Islam voor varkens , apen , ezels en andere beesten.

Subforum Geloof in Indonesië 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Islam voor varkens , apen , ezels en beesten. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Tya , wat moet ik er van denken of maken als ik dat lees ???

Het is een nieuwe boek van DE " Arabist" Hans Jansen , een bewierookte Nederlandse wetenschapper vanaf 2003 Bijzonder Hoogleraar voor het hedendaagse islamitische denken in Utrecht .
Meneer wordt ook vaak gebraag om zijn mening te geven over Islam , Islamieten in het algemeen en in het bijzonder de Moslims in Nederland.

Hij heeft nu een boekjer geschreven voor --------- Ya , voor mensen die wil weten wat Islam is .
Alleen de titel van zijn boek vind ik vreemd , en dat kwam uit de kronkel van een Nederlandse wetenschapper ?
Boek is te koop voor E 12,50 ISBN 978 90 490 2403 1.

Ik persoonlijk zou het niet kopen , want ik voel me niet aangesproken , ben geen varken , geen aap , ezel of een of andere soort beest.

Sorry , ik maak geen reclame voor Meneer Jansen , ik wil alleen anderen attent maken hoe een andere Nederlander (meneer Jansen) , notabene een Arabist rare idee-en heeft over de Islam en Islamieten.
Wat versta hij dan over de " hedendaagse islamitische denken "?

PS : Wat is een Arabist eigenlijk ?? Emoticon: Shut up!

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jantje
Gebruiker
spacer line

Sidia schreef:
Boek is te koop voor E 12,50

Ik vind dat geen geld voor zo'n boek. De titel alleen al spreekt boekdelen. Trouwens, deze meneer is Bijzonder Hoogleraar. Dan zeg ik : Kijk, daar komt iemand binnen! Emoticon: Smile

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Wel goed dat er nu een boek is waar we wat over de islam en 'hedendaags islamitisch denken' kunnen leren.

Ik heb mij al eens in de Koran verdiept, maar kan daarmee toch maar heel weinig van de hedendaagse Islam mee begrijpen. Ik kan met de Koran in de hand vrijwel geen van de misstanden die er zijn verklaren. Met alle respect, maar voor het grootste deel is er geen touw aan vast te knopen, is het verder regelmatig tegenstijdig en zodanig bloemrijk dat iedereen er in kan lezen wat hij wil. Eigenlijk niet veel anders dan de Bijbel, misschien iets onduidelijker nog. Ook daarin weten sommigen te lezen dat het zwembad op zondag dicht moet en meer van dat soort onzin.

De titel leid ik af dat het voor niet islamieten bedoeld is. De titel is natuurlijk wel een beetje raar en grof, maar tegenwordig moet je goedschiks of kwaadschiks de aandacht trekken ander verkoopt het niet.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-03-2008 18:06 Nemesis wrote:

*De titel leid ik af dat het voor niet islamieten bedoeld is.

*De titel is natuurlijk wel een beetje raar en grof, maar tegenwordig moet je goedschiks of kwaadschiks de aandacht trekken ander verkoopt het niet.

Als ik dat boekje koop , ben ik dan een varken , een aap of ezel of een dier ?

* Ik ken ook een andere meneer , een parlementslid .
Wil ook iets te vertellen hebben , dus maak hij een film.
Om het te kunnen verkopen gaat hij anderen beledigen .
Zou Meneer Jansen dezelfde marketing strategie hebben ?
Sommige Nederlanders zijn wel rare jongens.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Albert : zou een Arabist dan ook een schriftgeleerde zijn .?
Weet hij genoeg om over Islam en Moslims te praten?
Want dan zou hij alleen maar over Arabieren , de arabischr taal of cultuur kunnen praten en cq oordelen .

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 15-03-2008 19:48 sidia wrote:

...

Als ik dat boekje koop , ben ik dan een varken , een aap of ezel of een dier ?

Mijn interpretatie is dat het bedoeld is voor diegenen die normaal geen relatie hebben met dit boek. Dit wordt dan op grappige wijze weergegeven met genoemde dieren.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Ik heb het boek[nog]niet gelezen, kan er dus geen mening over geven.
Als Hans Jansen bijzonder hoogleraar is, dan zou hij beter moeten weten en zeker niet een mogelijk kwetsbare titel voor zijn boek moeten kiezen.
Wat wil hij dan?
Net als de moslims en christenen:in iedere religie heb je radicale stromingen,maar dat betekent toch niet dat we alles en iedereen overeen kam moeten scheren??
Meer in elkaars denkbeelden en opvattingen verdiepen, daarom is dit forum ook zo leuk:allerlei sobats met verschillende overtuigingen, zo leer je van elkaar! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Worship

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nog een een aanvullimg:gisteren na de begrafenis van mijn ex-schoonmoeder kwam onverwachts een kennis langs,echt behoorlijk gereformeerd[of gedeformeerd?]
Ben RK en dat gaat slecht samen,maar goed.
Ze dacht bij mij een santekraam van heiligenbeelden aan te treffen,natuurlijk niet.
Wel een kruisbeeldje en de mooie Garuda, van Malam gekregen en een klein huisaltaartje voor de voorouders en iedere donderdag brand ik voor hen menjak, toch de Indische inbreng wat je meekrijgt en niet vergeet.
Niet iedere Christen is van de zwarte kousenkerk en niet iedere Moslim is een terrorist

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar 'Andere Praat'

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-03-2008 18:06 Nemesis wrote:

* Wel goed dat er nu een boek is waar we wat over de islam en hedendaags islamitisch denken kunnen leren.

**Ik heb mij al eens in de Koran verdiept, maar kan daarmee toch maar heel weinig van de hedendaagse Islam mee begrijpen.

* Ya , hoe een Nederlandse Academicus over Islam denk .
Hoe de gemiddelde Nederlanders de Islam proberen te verklaren ern begrijpen.

** Vind je dat vreemd.? En zeker als je (?) de versen letterlijk leest zoals veel mensen dat doen.Ik blader af en toe ook de Qur' an. Nou , het kost mij ook moeite, omdat ik
1. geen kennis van de Arabische taal heb
2.soms de context ook niet begrijp.
3.geen schriftgelleerde ben

Vandaar dat ik ook andere boeken lees waar academisch geschoolde " schriftgeleerden" het verklaren.
Lees ik ook de site' s,bestudeer ik de mening van andere moslims , zoals de ICMI , de J.I.L in Indonesia.

Jantje
Gebruiker
spacer line

Sidia:
* Ya , hoe een Nederlandse Academicus over Islam denk .

je moet je eigen eerst eens in gaan burgeren. Integreren in de Nederlandse samenleving. Of dat nog lukt na 40 jaar is de vraag. Als je dat niet wil, wat doe je daar dan nog?

Als jij je nou zo aan stoort aan dat boek, waarom ga je dan niet op de Dam de Nederlandse vlag verbranden. Geheid dat je zo een stelletje hulpverleners om je heen hebt met dat "beroemde" artikel 1 van de grondwet in de hand.

Vandaar dat ik ook andere boeken lees waar academisch geschoolde " schriftgeleerden" het verklaren.
Lees ik ook de site' s,bestudeer ik de mening van andere moslims , zoals de ICMI , de J.I.L in Indonesia.

Nogmaals; deze meneer is bijzonder hoogleraar. Is dat voor jou niet academisch genoeg?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

...

Als ik dat boekje koop , ben ik dan een varken , een aap of ezel of een dier?

Als ik mij God noem, ben ik dan God?
Als ik mij Jezus noem, ben ik dan Jezus?
Als mijndochter haar beertje Mohammed of Jezus noemt, is zij dan Jezus of Mohammed?

Je classificeerd jezelf met hetgeen wat je leest of waarin je rijdt? Is dat zo makkelijk te zeggen?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

...

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Albert : zou een Arabist dan ook een schriftgeleerde zijn .?
Weet hij genoeg om over Islam en Moslims te praten?
Want dan zou hij alleen maar over Arabieren , de arabischr taal of cultuur kunnen praten en cq oordelen .

Als hij de geschriften bestudeerd zou je kunnen zeggen dat hij een schriftgeleerde is.
Maar als je Engels spreekt en schrijft wil nog niet dat je alles kunt vertalen. Probeer shakespeare maar eens te vertalen. Je dient eerst hem te bestuderen.

Dus al kun je Arabisch spreken en schrijven, wil nog niet zeggen dat je alles kunt vertalen, zoals b.v. de koran.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-03-2008 09:10 Jantje wrote:
Sidia:
...

je moet je eigen eerst eens in gaan burgeren. Integreren in de Nederlandse samenleving. Of dat nog lukt na 40 jaar is de vraag. Als je dat niet wil, wat doe je daar dan nog?

Als jij je nou zo aan stoort aan dat boek, waarom ga je dan niet op de Dam de Nederlandse vlag verbranden. Geheid dat je zo een stelletje hulpverleners om je heen hebt met dat "beroemde" artikel 1 van de grondwet in de hand.

...

Probeer niet persoonlijk te worden.Is het mogelijk ?
Dank u. Emoticon: Smile

Ik ben " redelijk" (wat heet?) ingeburgerd.
Sta hier zelfs lekker mee te zeiken over alles en nog wat , lach ook om de grapjes van Herman Finkers , of Wim Kan , of Ome Freek of Ome Joep .
Zingt ook mee met de muziek van Normaal of Doe Maar.
Behalve Andre en Tante Leen Muziek , sorry , ben een amsterdammer maar niet mijn smaak.Lust ook geen rauwe haring.
Voor de rest ben ik een gewone medelander , even goed of slecht als de gemiddelde nederlander.

Trouwens ,over dat boekje van de Hooggeleerde Propesor , kan ik alleen zien als een grote grap .
En zeker hoe hij zijn doelgroep benoemde.
Vind ik echt komisch.
Volgens mij staat hij nog niet eens in de boekhandel of mss pas een paar dagen.
Staat net maar beschreven , in een artikeltje in de Telegraaf van gisteren .

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-03-2008 09:32 Albert wrote:

...

Dus al kun je Arabisch spreken en schrijven, wil nog niet zeggen dat je alles kunt vertalen, zoals b.v. de koran.

GOED dat je dat schrijft

Als je niet kan vertalen kan je ook geen oordeel geven.
Al ben je een HoogGeleerde Propesor.
Kan je dat aan onze vriend Ome Jan vertellen ?

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 16-03-2008 09:37 sidia wrote:

...

GOED dat je dat schrijft

Als je niet kan vertalen kan je ook geen oordeel geven.
Al ben je een HoogGeleerde Propesor.
Kan je dat aan onze vriend Ome Jan vertellen ?

Jantje heb je het gelezen? Emoticon: I love it
Opletten ja! Emoticon: Yeah right!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

mss luister hij naar jou , een landgenoot , spreekt dezelfde taal , en mss binnenkort buren ?? Emoticon: Smile

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Wij buren?

Wij hadden prive kontakt totdat hij een paar mensen stuurde om een Becak op te halen.
Zonder afspraak!!!

Tja wij waren niet thuis (gudang dicht).
Jantje pis nijdig 400.000 rp lichter.
Is allemaal op het forum te lezen, zoek naar Becak. Emoticon: Party!

Wat mij betreft is alles vergeten en vergeven. Ruzies is iets voor kleine kinderen. Het enige wat je doed is je boven kamer vullen met allerlei onzin.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Seh , we gaan geen oude sapi uit de selokan halen. Emoticon: Nooo

Daarom heb ik ook jou(jullie) gekieteld , zie me al seh ,naaste buren .
2 ollandse indahsenier die op de koffie bij elkaar komen ( oh sorry , daar hou je niet van ). Emoticon: Wink
Gesjelih seh .

In Nederland zeggen we ook altijd : Liever een goede buur dan een verre vriend .

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-03-2008 11:57 sidia wrote:
Islam voor varkens , apen , ezels en beesten. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Tya , wat moet ik er van denken of maken als ik dat lees ???

Hij heeft nu een boekjer geschreven voor --------- Ya , voor mensen die wil weten wat Islam is .
Alleen de titel van zijn boek vind ik vreemd , en dat kwam uit de kronkel van een Nederlandse wetenschapper ?

Ik persoonlijk zou het niet kopen , want ik voel me niet aangesproken , ben geen varken , geen aap , ezel of een of andere soort beest.

Toevallig was die man vanavond te gast bij Pauwe en Witteman. Het boekje is geschreven voor niet-moslims. En de titel van het boek slaat dan op hen, omdat niet gelovigen in de koran, volgens die arabist, worden aangeduid als varkens, apen, ezels en beesten. Die man ging vervolgens in hevig debat met Harry de Winter (de persoon van het anders joods geluid) die te berde bracht dat de Thora ook te keer ging tegen ongelovigen evenals de bijbel.
Tijdens deze uitzending werden diverse uitspraken van Wilders in beeld gebracht waarbij daarna het woordje moslim werd vervangen door Joden.En dan krijg je uitspraken als:
* de Thora moet verboden worden
* verbod op het bouwen van synagogen
* Joden moet de toegang tot ons land ontzegd worden
* Joden dienen zich aan te passen of anders ons land te verlaten
* Joodse scholen dienen verboden te worden
* verbod op het dragen van een keppeltje of Davidster.
Op die manier waan je je weer in het Duitsland van de jaren dertig. Zelfs de arabist stond hiervan te kijken en zei dat hij hierop het antwoord schuldig moest blijven. Ook gaf hij toe dat de letterlijke tekst in de koran slechts door een enkeling opgevolgd werd en dat de meerderheid van de moslims zich hier niet aan hielden of er zelfs niet eens weet van hadden.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 18-03-2008 01:23 sapolidi wrote:

...

etc---
gaf hij toe dat de letterlijke tekst in de koran slechts door een enkeling opgevolgd werd en dat de meerderheid van de moslims zich hier niet aan hielden of er zelfs niet eens weet van hadden.

Zelfs de arabist stond hiervan te kijken en zei dat hij hierop het antwoord schuldig moest blijven.

Heb zelfs perongeluk ook gezien , tijdens het zappen.
Een zielige vertoning , hoe een Nederlandse Guru Besar Luar Biasa (een popessor) staat te stuntelen.
Een academicus niet waardig , moet maar een polytikus gaan worden.
Ik kan niet voorstellen dat een arabikus " niet eens weet" dat soortgelijke teksten ook in de bijbel staan.

Zelfs die ongeschoolde en niet ingeburgerde OmSip weet het , waarom hij niet.??
Payah dese.
Geef mij maar de zingende kraanmachinist .

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Een Moslim heeft niet het recht om niet Moslims te veroordelen tot ongelovege
mensen en hen voor varkens - honden - ezels - en apen uit te maken!
Volgens de Islam mag een moslim een niet moslim NIET dwingen om de Islam te
volgen en te gehoorzamen! Een ieder is vrij te geloven of niet te geloven in de Islam of via de Islam! B.v. Joden en Christenen zijn ook gelovige mensen en
geloven ook in de zelfde God/Allah. De Islam spreekt ook over Godsdienst
vrijheid,dus mag je ook ongelovig zijn. Van een Moslim wordt verwacht dat hij
ongelovigen de weg wijst zonder dwang en helpt om tot EEN/HET geloog te komen!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 18-03-2008 13:06 TERDAD wrote:
Een Moslim heeft niet het recht om niet Moslims te veroordelen tot ongelovege
mensen en hen voor varkens - honden - ezels - en apen uit te maken!

Ik kan niet voorstellen dat een Moslim dit zo maar kan en mag zeggen.
En als men dat doet (sommigen) zou ik ook afvragen waar hij / zij het recht haalt ?????

Terug naar den Hoog Geleerde Menir Propesor , het is gewoon een verkeerde marketing strategie . Het is ook gebrek aan respect voor je doelgroep , mensen die je boek wil lezen of kopen.

Ik zou het niet pikken.
Waarom kan hij niet een andere titel gebruiken.???
Islam voor de leek , of Islam voor geinteresseerden .

Zoiets grappigs zoals de serie van Computerboeken.

Window 95 ----- etc voor dummies.
Of Java voor senioren , --- voor 50 plussers.
Ik zie me al als Ado Stuur en andere schrijvers van Computerboeken , een boek schrijven met de Tiitel Window Fiesta voor debielen en of randdebielen .
Ik bedoel maar Emoticon: Smile

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-03-2008 11:57 sidia wrote:
  • Islam voor varkens , apen , ezels en beesten. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

• Tya , wat moet ik er van denken of maken als ik dat lees ???

• Het is een nieuwe boek van DE " Arabist" Hans Jansen , een bewierookte Nederlandse wetenschapper vanaf 2003 Bijzonder Hoogleraar voor het hedendaagse islamitische denken in Utrecht .

• Meneer wordt ook vaak gebraag om zijn mening te geven over Islam , Islamieten in het algemeen en in het bijzonder de Moslims in Nederland.

• Hij heeft nu een boekjer geschreven voor --------- Ya , voor mensen die wil weten wat Islam is .

• Alleen de titel van zijn boek vind ik vreemd , en dat kwam uit de kronkel van een Nederlandse wetenschapper ?

• Boek is te koop voor E 12,50 ISBN 978 90 490 2403 1.

I
  • k persoonlijk zou het niet kopen , want ik voel me niet aangesproken , ben geen varken , geen aap , ezel of een of andere soort beest.

• Sorry , ik maak geen reclame voor Meneer Jansen , ik wil alleen anderen attent maken hoe een andere Nederlander (meneer Jansen) , notabene een Arabist rare idee-en heeft over de Islam en Islamieten.

• Wat versta hij dan over de " hedendaagse islamitische denken "?

PS : Wat is een Arabist eigenlijk ?? Emoticon: Shut up!

• Tjonge wat wordt er wťťr 'oeverloos' ge ..... (I'm so sorry)

• Eindeloos over een titel

nota bene (let goed op) ....

• Het is alsof je eindeloos gaat muggeziften over de stoep en de voordeur bij iemand die je op bezoek gaat en niet heb over de inrichting van het huis, de woonkamer, de kleurzetting binnens huis, etc ....
  • De mensen die op dit topic reageren dienen toch te weten dat er ůůk zoiets bestaat als 'symbooltaal' die deze of gene schrijver toepast om het ťťn of ander aan te duiden ....... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Sapolidi, heb het boekje nog niet gelezen,maar ik begrijp er uit dat het eigenlijk een parodie is., maar toch zou ik de titel anders genoemd hebben.
    En natuurlijk wordt de letterlijke tekst van de Koran vrijwel door niemand gevolgd,hetzelfde geldt voor de Bijbel:wie is in staat zich 24 uur per dag aan de 10geboden te houden?
    Ik denk maar:leef zuiver en oprecht en er staat echt geen donderende Allah of Jezus te wachten na de dood.
    Ik las een berichtje op Marktplaats:iemand had geconstateerd dat steeds meer Nederlanders Turks brood kopen, maar ze beleggen het wel met dikke plakken ham.
    Volgens deze meneer was dit schandalig en zeker tegen de Islam, daar moet toch wel iets aan gedaan worden.
    Ik heb meneer uitgelegd dat iedereen naar zijn portemonnee kijkt en dat vele Moslims winkelen in de Adi of Lidl,waar volop varkensvlees wordt verkocht.
    Ook gaf ik aan, dat een orthodoxe Jood niet eens een winkel binnen gaat waar varkensvlees wordt verkocht en dat de Joodse spijswetten nog strenger zijn.
    Oei, was was die meneer kwaad!-geen discussie meer mogelijk Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Bye bye

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,084 pageviews Een website van indahnesia.com