Drugs en geldkoorts

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Dit gaat over een Australier in Jepara, ik noem liever geen namen.
Deze man zijn fabriek ging over de kop, hij moest de tent sluiten.

Tot ieders verbazing opende hij niet lang daarna een prachtig Beach resort/hotel. Bestaande uit diverse kleine huisjes waarin men voor 1 of meerder nachten kon verblijven. Inclusief een gemeenschappelijk zwembad. En dit allemaal naast de zee. Reken maar een miljard Rp was hiermee gemoeid.

Hij is getrouwd met een ex-working girl. Dus (sorry) iemand met niet veel brains. Zij raakte op de een of andere manier aan de drugs.
Op feestjes was zij altijd stoned en dronken. Deelde ook drugs gratis uit aan vrienden en vriendinnen van tijd tot tijd.
Heb ik allemaal van horen zeggen. ik ken de man nog zijn vrouw niet.

Dus binnen niet al te lange tijd is de politie hiervan op de hoogte (via via via jaloerse mensen of vijanden), gezien dit een kleine stad is.
Zij/Hij werd waarschijnlijk in de gaten gehouden.

Het resort is al meer dan twee jaar open is doch niet echt een succes, ook al is het een lust voor het oog.
Jepara is nu eenmaal stervende (meubel industrie),
Onlangs is de eigenaar opgepakt in Jakarta.

1x raden met wat.

Juist ja 35kg aan drugs.

Tja .............

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zou hij de doodstraf kunnen krijgen.?

Maar het kan ook zijn dat iemand anders (onbekenden) de drugs in zijn koffer of kamer heeft geplaats .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 31-03-2008 15:04 sidia wrote:

Maar het kan ook zijn dat iemand anders (onbekenden) de drugs in zijn koffer of kamer heeft geplaats .

Alles kan, behalve Wim Kan. Die is n.l. dood.

Wie weet hoor ik t.z.t. meer roddels.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Triest dat mensen zo ver kunnen gaan.
Tenkoste van zichzelf.

35 kilo is een boel om ongemerkt in iemand z'n koffer te doen lijkt me. Laat staan mee weg te lopen.

It's only kinky the first time.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 31-03-2008 15:29 oyibo wrote:
Tenkoste van zichzelf.

35 kilo is een boel om ongemerkt in iemand zn koffer te doen lijkt me. Laat staan mee weg te lopen.

Ik dacht altijd dat je maar 20 0f 30 kg bagage mee mocht nemen of betalen voor overgewicht. Waarschijnlijk zat het om zijn lijf gebonden of zo. Emoticon: Sadley

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 31-03-2008 15:29 oyibo wrote:
Tenkoste van zichzelf.

35 kilo is een boel om ongemerkt in iemand zn koffer te doen lijkt me. Laat staan mee weg te lopen.

Ach wie weet is Sida net zo gebouwd als Arnold Zwartzenegger en daarom merkt hij een extra 35kg in zijn tas niet op. Emoticon: I love it

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 31-03-2008 15:04 sidia wrote:

Wat als de politie drugs in je koffer heeft geplaatst? De grootste nachtmerrie van iedere turis natuurlijk.. Alles kan in Indo..

Gracias. Sama sama

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

De story continues.

Het blijkt al op TV geweest te zijn (niet gezien).
Deze man zijn al een tijd lang door Interpol in de gaten gehouden te worden. Daar hij drugssmokkelt via zijn meubel container naar Australie.

Doch dat lijkt mij zeer dom, want ze scannen tegenwoordig alle containers zeer snel. En zelfs door hout kunnen ze tegenwoordig heen scannen. op de luchthaven kunnen ze het niet. Ik had laatst een houten kistje bij me en ik moest het open maken want de scanner kon er niet door heen kijken.

De straat waarde van zijn 35 kg is/was 30 miljard Rp.
Zijn vrouw is gearresteerd in Jogya. Zij werd gevolgd vanaf Bali helemaal naar Jogya. Misschien in de hoop meerdere drugs dealers/gebruikers via haar op te kunnen pakken.

Het is nog maar de vraag of hij zal worden uitgeleverd omdat Interpol waarschijnlijk Indonesie heeft getip.
In Australie is de straf denk ik maximaal 20 jaar. En Australie en Indonesie zijn nu niet bepaald goede maatjes.

Probeer eens te googelen;
Palmbeach Jepara. Wie weet vindt je meer info.
Hier hun web-site, je kunt nog steeds boeken.
http://www.palmbeach-jepara.com/booking.htm

Wie weet vanavond nog meer op het journaal.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Haha.. leuke roddels/verhalen... ik was gisteren toevallig even in de Nederlandse kroeg (was op doorreis naar een andere tent) en hoorde het verhaal van die drugs ook. Tja, er zijn er voor minder de bak in gegaan en het lijkt me niet dat de politie met 35 kilogram iemand in de val hoeft te lokken, dat kan ook met veel minder al.

Ho Lee Fuk

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Hij importeerde de drugs waarschijnlijk zelf, met zijn boot vanuit Malaysia.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Geen wonder dat er groepen allochtonen daaro hekel krijgen aan (sommige) buitenlanders . Emoticon: Nooo

Ze lezen gewoon in de kranten / kijken TV dat buitenlandse drugssmokkelaars / bende hun land ver[esten .

Jammer dat ze geen wakkere parlementslid hebben zoals Menir G.W die de kwalijke praktijken aan de kaak stelt. Emoticon: Wink

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 01-04-2008 08:17 sidia wrote:
Geen wonder dat er groepen allochtonen daaro hekel krijgen aan (sommige) buitenlanders . Emoticon: Nooo
Ze lezen gewoon in de kranten / kijken TV dat buitenlandse drugssmokkelaars / bende hun land ver[esten .

Allochtoon of bedoel je Autochtoon?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

OEPS

Foutje . Ma'af .
Zo zie je maar dat ik al te lang in Ollanda woon , alle "gekleurde" mensen die niet Hollands er uitzien zijn Allochtonen.

Ekskuseer moa , ma'af , ma'af 1000x ma'af.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 01-04-2008 08:27 sidia wrote:
OEPS

Foutje . Maaf .
Zo zie je maar dat ik al te lang in Ollanda woon , alle "gekleurde" mensen die niet Hollands er uitzien zijn Allochtonen.

Ekskuseer moa , maaf , maaf 1000x maaf.

2 definities van Allochtoon.

Wanneer is iemand een ‘allochtoon’?
De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

Nadeel van deze definitie van ‘allochtoon’ is dat hij zeer breed is: heel veel inwoners van Nederland vallen eronder, ook Koningin Beatrix en prins Willem-Alexander zijn volgens deze definitie allochtonen.

Het CBS maakt daarom in statistieken onderscheid tussen twee categorieën allochtonen: westers en niet-westers. Tot de categorie ‘niet-westers’ behoren allochtonen uit Turkije, Afrika, Latijns-Amerika en Azië, met uitzondering van Indonesië en Japan. Op grond van hun sociaal-economische en -culturele positie worden allochtonen uit deze twee landen tot de westerse allochtonen gerekend.
Het gaat vooral om mensen die in voormalig Nederlands Indië zijn geboren en werknemers van Japanse bedrijven met hun gezin.

De overheid maakt (integratie)beleid niet zozeer op basis van de CBS-definitie van (niet-westerse) allochtoon, maar op basis van doelgroepen. Tot die doelgroepen behoren onder meer Turken, Marokkanen, Antillianen/Arubanen en Surinamers. Iemand wordt tot een doelgroep gerekend als hijzelf, of tenminste één van zijn ouders in één van de doelgroeplanden geboren is. Het geboorteland van de persoon zelf is alleen bepalend voor het onderscheid tussen de eerste en tweede generatie. Er zijn ook nog andere groepen die tot de doelgroep van het integratiebeleid horen, zoals vluchtelingen en Molukkers. Maar de registratie van deze groepen is vaak lastig, dus daar zijn minder statistische gegevens over bekend.

In de spreektaal wordt het begrip ‘allochtoon’ veelvuldig gebruikt, en meestal wordt er ‘niet-westerse allochtoon’ mee bedoeld. Ook worden de CBS-definitie en het doelgroepbeleid nogal eens door elkaar gegooid en gebruikt. Dat zorgt voor verwarring.

Een algeheel nadeel van het gebruik van het begrip ‘(westerse of niet-westerse) allochtoon’ is dat mensen die zelf in Nederland geboren zijn, hun hele leven al in Nederland wonen en volledig geïntegreerd zijn, toch steeds als allochtoon meegerekend blijven worden.

Volgens het Van Dale Groot Woordenboek van de Nederlandse Taal 2005 heeft het woord "allochtoon" twee betekenissen:

1. Van elders aangevoerd of afkomstig, niet-inheems, vreemd
2. Niet-oorspronkelijke bewoner (m.n. gebruikt als aanduiding voor personen met een niet-blanke huidskleur, die zelf - of van wie de ouders - in het buitenland geboren zijn, bv. buitenlandse werknemers)

Deze definitie is dus anders dan die van het CBS, omdat volgens Van Dale de kinderen van één ouder die in het land zelf geboren is en één ouder die in het buitenland geboren is geen allochtoon zijn.

De definitie van het begrip allochtoon is volgens het CBS (Centraal Bureau voor Statistiek) ‘een persoon van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren’. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen personen die zelf in het buitenland zijn geboren (de eerste generatie) en personen die in Nederland zijn geboren (de tweede generatie).

Dus een Indo is een allochtoon
De grootste groep allochtonen in Nederland is van Indonesische afkomst, met 15% en de Duitse allochtonen komen op plaats twee met 14%. Dit wijkt af van wat men doorgaans lijkt te willen zeggen als men het woord allochtoon gebruikt. In de volksmond worden met "allochtonen" de gastarbeiders en/of asielzoekers en hun kinderen of kleinkinderen bedoeld, die zich in uiterlijk of gedrag duidelijk van de modale Nederlander onderscheiden. Generaliserend wordt dan gesproken over "de buitenlanders", hoewel ook dat woord weer verwarrend is omdat daar ook mensen met een niet-Nederlands paspoort onder vallen, inclusief niet-residenten, zoals toeristen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Moet je tegen de Indo' s zegen dat ze Allochtoon zijn , wordt je gekielhaald. mede Indo' s
En als je toevallig ook Indo ben , dan be je ook de LUL , dan ben je GEEN Nederlander maar ook een Allochtoon .
Tenminste als het klopt wat je boven geschreven hebt.

Ik zelf ben een Westerse Allochtoon en buitenlander in Ollanda , maar wel een Autochtoon in Indosenia. Emoticon: Party!

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

" .... iemand die in drugs handelt, is een Globalist ..... Emoticon: Wink Emoticon: Shiny "

'Ahu kura ahia, mansia nia'

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

drugs? indonesie? hahahaha, vergeet je dat drugs hier gecontroleerd worden door de politie. dat die iedereen die gepakt worden met drugs aan de meest krankzinnige martelingen onderwerpen terwijl ze zelf helemaal waus zijn van de chrystal meth. gepakt met z'n 35 kilo, dan heeftie vast niet netjes smeergeld betaald... moet je eens lui ontmoeten zoals burgemeesters, commisarissen, generaals en dan vooral hun kids, paar drankjes en de verhalen komen, ooooh ik hou zo van ECHTE HOLLANDSE xtc, ooooh ik hou zo van coke... als ik t woord alleen al hoor ben ik pleitte, ken genoeg indonesische luitjes die zijn vermoord door de smerissen soms om minder dan een grammetje wiet....

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Zoals ze pakken 40 kilo en zeggen dat ze er 25 kilo in beslag hebben genomen, Emoticon: Angry
de rest?," U begrijpt het al!!", worden weg gemoffeld voor eigen gebruik ja, ja het gaat geweldig in de wereld van malvisaties, en zo voort , enz, “zegt het voort zegt het voort.......................................”. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Devil Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 03-04-2008 11:12 madrotter wrote:
drugs? indonesie? hahahaha, vergeet je dat drugs hier gecontroleerd worden door de politie. dat die iedereen die gepakt worden met drugs aan de meest krankzinnige martelingen onderwerpen terwijl ze zelf helemaal waus zijn van de chrystal meth. gepakt met zn 35 kilo, dan heeftie vast niet netjes smeergeld betaald

Dat kan wel wezen , niemand zal het ontkennen dat er KKN bestaat.

Aan de andere kant moeten de Indonesiers die niet meezuipen , roken , spuiten , slikken dat maar toe laten ?

Tegen de muur !!! AuB .

Uiteraard moet dat volgens de bestaande wetten gebeuren.

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

oom sid u bent hier vast al een poosje niet meer geweest, het is nog nooit zo erg geweest hier als nu, geen enkele weg zonder gaten, de vervuiling, de smerigheid is niet te beschrijven, de corruptie is erger dan het ooit geweest is en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan... het zijn de hogere klasses hier die de meeste drugs gebruiken, de rest zit op de goedkope arak en goedkope pillen waar niemand van weet wat t is.... drugs, althans, drugs zoals wij die kennen zijn niet te betalen voor de gemiddelde indonesier, wiet is nergens meer te vinden, althans voor zover ik weet.......

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Tegen de muur !!! AuB

Wat moet ik daar mee, in een beschaafd land, zetten ze geen mensen tegen de muur. Om Sidia. hiermee bevestigd zich weer eens dat de gedachte van die leer meester is...................... Emoticon: Confused
De Letter dood,maar de geest maakt levend................ Emoticon: Laugh out loud
En ik maar denken dat u een gematigde Moslim was....

geen enkele weg zonder gaten, de vervuiling, de smerigheid is niet te beschrijven, de corruptie is erger dan het ooit geweest is

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Het is ook zo dat ik daar niet woon.

Ik heb al die verhaaltjes van mijn naast vrienden/ familie ge hoord.
Soms ook "inside information" die je niet snel in de krant( het web) kan vinden.

Bij benadering weet ik hoe die dingen geregeld werd , ben zelfs geschokt toen ik ongeveer 15 jaar geleden in een verloederde wijk in jakarta , in 1 van de gangs een verslaafde ziet spuiten .
Het was vroeger een redelijke buurt , qua grondprijzen en locatie was het een A1 locatie. Een paar honderd meter vanaf de Jalan Thamrin en Sarinah.

11.00 in de ochtend , het lijkt wel de binnenstad van amsterdam .
Ik woon 30 jr in Amsterdam.

Toen mijn zoon op zijn oude studierichting zat , zou hij in zijn 3de jaar in een gerenomeerde Jakartaanse Universiteit stage kunnen lopen .
Het was een rijke PTS met campus erbij , dus ik ging bellen naar vrienden en familie of ze het kennen.
In hun site staat echt mooi , Het is een rijke particuliere universiteit.
De verhalen dat ik hoorde is alarmerend .
Ik zou mijn zoon nooit naar die Uni sturen .

Staat ook niet op kranten , of het internet.
Ook de verhalen over politie , immigrasi etc .
Kan je ook een bestseller gaan schrijven.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dit staat in de aankomsthal van de vliegveld van Den Pasar .
Op Cenkareng zag ik ook zo'n grote bord , met waarschuwingen.
Heb geen foto kunnen maken(zomer 2007) , mijn batterijen van de dig.fototoestel was niet geladen.

Kom niet met de excuus dat men geen engels of de bahasa niet kennen. Emoticon: Wink

madrotter
Gebruiker
User icon of madrotter
spacer line

was het niet prachtig vorig jaar, toen die door de regering benoemde commissie die zich gingen bezighouden met wiet hun rapport uitbrachten??? legaliseer maruihana was hun advies, 't is niet verslavend, minder slecht dan sigaretten en bovendien kan de politie zich dan bezig houden met echte criminaliteit. de reacties waren op z'n minst vermakelijk, no way!!! zei kala, maar... je mag het wel gebruiken om je voedsel mee te kruiden (aceh), de politie in paniek (die zagen hun gouden handeltje bedreigd natuurlijk) vanwege kala's uitspraak. ik las pas ergens dat zo'n 62% van de mensen in de gevangenissen hier (die overigens uipuilen) in de gevangenis zitten vanwege drugs. het overgrote deel daarvan voor.....ganja.... onze grote vrienden van de fpi die zeiden dat als er sprake was van legalisatie van ganja dat ze dan de gebouwen van alle betrokken instanties zouden platbranden....

nog een leuke?

natuurlijke xtc... uitgevonden door een australier, of was het een nieuw zeelander wiens zus en broer allebei gestorven waren aan een heroine overdosis... pilletjes gemaakt van oa spaanse pepers en ginseng... iemand in pangandaran gaf me een aantal van die dingen maar ik had maagproblemen heb ze weer weg gegeven toen. volkomen legaal, in bali en surabaya kun je ze kopen heb ik gehoord, of in ieder geval liepen ze ze volop uit te delen als promotie vorig jaar... degenen die ze genomen hebben waren flink enthousiast, gedanst als gekken heel de avond... hier in bandung mogen ze dus niet verkocht worden... waarom??? omdat dan de "normale" handel van de politie in het geding komt.... indonesie en drugs...hahahaha...

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

JAKARTA, 09 April 2008 - Two Dutch prisoners are threatened to be executed by a firing squad because they have been sentenced to death for producing ecstasy. According to their Dutch lawyer Bart Stapert the Dutch government is not taking enough action to prevent the capital punishments from being executed any time soon.

Zie News Indahnesia

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

97,549,987 pageviews Een website van indahnesia.com