|
|
|
|
|
|
Hallo,
Ik wil graag voor 6 maaden gaan stage lopen in Indonesie, Medan. Ik ben daar al 3 keer eerder geweest. 2 keer eerder voor stage, voor max 2 maanden (totaal 4 maanden stage) maar dat had ik met een toeristvisum geregeld.
Er waren ook curisten, die waren 6 maanden en hadden geen werkvisum. Nu wil ik gaan stage lopen bij een Universiteit en heb een werkvisum nodig.
Wat kost het, en hoe gaat het in zijn werk. Ik kan niks vinden op internet. Ik wil samen met mijn vrouw (indonesies Nationaliteit) daar gaan wonen voor een paar jaar.
Help.....
Groetjes,
Mark
|
|
|
|
Beste Mark,
Kijk even op http://www.indonesie.tomaatnet.nl/visa_werk.html , daar zie je precies wat nodig is voor een werkvisum.
Waarom jij om stage te kunnen lopen een werkvisum nodig hebt is mij een raadsel of ga je stage lopen als onderwijzer?
Mij lijkt een social budaya voldoende, na 6 maanden even op en neer naar Penang en weer voor 6 maanden een visum, de kosten naar Medan naar Penang zijn er voordelig.
Succes,
Jan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beste Mark,
Jan heeft gelijk bij een stage heb je geen werkvisum nodig, maar een Social Budaya Visum.
Mijn advies laat je sponsoren door de universiteit waar je stage loopt. In de praktijk komt het erop neer dat de verantwoordelijke voor je stage zijn kopie KTP (indentiteitskaart) en de verklaring van de universiteit afgeeft.
Je laat een speciaal formulier dat door de immigratiedienst wordt verstrekt door de univeriteit invullen en zetten beiden een handtekening.
Dit formulier met je paspoort en kopie pasfoto's gaat naar de immigratiedienst. en krijg je je legale Social Budya voor stage.
|
|
Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali
|
|
|
|
Schopje omhoog..
Hoi iedereen,
Ik ben van plan om stage te lopen in Jakarta. Ik zal daar dan net iets langer dan 6 maanden zitten. Ik ben al eens eerder op een social budaya visum in Indonesie geweest voor wel een hele jaar. Moest na 6 maanden wel even naar Singapore maar het verliep perfect.
Nu ben ik al bekend met de stappen om een Social Budaya visum aan te vragen, maar toen ik op zoek was naar de formulieren vond ik een website waar je een formulier kon uitprinten en met dat formulier kun je naar de ambassade gaan.
Dit is dus de website die ik vond: http://visa4indonesia.nl/visa/do-i-need-a-visa/
Nu heb ik een aantal vragen over een visum dat een jaar geldig is en het betreft als je een "Education visitor" bent. Stage valt onder educatie, toch? Het gene wat ik niet begrijp over deze visum is dat het volgende vereist is:
"an applicant who intends to join an Indonesian national husband or parent, or a foreign national in possession of a Limited Stay Permit is required to enclose a marriage certificate and/or a birth certificate;"
(zie hier: http://visa4indonesia.nl/visa/(...)&n=528&pu=18)
Wie kan mij dit regeltje verduidelijken? Heb ik het verkeerd dat een stage onder "Educatie" valt? Of kan het toch wel?
Ik heb niet zoveel zin om ieder keer me visum weer te verlengen.
Ik zal de ambassade ook proberen te bellen, maar misschien heeft iemand hier al een antwoord voor me.
Groeten,
Sammy
|
|
|
|
|
Op zoek naar een Stageplek in Indonesië?
Indo Intern biedt Nederlandse MBO/HBO/WO studenten de kans om werkervaring op te doen in dit fantastische land. Naast een geschikte Stageplek verzorgen wij voor jou;
-Accommodatie naar wens
-Visa/Sponsorship
-Airport pick-up service
-Assistentie ter plekke
-Introductiebezoek aan bedrijf op eerste werkdag
-Rondleiding door Jakarta
-Reisadviezen .
Op dit moment hebben we een aantal stageplekken beschikbaar voor Marketing/Sales/Communicatie & Juridisch opgeleide studenten.
Voor andere mogelijkheden in de IT/Engineering/Health/Tourism/Food & Business of Hospitality branche informeer je ook op onze site.
Ben jij in voor een onvergetelijke ervaring, mis het niet en meld je aan op;
www.Indointern.com
|
|
|
|
Beste Forumleden kunnen jullie mij aub helpen?
Ik wil in augustus naar Jakarta gaan voor 6 maanden stage. Ik heb al een bedrijf gevonden en ben aangenomen voor mijn stage.
Nou moet ik een visum regelen voor mijn 6 maanden verblijf daar. Op de site van de ambassade staat dat ik een zogeheten 'limited stay visum' moet regelen. Hiervoor moet iemand sponsor staan en een brief aanvragen bij de imigratie dienst in Jakarta.
Het bedrijf kan naar verluiden geen sponsor staan voor mij.
Ik heb wel een kennis in Jakarta die voor mij eventueel sponsor wil zijn, maar deze vermelden mij dat dat niet mag, omdat ik voor stage ga moet het bedrijf perse sponsor staan. Klopt dit???
Is er ook een andere mogelijkheid qua visums?? is het illegaal om met een toeristenvisum stage te lopen bij een bedrijf in Indonesia??
Kent iemand die stage heeft gelopen in Indonesia voor 6 maanden en weet u misschien hoe hij/zij het visum gebeuren heeft geregeld?
Ik hoop dat ik het allemaal snel kan regelen want het wordt een beetje kort tijd.
Alvast erg bedankt.
Met vriendelijke groet,
Marley
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|