Brommer zonder rijbewijs.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Jaja, leuke tips, maar allemaal gericht op de eigen veiligheid.

Wat denk je dat er gebeurt als je zonder aantoonbare ervaring / rijbewijs / aansprakelijkheidsverzekering daar iemand overhoop rijdt?

Dan heb je wel iets anders om over te piekeren dan om een onverzekerde motor.

Denk na, zeg... Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-04-2008 17:38 Jeffrey wrote:
Yerun jouw mededeling wordt genegeerd omdat corruptie voor mij geen optie is. Daarom benadruk ik of het wettelijk mogelijk is om daar zonder nederlands rijbewijs te rijden. En ik snap ook wel dat het gevaarlijk is, maar ik ben hier niet voor morele lessen. Ik vraag hier simpelweg of het mogelijk om daar legaal een brommer te rijden zonder dat je een nederlands rijbewijs hebt. Ik zit niet te wachten op plaatjes van mensen met wonden, ik ga hier ook geen plaatjes van vliegtuigcrashes posten en zeggen dat je beter niet in het vliegtuig naar indonesie kan stappen.

Beste Jeffrey,
Neem alles wat hier geplaatst wordt serieus.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om legaal een sim in IndonesiŽ te verkrijgen.
Ik ben een ervaren motorrijder, neem maar van mij aan dat het niet raadzaam is om zonder enige ervaring op zo'n motorfietsje in IndonesiŽ te gaan rijden.
Die rotdingen gaan zo maar 80 km en dat op dezelfde bandjes als hier een bromfiets.

Slechte wegen, en chaotisch verkeer zonder enig disipline, bovendien kan je er van uitgaan dat als er iets gebeurd dat je de schuld krijg, als je dan ook niet een legaal rijbewijs kan overleggen dan zijn de rapen gaar.
Zelfs een ervaren motorrijder zit vaak met het zweet in zijn bilnaad op zo'n rotding.
Dus niet doen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 14-04-2008 11:03 Malam wrote:

[quote removed]

Beste Jeffrey,
Neem alles wat hier geplaatst wordt serieus.
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om legaal een sim in IndonesiŽ te verkrijgen .
Ik ben een ervaren motorrijder, neem maar van mij aan dat het niet raadzaam is om zonder enige ervaring op zo'n motorfietsje in IndonesiŽ te gaan rijden.
Die rotdingen gaan zo maar 80 km en dat op dezelfde bandjes als hier een bromfiets.

Slechte wegen, en chaotisch verkeer zonder enig disipline, bovendien kan je er van uitgaan dat als er iets gebeurd dat je de schuld krijg, als je dan ook niet een legaal rijbewijs kan overleggen dan zijn de rapen gaar.
Zelfs een ervaren motorrijder zit vaak met het zweet in zijn bilnaad op zo'n rotding.
Dus niet doen.

Tierlijk kan men SIM halen , zelfs SIM voor vrachtwagen als men in bezit is van de benodigde papieren.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 12-04-2008 09:23 Malam wrote:
Tot op heden vele keren aangehouden met motorfietsje, in de begin jaren nog wel internationaal rijbewijs bij de ANWB gehaald, maar daar had de polisi nooit belangstelling voor, dus dat laat ik ook maar achterwege.
Mijn kleine nieuwe rijbewijs maakt indruk genoeg schijnbaar Emoticon: Wink

OH la la , wat een pikanterie.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Ondanks alle berichten / postings, etc. dat het niet meer mogelijk is, het volgende:

"De buitenlander" kan NOG STEEDS een tijdelijk (30 dagen) geldig Indonesisch rijbewijs voor een motorfiets (desgewenst ook voor een auto) "behalen". Dit kan op het hoofdkantoor van politie (PolTaBes) in Kerobokan (West-Denpasar). De kosten bedragen Rp. 300,000,- en je bent er een ochtend mee bezig.

If you have nothing to loose, you can risk everything

45havana
Gebruiker
spacer line

Indonesie is een mooi motorland.Toeren door de natuur en genieten van de bergwegen.Helaas zijn de wegen niet zoals in europa en kan je hangend in de bocht voor verassingen komen te staan zoals ineens een wegdek als een wasplank of gewoon een gat dat ze gemarkeerd hebben met een afgebroken tak van de dichtsbijzijnde struik of boom.Een gevaren driehoek?Volgens mij weten ze niet wat dat is!
Ik tuf hier nou al een tijdje rond op een kawa 250 en merk dus dat het in nederland behaalde examen voor voertuig beheersing uitermate nuttig is want je hebt het iedere rit weer nodig om een gat inde weg te ontwijken of zomaar een groep pinguins die denken dat Allah alles voor hun regelt bij het oversteken.
Je moet de capriolen eens zien om te geloven,SMSen met links,sigaret in z'n mond en gewoon de snelheid aanhouden met vrouw en kinderen achterop!
Nogmaals wees uitermate voorzichtig.
Als je een overtreding begaat in de ogen van oom Polisi,ala dat valt nog te regelen,maar rij je een kip aan dan was het ineens de kampioen van zuidoost azie of als je een kat dood rijdt dan was het ineens de enige 7 kleurige Siamese kat die er bestond en dat wordt dus dokken.
Nogmaals kijk uit je doppen,maar motor rijden blijft leuk.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Sorry Om sid, je kunt als buitenlander geen sim halen door rijlessen, nog een Nederlands Rijbewijs met de stempels voor vrachtwagen en bus omzetten. Ik heb het gevraagd, of ik ze allemaal omgezet kon krijgen bij het halen van een sim, niet dus. Alleen auto en motor.

Where there is a will there will be relatives.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 15-10-2011 01:08 Amed East Bali wrote:
Dit kan op het hoofdkantoor van politie (PolTaBes) in Kerobokan (West-Denpasar). De kosten bedragen Rp. 300,000,- en je bent er een ochtend mee bezig.

Hoeft geen hele ochtend te zijn indien je bereid bent wat extra te betalen aan een of andere loslopende politieman die dan een doktersverklaring voor je haalt (!!) en je dossier steeds bovenop de stapel legt bij de foto en vingerafdrukken ambtenaar etc. Met wat mazzel ben je binnen het uur weg...Soms staan ze buiten al op toeristen te wachten... Emoticon: Yes!

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 15-10-2011 10:36 Anorak wrote:
Sorry Om sid, je kunt als buitenlander geen sim halen door rijlessen, nog een Nederlands Rijbewijs met de stempels voor vrachtwagen en bus omzetten. Ik heb het gevraagd, of ik ze allemaal omgezet kon krijgen bij het halen van een sim, niet dus. Alleen auto en motor.

Ik kan altijd mijn Hollandse SIM (BE , origineel Rijbewijs Bandung , in geruild in Amsterdam) inruilen in Jakarta , kan ik in gebieden waar weinig verkeer zijn ( Lombok en verder naar den Oosten) als supir spelen voor rijke Nederlandse toeristen .
En adverteren kan ik in Indahnesia ( gratis neem ik aan ?).

Mijn brommercertifikaat in mijn Hollandse SIM kan ik mss ook als motorrijbewijs gebruiken , die politie daaro weten het verschil niet , toch ? . Emoticon: Wink
Ik ben in zo'n Harley dealer geweest in PIM I Jak Sel.
Sta gewoon te kwijlen bij een kleine baby Harley(nog 250 kg schoon aan de haak) .
Kreeg uitleg van hoe en wat , die verkoper dacht dat ik een rijke wisman ben .
Los van het feit dat he tvoor mij te groot is , speel de prijs ook een grote rol.
En leeftijd speel ook een rol .
Weet niet of Harley een scootmobiel versie heeft .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,347,065 pageviews Een website van indahnesia.com