Hoe lange rij voor VOA bij aankomst voorkomen?

Subforum Het visumgebeuren 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
2summer
Gebruiker
spacer line

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet snel genoeg vinden, dus ik begin ook maar 's met een topic..
Ik heb begrepen dat de wachtrij bij aankomst om een 30 dagen visum te krijgen in Indonesie enorm lang is en je snel 2 uur na een lange vlucht in de rij moet staan.
Is het mogelijk om eerder dit visum aan te vragen, in Nederland. Of is er een andere manier, bijv 60 dagen visum aanvragen wat in Nederland mogelijk is?

Hoe duur is het visum als je met 2 paspoorten bij de balie staat. Ik heb gehoord dat de tweede goedkoper is, klopt dit?
Hoeveel roepies is dit?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik kan het antwoord op mijn vraag niet snel genoeg vinden, dus ik begin ook maar 's met een topic..

Ik heb begrepen dat de wachtrij bij aankomst om een 30 dagen visum te krijgen in Indonesie enorm lang is en je snel 2 uur na een lange vlucht in de rij moet staan.

Dus jij houdt van snel !

Nou voor deze keer dan, ik weet niet waar jij aankomt maar als het Bali is dan heb jij je visum eerder dan dat je koffer op de lopende band staat.

Het VOA kost dus 2 x 25 USD of ongeveer 2 x 20 euro, je kan met euro's betalen of met dollars of met rupias maar dat hangt van de dagkoers af.

Hoe het op CKG Jakarta gaat weet ik niet maar heb nooit gehoord dat het 2 uur duurt.

Je kan in Nederland een 60 dagen visum aanvragen maar dan moet je 2 x naar Den Haag en ook nog voor 1 uur en dan kost het ook geld, of het door het visumburo laten verzorgen tegen een bep. tarief, je kan het dan gewoon aangetekend opsturen.

Als je nu weer wat wilt zoeken gebruik dan even de search functie rechtsboven in de blauwe balk, er zijn tig vragen gesteld en tig antwoorden gegeven en dat is sneller dan afwachten tot iemand je hier antwoord.

http://www.visum.nl aanklikken voor informatie

Suc6 Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

2summer
Gebruiker
spacer line

Dank je wel voor de snelle reactie! Je vertelt dat ik ook met rupias kan betalen. Is het mogelijk gelijk bij aankomst op het vliegveld Bali om te pinnen? Verder zal ik je advies van de searchfunctie opvolgen..

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 25-02-2008 22:48 2summer wrote:
Dank je wel voor de snelle reactie! Je vertelt dat ik ook met rupias kan betalen. Is het mogelijk gelijk bij aankomst op het vliegveld Bali om te pinnen? Verder zal ik je advies van de searchfunctie opvolgen..

Ik dacht het wel, maar betaal het VOA maar gewoon met euro's en verder zijn er in de toeristenplaatsen overal pinautomaten waar je met je europas met cirruslogo kan pinnen.

Zie ook topic visa on arrival voor nederlanders (ff naar beneden scrollen) staat ook informatie in.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Gewoon rennen bij aankomst, ben je de eerste in rij Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wachten tot iedereen geholpen is, ben je bij de volgende binnenkomende vlucht heel zeker de eerste!

advo999
Gebruiker
User icon of advo999
spacer line

Valt allemaal wel mee. Elke zes weken vlieg ik naar Jakarta en ik sta nooit langer dan 5 tot 10 minuten te wachten voor mijn VOA.

Mijn ervaring met de kosten is wisselend. Soms zie ik touristen welke 25 euro betalen en.............niets terugkrijgen. Ikzelf betaal altijd met 20 euro en (na een indringende blik) krijg altijd wisselgeld terug. In rupiah natuurlijk.

Dan realiseer ik mij ogenblikkelijk weer......dat ik terug ben in Indonesie.

Het is een WONDERBAARLIJK land.....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De kosten zijn duidelijk, echter de mensen achter de balie willen geld achterover drukken door geen officiele wisselkoers neer te hangen, toch? Gewoon zelf een calculatortje meenemen en die mensen kei-hard te kakken zetten met de andere aanvragers achter je.

Ho Lee Fuk

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hoeveel kost een voa voor een kind van 2 jaar oud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ieder persoon die een VoA nodig heeft betaald hetzelfde bedrag, dat is volgens mij nog 25 USD.

Ho Lee Fuk

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,477,134 pageviews Een website van indahnesia.com