reizen door jakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Dennisscuba
Gebruiker
spacer line

ik vraag me af of ik binnen een dag van jakarta naar jogyakarta kan reizen
en daar makkelijk de borobudur en een of andere bekende tempel kan bezoeken
ook in 1 dag?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

makkelijk zat.
pak vroeg in de ochtend een vliegtuig naar yogya, huur een auto met chauffeur (all in prijs) , en s' avonds kan je in je (hotel)bed in Jakarta weer gaan slapen.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Dennisscuba
Gebruiker
spacer line

ok thanks,enne zijn er nog meer dingen die de moeite waard zijn in de buurt?
tips welkom

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Beste Dennis,
Heb je zelf een idee wat je wilt zien, waar heb je interesse in? Is het echt je idee om vanuit Jakarta op 1 dag heen en weer te gaan naar Yogjakarta om de Borobudur en een of andere andere bekende tempel te bezoeken. Volgens mij maakte Sidia een grapje met zijn optie om even het vliegtuig te nemen, maar ongetwijfeld kan het wel.
Heb ik het goed begrepen in een van de ander topics dat je ook naar Manado gaat om te duiken? Wat is je planning, hoeveel tijd heb je, wat wil je in ieder geval zien? heb je al een Lonely Planet gids gekocht om je te orienteren, of ga je echt af op wat anderen vinden. Ben je wel eens eerder in Indonesie of een ander tropisch land geweest? Misschien dat je iets meer kunt vertellen, dan krijg je vast ook meer tips.
Groetjes Elsbeth

leomanado
Gebruiker
spacer line

Dennis,

Vlieg vanuit Manado met Batavia naar Jogya en de andere dag een beetje laat in de middag naar Jakarta. Dan heb je meer tijd voor Borobudur, Prambanan en Sultan Palace.
Er zijn veel vluchten van Jogya naar Jakarta.
Zo te lezen ben je nog nooit hier geweest. Er is zoveel te zien, dat je het waarschijnlijk in je hele leven niet zal lukken om het allemaal te zien.
Surf eens over internet of bezoek mijn weblog eens. leomanado op google en je komt er vanzelf.
Ik wens je een hele fijne reis.
groet
Leo

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Leomanado,
Heb je weblog bekeken, heb hem zelfs gebookmarked. Ziet er prima uit. Heb in de naaste toekomst mss nog wel wat vragen over deze regio (heeft mijn warme belangstelling) omdat je kennelijk veel over Noord Sulawesi weet.

Emoticon: Clown

wablief?

Dennisscuba
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal
het zit zo ik heb ong 4 weken ,en wil wat moois zien van indonesia
en lekker duiken op sulawesi voor ong een week
en dan nog een weekje relaxen op bali
ik dacht laat ik eens wat van java bekijken ik ben er nu toch!
en dus borobudur en prambanan heb ik vast op me agenda gezet
ik heb de L.P indonesia besteld
ik vraag me af of ik ook easy vanaf bali met trein en bus naar yogyakarta kan reizen
iemand? planning is, bali / java / sulawesi / bali en mischien beetje lombok
zo nu even de weblog van Leo bekijken! groeten

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-03-2008 22:14 Dennisscuba wrote:

en dus borobudur en prambanan heb ik vast op me agenda gezet

Je hebt 4 weken de tijd.
Ik zou in 4 ettapes verdelen .
De 1ste ettape is voor Java , inclusief Yogya e.o resereveren.
(Borobudur etc) .
Vertrek vanuit Jakarta (2 nachten)naar Yogya via Bandung (2 nachten) en dan Jk - Bdg met huurauto , Bdg -Y gY met de trein . Ygy-SBY via Malang met de auto. Malang 1 nacht logeren.
Daarna naar SBY , 1 nacht uitrusten. .
Ettape 2 : Vliegen SBY- Sulawesi
Ettape 3 : Sulawesi -BaliEttape
Als je op Bali ben kan je ook naar Lombok ,nog niet eens 1 uur vliegen van DPS , kan je een dagtour van maken
Ettape 4:
Bali - Jakarta = Amsterdam.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-03-2008 22:14 Dennisscuba wrote:
lekker duiken op sulawesi voor ong een week
en dan nog een weekje relaxen op bali

Sorry Dennisscuba, ik neem aan dat je een duikliefhebber bent met een naam als DennisSCUBA, en daar is natuurlijk ook niets mis mee (werk zelf af en toe voor een duikcompany), maar ik vind dit zo'n denigrerende opmerking:
"ik dacht laat ik eens wat van java bekijken ik ben er nu toch". Java is verdorie het hart van Indonesie, en - like it or not - zonder enig begrip van Java is er ook geen begrip van de staat Indonesie mogelijk. Maar goed, dat is meer gericht aan degenen die zo graag Indonesie willen leren kennen en vervolgens alleen naar Bali gaan (het meest on-Indonesische eiland in de archipel; kan je nog beter naar Maleisie gaan, krijg je nog meer Indonesie-gevoel dan op Bali).
Maar oke, voor duiken maak je een goede keus. Een nog betere keuze is de Raja Empat eilanden ten noordwesten van Sorong (Papua) waar inmiddels al zo'n 25 "liveaboards" rondvaren voor duiktrips: de tip voor de toekomst wat duiken betreft.

leomanado
Gebruiker
spacer line

Beste Yogja-Bali

Dat je een hekel aan Bail weten we, maar roep dat niet te pas en te onpas. Waarom zou je Indonesie niet begrijpen als je niet op Java geweest bent? Vertel dat maar in Papua....

Bali hoort bij Indonesie zoals Merauke, Wamena of Atceh dan doen. Ze zijn wel totaal anders.
Java heeft prachtige gebieden, maar die zijn er in heel Indonesie. Bandung, Jogyakarta etc.. zijn zeker de moeite waard, maar zonder dat is er nog zoveel meer te zien.

Het duiken in Sorong komt erg in, dat is waar, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. Ik wil overigens niet pleiten voor Bunaken, want behalve het onderwaterwereldje, vind ik het persoonlijk weinig voorstellen.

Dennis, bepaal aub zelf wat je wel en niet wilt zien. Je komt waar dan ook, oren en ogen te kort.

groet
Leo

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Dennis,

Ik las met verbazing dat je bepaalde dingen wel eens even zult doen. Ik heb er natuurlijk niets mee te maken, maar daar doe je dingen er niet even bij. Maak vooraf een goede planning en neem ruim de tijd om dingen te zien. Ik ben er nu 3 keer geweest , in totaal zo'n 4 maanden, maar ik wil gewoon terug omdat ik nog meer dingen niet gezien heb. En ik ga niet duiken. Je komt altijd tijd te kort. Een rondje Java is te doen in 10 of 11 dagen als je niet alles wilt zien. OP Sulawesi is het hetzelfde verhaal. Als je naar Tana Toradja wilt ben je zo maar 3 dagen kwijt, wil je het plannen met begrafenis, moet je zorgen dat je er een week voor uittrekt als je pech hebt. Je kunt volgens mij beter hier in Nederland wat meer info onwinnen, er zijn reisburo's goenoeg die rondreizen aanbieden voor niet teveel geld. Als je daar gebruik van maakt dan zie je nog eens iets anders dan een stad met 16 millioen inwoners en een hoop kabaal, stank en overvolle wegen. Ik hoop dat je veel plezier hebt, maar voor alles laat je Emoticon: Party! GOED Emoticon: Party! informeren.

Groetjes Tinie Vriens

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-03-2008 10:41 leomanado wrote:
Beste Yogja-Bali

Dat je een hekel aan Bail weten we, maar roep dat niet te pas en te onpas. Waarom zou je Indonesie niet begrijpen als je niet op Java geweest bent? Vertel dat maar in Papua....

Bali hoort bij Indonesie zoals Merauke, Wamena of Atceh dan doen. Ze zijn wel totaal anders.

Zozo, moeten we hier aan zelfcensuur gaan doen omdat het "heilige" Bali niet mag worden aangetast?? Wat vreemd zeg, er komen altijd opmerkingen als men kritiek op Bali heeft maar het aantal dat dweept met Bali (20x zoveel), dat is geoorloofd. Men mag op moslims kankeren, men mag op Javanen kankeren, maar owee als men aan het "heilige der heiligen" komt. Dan mag je niet roepen dat je daarvan niet zo'n fan ben. Zo werd me ooit eens door een forumlid min of meer te verstaan gegeven dat ik de naam Yogya-Bali niet mocht voeren; althans de naam Bali. Waar slaat dat op? Gaat mijn begrip te ver.
En zeker, men begrijpt Indonesie niet als men Java (en m.n. Jakarta) niet kent. Het is het hart van de natie, de mentaliteit en cultuur is bepalend voor de gehele nationale cultuur, het is bepalend voor het overheidsapparaat, voor de politiek, etc.
En ja, die Papua zal ook niet veel begrijpen van de natie waartoe hij/zij behoort: te ver weg van het centrum waar de politieke en sociale beslisssingen worden genomen. Dat is nu juist de frustatie van de Acheer, de Papua. Ook al is men geen fan van Jakarta en/of Java, men kan niet ontkennen dat kennis van dit gedeelte van het land wezenlijk is voor enig begrip van de Indonesische maatschappij. Dat is nu juist de fout bij de Balilovers (en andersoortige specifieke eilandlovers); als je dat niet ziet, dan zal je zelden iets begrijpen van deze natie.
Ik heb het al een keer genoemd: in Jakarta, in Yogyakarta kom ik nog steeds buitenlanders van 20 jaar geleden tegen; in Bali niet (toevallig gisteren nog over gehad met een stel Molukkers op Bali daar ook hen dat opgevallen was). Dat is voor mij tekenend dat de gemiddelde Balilover het nooit lang volhoudt omdat hij/zij zich in een land, een natie, staat bevindt waarvan hij/zij tittel nog jota begrijpt (kennis zwaar beperkt tot 1 enkel eiland en dan meestal geen kennis over de lokale politiek maar uitsluitend de lokale folklore). En dat breekt op op den duur; met als gevolg zware frustratie en vertrek.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Maar by the way Dennisscuba, Bunaken is mooi, maar dat is ook Wakatobi, het Komodoreservaat, de Raja Empat eilanden. Echter minder makkelijk te bereiken en ...... er hangt een prijskaartje aan zoals Leomanado al opmerkte.
Kijk eens naar www.indonesiacruises.com

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Vorig week of zo zag ik een reportage van ene Floortje , ze ging varen met de schip Ombak Putih.
Van af het NTT naar Bali.
Mooie film , zal wel duur zijn zo' n reisje.
De reis van haar werd door de omroep betaald.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Yogja-Bali, een helehoop mensen die Indonesie bezoeken willen de cultuur, het geloof, de mensen helemaal niet begrijpen en dat is hun goed recht. Voor mijzelf geldt het tegendeel, maar als ik Dennis zo hoor, wil hij gewoon een lekkere relaxte vakantie en denk ik niet dat hij de dingen leuk vindt die jij en in leuk vinden. Ik denk dat hij dus totaal andere behoeftes heeft dan jij en ik (en waarschijnlijk een hoop vaste forumgasten). Wat mij betreft alles zo lokaal mogelijk (vervoer, eten, ontmoetingen etc.), maar voor anderen geldt dat niet. Ik vind dat prima en ook niet jammer, want zo'n vakantie lijkt voor hun helemaal niet passend te zijn. Ik ben het met je eens over Jakarta, laatst stond hier ergens dat als je het echte Indonesie wil ontmoeten, je dan Jakarta over moest slaan. Ik vond dat grote flauwekul. Jakarta is ook (heel erg) Indonesie, je kunt het leuk vinden of niet, maar Indonesisch is het zeer zeker! Ik heb begrepen dat dennis alleen gaat en voor het eerst. Ook dat maakt uit in je keuzes, en leeftijd niet te vergeten. Maar eens een paar reisgidsen halen lijkt me inderdaad voor Dennis geen overbodige luxe.
Veel plezier Dennis, ik ben wel heel benieuwd hoe je het gaat vinden. Mijn eerste indrukken van Indonesie (in Manado) waren overweldigend, op slag voelde ik me heel erg thuis (in 1987), ik wist zeker dat ik terug wilde komen. In 1988 heb ik een klein jaar in Palembang, Zuid Sumatera gewoond, geweldige tijd gehad.

Groetjes Elsbeth

Dennisscuba
Gebruiker
spacer line

dag lieve mensen

bedankt voor alle info ,alles bijelkaar genomen heb ik weer flink wat tips gekregen
ik ben trouwens 36 jaar en heb best wat reis ervaring vorig jaar maand midden amerika en jaar ervoor maand thailand rondgereisd,en alleen!
ik werk en moet het dus van mijn vacantiedagen hebben
nu ga ik mijn nieuwe tips en mogelijkheden checken. thanks nogmaals!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-03-2008 19:39 elsbeth wrote:
Yogja-Bali, een helehoop mensen die Indonesie bezoeken willen de cultuur, het geloof, de mensen helemaal niet begrijpen en dat is hun goed recht. Voor mijzelf geldt het tegendeel, maar als ik Dennis zo hoor, wil hij gewoon een lekkere relaxte vakantie en denk ik niet dat hij de dingen leuk vindt die jij en in leuk vinden.

Beste Elsbeth, ik geloof dat ik Dennis ook niet op zijn hobbies heb aangevallen. Ik schreef: "....zonder enig begrip van Java is er ook geen begrip van de staat Indonesie mogelijk. Maar goed, dat is meer gericht aan degenen die zo graag Indonesie willen leren kennen....." en heb vervolgens door het geven van duiktips toch wel aangegeven dat ik door heb wat hij wil.
Lezen en de "inti" te begrijpen van de bedoeling van een reactie schijnt tegenwoordig niet meer zo makkelijk te zijn. Binnen "no time" word je van alles verweten.
Zie ook de reactie van Leomanado die mijn reactie al met een vooringenomen standpunt leest; voor hem ben ik "anti-Bali". Ik schreef: "....vervolgens alleen naar Bali gaan (het meest on-Indonesische eiland in de archipel; kan je nog beter naar Maleisie gaan, krijg je nog meer Indonesie-gevoel dan op Bali)". Dat is een constatering van mijn kant en geen kritiek op Bali. Als ik Bali het meest on-Indonesische eiland vind, kan dat door zekere mensen ook als een pluspunt worden gezien. Daarnaast kritiek die ik lever over Indonesia wordt vaak aangevallen: over de Indonesier en Indahnesia mag niets verkeerd worden gezegd maar over NL hoor je alles. Sorry hoor, ik leef lang genoeg in dit land om mijn ogen niet in de zak te hebben en op datgene kritiek te uiten wat ik als verkeerd zie. Zo ook ben ik van mening dat de migrant die rechtmatig in NL verblijft evenzo kritiek mag hebben op zijn woonland. En dus eigen ik mijzelf ook het recht toe om mijn woonland te bekritiseren indien ik dat nodig acht.

Dennis, een leuke vakantie gewenst, en ik geloof dat je verdraaid goed weet wat je wil (als is dat misschien niet helemaal hetzelfde als mij maar voor een groot deel wel) en maak optimaal gebruik van je vakantie.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

He Yogja,
Grappig dat jij mijn opmerkingen dan weer als kritiek op jou ziet, dat is helemaal niet zo bedoeld. Het was voor mij meer een constatering dat iemand van een vakantie een hele andere verwachting kan hebben dan wij. Van mij mag je best kritisch zijn, hoor, daar heb ik echt geen probleem mee. Ik vind je bijdragen altijd leuk hier op het forum.
Dus: ga door met schrijven, geef je tips, ik kan er vast nog een hoop gebruiken want ik hoop volgend jaar voor het eerst met mijn kinderen naar Indonesie te gaan om ze mijn favoriete plekjes te laten zien.
Groetjes Elsbeth P.S. Heb ik het goed begrepen dat jij in Oost-Java woont?. Daar ben ik nog nooit geweest, dus ik zal je daar vast over een tijdje wat over vragen.

Dennisscuba
Gebruiker
spacer line

hallo allemaal,ik heb dit uiteindelijk in mijn planning staan
ams-jakarta -2 dagen-yogyakarta-2 a 3 dagen -Manado-bunaken week duiken-sulawesi-ong 3 dagen-bali +lombok ong 10 dagen -jakarta amsterdam
dan zit het er weer op
ik ga binnenlandtickets gewoon bij vliegveld boeken

mocht iemand nog een tip geven,ik kijk er graag naar!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Moet kunnen. Ik zou iets langer aan Sulawesi besteden en Lombok wegstrepen. Is niet zoveel te zien en een hoop tijd kwijt aan reizen. Zeker die Gili-eilands skippen. Totaal niet interessant, kan je net zo goed in Europa blijven en het duiken is ook miserabel daar. But up to you.

leomanado
Gebruiker
spacer line

beste Jogya-Bali

Ik lees je berichtjes niet met vooringenomen standpunt, maar ik lees in elk topic wel dat je Bali on-Indonesisch vindt en in Thailand nog meer Indonesie vindt dan in Bali. Wat je in Banghkok, Pataya, Puket etc van Indonesie vindt ( zoveel sex en prostitutie kan ik in heel Indonesie niet vinden) en wat je in het Boedistische Noorden van Thailand van Indonesie vindt ( heb je ooit zoveel Budha kloosters en monikken in Indonesie gezien?), begrijp ik niet. Ik wil alleen maar zeggen dat Bali bij Indonesie hoort, zoals Papua etc ook daarbij hoort. Indonesie is geen land als Nederland, maar net zo groot als Europa. Griekenland is niet hetzelfde als Noorwegen, dus dat kun je in Indonesie ook niet verwachten. Het is buitengewoon knap dat ze 1 taal hebben, vind je niet?

groet vanuit Manado

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Dennisscuba,
Wij zijn net terug van Indonesie en zijn ook naar Sulawesie geweest en natuurlijk ook naar Tana Toraja. Ik zou als ik jou was 1 week voor Sulawesie uittrekken. Wij hebben in Tana Toraja een zeer indrukwekkende begrafenis mogen mee maken. De meeste gidsen zijn heel goed op de hoogte waar er een begrafenis is.
Pamela

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,784,845 pageviews Een website van indahnesia.com