Subforum Geloof in Indonesië

forum.indonesiepagina.nl 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 15-03-2008 07:28 Albert wrote:

Hoe komst het toch dat de Islamitische bevolking overal ter wereld ook in Indonesie zo intollerant is m.b.t. hun religie.

Ik heb daar wel een theorie over.

Islamieten worden met de paplepel gevoerd met het idee dat zij beter zijn dan anderen in deze wereld.

Zolang je woont in een omgeving met alleen maar Islamieten is dat geen probleem, maar zodra je geconfrontreerd wordt met grote hoeveelheden niet Islamieten die het vrijwel allemaal beter hebben dan begint het te wringen.

Dit in contact brengen van Islamieten met niet Islamiten en is in Europa vooral gebeurd door Immigratie. In landen als Indonesie is het vooral hetgeen mensen op televisie zien wat pijn doet.

Je ziet dan ook dat het vooral de Islamieten die het slechts af zijn die protesteren. Hebben jullie al verbrande Nederlands vlaggen uit Koeweit /Arabische Emiraten gezien. Nee natuurlijk niet.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Beste Sidia,ik hoop juist dat de moslims nu eerst afwachten wat de film brengt als ie al uitkomt alvorens nu al te protesteren,Misschien is het wel helemaal niet wat we verwachten. Emoticon:

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-03-2008 18:24 Nemesis wrote:

...

Ik heb daar wel een theorie over.

Islamieten worden met de paplepel gevoerd met het idee dat zij beter zijn dan anderen in deze wereld.

Ik persoonlijk ben van mening dat het probleem ligt in het falen en het failissement van die godsdienst. Het heeft geen antwoord op de vragen van de tegenwoodige tijd omdat het nooit een soort verlichting of renaissance heeft meegemaakt in periodes dat de wereld ging veranderen. Het is voor niemand leuk na jaren er achter te komen dat je je hele leven bent bedonderd door een stel machtswellustige clerici die uiteindelijk je met hun vastgelopen filosofie niet over de streep van de 21e eeuw heen kunnen trekken. En zoals met alles wanneer iemand jaloers is op een ander, zo is dat ook met vele belijders van dit geloof: afgunst.

Jantje
Gebruiker
spacer line

'kan er niks beters van maken Emoticon: Wink

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

YB,

Ik heb plekken op deze aardbol gezien waar modern islamisme zeker van toepassing is. Helaas is het geen globale toepassing. Zoals je weet kent Islam verschillende stromingen. En heb daarom al moeite met de uitingen af en toe hier op het forum. Het is mij wat te makkelijk om alles over 1 kam te scheren. Ik constateer dat Islam en vormen van extremen terug te vinden zijn op bepaalde plekken in de wereld. Waar het wel goed gaat horen we weinig tot niets over. Het geloof heeft verre van mijn voorkeur. Het is echter een feit dat we er mee t emaken hebben. Daar kun je op verschillende manieren mee omgaan. Ik prefereer duidelijk enig conflict zonder geweld op te lossen en sterke vomen van polarisatie keur ik af. De onderbuik gevoelens van sommigen op dit forum beschouw ik als walgelijk. Maar begrijpelijk met de getoonde kortzichtigheid. Als een kip zonder kop achter figuren als Wilders aan rennen. Prima, maar dan niet piepen als de buurman actie onderneemt. Ook dat is niet goed te keuren maar wel te verwachten. Zo is het geloof. Het zou beter zijn terughoudend te zijn, zeker als het mensen zijn die naast je leven, zoals in mijn geval. Het is beter goede relaties te onderhouden, en te blijven praten ondanks de verschillen. Ik heb al in een oorlog tussen christenen en islamieten gezeten, 8 maand lang. Ik geeft de voorkeur aan dialoog en terughoudendheid.
De meerderheid hier op dit forum heeft dit nog niet aan den lijve ondervonden. Ik hoop voor deze mensen dat ze er ook niet mee te maken krijgen.

It's only kinky the first time.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-03-2008 07:29 oyibo wrote:
YB,

* Ik constateer dat Islam en vormen van extremen terug te vinden zijn op bepaalde plekken in de wereld. Waar het wel goed gaat horen we weinig tot niets over.

**De onderbuik gevoelens van sommigen op dit forum beschouw ik als walgelijk. Maar begrijpelijk met de getoonde kortzichtigheid. Als een kip zonder kop achter figuren als Wilders aan rennen. Prima, maar dan niet piepen als de buurman actie onderneemt. Ook dat is niet goed te keuren maar wel te verwachten. Zo is het geloof.

In Nederland , nota bene in het Koninkrijk der Nederlanden , een Koninkrijk dat ongeveer 60 jaar geleden nog de grootste Moslim Koninrijk was is er zo weinig kennis en begrip over de Islam .
Ze denken nog steeds in de tempo doeloe tijd , over de Padri Oorlog , de Atjeher's van toen die de Nederlanders als kafirs (ongelovigen) beschouwden , de angst voor Islam die gelinkt werd aan verzet / nationalisme .
Ya , wat vreemd . Dat ze nog steeds ouderwets denken over de Islam.

In Nederland werd de " arme onderdrukte" moslima's opgejut , ze mogen geen hoofd bedekings(jilbad-hoofdoek) gebruiken.
Omdat het teken van uitbuiting.
Wordt discussies gevoerd hoe de moslima's bevrijd moeten worden.
Terwijl ze het in de meeste gevallen zelfsa willen.
Maar ya dat mocht niet .(wat een arrogantie seh).

Kijk naar Turkije , ook de grootste seculiere islamstaat in Europa .
Daar wordt ook strijd gervoerd tussen vrouwen die bewust een hoofd willen dragen en de staat dioe dat probeerde te verbieden.
Ik kan toch niet beweren dat die moderne goed geschoolde moslima' s onderdrukt worden om hoofddoek te gebruiken.
Dezelfde proces gebeurde ook in Indonesia.
Als je eens weet hoeveel van de goed opgeleide vrouwen gaan nu ook hoofddoek gebruiken.Bewust , zonder dwang.
Maar ya , Nederland is min of meer tegen dat de seculiere Turkije zich aansluit bij de E.U.
Lees wat Nederlandse politici zeggen en schrijven , vanaf Bolkenstein, Fortuin en Wilders.

** Walgelijk ?
Meer lachwekkend , gezien de argumentatie die gebaseerd werd door onwetendheid.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry Oyibo, Sidia,
Jullie weten in mijn geval wel hoe ik denk over de 3 midden-oosten godsdiensten. Ik heb reeds met moslims te maken gehad vanaf mijn 20e jaar. Ik heb getracht me toentertijd in NL enigszins te interesseren ervoor (heb er niet zo'n studie van gemaakt als Albert maar dat komt omdat de hele schrijfstijl van de Quran en andere islamitische boeken mij niet ligt, m.n. die superlatieven over Allah en de profeet). Heb het wederom getracht toen ik in het meest islamitische gedeelte van Yogyakarta woonachtig was (8 jaar lang) en daarna nog eens vanwege schoonfamilie die moslim is, maar ben van een koude kermis teruggekomen. Wat ik wel altijd voelde was de zware frustratie van moslims t.o. het technisch en economisch vermogen uit het westen en Japan. Ook de grote intolerantie tegen andersdenkenden (ondanks dat heeft niemand mij ooit iets aangedaan en ik ben dan ook niet zo bang voor Wilderiaanse effecten) heeft diepe indruk op mij gemaakt; zelfs hier in RI waar het gelukkig niet altijd agressieve vormen aanneemt tegen andersdenkenden (op enkele welbekende incidenten na). Hier heb je een omgekeerde situatie als in NL, hier is de islamitische meerderheid verre van tolerant tegen de minderheidsgodsdiensten.

Persoonlijk vind ik jilbabs en al die andere hoofdbedekkingen wel degelijk vrouwonderdrukking en de vrouw die dat vrijwillig aandoet, heeft voor mij geen eigenwaarde of begrijpt niets van de betekenis van haar religie. Wederom daarentegenover staat het een ieder vrij deze aan te trekken. De leraressen op mijn dochters school, de ondewijzeres die thuis les komt geven, de buren, goede kennissen: allen jilbab-drager. Moet men zelf weten al ben ik er geen fan van.

De islam umat is zelf geen promotor van haar religie want niemand van hen (ook mijn beste vrienden niet) heeft bij mij ooit nog maar enige "warmte" kunnen kweken t.o.v. deze religie. Voor mij heeft deze religie zichzelf overleeft en is het tijd om te stoppen dan wel te hervormen. Maar "bankrut" is de islam zeker.
Maar ook dit neemt niet weg dat ik verre van een fan ben van de opgefokte angst voor deze religie en de islamfobie waarvan op dit moment in NL sprake is. Dat men daar problemen heeft met haar immigranten is een migratieprobleem en geen godsdienstprobleem (dat degenen die problemen veroorzaken nou toevallig moslims zijn en ook nog eens mee liften op de extremen in hun godsdienst is een andere zaak). Ondanks dat de islam (en met haar die andere middenoosten religies) van mij de vuilnisbak inmogen vanwege hun achterhaalde filosofie en agressie, vind ik het uitdagen van de moslims - zoals dat nu gebeurt - verre van de juiste manier om met elkaar te leven.
Opfleurend zijn de geluiden na de OKI-conferentie waarin men heeft besloten meer te gaan doen aan het imago van de islam en meer te gaan doen aan dialoog met andere geloven.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-03-2008 08:45 Yogya-Bali wrote:

Maar "bankrut" is de islam zeker.

Ondanks dat de islam (en met haar die andere middenoosten religies) van mij de vuilnisbak inmogen vanwege hun achterhaalde filosofie en agressie, vind ik het uitdagen van de moslims - zoals dat nu gebeurt - verre van de juiste manier om met elkaar te leven.
.

Bankrut ????
Vraag me af waarom " het westen" , veel christenen zo'n angst hebben voor de Islam.
Kijk naar Nederland , daar kan ik meepraten , eerst als een " stomme" toeschouwer , later als meeprater.
Het is gewoon de revival van Islam die het westen bang maakt , op politiek (fout of niet) , economisch gebied (olie dollars).
Men moet nu rekening houden met de rol van Islam en de Moslims.
Konkreet : In Nederland moet men gaan wennen dat ze niet meer te maken hebben met ongeletterde , makkelijk te manipuleren gastarbeiders , maar met nieuwe generatie goed opgeleide Moslim/Moslima' s.
Mondig , Nederlands opgevoed en ook weten wat hun eventuele rechten zijn .

Ya , het uitdagen van de Islam en Moslim is natuurlijk echt stom.
En zeker als men daden en uitspraken doen die ingegeven werden door angst en onwetendheid.
I.P.V in dialoog gaan , gaat sommigen in Nederland in aanval .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

YB,

Jij ziet nog dat het migratie vraagstukken zijn.
Ik zie hier mensen die zich alleen richten op het geloof. Terwijl de problemen in werkelijkheid nog hele andere zijn dan het geloof opzich. Ook ik heb niet zoveel met het geloof opzich, het staat mij te ver van de werkelijkheid. Maar respecteer wel de mensen die het geloof wel hebben. Allereerst zijn we mensen en dat zou de beginwaarde moeten zijn. We hoeven geen universitaire achtergrond te hebben maar een gezonde kijk in het leven. Het is wat Sidia al eerder opmerkte, navelstaren.

Wilders brengt niks, de vinger op de zere plek leggen en polariseren is niet genoeg.
Werkelijk aanpakken van het migratie vraagstuk en integratie. Maar niet het uitsluiten van wat dan ook. Hij zet zichzelf buitenspel. Het duurt alleen nog even voor dat gebeurd. Maar is wel het uiteindelijke resultaat. Het woord zegt het al, samenleving.Iets wat Wilders niet wil. In RI gaat het geloof in vele opzichten anders om met anders gelovigen, daar kan Nederland in veel vormen van leren.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nog los van genoemde vraagstukken die de Nederlandse maatschappij momenteel voorliggen. Het zou goed zijn als mensen als Wilders verplicht een meerdaagse cursus bij het tropen Instituut ging doen. Dat is welliswaar voor Expats die naar een specifiek land gaan om te wonen en te werken. Maar allicht kan hij hier zijn licht opsteken aangaande cultuur, geloof en achtergrond van bepaalde landen.

Wellicht komt er dan meer nuance in zijn denk en handelswijze.
En dat kan bij de man absoluut geen kwaad. Emoticon: Smile

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Democratie in het Vrije Nederland........
De Vrijheid van Meningsuiting................

De Moslims zijn achterlijk - De Moslims zijn geloofswaanzinnig -De Moslims zijn gijten neukers -De moslims zijn rassisten - De Moslims zijn terroristen -
De Moslims zijn criminelen - Ja zo zijn er nog wel wat meer verwijtingen!!
(voor de 2e wereld oorlog waren het de Joden). Ja toch????

Hoe vrij is Nederland en hoe democratisch is Nederland????
De Vrijheid wordt voorbij gelopen of ingehaald door de Democratie. De Vrijheid van meningsuiting zo ver doortrekken dat zelfs minachting - beledigen
van anderen en geen respect hebben voor andere culture ook onder Vrijheid van Meningsuiting komt te staan gaat echt te ver!!!!

Dit is dus geen vrijheid meer en ook valt het niet onder democratie! Het is oproepen tot Haat en Geweld!!!!
In het openbaar,op Internet,Internationaal en Nationaal een Religie,volkeren en andere culturen Minachten en Beledigen is totaal niet in overeenkomst met de rechten van de mens!

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Er wordt iemend vermoord omdat hij of zij een ander zodanig minacht en beledigd heeft in het mom van Vrijheid van Meningsuiting,deze persoon heeft
dus niemand vermoord maar die ander wel en ook in het mom van zijn Vrijheid van Meningsuiting,er is dus haat en geweld ontstaan en de Vrijheid van Meningsuiting is hier misbruikt . (mijn Mening)

De een maakt misbruik van zijn recht op Vrijheid van Meningsuiting om haat en geweld te veroorzaken en de ander maakt misbruik van het zelfde recht om
te moorden! Ja zo gebeuren dan al die narigheden!!!
Wat gaan wij in Nederland hier aan doen???? De Vrijheid van Meningsuiting
moet dan eerst goed geregeld worden door de wetgever en duidelijk omschreven worden wat wel en wat niet er onder valt! Democratie en Vrijheid
zonder wetten en regels loopt uit de hand en kan over gaan tot een geweldadige maatschappij waar de sterkste de macht krijgt en de dienst uit gaat maken!!! Dit geld ook voor de overheid,deze kan er dan misbruik van maken!! En dan is hei einde zoek en ook De Democratie!!

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Democratie in het Vrije Nederland.......
De Vrijheid van Meningsuiting...............

Het Jodendom - Christendom - Islam kent geen Democratie!
Daarom moet Staat en Religie gescheiden worden en blijven! De heilige boeken en schriften gebruiken om te regeren is iets voor machtmisbruikers
en deze houden zeker niet van Vrijheid van Meningsuiting en Democratie!!!
De woorden en regels van GOD/ALLAH zijn de wetten en in deze Heilige
boeken wordt Vrijheid van Meningsuiting niet getolereerd! De Priesters en
Religie leiders en geleerden zijn de rechterhand van GOD/ALLAH en stellen
voorlieden aan, en het volk zal zich daar aan moeten onderwerpen!
Koningen en andere staats hoofden en regeringsleiders in een land die door de en met de Heilige boeken wordt geregeerd staan Direct aan GOD/ALLAH
rechterhand en het volk heeft zich daar bij neer teleggen!!
Gelukkig is dat bij ons in Nederland niet zo en dat vinden alle Joden - Christenen en Moslims volgens mij ook! Daar is iedereen dus blij mee,behalve de extreme groeperingen in deze Religien! Die heb je overal en ook in Nederland!

TERDAD
Gebruiker
spacer line

Het gaat weer in de tijd terug....+/- 1939! Haat scheppen onder de meerderheid en minderheden in een land! Antie gevoelens kweken naar een bepaalde bevolkingsgroep,vroeger de Joden en nu zijn het de Moslims,de Islam. Politieke leiders/partijen die zich er mee bezich houden, ja waar gaat dit naar toe???? In de Nederlandse Politiek of door een Politieke patij,wordt
de AL QURAN vergeleken met een gehaat BOEK uit Nazi Duitsland dit wordt gewoon als Vrijheid van Meningsuiting beschouwd! Ja dan zijn wij toch zeker niet goed bezig! Lees de Heilige schriften en boeken van het Jodendom en Christendom ook eens goed en dan kom je ook dingen tegen die ook heel erg
triest en gewelddadig zijn! Ja personen in de Politiek maken personen hier ook al reeds
Misbruik van de Vrijheid van Meningsuiting!
Maar goed, de FILM is nog niet uit en men maakt over de hele wereld reeds kabaal en van alle kanten wordt er gedrijgd met terreur en geweld en dit allemaal omdat wij bang zijn voor elkaar of omdat wij NIETS van elkaar weten
en willen weten! In Nederland is het zo,alles wat niet NEDERLANDS is,is niet goed en deugd niet! Slechte Nederlanders(blanke Nederlanders) Christenen en Joden bestaan in eens niet! Het zijn allemaal slechte Moslims!
En Mas Geert Wilders gaat dit even voor ons klaren!

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-03-2008 19:55 TERDAD wrote:

Het gaat weer in de tijd terug....+/- 1939! Haat scheppen onder de meerderheid en minderheden in een land! Antie gevoelens kweken naar een bepaalde bevolkingsgroep,vroeger de Joden en nu zijn het de Moslims,de Islam. En Mas Geert Wilders gaat dit even voor ons klaren!

Wilders beroept zich steeds op zijn onbeperkte recht op meningsuiting, maar wil wel de koran verbieden. Hoe inconsequent kan men zijn. Maar ja, die man spoort duidelijk niet.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Dat is niet helemaal juist. Wilders beroept zich niet op een onbeperkt recht op meningsuiting.

Hij beweert dat wat er in de film te zien is binnen de Nederlandse wet blijft. Hiermee geeft hij aan dat hij zich aan deze beperking van zijn recht op meningsuiting houdt. Het valt alleen nog te bezien of dit zo is.

Anderzijds bevat de Koran natuurlijk uitspraken die -als ze letterlijk genomen worden en uit de context gehald worden- binnen de Nederlandse wet verboden zijn. Dit geldt overigens ook voor de Bijbel.

Wat moet gebeuren is niet het verbieden van de Koran, maar het verbieden van Imaams die het nodig vinden om teksten letterlijk te nemen in uit hun context te halen. Bijvoorbeeld de salafisten zoals in de Schilderswijk in DenHaag.

www.tegenwicht.org/weblog_2008(...)wetsen_tolereren.htm

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Terdad
Een ontwikkeling die steeds meer opgaat.
Met uw stelling geplaats, kan ik mij vinden, en ben ik het gedeeltelijk mee eens.
De jaren van autoritaire gedrag was plots niet meer wat het moest zijn, en zie waar dat naar toe leid.
Toch als je nu kijk waar toe het kan leiden dan is er zo iets als twijfel, hoe de democratie zich door woekert, met gevolgen dat er een grotere kloof onderling ontstaat.
Men is het niet meer met elkaar eens, en de verdraagzaamheid word er niet beter op.
De verdeeldheid wordt steeds duidelijker, en groter.
Hoe lang kan de democratie dat aan.
Als je de politiek nu volgt en je ziet de verdeeldheid, dan lijkt het in de toekomst, geen meerderheid in onze volkvertegenwoordiging te krijgen.
Een voorbeeld is BelgiŽ, met wikken, en wegen heeft men eindelijk via allerlei constructies, bij elkaar geraapt mensen kunnen overtuigen een regering te vormen.
Maar er is hoop, op de toekomst, en dat is Internet.
Zie hoe men op allerlei wijze de mensen worden betrokken met hun te vragen, ďhoe ze er in de toekomst willen levenĒ maar ze vragen niet hoe je wilt werken, en recreŽren.
http://www.partijenwijzer.nl/
Loop die eens door en zie de verrassing die er uit kan rollen.
Ik kwam bij Groen links en P.vd.A uit nou, maar ik zou er nooit op stemmen. Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 15-03-2008 03:12 oyibo wrote:
Doorgaans hoef je vrijheid van meningsuiting niet uit te leggen.

De vraag is,

Hoe ga je daar mee om?

In het geval van Wilders niet verstandig, nog los van de vraag wie de beledigde partij is. Wilders heeft voor aanval van de Islam gekozen. Dat hebben er meerdere gedaan met bijbehorend resultaat.

De discussie hoe om te gaan met deze vrijheid zou los moeten barsten in het westen.
In Nederland weet de wetgever overigens heel goed om te gaan met personen die de samenleving schokken.
  • Ongeacht de politieke geaardheid. De voormalige centrum democraten weten dat heel goed. Ik voorzie hetzelfde.

• Ini artinya apa (" .... waar hebt u het over ..... " Emoticon: Wink

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Nemesis
    Gebruiker
    User icon of Nemesis
    spacer line

Vrijheid van meningsuiting is de basis van onze beschaving. Ons belangrijkste goed. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

De grens die hier aan zit is dat je anderen niet mag bedreigen en anderen niet mag forceren jouw mening aan te horen. Anderen beledigen mag natuurlijk wel!

We hebben ook vrijheid van godsdienst. Dezelfde grensen die voor de vrijheid van meningsuiting gelden zouden hier ook van toepassing moeten zijn, maar helaas. Zodra het woord "geloof" valt lijkt alles te mogen in Nederland.

En dat terwijl godsdienst nou niet bepaald de basis van onze beschaving is. Met de middeleeuwen in ons achterhoofd zouden we ons toch moeten realiseren dat godsdienst niet veel bescherming verdiend.

TERDAD
    Gebruiker
    spacer line

Al ...... laat maar ja.
    Democratisch denken door mij:

Si Terdad heeft ook een mening die hij wil uiten(meningsuiting),mag wel ja?

Assalamu-Allaikum
    *Het is altijd goed dat de overheid zich met alle soorten zaken bemoeid,zoals
    wat wel mag of wat niet mag,religie/cinagoge/kerk/misjid - economie en nog
    meer zaken,maar het moet niet te ver gaan.
    Een ieder heeft wat dat betraft ook een eigen verantwoordelijkheid.
    *Men hoeft niet ontevreden te zijn over de situatie in Nederland! Wij in NL.
    mogen nog altijd gebruik maken van de Vrijheid van Meningsuiting,maar wel
    op een menselijke en beschaafde manier! Dus er moeten wel grenzen zijn!
    *Er zijn dingen in de maatschappij die ons niet zo bevallen,maar een verbod
    gaat te ver! De maatschappelijke veranderingen juigen wij meestal toe,maar
    er moet ook kritisch gekeken naar de gevolgen!
    *Wij maken ons allemaal zorgen over het klimaat,maar wij moeten ook meer
    aandacht voor elkaar hebben en inmaterieele zaken.
    *Wij zijn in principe tegeninvloed van religie op/in de politiek,ook storen wij
    ons vaak aan de felheid waarmee sommigen zich tegen religieuze invloed
    uitspreken. Wij moeten niet vergeten dat er belangrijke normen en waarden
    uit voort gekomen zijn.

Dit is mijn Mening ja!! Ik hoop dat ik niemand zeer heb gedaan met mijn stomme gepraat.

Veer01
    Gebruiker
    User icon of Veer01
    spacer line

Zojuist verscheen een stukje van 4 minuten op Youtube van de gewraakte Wildersfilm.Althans dat beweert de plaatser,een oudere Nigeriaan,maar de film brengt direct een link naar terrorisme en mensenmishandeling,ik vrees dat dit dus weinig bijdraagt aan een goeie discussie tussen de geloofsgroepen en meer een kloof zal slaan. Emoticon: Sadley

Veer01
    Gebruiker
    User icon of Veer01
    spacer line

He,mijn usericon is weg??? Emoticon:

TERDAD
    Gebruiker
    spacer line

Democratie in het Vrije Nederland.......

Nog even een MENING....(ik hoop deze valt ook onder Vrijheid van Meningsuiting)

Veel partijen en allemaal gekozen door het VOLK en allemaal voor het VOLK!!??
    Het volk heeft INSPRAAK..............Hebad - Geweldig Demokrasi -Democratie.

Banyak omong(bersuara) tetapi hasilnya sedikit - Veel embe-embe-embe die kambing, dagingnya kurang,kulitnya jelek banyak tulang - veel geblaat, te weinig vlees veel botten en een waardeloze huid!!
    Veel geschreeuw,maar weinig WOL en het VOLK is TOLOL!

Bestaat er wel een Democratie voor het volk?? Die ene Kambing loop achter die andere Kambing,die ene hij roept Embeeee die andere doet maar mee,maar ineens hoor je een ander geluid bv. Embaaaaa en deze Kambing loopt de andere kant uit ....ook tolol...hij wordt gepakt en en wordt een lekkere
    maaltijd voor de hoge PIET!

TERDAD
    Gebruiker
    spacer line

On 21-03-2008 21:17 Veer01 wrote:
    Zojuist verscheen een stukje van 4 minuten op Youtube van de gewraakte Wildersfilm.Althans dat beweert de plaatser,een oudere Nigeriaan,maar de film brengt direct een link naar terrorisme en mensenmishandeling,ik vrees dat dit dus weinig bijdraagt aan een goeie discussie tussen de geloofsgroepen en meer een kloof zal slaan. Emoticon: Sadley

Is mischien de bedoeling van die oude Nigeriaan! Allemaal oude TV spotjes!
    Dit gekibbel gaat lang duren op deze manier! Maar nu zie maar,nu worden bejaarde mensen gebruikt,of voor het karretje van Si Mas Geert gespannen!

TERDAD
    Gebruiker
    spacer line

Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Confused

Sudah -Al Nu krijg ik er een beetje het zuur van!
    Jodendom - Christendom - Islam ik raak in de war, ik laat het vanavond maar over aan die oude Nigeriaan en Mas Geert!!!!
    Voor mij niets zeggende film! Maar je weet maar nooit voor een ander erg
    beledigend en minachtend en krenkend, het is maar hoe je zelf onder controle hebt. SELAMAT TIDUR ja luitjes.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,398,344 pageviews Een website van indahnesia.com