4 weken: Flores een bezoek waard?

Subforum Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
2summer
Gebruiker
spacer line

Samen met mijn vriend ga ik voor het eerst naar Indonesie. We hebben 4 weken, waarvan we in ieder geval een aantal weken op Bali willen verblijven. Ik vroeg me af wat jullie mening is over of het de moeite waard is Flores te bezoeken. Of zouden jullie dan eerder een andere gedeelte aanbevelen te bezoeken.
Is het nodig trouwens om voor de Gili eilanden Malaria tabletten te slikken?
Hartelijk bedankt alvast!

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 25-02-2008 23:34 2summer wrote:
Of zouden jullie dan eerder een andere gedeelte aanbevelen te bezoeken.

Ja ga eerst eens langs Google en vindt alles wat er te vinden is over Flores. En kom daarna terug met specifieke vragen over hetgeen je hebt gelezen (en gelooft).

Blijf er niet te lang anders zul je ook krimpen net als alles daar, en dan ben je de eerste Nederlandse hobbit. .

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is zeker de moeite waard om naar Flores te gaan. Maar, als ik zou mogen adviseren dan zou ik van die 4 weken 2 weken aan Flores besteden en dan 1 week Lombok en 1 week Bali. Het reizen op Flores gaat wat langzamer, er is maar 1 weg en die is twee personenauto's breed en is een en al bocht. Op de Gilieilanden komt malaria voor. Meningen over het al dan niet slikken van malariatabletten zijn uiteenlopend.
Mijn persoonlijke mening; Ik kom bijna 21 jaar in Indonesie en heb de eerste tien jaar ook regelmatig malariatabletten geslikt. Ik vond en vind de bijwerkingen uiteindelijk te bezwaarlijk (zeker als je vaker per jaar een langere periode gaat). Bovendien zijn ze heel erg duur (vooral Malarona die ook meteen de misnte bijwerkingen heeft) en ook lang niet altijd afdoend. Als je al malariaachtige verschijnselen vertoont dan zullen de plaatselijke artsen je adviseren om eerst de preventieve medicatie te stopen om een goede diagnose te kunnen stellen. Je zult Malarone en Lariam (merknaam maar er zijn ook andere) misschien nog wel op Bali aantreffen (Kuta, Sanur) maar op Lombok en Flores zijn deze middelen niet te koop. Alternatieven: overdosis vitamine A en B, smeren ( met DEET meenemen uit NL maar in Indonesie hebben ze op het moment een goed middel, Off en kost een euro of zo) airco op de kamer, lange broek en kleding met lange mouwen, lichte kleuren, geen parfums gebruiken. Ook vind je voorbij Bali maar moeilijk een goed ziekenhuis.
Als je graag nog nadere info over de eilanden ontvangt dan stuur gerust een pb.

groeten

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

2summer
Gebruiker
spacer line

Albert, ga de jassentechniek 's op jezelf toepassen, sorrie maar de info op de manier hoe jij 'm geeft zit ik niet op te wachten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Flores is een uitstekend idee, een pracht eiland en zeer vriendelijke mensen. Wat Annemieke schrijft: 2 weken Flores. 1 week voor de Gili-eilanden vind ik persoonlijk wat veel maar als je van een "lazy" vakantie aan het strand houdt na 2 weken Flores (en niet te vergeten Komodo aan het eind of begin), ja "why not". Maar het is een hele toer er te komen (zeker 1 dag kwijt) en als je ook nog een aantal weken op Bali wil blijven, dan zijn de Gili-eilanden minder interssant (niks speciaal dan alleen maar strand en een zooi gigolo's). Dan kan je de Gili-eilanden beter "skippen" en voor Bali kiezen (als je strand zat bent, is er nog voldoende te doen; op de Gili-eilanden zit je hartstikke vast).

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-02-2008 02:13 Yogya-Bali wrote:
Wat Annemieke schrijft: 2 weken Flores. 1 week voor de Gili-eilanden vind ik persoonlijk wat veel maar als je van een "lazy" vakantie aan het strand houdt na 2 weken Flores (en niet te vergeten Komodo aan het eind of begin), ja "why not". Maar het is een hele toer er te komen (zeker 1 dag kwijt) en als je ook nog een aantal weken op Bali wil blijven, dan zijn de Gili-eilanden minder interssant (niks speciaal dan alleen maar strand en een zooi gigolos). Dan kan je de Gili-eilanden beter "skippen" en voor Bali kiezen (als je strand zat bent, is er nog voldoende te doen; op de Gili-eilanden zit je hartstikke vast).

Ik heb het over 1 week Lombok niet (alleen) de Gili-eilanden. (een van) de Gili-eilanden is een paar dagen wel genoeg. Er zijn overigens op Lombok nog wel meer mooie gili's voor de zuidwest kust en de oostkust. En de stranden van Lombok vind ik persoonlijk toch een stuk interessanter dan die van Bali maar dat is een kwestie van smaak. Lombok is toch interessant genoeg voor 1 week?

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

Zoals Annemieke al vertelde kunnen malariatabletten nare bijwerkingen hebben. Bovendien wil het niet zeggen dat wanneer je, ter preventie, malariatabletten slikt je dan geen malaria kunt krijgen. Ik heb ooit van een reisleidster de tip gekregen om in plaats van malariatabletten iedere dag een flesje tonic te drinken. Tonic zou stoffen bevatten die ook in malariatabletten voorkomen, maar geen stoffen die nare bijwerkingen kunnen veroorzaken. Ik ben geen dokter en weet ook niet bijzonder veel van diverse medicaties, maar heb het advies al meerdere malen opgevolgd. Hoewel ik altijd helemaal lek gestoken wordt heb ik gelukkig geen malaria, misschien geluk en was de malariamug niet in mijn buurt. Naar het schijnt moet je toch aan andere medicatie als je eenmaal malaria hebt, dus ik kies dan liever voor een flesje tonic per dag dan 1 tablet Larium per week (enkele weken voor en na je reis ook nog slikken) Je moet natuurlijk wel tonic lusten en let wel een vrijwaring heb je met wat je ook slikt of drinkt dus nooit.
1 week Bali vind ik persoonlijk wat kort er zijn immers zoveel mooie en leuke dingen te beleven; je moet wel rondtrekken en niet (meerdere dagen) in het toeristische Kuta verblijven. 1 goede week Lombok incl een paar dagen Gili's is voldoende. De Gili's zijn er puur voor rust, strand, duiken of snorkelen, maar wel een erg mooie onderwaterwereld, echt de moeite waard. Over Flores kan ik niets zeggen, ben er nog niet geweest, misschien dit jaar.

groetjes, Netty

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Nettyzzz

Ik heb ooit van een reisleidster de tip gekregen om in plaats van malariatabletten iedere dag een flesje tonic te drinken. Tonic zou stoffen bevatten die ook in malariatabletten voorkomen, maar geen stoffen die nare bijwerkingen kunnen veroorzaken

Zoutzure en zwavelzure zouten van kinine werden toegepast als koortswerend middel en als geneesmiddel voor malaria. In de frisdranken tonic en bitter lemon is kinine het ingrediŽnt dat voor de bittere smaak verantwoordelijk is.

kinine was het eerste middel tegen malaria maar of het ook preventief werkt, dat heb ik nooit gehoord.
Bovendien is het niet goed voor zwangere vrouwen, werkt abortief !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

4yoke4

een waardevolle aanvulling, zeker voor zwangere vrouwen.
begrijp me goed, ik zal de laatste zijn die iemand aanraad om geen malariatabletten te gebruiken, ik wilde alleen de tip over tonic vermelden.
of het inderdaad preventief werkt, kan ik niets zeggen omdat ik niet op de hoogte ben van een eventueel wetenschappelijk onderzoek hierna.
ik spreek alleen uit eigen (toevallige?) positieve ervaringen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,475,947 pageviews Een website van indahnesia.com