In de rij om je stroomrekening te betalen

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
64 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

In de rij om je stroomrekening te betalen

Een maandelijks terugkerende stoelendans is het eigenlijk; het betalen van je stroomrekening. Ergens in de laatste twee dagen van de maand komt de meteropnemer van het Indonesische staats-stroombedrijf PLN (Perusahan Listrik Negara) via het poortje met de buren de tuin binnen om rond een uur of negen in de morgen de meterstand op de meterkaart te noteren en deze tevens in te voegen in een soort mini-computer. Met een paar bliepjes is alles voorbij en in een stevige pas gaat de man op pad naar de buren.

Lees verder , klik op de titel

indobruno
Gebruiker
spacer line

je kan altijd een rekening openen bij de Bank Mandiri en via domiciliering wordt elke maand je rekening automatisch betaald Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

'altijd'? Ik als niet Indonesier zonder tijdelijke verblijfsvergunning kan dat officieel niet meer (sinds enkele jaren al)... maar ik moet er niet aan denken dat een bedrijf bij mij automatisch gaat afschrijven. Daar ben ik na jaren vanaf in Nederland, dan ga ik hier niet nog eens beginnen. Emoticon: Nooo

Het is wel goed zo Emoticon: Wink

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik maak al meer dan 3 jaar gebruik van de service van Bank Mandiri, eerder ook al in Bali.
Nu in Oost Java krijgen we per post keurig een afschrijft, in Bali scheen dat niet te kennen, je kan de inhoudingen ook zien bij internetbankieren.
Bij internetbankieren is het voor mij alleen maar naar kijken en aan komen niet, dus geen betalingen via internet, mocht er eens ten onrechte te zijn afgeschreven kan ik mij daar altijd op beroepen.
Een tweede mogelijkheid is betalen via de ATM (betaalautomaat), werkt snel en geen wachten.
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, de ATM is inderdaad een goede oplossing, maar ik moet me dan eerst aanmelden bij PLN naar het schijnt. Verder nog niet mee bezig geweest.. misschien toch eens doen Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hmmmm het mooiste moment van de maand.
Lekker op mijn gemak wachten en loeren naar het loket waar ze als vliegen op een stronthoop samenklonten.
Vervolgens als blonde ouwe lul lekker mezen met al die dames die mij in zitten te schatten op mijn dompet.
Tja ik zie het als een tijdverdrijf hahahahaha.
Op het moment dat ik aan de beurt ben dan hoef ik maar om mij heen te kijken en te zeggen dat ze op moeten rotten, want het zijn nooit de mooie dames die tegen mij aan staan te rijden maar meestal vieze mannetjes en dan is het weer klaar voor een maand Emoticon: Shiny

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Via ATM ook sateliet TV betalen (wat in NL niet kan,
Geld overmaken naar iedereen met een zelfde bank rekening (o.a. Mandiri),
Listric rek. etc. Gewoon even rond snuffelen bij een Indonesier wanneer hij piunt wat kan je allemaal.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jantje
Gebruiker
spacer line

De controleur controleren.

Ik betaalde altijd via internet. Lekker makkelijk. Nadeel is dat je geen afschrift krijgt van de rekening listrik. Je kan dan niet controleren of de verbruikte Kwh kloppen met die van de meter. Moet dat dan? Ja, het blijkt dat dat nodig is want je moet hier alles controleren.
Sinds november begon de hoogte van verbruik sterk toe te nemen. Controleerde vanaf toen dagelijks de meterstand. Ben weer aan het loket, waar je overigens je klacht niet kwijt kunt, gaan betalen want dan krijg je een overzicht. Toen ik voor februari ging betalen was het verbruik meer dan dubbel het echte verbruik. Pln ingeschakeld. Of ik het teveel betaalde van de vorige maanden terug kon krijgen. Hahaha, geloof het maar niet! Ze hebben nu de stand gecontroleerd dus ik verwacht dat de rekening voor maart lager is. De zoveelste ripperij.
Ik controleer nu dagelijks de electrischiteit- en watermeter. Gaat het weer mis dan hang ik gelijk bij Pln aan de bel.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,254,953 pageviews Een website van indahnesia.com