Zakgeld Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Makalojo
Gebruiker
spacer line

Wat is gemiddeld de benodigde hoeveelheid zakgeld op Bali per dag? We zijn een gezin van 4 personen en moeten met dit bedrag kunnen eten (2x), drinken (Papa lust graag een borrel) en de dagelijkse uitstapjes. Wat kost bijvoorbeeld gemiddeld een luch of diner en wat ben je kwijt voor een uitstapje inclusief benodigde taxi?

Vast dank!

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-03-2008 16:08 Makalojo wrote:
Wat is gemiddeld de benodigde hoeveelheid zakgeld op Bali per dag? We zijn een gezin van 4 personen en moeten met dit bedrag kunnen eten (2x), drinken (Papa lust graag een borrel) en de dagelijkse uitstapjes. Wat kost bijvoorbeeld gemiddeld een luch of diner en wat ben je kwijt voor een uitstapje inclusief benodigde taxi?

Vast dank!

Ja, wat heb je te besteden, er is hier al veel vaker over gesproken ff de searchfunctie gebruiken.
Je kan het zo duur maken als je wilt in de warung voor omgerekend 1.50 euro eten p.p. of in een restaurant voor bijv. 5 euro
Een borrel is duur, neem wat mee vanaf Schiphol als je niet zonder kunt, bier is te betalen ongeveer net als hier. Een auto huren via een local die meestal wel in de buurt bij een hotel te vinden is ongeveer 25 euro per dag incl chauffeur en brandstof, een lange tocht ietsje meer + een bordje eten voor de chauffeur. Verder heb je er macdonalds en KFC met fastfood, ook zijn er pizzeria's enz. het hangt er dus helemaal vanaf wat je besteden wilt en hoe luxe het moet zijn.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Makalojo
Gebruiker
spacer line

Dank voor de reactie!
Ben inderdaad nog geen held met weblogs of webforums (of is het fora?), ga wel 'ns stoeien met de searchfunctie (?)..

Ik wil eigenlijk maximaal € 50, per dag besteden aan lunch, diner, een drankje/ ijsje tussendoor en eventueel een (kort) taxi-ritje. We zullen voornamelijk lokale gerechten willen eten en liefst ook in een lokaal restaurant. Biertje is prima, verder geen luxe noodzakelijk. Dit is dus haalbaar begrijp ik?

Ps wat is een "warung"?

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Dit is een warung. Zeg maar een goedkoop restaurantje waar hoofdzakelijk de locale bevolking gebruik van maakt.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 24-03-2008 12:41 Makalojo wrote:
Dank voor de reactie!
Ben inderdaad nog geen held met weblogs of webforums (of is het fora?), ga wel ns stoeien met de searchfunctie (?)..

Ik wil eigenlijk maximaal € 50, per dag besteden aan lunch, diner, een drankje/ ijsje tussendoor en eventueel een (kort) taxi-ritje. We zullen voornamelijk lokale gerechten willen eten en liefst ook in een lokaal restaurant. Biertje is prima, verder geen luxe noodzakelijk. Dit is dus haalbaar begrijp ik?

Ps wat is een "warung"?

Absoluut makkeliijk haalbaar.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Makalojo dat moet lukken met 50 euro, waar je op letten moet is dat je prijzen afspreekt als je een auto huurt, bijv. voor een dagtocht van 8 uur 300.000 IRP + een bordje eten voor de chauffeur. Korte ritten is goedkoper met de taxi waarmee je ook een wachttarief kunt afspreken als je iets wilt bezichtigen, wel de meter aan, Bluebird taxi is goed. Kleine restaurants hebben ook goed en voordelig eten maar let erop dat het er druk is en het voedsel niet te lang in een vitrine staat. Altijd flessenwater drinken, ook in jerrycans te koop. Geen ijs in het glas maar gekoelde flesjes. Bij bier krijg je vaak een bierpul met ijs erin, geen ijs erin doen dus en als je de glazen niet vertrouwd limonade met een rietje drinken (rietje = sedotan) In de supermarkten is er ook gewoon brood te koop voor als je eens iets anders wilt dan warm eten, bijv. voor de kinderen, ook zijn er overal wel tosti's te koop (= jaffle )
Ik wens jullie een fijne vakantie toe.
gr. Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Makalojo,

Ik wil graag weten waar je op Bali bent omdat er prijzen gehanteerd worden.
In principe kun je met 50,00 euro p.p makkelijk rond komen. Echter als je een duur hotel hebt kost alles wat meer zoals je zult begrijpen. Afhankelijk van de periode en locatie moet je kijken wat er in de buurt te doen is, vaak kost de entree een aantal dollars. Je kunt het best eerst eens op internet kijken wat je allemaal kunt en wilt doen. Emoticon: Party!

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Red je met gemak joh maar the sky is the limit je kan alles zo duur maken als je zelf wilt maar geloof me op zich 50 euri per dag ruim voldoende tenzij het je afhandig wordt gemaakt Emoticon: Wink als je begrijpt wat ik bedoel Emoticon: Laugh out loud
WAaung Madre / Made heet het op Jalan Legian (kuta) is heeeel goed makan makan!!!
Of Ketupat of Poppies om maar een voorbeeld te noemen. Emoticon: Nice Emoticon: Nice

adu zeg!!! ben kapok!!

2summer
Gebruiker
spacer line

Bedoel je 50 euro per persoon per dag? En wat kost een binnenlandse vlucht ongeveer?

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wat voor binnenlandse vlucht bedoel je? Wil je van Denpasar naar Sulawesie, Kalimantan, Java of naar een ander eiland? Wij zijn met Lion Air van Soerabaja naar Makassar gevlogen en dat kwam op 394.000 Rp (enkeltje per persoon), dat komt op € 30,00. En van Yogja naar Denpasar met Garuda 540.000 Rp/persoon.
Eten kan je net zo duur of goedkoop maken als je wilt. Je kunt al voor 1,5 tot 3 euro per persoon eten, maar je kunt ook voor 90.000 Rp (7 euro per persoon) aan een buffet deelnemen. Je kunt ook smoked duck eten voor 165.000 Rp eten (12 euro voor 2 personen). Het ligt dus helemaal aan jezelf. Deze prijzen zijn exclusief drinken, zoals bier e.d. Mineral water is hier spotgoedkoop.
Wij eten nooit salades en ijs (zelfgemaakte). Doordat wij goed opletten wat we eten, hebben we gelukkig nog nooit last gehad van onze magen. Wij poetsen onze tanden ook altijd met mineraal water.
Zelf vind ik het eten bij de Warungs en hele kleine restaurantjes het lekkerst.

2summer
Gebruiker
spacer line

Ik bedoel een binnenlandse vlucht van bali naar flores. Waar kun je trouwens het beste zo'n vlucht boeken? Bij je hotel of gewoon bij een reiswinkeltje?

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Het maakt niet zoveel uit. Als je het hotel laat doen, kost je dat geen tijd. Als je zelf bij een travelagent boekt, moet je toch zeker wel ruim 1 uur voor uit trekken, als het niet meer is. Met het boeken van een ticket van Surabaya naar Makassar waren we trouwens heel veel tijd kwijt, maar we hebben toen wel gelijk een hotel in Sulawesie bij geboekt. Misschien heeft het daardoor zoveel tijd gekost. Heb trouwens geen flauw idee hoeveel Denpasar - Flores kost. Ik denk dat het ook ongeveer € 30,00 kost.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,043 pageviews Een website van indahnesia.com