun site , is
http://www.aeromandiri.com/

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

martellie
Gebruiker
spacer line

zijn 3 weken geleden naar java gereisd auto gehuurd bij bedrijf is gewenst i.v.m.oversteek en
verzekering prachtige tocht gehad prijs auto 250000 per dag
chauffeur 100000 per dag samen dus 25 euro per dag waren met vier personen
Auto was een toyota avanza met 13000 km op de teller
chauffeur was made uit petang perfect engels en correct en galant
was niet uit op snel geld
heb verder geen belang bij dit bedrijf ken ze 20 jaar altijd correct noem gerust mijn naam
( mr. martin) naam: bali manis tel 0361 762948 mobile 08123954168
zelf rijden mogelijk maar af te raden

succes

joost
Gebruiker
spacer line

Martellie is deze prijs inclusief overnachting van de chauffeur of betaal jij zijn hotelkamer
En de benzine cq diesel.

martellie
Gebruiker
spacer line

prijs is exlusief overnachting de meeste hotels hebben een speciale chauffeurskamer
of overnachten in een eenvoudige kamer die je wel moet betalen soms wil de chauffeur
ook wel overnachten in de auto
de benzine komt er nog wel bij prijs toen 4500 roepia per liter (0,35 cent)

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Overal in IndonesiŽ zijn auto's met sopir te huren, kost niet eens zoveel en zou ik dus zeker overwegen. Ik heb zelf ook met een huurauto in IndonesiŽ gereden maar feit is wel dat t n risico is. Ńls je een ongeluk krijgt, dan kan t n heel vervelend verhaal worden bij schade of verwonding van anderen. Het is eigenlijk de besparing niet waard.

From Dayeuhkolot with love

joost
Gebruiker
spacer line

Rob, ik kan je wel wat tips geven over het rijden op Java.
Net 4 maanden daar overwinterd. Het is link om zelf te rijden zonder ervaring.
Wegen zeer slecht en druk buiten de tolwegen.
Rij zelf in de buurt van mijn huis. Doch verder neem ik een chauffeur.
Wil je meer weten over huur etc mail je me maar
jo

Bob Kuijper
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand informatie over de snelste manier om van Bali naarTegal ( midden Java)
te reizen. Weet iemand ook iets over begraafplaatsen op Tegal?
Mijn schoonmoeder heeft in een kamp gezeten tijdens de oorlogsjaren en haar moeder is in 1941 in Tegal begraven.
Dank alvast!!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Tegal lijkt me t dichtste bij Semarang liggen, dus vlucht van Denpasar naar Semarang misschien?
Ben zelf ook op koloniale begraafplaats geweest, waar familie ligt. Dat was in Surabaya (Kembang Kuning) en ik moet zeggen dat dat geen pretje was. Graven zijn slecht onderhouden en er leven veel daklozen en prostituees tussen de graven. Er wordt zelfs eten verkocht. Verwacht dus in ieder geval geen normale begraafplaats en wees op je hoede. Misschien niet zo verstandig om te opzichtig met een camera of handycam te lopen, al kan ik alleen uit eigen ervaring spreken en heb ik geen idee of de begraafplaats in Tegal net zo is als Kembang Kuning.

From Dayeuhkolot with love

Bob Kuijper
Gebruiker
spacer line

On 02-05-2008 14:23 Bob Kuijper wrote:
Heeft iemand informatie over de snelste manier om van Bali naarTegal ( midden Java)
te reizen. Weet iemand ook iets over begraafplaatsen op Tegal?
Mijn schoonmoeder heeft in een kamp gezeten tijdens de oorlogsjaren en haar moeder is in 1941 in Tegal begraven.
Dank alvast!!

Beste Monyet, hartelijk dank voor de tip!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,743,474 pageviews Een website van indahnesia.com