Balinezen op zoek naar meer geld uit zakken toeristen

Subforum In het nieuws 
73 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Balinezen op zoek naar meer geld uit zakken toeristen
Het Huis van Afgevaardigden op Bali is bezig om een extra 'donatie' in te stellen voor toeristen die via het Ngurah Rai vliegveld op het eiland reizen. Dit idee werd echter direct afgeschoten door de centrale overheid in Jakarta die dit ziet als een poging om meer geld uit de zakken van de toeristen te kloppen, wat onacceptabel is.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ordinaire zakkenrollers zijn het. Ze zijn nog te stom om even na te denken hoe je een gemiddelde toerist WEL tevreden moet houden. Laat die mensen lekker goedkoop naar binnen, dan wordt het geld wel op het eiland zelf uitgegeven en komt het terug in hogere belastingopbrengsten..

Dat is als er niet steeds iemand met zijn vinger in die pap blijft roeren om er zelf ook wat aan te verdienen. Corruptie wordt afgedekt door een 'officieel' ingesteld iets. Schande dat het uberhaupt als mogelijkheid benoemd wordt. :r

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Mensen die in Bali wonen krijgen ook allerlei rekeningen die nergens anders in IndonesiŽ bestaan.
De Zuid Balinees zal iets moeten willen ze de mobiel kunnen blijven rijden die ze gekocht hebben van de opbrengst van hun land.
De BULE hebben toch allemaal een geldboom waar ze naar behoefte geld van kunnen plukken.
Dat ze maar een leren luisteren naar een toerist.
Wij in het Westen zijn gewend om een tip te geven en er niet van gediend dat die tip al wordt genomen.

Er is niet een geloof wat het presteert om mensen hun wil op te leggen met als gisteren met 'Nyepi', die dag gaan veel toeristen op de vlucht naar andere eilanden, dat geld hadden ze ook in Bali kunnen houden.
De echte Hindoe kent die dag niet zo ver ik weet.

Ik ben benieuwd of de Russen dit zullen pikken, die hebben overal schijt aan.
Jan

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 08-03-2008 11:14 Tuti & Jan wrote: [BR
De BULE hebben toch allemaal een geldboom waar ze naar behoefte geld van kunnen plukken.
Dat ze maar een leren luisteren naar een toerist.
Wij in het Westen zijn gewend om een tip te geven en er niet van gediend dat die tip al wordt genomen.

Kapitaalkrachtige indonesiers die in bezit zijn van een passaporto(en dat hebben ze) gaan massaal een week-endje Hongkong , Singapura, en Bamgkok nemen.

Vwb Nyepi , tja ik heb wel begrip dat ze dat in stellen.
Het is hun ei(land) en hun geloof.
Dat doen de Joden ook met hun sabbat en dat 52x per jaar.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 08-03-2008 11:14 Tuti & Jan wrote:
Mensen die in Bali wonen krijgen ook allerlei rekeningen die nergens anders in IndonesiŽ bestaan.

Ik ben benieuwd of de Russen dit zullen pikken, die hebben overal schijt aan.
Jan

Zou U ons hier eens even concreet willen aangeven wat voor rekeningen dit zijn?

Het is, ook uit uw andere postings, duidelijk dat U 'iets' heeft tegen de Russen op Bali. Misschien kunt U hier ook eens iets meer concreter over zijn.

Alvast bedankt!

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

On 08-03-2008 10:11 newsbot wrote: Balinezen op zoek naar meer geld uit zakken toeristen ... Lees verder , klik op de titel

Als dit je reactie is op een mogelijke extra belasting van rp 10.000 ( zo'n 70 euro cent ), dan zullen er wel geen glazen meer zitten in de kantoren van luchtvaartmaatschapijen. Een belasting van zo'n 250 euro verdient het meer om je druk over te maken lijkt me.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

1. De jaarlijkse registratie bij de Banjar: IDR 175.000
2. Verschillende keren per jaar bijdrage voor een onduidelijk iets, van de BULE wordt verwacht dat hij het drievoudige betaald van een Balinees.
3. Tuti betaalde voor een KIPS, dit is een verblijfsvergunning voor mensen van andere eilanden, telkens voor 3 maanden.
4. Het overschrijven van het kenteken van een vervoermiddel hoort nationaal een gratis service te zijn van de SAMSAT, in Bali betaal je voor een scooter al IDR 1.000.000.
5. Probeer eens een rijbewijs te krijgen voor de normale tarieven, ik betaalde verleden week IDR 285.000 voor SIM A en C (rijbewijs auto en scooter)samen, inclusief vrijwillig door mij zelf gegeven tipgeld, in Bali mag je rekenen op minimaal het dubbele, als je de weg ween beetje weet, anders kan je het beter laten verzorgen door een visumbureau.
5. De jaarlijks bijdrage voor Hari Nyepi, er komen personen aan de deur die zeggen hoeveel ze moeten hebben , IDR100.000 is al weinig voor een BULE , niet betalen is gelijk aan gedwongen worden om te vertrekken.
De Balinees mag wat mij betreft zoveel ceremonies houden als hij wil maar niet van mijn geld.

Wat ik tegen de Russen op Bali heb mag duidelijk zijn als je eens in de voormalige Oostbloklanden op vakantie bent geweest.
Als een Rus voldoende geld heeft om naar Bali te komen mag je er van uitgaan dat hij daar niet helemaal eerlijk is aangekomen.
Prettige dag,
Jan

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 08-03-2008 10:11 newsbot wrote: Balinezen op zoek naar meer geld uit zakken toeristen Het Huis van Afgevaardigden op Bali is bezig om een extra 'donatie' in te stellen voor toeristen die via het Ngurah Rai vliegveld op het eiland reizen. Dit idee werd echter direct afgeschoten door de centrale overheid in Jakarta die dit ziet als een poging om meer geld uit de zakken van de toeristen te kloppen, wat onacceptabel is.

De pot verwijt de ketel.... Meer belasting zou niet slim zijn (Thailand lonkt...), maar een verschuiving van Jakarta naar Bali zou logisch zijn. Dit is natuurlijk onbespreekbaar want Jakarta is de baas en wil zelf het geld hebben.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

On 08-03-2008 22:33 Tuti & Jan wrote
5. De jaarlijks bijdrage voor Hari Nyepi, er komen personen aan de deur die zeggen hoeveel ze moeten hebben , IDR100.000 is al weinig voor een BULE , niet betalen is gelijk aan gedwongen worden om te vertrekken.

Volgens mijn Balinese echtgenoot wordt je een poot uitgedraaid. Dat je zou moeten betalen voor Nyepi is echt onzin.

Het lijkt erop dat je ze al jaren lang te veel verwend hebt. Ik zou het maar langszaam een beetje proberen af te bouwen.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik zou het maar langszaam een beetje proberen af te bouwen.
Ik hoef niets af te bouwen, wij wonen sinds 2 jaar in Oost Java, anders kon ik ook niet schrijven over mijn ervaringen wat een nieuw rijbewijs betreft en het overschrijven van het kenteken van een scooter, als die procedure is afgerond kom ik daar op terug bij een ander topic.
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 09-03-2008 15:48 Nemesis wrote:

...

Volgens mijn Balinese echtgenoot wordt je een poot uitgedraaid. Dat je zou moeten betalen voor Nyepi is echt onzin.

Het lijkt erop dat je ze al jaren lang te veel verwend hebt. Ik zou het maar langszaam een beetje proberen af te bouwen.

Nemisis; een niet-oorspronkelijke bewoner van Bali zal het toch moeten doen met steeds weer betalen voor ongein; na de klimaatconferentie werd er in Canggu een 'ritueel' gehouden.. 300.000 Rupiah voor de niet-Balinezen in de banjar. Nee zeggen is geen optie, maar de bijdrage is vrijwillig hoor! Emoticon: Party!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 08-03-2008 22:33 Tuti & Jan wrote:
1. De jaarlijkse registratie bij de Banjar: IDR 175.000
2. Verschillende keren per jaar bijdrage voor een onduidelijk iets, van de BULE wordt verwacht dat hij het drievoudige betaald van een Balinees.
3. Tuti betaalde voor een KIPS, dit is een verblijfsvergunning voor mensen van andere eilanden, telkens voor 3 maanden.
4. Het overschrijven van het kenteken van een vervoermiddel hoort nationaal een gratis service te zijn van de SAMSAT, in Bali betaal je voor een scooter al IDR 1.000.000.
5. Probeer eens een rijbewijs te krijgen voor de normale tarieven, ik betaalde verleden week IDR 285.000 voor SIM A en C (rijbewijs auto en scooter)samen, inclusief vrijwillig door mij zelf gegeven tipgeld, in Bali mag je rekenen op minimaal het dubbele, als je de weg ween beetje weet, anders kan je het beter laten verzorgen door een visumbureau.
De Balinees mag wat mij betreft zoveel ceremonies houden als hij wil maar niet van mijn geld.

Wat ik tegen de Russen op Bali heb mag duidelijk zijn als je eens in de voormalige Oostbloklanden op vakantie bent geweest.
Als een Rus voldoende geld heeft om naar Bali te komen mag je er van uitgaan dat hij daar niet helemaal eerlijk is aangekomen.
Prettige dag,
Jan

Punt 1 moet je volgens mij overal in IndonesiŽ betalen.

De rest is ben ik bang toch echt aan de opstelling van u zelf en uw vrouw te verwijten.

Uw stelling over de Russen is wel heel erg 'alles over ťťn kam scheren'.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ouwe bekende; ook hier in mijn kampung in Yogya wordt wel wat verlangd, een paar duizend rupiah voor de viering van onafhankelijkheidsdag e.d. maar dat is vrijwillig. Betaal je niet dan kom je niet. Ik hoor van Bali andere verhalen helaas.. het is allemaal dwang en als je niet betaald kun je optiefen. Leuk en aardig, maar zo heb ik het hier nog niet meegemaakt.

Volgens mij weet je niet echt hoe het er op Bali aan toe kan gaan, heeft weinig met de houding van de 'gast' te maken dan wel met de houding van de 'gastheer'. Dat de 'fout' bij die laatste ligt is een zeer slechte zaak die voor een erg slechte naam zorgt. Maar goed, ze zijn eigenwijs, dus zoeken ze het maar lekker zelf uit. Ik woon er niet, wil er niet wonen en kom er af en toe eens een weekje om kennissen te bezoeken.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Punt 1 moet je volgens mij overal in IndonesiŽ betalen
Dus niet, bij registratie waar ik nu woon hebben we gevraagd of er onkosten waren, het antwoord duidelijk TIDAK, NEEN , de ambtenaar vertelde dat een tip geven mocht en dat het geld werd geschonken aan de Moskee langs hun kantoor.
De hele procedure was snel geregeld, een keer de kopieen afgegeven en daags er na lagen de aktes mooi klaar.
Bij de registratie bij de Polres (Politie) een zelfde verhaal.
De tip werd daar zelfs geweigerd, ik vertelde dat die tip bedoeld was om snacks te kopen voor de medewerkers, daardoor werd dat geld toch aangenomen.
Ik zal maar niet schrijven wat ze aan Tuti vroegen bij de Banjar(gemeentehuis) toen ze haar KIPS kwam verlengen, toen werd het mij wel heel duidelijk dat ik spoedig zou gaan vertekken uit Bali.
Ik heb in de 3,5 jaar zaken moeten accepteren in Bali die ik in Nederland te nooit en te nimmer zou accepteren.

Wat dat betreft worden wij nu in Oost Java heel netjes behandeld, of het nu bij de Politie, het Immigratiekantoor of welke instantie dan ook is.
Er is een trouwe forumbezoeker die vaker schrijft als je in Indonesie wil gaan wonen dat het in Bali bijna niemand lukt, ik weet ondertussen waarom.
Jan

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 08-03-2008 17:29 Pearl2see wrote:

...

Als dit je reactie is op een mogelijke extra belasting van rp 10.000 ( zon 70 euro cent ), dan zullen er wel geen glazen meer zitten in de kantoren van luchtvaartmaatschapijen. Een belasting van zon 250 euro verdient het meer om je druk over te maken lijkt me.

Tja..wat een drukte om een paar dubbeltjes extra....Zo'n bedrag is niets in verhouding tot wat een gemiddelde tourist daar uitgeeft...

hati hati, pelan pelan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

OOOOOOOH Senior,
Dus het wordt normaal om een buitenlander meer te laten betalen?
Mens wat een domme redenering, dus ook de Japanner en de Amerikaan gaan we de duimschroeven aan draaien in Nederland?
Touristen brengen veel geld in het laatje van derde wereldlanden, iedere rupiah die een tourist moet betalen boven normaal is een regelrechte schande.

Mensen die denken zoals u zijn een kankergezwel voor IndonesiŽ, dan willen ze meer en meer, zo ook de wildgroei in Volendam, laat daar maar een foto maken als Aziaat of als Amsterdammer.

Wat nu een paar dubbeltjes is, wordt morgen een Euro en overmorgen 10 Euro, dus uw uitspraak is zeer dom.

IndonesiŽ is goedkoop, dat trekt vele touristen aan en als we allemaal denken dat een paar Euro's niet zo belangrijk zijn dan krijgen we het Brenda effect, dat vele verkeerde IndonesiŽrs zich gaan storten op touristen, immers wat is een Euro.
Gaarne uw domme opmerking overdenken en trachten met uw verstand een normale opmerking te lanceren

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Mijn excuses als ik je gekwetst heb met mijn,misschien iets te vlot opgeschreven opmerking over een paar dubbeltjes, maar de praktijk is toch dat wij als tourist in Indonesie verblijvende sowieso altijd al meer betalen dan de Indonesier zelf...Kan als meest recent voorbeeld hier noemen de veerboot van Bali naar Java, enige maanden terug. Ik moest daar een prijs voor betalen van 15000 rph. Op de boot kwam ik in gesprek met Indonesiers die voor hetzelfde oversteekje niet meer betaalden dan 4000 rph. Ik bedoel maar....

En inderdaad, Indonesie is voor ons een goedkoop land om naar toe te gaan(ticket uitgezonderd) en ik blijf er toch bij dat de meeste toeristen het niet erg vinden om dan ter plekke wat meer te betalen. voor het een of ander. Maar in deze kan ik ook uw mening respecteren..ook daar zit een kern van waarheid in.

hati hati, pelan pelan

Pearl2see
Gebruiker
User icon of Pearl2see
spacer line

On 10-03-2008 16:02 Malam wrote:
OOOOOOOH Senior,
Dus het wordt normaal om een buitenlander meer te laten betalen?
Mens wat een domme redenering, dus ook de Japanner en de Amerikaan gaan we de duimschroeven aan draaien in Nederland?
Touristen brengen veel geld in het laatje van derde wereldlanden, iedere rupiah die een tourist moet betalen boven normaal is een regelrechte schande.

Mensen die denken zoals u zijn een kankergezwel voor IndonesiŽ, dan willen ze meer en meer, zo ook de wildgroei in Volendam, laat daar maar een foto maken als Aziaat of als Amsterdammer.

Wat nu een paar dubbeltjes is, wordt morgen een Euro en overmorgen 10 Euro, dus uw uitspraak is zeer dom.

IndonesiŽ is goedkoop, dat trekt vele touristen aan en als we allemaal denken dat een paar Euros niet zo belangrijk zijn dan krijgen we het Brenda effect, dat vele verkeerde IndonesiŽrs zich gaan storten op touristen, immers wat is een Euro.
Gaarne uw domme opmerking overdenken en trachten met uw verstand een normale opmerking te lanceren

De belasting van 10.000 rp werd niet door de banjar voorgesteld, maar door het huis van afgevaardigden van Bali. Het is dus een officele belasting. De centrale overheid was het niet eens met het belastingvoorstel. Dit is een normale demoncratische procedure. Overheden mogen belasting heffen. Er was geen voorstel om buitenlanders meer te laten betalen voor van alles en nogwat, maar een belastingvoorstel om de vertrekbelasting te verhogen met 70 cent. Hier in Nederland worden de duimschroeven een heel stuk strakker aangedraaid. Is het typisch Nederlands om te fulmineren als een viswijf over een belasting voorstel van een overheid van 70 cent? Ik zou een borrel minder nemen Malam en eerst nadenken voordat je mensen uitmaakt voor een kankergezwel.70 cent potverdorie en je doet alsof de wereld vergaat.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 10-03-2008 22:33 senior wrote:
Mijn excuses als ik je gekwetst heb met mijn,misschien iets te vlot opgeschreven opmerking over een paar dubbeltjes, maar de praktijk is toch dat wij als tourist in Indonesie verblijvende sowieso altijd al meer betalen dan de Indonesier zelf...Kan als meest recent voorbeeld hier noemen de veerboot van Bali naar Java, enige maanden terug. Ik moest daar een prijs voor betalen van 15000 rph. Op de boot kwam ik in gesprek met Indonesiers die voor hetzelfde oversteekje niet meer betaalden dan 4000 rph. Ik bedoel maar....

En inderdaad, Indonesie is voor ons een goedkoop land om naar toe te gaan(ticket uitgezonderd) en ik blijf er toch bij dat de meeste toeristen het niet erg vinden om dan ter plekke wat meer te betalen. voor het een of ander. Maar in deze kan ik ook uw mening respecteren..ook daar zit een kern van waarheid in.

Ach ik bedoelde het niet kwaad hoor Emoticon: Blush
Ik heb al spijt van mijn manier van reageren, excuus.
Veel plezier in IndonesiŽ, wel hier blijven lezen en lering trekken hť. Emoticon: Wink

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

70 cent potverdorie en je doet alsof de wereld vergaat.
Het gaat hier niet om de hoogte van het bedrag maar om een principe.
Bali is al op alle gebied duurder dan de rest van Indonesie, de luchthavenbelasting is al veel hoger dan op andere luchthavens, internationaal was het verleden jaar al IDR 150.000, terwijl ik toen in Jakarta IDR 100.000 betaalde, dat is ondertussen gewijzigd.

Ik moest daar een prijs voor betalen van 15000 rph
Je moet helemaal niets, vertel ze maar eens wie de president van Indonesie is en als het niet voldoende is noteer even de naam van die persoon.
Ook de Javanen worden daar voortdurend lastig gevallen met allerlei heffingen als ze Bali willen binnenkomen en weer verlaten.

Ik ben er van overtuigd dat al dit soort belastingen en heffingen op termijn geen voordeel bied voor Bali.
Geef een toerist waar hij behoefte aan heeft en de rest komt van zelf.
Het positieve voorbeeld zijn de chauffeurs die toeristen de mooie plekjes van Bali laten zien, de meeste krijgen een royale tip voor hun service.
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jan, we kunnen een tourist niet verwijten dat hij geript wordt.
Pas als je een aantal jaren geweest bent dan kan je weten wat wel en niet normaal is.
Iemand die er woont of enigszins bekend is heeft vaak zijn oordeel klaar Emoticon: Blush
Gr. Malam

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

We zouden eens in opstand moeten komen tegen de Nederlandse overheid. Hier gaan we met ons zuur verdiende geld ( het geld wat je hier netto overhoud na aftrek van belastingen) naar het reisbureau en boeken een ticket en betalen weer eens even tot 350,00 euro aan belastingen en heffingen. Het houd hier nooit op, je blijft betalen!
Ik kan het gevoel van Senior heel goed begrijpen: Lopen sijken over een paar euro centen die we in een ander land moeten afdragen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik kan het gevoel van Senior heel goed begrijpen: Lopen sijken over een paar euro centen die we in een ander land moeten afdragen.

Daar gaat het dan ook helemaal niet om, en dat heb je ook wel gelezen, je wil alleen wat hebben om te schoppen, maar schopt tegen iets fouts aan denk ik zo.

het gaat niet om het bedrag, het gaat om het STEEDS WEER extra betalen voor iets als buitenlander zijnde of vanwege corruptie (parkeren bijvoorbeeld). Dan hebben ze aan mij een verkeerde, want ik kan me inmiddels prima redden in het Bahasa Indonesia en ze zullen van mij precies horen wat anderen niet durven te zeggen (Indonesiers laten het namelijk gewoon over zich heen komen, vandaar dat corruptie hier amper te bestrijden is).

Teveel betalen voor een ferry snap ik niet eigenlijk. Er zijn gewoon officiele kaartjes van de ASDP die je aan de kassa koopt. Klopt het niet, trek je aan de bel, ookal ziet de situatie er nog zo dreigend uit (dat is het helemaal niet, want ze zien alleen dat je niet wil betalen en ze zitten niet te wachten op iemand die gaat zeuren, dus snel doorlopen voor het normale tarief).

Tja, wat je er zelf van maakt dus. Echter steeds meer verkapte belastingen bij binnenkomst invoeren kan met geen mogelijkheid een goede stimulans voor de economie zijn, aangezien het geld direct bij de zakkenvullers van de regionale overheid terecht komen. En ga er maar vanuit dat dat veel zakken zijn die gevuld kunnen worden. Als het allemaal goed besteed zou worden (onderhoud wegen, betere politie, stroomvoorziening voor de 40 miljoen hier die geen stroom hebben) dan is het wel goed, maar dat is tot op heden een zeldzaamheid.

Wellicht een idee om een corruptor voor de gein eens tot de doodstraf te veroordelen. Niet allemaal, gewoon een voorbeeld stellen. Allemaal wordt een beetje moeilijk, dan wordt de wachtrij wel erg lang. Emoticon: So funny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 11-03-2008 10:18 Yerun wrote:

...

Wellicht een idee om een corruptor voor de gein eens tot de doodstraf te veroordelen. Niet allemaal, gewoon een voorbeeld stellen. Allemaal wordt een beetje moeilijk, dan wordt de wachtrij wel erg lang. Emoticon: Smile

Makkelijk zat .
De strenge Syaria in stellen .
Dieven en mensen met lange fingers afhakken.
Ontuchtplegers de zweep geven . etc etc .
Als iedereen dat wil , no problemos. Emoticon: Smile
Morgen wordt het ingevoerd.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik sta er altijd weer verbaasd over dat alles van Bali maar wordt goed gepraat en van andere eilanden niet (moslimfobie meneer???). Zit op het moment weer voor een tijdje op Bali en het houdt hier nooit op: de hele dag wordt je geript, puur alleen omdat je een bule bent. En kom hier niet met: een toerist kan dit wel betalen. Ik ben al 20 jaar rechtmatig inwoner van dit land, verdien een Indonesisch salaris (wat nog steeds hoger is dan mijn Nederlandse salaris als men 't slim aanpakt), maar wordt de ganse dag gezien als een toerist die als een gans geplukt mag worden; puur vanwege mijn huidskleur. Ik begrijp het gevoel van Tuti & Jan heel goed want ook mijn echtgenote maakt hetzelfde mee: wordt gediscrimineerd in eigen land door de Balinezen die elke andere etnische groep in RI minderwaardig vinden.
Het is dat ik er moet zijn voor werk, maar voor plezier kan ik me wel iets anders bedenken. Wat heet hardnekkige en stugge vooroordelen???

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,818,135 pageviews Een website van indahnesia.com