Islamitische voorganger Bashir noemt toeristen maden

Subforum Geloof in Indonesië 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 24-03-2008 12:38 Nemesis wrote:
We zijn al lang in oorlog met het midden-oosten. Om precies te zijn, met de Taliban in Afghanistan . Alleen beseffen we het niet,

Je kunt dan wel heel stoer het kaartje plaatsen van het midden-oosten, maar Oyibo heeft wel gelijk. Afghanistan behoort niet tot het midden-oosten.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Wij weten dat de mensen die hier bijelkaar komen op een of andere manier " iets" hebben met Indonesia.
Werk , toerist zijn of werken , wonen of een partner hebben.

Bij de laatste kan je ook gelijk 2 groepen onderscheiden , de groep die tevreden zijn een een andere die niet tevreden .
Dat kan je herleiden door alles wat ze hier schrijven .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 24-03-2008 16:30 Jantje wrote:
Wij hebben een ding gemeen en dat is de verbazing die ten top stijgt. Dit topic gaat over een moslim leider die mensen oproept om toeristen/ blanken aan te vallen. Ik lees geen woord van afkeuring van de islamkliek hier op dit forum. Laten we het er maar op houden dat jullie instemmen met die idioot.

Dat komt omdat je niet kunt lezen of soms niet wilt lezen. Kies zelf wat op jou van toepassing is.

Als Sidia post dat die Bashir niet spoort dan is dat toch een groot teken van afkeuring. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 24-03-2008 11:22 Albert wrote:

En toevallig wordt daar ook melding in gemaakt dat een donkere leider met een atoombom welke de Amerikanse vloot zal vernietigen met een atoombom in de middelandse zee (zo luid de vertaling ervan).

Het zal toch niet zo zijn Albert dat Obama, eenmaal gekozen als president van de VS, door een verkeerde druk op een knop zijn eigen vloot naar de Filstijnen helpt? Ik verbaas me tegenwoordig nergens meer om.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 24-03-2008 16:47 Nemesis wrote:

Jantje, ons willen vermoorden is volstrekt geaccepteerd in het Nederland van 2008 . Begrijp dat nou eens.

Wat een bombastische taal nemesis. Geef nou eens aan waaruit werkelijk blijkt dat jantje en jij ergens op een dodenlijst staan. Of verlangen jullie beiden naar een soort martelaarsschap? Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.dumpert.nl/mediabas(...)e_toeristen_af_.html
filmpje.

er was al veel schade door dat manneke aan gericht maar hij zal steeds weer, meer shade voor Indonesie gaan aanrichten.
Daarom begrijp ik niet waarom ze hem niet sterker hebben aangepakt.
Voor mij heeft hij veel te maken gehad met die Bommen die al in Indonesie zijn afgegaan.
Maar ja zoals alles ze zijn daar hard leers
misschien logeerd deze ook wel bij hen???
Het is niet anders Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool sallamalijkhem,... bekijkhem Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jantje
Gebruiker
spacer line

Sapolidi:
Dat komt omdat je niet kunt lezen of soms niet wilt lezen. Kies zelf wat op jou van toepassing is.

Ik kan die quote van jouw zonder bril (+3) lezen. Waar het in die post aan ontbreekt is het onderwerp waarnaar verwezen wordt: "Bashir, Jantje, Wilders..."
Deze Sidia zit al 40 jaar in Nederland en wil niet integreren. Laat ik ook eens sociaal zijn: zou het wellicht een goed idee zijn om dit soort mensen vrijblijvend een royale vertrekpremie aan te bieden om zodoende de Nederlandsche samenleving te ontlasten van dit geparasiteer? Snijdt het mes aan 2 kanten.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 24-03-2008 15:46 Malam wrote:

Met stijgende verbazing volg ik de discussie, dat voor Albert en Jantje als éénling in een Islamitisch land hun poppenwagentje door de poep is gereden, daar kan ik mij wat bij voorstellen,

Hou jij nou maar lekker je kop in het zand want dan kun je later zeggen ik heb het niet geweten. Wacht maar zodra de Hel losbarst (ww3) dan ben jij de eerste die loopt te gillen om hulp. Maar dan is het te laat.
Net als 2000 jaar geleden allemaal tekenen aan de wand v/d Messias. Doch met wilde niet geloven dat toen de tijd was aangebroken voor zijn komst.

Pas nadat men hem aan het kruis had genageld maar toen was het te laat. Ook nu weer herhaalt de geschiedenis. Ze geloven volgens de bijbel in een Anti-Christ en Armageddon. Doch wanneer je ze de tekenen aan de wand laat zien dat dat binnernkort is. Stoppen ze hun kop weer lekker in het zand.
Dus hou hem dar maar in en Shut up. Want ik vraag mij af hoe lang al die bekeerde Moslims hier, nog Moslim blijven op het moment dat zij Europa binnen vallen. Zijn zij dan opeens weer Christen? Dat is schijnheilig.

En ik ben niet alleen tegen de Islam doch ook tegen de westerse religies. Dus het heeft geen bal te maken met Islamfobie of wat dan ook. Ook al woon ik in een Islamitisch land. In NL was ik ook altijd al tegen het Christendom, etc. Dus .... Ga jij Zondag nou maar lekker naar de Kerk om die leugens weer aan te horen welke zij al 2000 lang verspreiden.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 24-03-2008 17:45 sidia wrote:

Bij de laatste kan je ook gelijk 2 groepen onderscheiden , de groep die tevreden zijn een een andere die niet tevreden .
Dat kan je herleiden door alles wat ze hier schrijven .

Ontereden in wat? In seks, het eten, de sociale voorzieningen?
Ik kan mij herinneren dat jij iedere uitdaging aanneemt en alles beantwoordt. Wel ook dat is geoh in de ruimte. Jij bent net als zovelen op dit forum, bang om daadwerkelijk je gevoelens m.b.t. religie te tonen.

Je bent geen VENT als je over GOD praat! Ja toch?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 25-03-2008 00:20 Jantje wrote:
Sapolidi:
...

Ik kan die quote van jouw zonder bril (+3) lezen.

Gelukkig maar, heb ik het tenminste niet voor niets uitvergroot. Goed, je technisch lezen schijnt dus in orde te zijn, nu nog werken aan jouw begrijpend lezen jantje. En zo gaan we stap voor stap verder.

Deze Sidia zit al 40 jaar in Nederland en wil niet integreren. Laat ik ook eens sociaal zijn: zou het wellicht een goed idee zijn om dit soort mensen vrijblijvend een royale vertrekpremie aan te bieden om zodoende de Nederlandsche samenleving te ontlasten van dit geparasiteer? Snijdt het mes aan 2 kanten.

Sidia beheerst de Nederlandse taal fantastisch, kent onze normen en waarden en houdt zich aan het rechtssysteem. Hij denkt alleen over sommige zaken anders dan jij jantje en daar hou je niet van. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad Afghanistan ligt niet in het midden oosten. Maar voor wie dat wel graag wil mag mogen ze van mij Afghanistan wel verplaatsen.

Afkeuring.
Waarom zouden we een woord van afkeuring moeten geven?
Op wat? Als je daarop zou moeten reageren kun je beter een instituut met patieten bezoeken. Het verschil is dat deze patient (nog) niet opgesloten is.

Sidia is naar mijn mening prima geintegreerd getuige zijn postings op het forum.
En niet alleen dat, de man beschikt over een goed pertie verstand.
Dit volledig integenstelling tot Jantje die niet eens weet wat integratie is.
En dus gefrustreerd het dagelijkse leven doorgaat en dit fijntjes ventilleert op het forum.

Gelijk aan Bashir. Daar bestaan wel behandelingen voor Emoticon: Smile

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Leuk landkaartje overigens, waar riep iemand dat Afghanistan lag?

Wijs eens aan?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-03-2008 02:35 oyibo wrote:
Leuk landkaartje overigens, waar riep iemand dat Afghanistan lag?

Wijs eens aan?

Bij deze.
Daar ligt het zie je?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-03-2008 00:20 Jantje wrote:
Sapolidi:
...

Seh , seh , seh . Menir wilt u zo goed zijn om effe gaan matigen.
Zie voe plee .Dank u , mersi , terima kasih .

Wat heb ik met dit topic mee te maken .??
Ya , ome Jan is weer bezig met zijn persoonlijke benadering .

Ik weet dat er mensen rondlopen die de vrijheid van kwekken belangrijk vinden , zoals Ome Wilders ( de vader van alle kwekkers) , maar hier (in Indahnesia) moet je toch afleren om mensen persoonlijk aan te spreken .

Wie seg dat dat Ome Sid niet WIL integreren , heb toch 40 jr leuk gewoond in Ollanda , nog steeds.
Heb ook 10 jr lang verschillende Ned. Hogere Onderwijs geproefd , bijna de titel M.A (Mahasiswa Abadi= eeuwige student ) gehaald .
28 jaar lid van de Dienstenbond CNV , tijdens tijdelijke verstandsverbijstering lid geweest van O.R van een Nederlandse Multinationaal , VVD stemmer geweest , zelfs van Fortuintje , uiteraard tijdens de gemeentelijke verkiezingen , heb hekel aan de Belastingen etc etc .

Moet je hier geen rare verhaaltjes vertellen. Emoticon: Yes!

Aan de andere kant vind ik ook niet erg (hua hua hua hua ) als ik een oprotpremie krijg , zoals bijvoorbeeld de terruggave van premie AOW , gedeeltelijk teruggave van de eventueel niet gemaakte kosten door de overheid.

Stel is voor dat ik in Nederland blijf plakken , moet ik in de toekomst mss naar een verzorgingstehuis , men moet mijn fysiotherapie kosten betalen of Psikoterapie (RIAGG), warme maaltijd , busje , taxivervoer , scootmobiel , rollator , te veel om het noemen.

Dus tegen een redelijke vergoeding (min. 1000.000 eurie) wil ik vrijwillig mijn koffer pakken .
Pssst : 1000.000 is natuurlijk een onderhandelings opening .
Dus Ome Jan je ziet dat ik ook redelijk geintegreerd ben , dat ik een calculerende burger ben , niet meer of minder dan de autochtonen.

Ben benieuwd of je mijn insteek (aas) weer gaat gebruiken .
Kijken of Ome jan gaat happen.
Emoticon: Party!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-03-2008 01:39 Albert wrote:

...

*Ontereden in wat? In seks, het eten, de sociale voorzieningen?
Ik kan mij herinneren dat jij iedere uitdaging aanneemt en alles beantwoordt. Wel ook dat is geoh in de ruimte. Jij bent net als zovelen op dit forum, bang om daadwerkelijk je gevoelens m.b.t. religie te tonen.

**Je bent geen VENT als je over GOD praat! Ja toch?

Ontereden in wat? In seks, het eten, de sociale voorzieningen?
De vraag kan ik niet beantwoorden .
Het is te persoonlijk , en dat weet alleen de betrokkene. Emoticon: Smile

Ik kan mij herinneren dat jij iedere uitdaging aanneemt en alles beantwoordt.
dat doe ik nog steeds , zolang het niet om persoonlijke aanvallen.

Ik ben tot de conclussie gekomen dat er 3 soorten schrijvers zijn in Indahnesia .
De tevreden schrijvers , en ontevreden schrijvers. en de inforzoekers.
De tevreden schrijvers zijn de zgn Bali, Indonesia lovers .
Alles is daar goed , de (kleine) ongemakken wordt voor lief genomen.
De ontevreden schrijvers , dat zijn dan mensen die alles bekritiseerd , de bewoners , hun geloof , het eten , de natuur (veel banjir-veel vulkanen )etc.
En bij de Islam criticaster (?) merk ik dat ze soms(vaak) islam partner hebben .
Dat indruk heb ik , en omdat ze (MSS) ontevreden zijn , niet eens zijn met de Islam en de Moslim komen ze hier hun onvrede vertellen.
Van mij mag het .
Gooi het in de groep.
Mss kan het een therapeutische werking hebben , of een waarschuwing voor anderen (medelanders) om niet in te laten met moslims .
Dat kan , waarom niet .
Albert , heb ik voldoende beantwoord ?

** Het praten over geloof kan men beter niet in een fora doen .
Dan wordt het OF te algemeen , OF te persoonlijk .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om Sid,
Uw berekening van een miljoen euro is te laag, pssssst, het zou zeker het dubbele moeten zijn aangezien U over dat bedrag dan ook belasting moet betalen Emoticon: Wink

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik moet ook niet te hebberig zijn .
Ik wil geen praatjes of verdachtmakingen krijgen .
500.000 eurie netto , ga ik morgen mijn koffer pakken .
Dat is toch redelijk?
Ben ik niet hebberig , toch ?
Stel dat men mijn AOW en Pensioen moet ophoesten . Op zijn minst 30 jr lang = 30 x 25000-30.000 ????

Tierlijk zullen mensen zeggen , wat mot je met 500.000 eurie in Indonesia ?

Mijn antwoord is , ik wil in Jakarta wonen , wil ook kopi starbucks drinken , sigaartje , campari nippen .Af en toe naar de bios gaan . Eten in een fatsoenlijke restoran .
Is dat te veel gevraagd of gedroomd ? Emoticon: Confused

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid
500.000 eurie netto , ga ik morgen mijn koffer pakken .
Dat is toch redelijk?

Laat je. je vrouw, en kinderen in de steek.
Dat had ik niet gedacht van je.
maar ja we weten dat je soms hard op droomd.
Nog een keer verPellen DROMEN ZIJN BEDROG........... Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 24-03-2008 18:14 sapolidi wrote:

...

Click to see original image

Als Sidia post dat die Bashir niet spoort dan is dat toch een groot teken van afkeuring. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Het natuurlijk te zot voor woorden dat miljoenen huis, tuin en keuken moslims zich elke dag weer in allerlei bochten moeten wringen om mensen te overtuigen dat ook zij met lede ogen aanzien hoe bepaalde groepen extremistische moslimidioten het vuur aan willen wakkeren.

Als iemand niets op heeft met welk geloof dan ook, daar kan ik mee leven, men kan zelfs de mening hebben dat de Islam ergens in de middeleeuwen is blijven steken, dat is nog tendele waar ook, allemaal meningen waar ik over wil meedenken of discusseren.

Maar ik verdom het om iedere posting te beginnen met " Ik wijs extremisme af".
Mijn mening daarover heb ik zat keren geventileerd, en iemand die goedwillende moslims een stuk verantwoordelijkheid willen geven voor één of andere idioot met een bomgordel, staat niet met beide benen op de grond.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-03-2008 08:37 sidia wrote:

...

Ik ben tot de conclussie gekomen dat er 3 soorten schrijvers zijn in Indahnesia .
De tevreden schrijvers , en ontevreden schrijvers. en de inforzoekers.
De tevreden schrijvers zijn de zgn Bali, Indonesia lovers .
Alles is daar goed , de (kleine) ongemakken wordt voor lief genomen.
De ontevreden schrijvers , dat zijn dan mensen die alles bekritiseerd , de bewoners , hun geloof , het eten , de natuur (veel banjir-veel vulkanen )etc.
En bij de Islam criticaster (?) merk ik dat ze soms(vaak) islam partner hebben .
Dat indruk heb ik , en omdat ze (MSS) ontevreden zijn , niet eens zijn met de Islam en de Moslim komen ze hier hun onvrede vertellen.
Van mij mag het .
Gooi het in de groep.
Mss kan het een therapeutische werking hebben , of een waarschuwing voor anderen (medelanders) om niet in te laten met moslims .
Dat kan , waarom niet .
Albert , heb ik voldoende beantwoord ?

** Het praten over geloof kan men beter niet in een fora doen .
Dan wordt het OF te algemeen , OF te persoonlijk .

Er is nog een 4de schrijver. Welke het oneens is met alle bestaande religies en niet alleen de Islam.

Wat mankeert er aan om niet over het geloof te praten?
De Islam is alleen maar geloof, volgens de simpele zielen.
Die zijn van mening dat ieder gebod/advies met het geloof te maken heeft.

Maar ja dat krijg je wanneer het verboden is om over je eigen geloof na te denken. Opvolgnen, mond houden anders ben je tegen Allah. En daarop staat de doodstraf.

De Islam wil niet de Moskee en de diktatuur scheiden. Dus praat je automatisch over geloof.

Tevens heb je mijn vraag over het boek niet beantwoordt. Want niet over het geloof willen praten is een makkelijk excuus.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-03-2008 13:15 Albert wrote:

...

Maar ja dat krijg je wanneer het verboden is om over je eigen geloof na te denken.

Dat is weer indianen verhalen .
Kan je het staven met evt. versen ????

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-03-2008 13:20 sidia wrote:

...

Dat is weer indianen verhalen .
Kan je het staven met evt. versen ????

De praktijk leert dat het zo is.

De mensen (lees machthebbers) hebben de gelovigen waarschijnlijk gebrainwashed door de eeuwen heen.

Je kunt niet ontkennen dat het bestuderen van het geloof daadwerkelijk zo vrij is als in het westen. Er zijn er misscihen die het bestuderen. Maar nooit die met een conclusie komen dat vers die en die welke in de koran staat fout is. of foutief wordt geinterperteerd.

Het is OK om iemand te doden die een beertje mohammmed laat noemen.
Er is niemand maar dan ook niemand die zeer duidelijk in het nieuws komt en zegt dat het wensen van de dood straf onzin is.
De domme menigte wordt dom gehouden.

Net als al die lieve kerkgangers worden ook dom gehouden, van de werkelijke betekenis v/d woorden van Jezus. Wij mogen het tenminste publiceren.

ik zie niet dat iemand iets in de Jakarta post plaatst (lees durft te plaatsen). Dat is zelfmoord. Dus ..... Ik zeg niet dat het in het boek staat. Dat weet ik niet!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 25-03-2008 13:29 Albert wrote:

...

Er is niemand maar dan ook niemand die zeer duidelijk in het nieuws komt en zegt dat het wensen van de dood straf onzin is.
De domme menigte wordt dom gehouden.

Zo , weer de 2de indianen verhaal.
Kennelijk lees je in je jeugd te veel Karl May boeken Emoticon: Wink .
Het is niet O.K. Emoticon: Yes!

Kennelijk leest je de artikelen van J.I.L en eventuele disccussies van ICMI niet .
Ik heb nog niet eens over de gevoerde discussies in diverse indonesische site.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 25-03-2008 13:29 Albert wrote:

...[BR

Beste Albert,
Wat heb jij toch met dat beertje Mohammed, te pas en te onpas komt jouw beertje boven water.
Het is toch hoop ik niet zo dat je een berentrauma hebt?
Ik had vroeger ook een teddybeertje in mijn ledikantje liggen, zo ééntje met lieve oogjes, daar heb ik omstreeks mijn zesde jaar afscheid van genomen. Emoticon: Yes!

Het lijkt er op dat één of andere figuur uit jouw spirtuele wereld voor jouw zesde in een hele lange jas tot jouw is gekomen toen je nog in de kwetsbare leeftijd van een jaar of vier zat en jouw beertje gepikt heeft. Emoticon: Cry

Ik kom binnenkort naar Indonesië, moet ik zo'n lief geel teddybeertje voor je meenemen? Zodat je eindelijk is over je berentrauma heen kan stappen Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De Jantjes en de Alberts maken geen deel uit van de Nederlandse samenleving, laten we daar maar eens mee beginnen. Geven enkel af op een geloof.

Zelfs forummers krijgen een stempel mee. Oyibo gelooft ook niet in een god. Op de eerste plaats zijn we allemaal mens. Volledig vergeten door de Jannen en de Alberts die op deze aardkloot wonen. Volledig respectloos en blind voor de mens zelf.

Ik ben het niet altijd eens met forummers. Hun mening is dan van doorslaggevend. Niet het geloof of afkomst. Er zijn forummers die dit zien en een 3 tal die ik het niet kwalijk neem dat ze niet beter weten. Erger is dat ze niet voor rede vatbaar zijn.

Dit forum is een afspiegeling van de samenlevingen op onze wereldbol.
De Jantjes en de Alberts zijn achterhaald door de nieuwe generatie. Die wel door heeft dat we met z'n allen mensen zijn en dat onderscheid ook nog kunnen maken.

Een geruststellende gedachte.
De Jannen en Alberts zijn tijdelijk.
En gelukkig maar.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,985,785 pageviews Een website van indahnesia.com