Misdaad en verkeers ongelukken in Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
86 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Hallo mensen, ik vraag me af hoe het zit met de misdaad in Bali
Ik kom daar al een tijd maar hoor of lees daar weinig over, terwijl we in ons landje er wel pap van lusten, ook verkeers ongelukken met doden (met die rijstijl daar!) hoe zit daarmee??
Kijk hier lees je en zie je dat er elke dag wel een dode valt door verkeer, moord of zelfmoord,zelfs in een wijkkrantje lees je dat!!
Dus hoe zit dat met Bali??? Is het werkelijk een paradijs??

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

hoe het zit met de misdaad in Bali
Narkoba datang, mencuri datang.
Vrij vertaald: met de drugs arriveert ook de diefstal.
Men geeft uiteraard de Javanen de schuld van diefstal maar in ons eigen Nederland weten we wel beter, iemand die verslaafd is aan de drugs zal gaan stelen om zijn dagelijkse dosis te kunnen kopen.

Het aanbieden van kinderen voor smeerlapperij is ook een misdaad die in Bali veel voorkomt, op klaarlichte dag werd ik al wat keren aangesproken door criminelen waar ik behoefte aan had in de volgorde:
1. Hey Boss
2. You like tranpor?
3. You like drugs?
4. Maybe you like a girl?
5. Or maybe you like a very young girl or boy?

Zuid Bali is naast een paradijsje ook een keiharde wereld , met de komst van de Russen wordt het er zeker niet beter op.
Zuid Bali gaat voor big business, de Russen krijgen ze er gratis bij.
Jan

celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Ja Jan dat begrijp ik wel over die aanbiedingen naar touristen toe voor seks en drugs ,maar zijn er ook cijfers bekend in Bali over moord en doodslag en doden in het verkeer zoals in Nederland, of mag het niet bekend worden?
Emoticon: Confused Hier in Nederland doen ze niet zo moeilijk geen sencuur Emoticon: Party!
gr ton

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Bij mijn weten zit de misdaad in de minder zichtbare hoek voor de Balinezen. Het eiland leent zich niet voor criminaliteit, want je bent ongezien niet vlot van het eiland.

Ik denk dat de verkeersongevallen wel meevallen. Natuurlijk gebeurd er hier en daar wel wat, maar zeker niet bovenmatig of buitensporig, meer nog omdat de infrastructuur zich doorgaans niet leent voor hoge snelheden. Een deel van de ongevallen is te wijten aan de infrastrucuur.

It's only kinky the first time.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

maar zijn er ook cijfers bekend in Bali over moord en doodslag en doden in het verkeer zoals in Nederland
Daar wordt inderdaad niets of heel weinig over geschreven, zeker in Bali is men erg voorzichtig met het geven van dat soort cijfers.

Doden in het verkeer vallen er zeker, het bloed is nog niet opgedroogd of men knalt gewoon weer door het zelfde rode verkeerslicht waar net van te voren 2 ouders zijn overleden bij een ongeluk met de motor, de baby heeft het wonder boven wonder overleefd.
Dit is geen verzinsel, ik heb het zelf mogen aanschouwen bij een druk kruispunt in de buurt van Nusa Dua.
Jan

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Jan,

Ik relateer het aantal ongevallen maar aan de drukte, inderdaad de brommert/motor heeft een flink aandeel in de ongevallen. Ik heb in de steeds korte tijd dat ik er ben ook het nodige gezien. Maar mij bekruipt het idee dat de staat van de infrastructuur en het aantal verkeerdeelnemers een beeld geven in ongevallen. Het niet dragen van een helm is zeker debet aan het aantal slachteroffers. Bovendien ben je al motor/brommert altijd de zwakkere partij in het verkeer en zijn verschrikkelijke dingen zichtbaar.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De Balinees draagt nog steeds de trauma's met zich mee van de wrede slachtingen onder elkaar na de zgn. communistische coup in 1965. Er zijn toen in Bali onevenredig veel mensen vermoord; procentueel veel meer dan op enig ander eiland in Indonesia. M.n. oude dorpsvetes werden vereffend onder het mom van het tegenhouden van het communistisch gevaar.
Tot op heden komen dit soort dorpsgerichten en "oorlogjes" tussen verschillende dorpen (met de nodige dodelijke slachtoffers) nog steeds veelvuldig door. Alleen - reeds vanaf de Soeharto-periode - wordt dit vaak (niet altijd meer door de huidige vrijheid van de pers) nog verhuld en verzwegen want het is natuurlijk geen goede promotie voor het "godeneiland", het "paradijs" op aarde. Echter in de Indonesische historie staan de Balinezen bekend als zeer gewelddadig en het mag gevoeglijk bekend zijn dat vele Balinezen nog met een onverwerkt trauma leven uit die periode (vrijwel iedere Balinees heeft een familielid te betreuren; alleen wordt er zelden over gesproken).

Over het aantal verkeersongelukken, er gebeuren relatief (verhouding op bewonersaantal) meer ongelukken op Bali dan op andere eilanden. Maar ook dat is te verklaren uit de relatieve betere economische welstand van de Balinees waardoor men gemakkelijker over een vervoersmiddel kan beschikken en dus de kans op verkeersongelukken ook toeneemt.
Aan de andere kant is mijn persoonlijke ervaring dat de Balinees veeeeeeeele malen gedisciplineerder rijdt dan de bewoners op Java.

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

Om als toerist een brommer / motor te huren op Bali is niet verstandig; veel te gevaarlijk. Huur een auto + chauffeur en laat je lekker rijden. Voor het geld hoef je het niet te laten.

MIsdaad. Drugs: ja. Javanen: zeker niet altijd, maar wel een onevenredige bijdrage. Dit is niet omdat Javanen niet deugen, maar een demografisch gevolg. Wat op Java een klein groepje is dat niet deugt en een carriere in de misdaad ambieert, komt al snel op (zuid) Bali terecht om de dood eenvoudige reden dat daar wat te halen valt. Een klein groepje op Java is op Bali al snel veel door het enorme verschil in inwoner aantal.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 24-02-2008 17:23 Nemesis wrote:
MIsdaad. Drugs: ja. Javanen: zeker niet altijd, maar wel een onevenredige bijdrage. Dit is niet omdat Javanen niet deugen, maar een demografisch gevolg. Wat op Java een klein groepje is dat niet deugt en een carriere in de misdaad ambieert, komt al snel op (zuid) Bali terecht om de dood eenvoudige reden dat daar wat te halen valt. Een klein groepje op Java is op Bali al snel veel door het enorme verschil in inwoner aantal.

En de Balinees die niet deugt vinden we dus op andere eilanden terug bij de politie, leger, havenwezen en immigratie, waar corruptie hoogtij viert.
Zo hebben ze allemaal wel wat. Maar dat gevit op Javanen (en doorgaans ook Sasaks) op Bali wordt een dooddoener; dat is de stem van de (onopgeleide) Balinees.
Zoals Oyibo al mededeelt, zit de misdaad in de minder zichtbare hoek voor de Balinezen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

OpBali werd vaak gevit op " Javanen" , en " Lombokkers"
Op Java werd gevit (in het verleden, en mss nu nog) op buiteneilanders zoals de Sumatranen , Oost Indonesiers etc.
In Jakarta werd en wordt ook gevit op de Import Jakartanen .

Zo ook in nederland.
In Drente , Friesland wordt gevit op import Hollanders.
De Amsterdammers vitten weer op de boeren en buitenlui.
De Hollandse pribumi' s gaan weer vitten tegen de allochtonen , muslims etc.

Dus er is toch een rode draad dat vreemdelingen , mensen van buitenaf de schuld krijgen van een bepaalde probleem.
Soms is het ook waar dat er kleine groepen/ individuen van die groepen " stoute" dingen doen , maar het probleem is dat de hele groep de schuld / de zwarte piet rol mag spelen..

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is al eeuwen zo Sid. Maar het is ook een resultaat van het groepsgevoel (hebben die Nederlanders toch nog een groepsmentaliteit haha); het simpele wij-zij gevoel.

celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Bali breathed a collective sigh of relief this week with the arrest of a man involved in the death of a 34-year-old Australian woman in Canggu on February 10, 2008. Details in this edition. Thereís also news of another death in Bali, this one accidental, during a rafting trip on the Telaga Waja river.

Ja zie nu wel , toch heb je wel eens geweld in Bali, zie bali update news

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dat er geweld misdrijven bestaan in bali is ook duidelijk.
Staat buitenkijf.
In dit topic/verhaal denk men mss over het geweld en misdrijven die gepleegd zijn tegen wisman (orang turis).

Noi dat staat ook in de balinese kranten (Bali Post) , zoals van die Aurtralische en Koraanse echtpaar.
Toen ik in 2005 daar zat , hoor iik van de plaatselijke bevolking ook verhalen over een bule die om het leven gebracht werd.
Staat toen " toevallig " nog niet in de kranten.
Een echtpaar die ergens in de rimboe(afgelegen plek) een villa heeft.
Het is bij de Balinezen bekend waar en wie er wonen , en ook bekend bij de rondreizende bendes.
Ya , die wisman/expat willen allemaal vrij staand wonen , dus ook zeer kwetsbaar.
Per defenitie valt er veel te halen bij die bule' s(wisman).
De werd ook veel gejat uit de lege woningen .

Een vraag , hoe zit het dan over de misdaadcijfers die gepleegd werden door de orang turis , zoals (kleine )kindersex (young girls or young boys mister ). Smokkel van hard drugs ,sexuele mishandeling van de plaatselijke(tijdelijke) partners ?
Is er niks van bekend ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Toen ik er was boden ze me gewoon openlijk op straat drugs aan ik was echt verbaasd daar staat toch de doodstraf op?? (of is dat in Maleisie het geval?) Iedergeval belachenlijk en zeke waar mijn dochter van 10 bij was schande!!!!

adu zeg!!! ben kapok!!

daft_punk
Gebruiker
spacer line

nee dat klopt brenda, daar staat idd de doodstraf op. 50% van de mensen die het openlijk op straat aanbieden zijn infaltranten van de politie of het is politie zelf. ze proberen mensen wat drugs aan te smeren om ze vervolgens op te pakken en de erg bange bule dan honderd(den) miljoen(nen) af hande te maken.

Bali is paradijs op aarde, maar kan ook de hel zijn. Het is maar net welke kant je op wil kijken!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Bali is paradijs op aarde, maar kan ook de hel zijn. Het is maar net welke kant je op wil kijken! DEEL 2
Bron:
http://www.destentor.nl/regio/(...)ken-Ron-van-Milt.ece

Vrienden in Singaraja en familie in Deventer vermoeden boze opzet van de politie en een vrouw die 3500 euro van Van Milt leende en het niet kon terugbetalen.

Hans Sarelse, vriend en buurman van Van Milt, valt van de ene verbazing in de andere sinds 12 februari.
Hij was erbij toen Van Milt werd staande gehouden.
Eerst werd de shag van zijn maatje minitieus uitgeplozen. ,,Met een precisie alsof ze wisten waar ze het konden vinden'', aldus de Nederlander.
Er bleken vijf onbestemde zaadjes in te zitten, genoeg voor aanhouding. Daarna volgde een huiszoeking.
Eerst tevergeefs, maar na een belletje, met iemand van wie Sarelse vermoedt dat het degene is geweest die het er verstopt had, stapte de politie rechtstreeks naar een keukenlade waar een zakje met dezelfde zaadjes werd gevonden.
Sindsdien zit de slechtziende Van Milt opgesloten in afwachting van een straf, die kan uiteenlopen van twee maanden tot tien jaar.
Een advocaat probeert via onderhandelingen de straf zo laag mogelijk te laten uitvallen. Daar is geld voor nodig.
Over de zaak zelf wordt niet gepraat, het gaat alleen maar om geld. Er was geen aanhoudingsbevel, geen huiszoekingsbevel, het zakje is niet onderzocht op vingerafdrukken, het is onduidelijk wat voor zaadjes erin zaten'', somt Sarelse op.

Het feit dat de vrouw aan wie Van Milt geld had geleend, vlak voor de aanhouding zijn shag had geleend en alleen in het huis was, maakt hem wantrouwig.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken is op de hoogte, de consul ging al op bezoek. Op de vraag of een complotscenario realistisch is, gaat persvoorlichter Jan de Boer niet in. "'Alles is mogelijk. Als het gaat om geld, is dit soort dingen niet uitgesloten maar het wachten is op de officiŽle aanklacht en wat voor bewijs er is. Het heeft geen zin om daarop vooruit te lopen. Ik snap dat de familie zich machteloos voelt.''

Nederland moet zich beperken tot een faciliterende rol. ,,We kunnen ons niet mengen in de rechtsgang, dat zouden we andersom ook niet pikken.''

De aanhouding is bij Van Milts dochter in Deventer ingeslagen als een bom. ,"Je probeert niet wanhopig te worden'', zegt ze. ,,Maar hoe bewijs je je onschuld. Ze kunnen hem wel tien jaar vastzetten. Onschuldig. Iemand moet ons helpen.''

Ze voelt zich machteloos, ook al omdat ze niet in staat is naar IndonesiŽ af te reizen. Dat kost teveel. ,,Bovendien: wat kun je doen. "
Het is zo surrealistisch.''

Ze gaat maandag naar de huisarts. ''Het begint erg zwaar te worden allemaal. Ik wil in elk geval proberen iets te krijgen dat ik kan slapen. Dat lukt nog steeds niet.'

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 26-02-2008 13:19 daft_punk wrote:
50% van de mensen die het openlijk op straat aanbieden zijn infaltranten van de politie of het is politie zelf. ze proberen mensen wat drugs aan te smeren om ze vervolgens op te pakken en de erg bange bule dan honderd(den) miljoen(nen) af hande te maken.

Bali is paradijs op aarde, maar kan ook de hel zijn. Het is maar net welke kant je op wil kijken!

Klopt als een bus Daft_punk. Maar komt vnl. voor op Bali en in Jakarta. Heb het een keer meegemaakt in Jakarta. Stap ook nooit uit je auto als de politie je aanhoudt en doe het raam niet te ver open. Ze gooien zo iets naar binnen.

En wat je zegt over Bali is een paradijs, maar kan ook een hel zijn, is een waarheid als een koe. Zie verhaal van Tuti & Jan. En dat is niet eenmaal gebeurt maar al tig keer.

daft_punk
Gebruiker
spacer line

twee week een vriend (engels man) overleden na een ernstig auto ongeluk. een week geleden een javaanse vriendin die een ernstig motor ongeluk heeft gehad en nu met hersenletsel in het ziekenhuis ligt. Vandaag een telefoontje gehad van een australishe vriend die met een balinese is getrouwd, zijn schoonouders hebben een ernstig motor ongeluk gehad en was nog niet veel over bekend of ze het zullen overleven.

Dit is allemaal in de omgeving Lovina (noord bali) en er staat niks van over in de krant maar wel realiteit van alle dag.

celeton
Gebruiker
User icon of celeton
spacer line

Kijk dat bedoel ik nu Daft punk hier in nederland lees je het elke dag in de kranten, helemaal niet moeilijk hier, maar in Bali word het misschien niet door gegeven aan de kranten want niemand heeft er intresse in.

Of weet iemand de reden waarom je niet zo veel hoor over al die akelige dingen

Nu sterkte Daft punk ik hoop voor je dat het hier na weer een hele tijd beter gaat zonder die ongelukkige toestanden.
gr ton

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-03-2008 20:23 celeton wrote:
maar in Bali word het misschien niet door gegeven aan de kranten want niemand heeft er intresse in.

Het feit dat je slechte berichten over Bali zelden leest in de krant, is geen kwestie dat de lezer er geen interesse in heeft (juist wel, men is gek op sensatie) maar is een maatregel die al geldt vanaf de Soeharto-periode. Om de toeristen niet te ontmoedigen dus geen slechte berichten in de krant. Vlak na de "reformasi" hebben ze even wat meer openheid gehad en werden al die dorpsvetes met doodgehakte mensen en verbrande huizen wel getoond. Maar dat had een slecht effect op het toerisme. Dus zijn de duimschroeven voor de journalisten weer aangedraaid om geen onwelvallige berichten over Bali te plaatsen als het niet noodzakelijk is.
That's the reason.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 13-03-2008 20:23 celeton wrote:
Kijk dat bedoel ik nu Daft punk hier in nederland lees je het elke dag in de kranten, helemaal niet moeilijk hier, maar in Bali word het misschien niet door gegeven aan de kranten want niemand heeft er intresse in.

Nu sterkte Daft punk ik hoop voor je dat het hier na weer een hele tijd beter gaat zonder die ongelukkige toestanden.
gr ton

[Gianyar.Hukum & Kriminal] 14.03.2008 18:59
Bule Amerika Ditebas Pakai Pedang
Ubud, Perampokan disertai kekerasan dengan korban warga asing kembali terjadi di wilayah Mapolsektif Ubud, Gianyar Bali. Kali ini yang menjadi korbannya adalah bule asal Amerika Serikat bernama Jhon Bel.

Menurut Pahumas Polres Gianyar, AKP I Made Selamet, Jhon Bel menginap di Hotel Kamandalu, Ubud.

Kejadian itu terjadi Jumat (14/3) sekitar pukul 02.00 dini hari. Kala itu, bule ini menginap di kamar 307, tibaĖtiba ketika sedang asyik tidur di kamar hotelnya, korban didatangi oleh orang bertopeng.

Tanpa berbicara sepatah kata pun, manusia bertopeng tersebut menebarkan ancaman serius kepada Jhon. Namun, bule asal Amerika Serikat yang menginap bersama rombongan berjumlah 18 orang itu, nekat melakukan perlawanan.

"Untung saja, Jhon bisa bela diri, sehingga dirinya hanya mengalami luka pada tangan. Dan dirinya tak sampai kehilangan harta benda. Pelaku kabur dan menceburkan diri ke sungai," kata Pahumas.

ďKami sedang tangani secara intensif kasus ini, dan kami juga sedang melakukan penyelidikan sehingga kami tak bisa menjelaskan secara detail kasus ini,ď ungkap Selamet. (art)

Hallo Celeton,
Ik ben er niet mee eens dat nare dingen in bali niet in de krant komen.
Lees dit bericht maar eens van een amerikaan die in zijn slaap is overvallen en dan nog in een sterren hotel. Bali wordt steeds onveiliger voor toeristen. het is jammer voor de balilovers maar dit is de naakte waarheid.
Groet.
Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Shalom

Trix Smit
Gebruiker
spacer line

Hallo lezers, Wat betreft Bali Ik sluit mij helemaal aan bij (Tuti & Jan) ben net terug jaarlijks (8weken) natuurlijk zien wij ook de veranderingen (oa.prostitutie etc.)maar daarnaast blijft het toch mijn droomeiland.!Waar anders zie je zulke SMILES?

Trix Smit
Gebruiker
spacer line

REACTIE : Ben het helamaal eens met hetgeen
Tuti & Jan zeggen. Natuurlijk verandert Bali ook
(waar niet?) maar voor ons is het nog altjd het droom eiland. Zojuist terug van de jaarl.8 weken.
Waar anders zie je zulke prachtige SMILES?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-03-2008 14:59 Trix Smit wrote:

Even de zeestraat over: op Java, Sumatra, Lombok, Sulawesi. Kortom heel Indonesie en niet uitsluitend Bali.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 15-03-2008 14:59 Trix Smit wrote:

Blijf vooral naar die prachtige SMILES kijken.
Probeer a.u.b. niet achter die prachtige smiles te kijken.
groet. Emoticon: Confused Emoticon: Cry

Shalom

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

91,523,876 pageviews Een website van indahnesia.com