Stage in Indonesie

Subforum Het visumgebeuren 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
NoRRaDo
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik wil graag voor 6 maaden gaan stage lopen in Indonesie, Medan. Ik ben daar al 3 keer eerder geweest. 2 keer eerder voor stage, voor max 2 maanden (totaal 4 maanden stage) maar dat had ik met een toeristvisum geregeld.

Er waren ook curisten, die waren 6 maanden en hadden geen werkvisum. Nu wil ik gaan stage lopen bij een Universiteit en heb een werkvisum nodig.

Wat kost het, en hoe gaat het in zijn werk. Ik kan niks vinden op internet. Ik wil samen met mijn vrouw (indonesies Nationaliteit) daar gaan wonen voor een paar jaar.

Help.....

Groetjes,

Mark

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Mark,
Kijk even op http://www.indonesie.tomaatnet.nl/visa_werk.html , daar zie je precies wat nodig is voor een werkvisum.
Waarom jij om stage te kunnen lopen een werkvisum nodig hebt is mij een raadsel of ga je stage lopen als onderwijzer?
Mij lijkt een social budaya voldoende, na 6 maanden even op en neer naar Penang en weer voor 6 maanden een visum, de kosten naar Medan naar Penang zijn er voordelig.
Succes,
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Ik heb meteen het http://www.indonesie.tomaatnet(...)nl/visa_student.html er bij gezet, van de info over wat nodig is mag je van uit gaan dat het klopt, de tarieven niet, deze info is afkomstig van twee visumburo's in Bali.
Het social budaya ( http://www.indonesie.tomaatnet.nl/visa_social.html ) hoeft niet moeilijk te zijn, voor de vermelde tarieven moet het in Medan ook mogelijk zijn.
Onze informatie is geheel vrijblijvend en wij zullen net als voorheen niet bemiddelen
Succes,
Jan

koening
Gebruiker
spacer line

Beste Mark,

Jan heeft gelijk bij een stage heb je geen werkvisum nodig, maar een Social Budaya Visum.
Mijn advies laat je sponsoren door de universiteit waar je stage loopt. In de praktijk komt het erop neer dat de verantwoordelijke voor je stage zijn kopie KTP (indentiteitskaart) en de verklaring van de universiteit afgeeft.
Je laat een speciaal formulier dat door de immigratiedienst wordt verstrekt door de univeriteit invullen en zetten beiden een handtekening.
Dit formulier met je paspoort en kopie pasfoto's gaat naar de immigratiedienst. en krijg je je legale Social Budya voor stage.

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

sammy
Gebruiker
User icon of sammy
spacer line

Schopje omhoog..

Hoi iedereen,

Ik ben van plan om stage te lopen in Jakarta. Ik zal daar dan net iets langer dan 6 maanden zitten. Ik ben al eens eerder op een social budaya visum in Indonesie geweest voor wel een hele jaar. Moest na 6 maanden wel even naar Singapore maar het verliep perfect.
Nu ben ik al bekend met de stappen om een Social Budaya visum aan te vragen, maar toen ik op zoek was naar de formulieren vond ik een website waar je een formulier kon uitprinten en met dat formulier kun je naar de ambassade gaan.

Dit is dus de website die ik vond: http://visa4indonesia.nl/visa/do-i-need-a-visa/

Nu heb ik een aantal vragen over een visum dat een jaar geldig is en het betreft als je een "Education visitor" bent. Stage valt onder educatie, toch? Het gene wat ik niet begrijp over deze visum is dat het volgende vereist is:

"an applicant who intends to join an Indonesian national husband or parent, or a foreign national in possession of a Limited Stay Permit is required to enclose a marriage certificate and/or a birth certificate;"
(zie hier: http://visa4indonesia.nl/visa/(...)/?pur=47&n=528&pu=18)

Wie kan mij dit regeltje verduidelijken? Heb ik het verkeerd dat een stage onder "Educatie" valt? Of kan het toch wel?
Ik heb niet zoveel zin om ieder keer me visum weer te verlengen.

Ik zal de ambassade ook proberen te bellen, maar misschien heeft iemand hier al een antwoord voor me.

Groeten,
Sammy

Indo Intern
Gebruiker
spacer line

Op zoek naar een Stageplek in IndonesiŽ?

Indo Intern biedt Nederlandse MBO/HBO/WO studenten de kans om werkervaring op te doen in dit fantastische land. Naast een geschikte Stageplek verzorgen wij voor jou;

-Accommodatie naar wens
-Visa/Sponsorship
-Airport pick-up service
-Assistentie ter plekke
-Introductiebezoek aan bedrijf op eerste werkdag
-Rondleiding door Jakarta
-Reisadviezen
.

Op dit moment hebben we een aantal stageplekken beschikbaar voor Marketing/Sales/Communicatie & Juridisch opgeleide studenten.
Voor andere mogelijkheden in de IT/Engineering/Health/Tourism/Food & Business of Hospitality branche informeer je ook op onze site.
Ben jij in voor een onvergetelijke ervaring, mis het niet en meld je aan op;

www.Indointern.com

uchihamarley89
Gebruiker
spacer line

Beste Forumleden kunnen jullie mij aub helpen?

Ik wil in augustus naar Jakarta gaan voor 6 maanden stage. Ik heb al een bedrijf gevonden en ben aangenomen voor mijn stage.
Nou moet ik een visum regelen voor mijn 6 maanden verblijf daar. Op de site van de ambassade staat dat ik een zogeheten 'limited stay visum' moet regelen. Hiervoor moet iemand sponsor staan en een brief aanvragen bij de imigratie dienst in Jakarta.
Het bedrijf kan naar verluiden geen sponsor staan voor mij. Emoticon: Nooo
Ik heb wel een kennis in Jakarta die voor mij eventueel sponsor wil zijn, maar deze vermelden mij dat dat niet mag, omdat ik voor stage ga moet het bedrijf perse sponsor staan. Klopt dit???

Is er ook een andere mogelijkheid qua visums?? is het illegaal om met een toeristenvisum stage te lopen bij een bedrijf in Indonesia??

Kent iemand die stage heeft gelopen in Indonesia voor 6 maanden en weet u misschien hoe hij/zij het visum gebeuren heeft geregeld?

Ik hoop dat ik het allemaal snel kan regelen want het wordt een beetje kort tijd. Emoticon:

Alvast erg bedankt. Emoticon: Puh!

Met vriendelijke groet,

Marley

StageOpBali
Gebruiker
spacer line

Visums in IndonesiŽ blijft een issue. Dat heeft te maken met de wetgeving die het allemaal moeilijk maakt. Er zijn tegenwoordig veel stage mogelijkheden in Indonesie. Kijk ook hier: stageplaats op bali

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 06-05-2011 08:26 uchihamarley89 wrote: Het bedrijf kan naar verluiden geen sponsor staan voor mij.
Kunnen ze doorgaans wel maar willen dat niet vanwege de moordende bureaucratie. Daar zijn de stagebureau's voor die dat voor hen regelen.
Ik heb wel een kennis in Jakarta die voor mij eventueel sponsor wil zijn, maar deze vermelden mij dat dat niet mag, omdat ik voor stage ga moet het bedrijf perse sponsor staan. Klopt dit???
Is wellicht de enige mogelijkheid. Dan krijg je een Sosial Budaya op basis van vriendenbezoek. Dit visum is ruim zolang je maar geen bezoldigd werk verricht.
Is er ook een andere mogelijkheid qua visums?? is het illegaal om met een toeristenvisum stage te lopen bij een bedrijf in Indonesia??
Ja, dat is illegaal. Is ook niet slim om zonder stageburo aan de slag te willen gaan, zeker in dit soort landen.
Neem in NL contact op met Accessindonesia en/of CIBT.

Iponk
Gebruiker
spacer line

Omdat deze pagina nog steeds op de eerste pagina staat in de zoekresultaten (Stage Indonesi√ę) van Google en daarom studenten waarschijnlijk hier komen voor informatie, een schop omhoog.

Belindo Internships is een stage-bemiddelingsbureau dat studenten helpt bij het vinden van een stageplek op Bali, Indonesi√ę. Ook worden alle randzaken geregeld die bij het stage lopen komen kijken, zoals: visum, huisvesting en vervoer. Kortom, een volledig verzorgde stage op maat. Meer info: www.belindointernships.com

Zelf heb ik ook ooit stage gelopen in Indonesi√ę en ben blij dat ik gebruik heb gemaakt van een stagebemiddelingsbureau.

idefixion
Gebruiker
spacer line

Wat ik me afvraag is als je stage loopt of je dan na je stage ook kans maakt op een baan in Indonesie...en als dat zo is, klopt het dan dat het makkelijker is om voorgoed te leven in Indonesie? Aangezien Indonesie geen imigratieland is?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vul zelf eens in, een land met 250 miljoen inwoners waarvan tientallen miljoenen werkloos zijn. Emoticon: Blush
Groetjes van Astorix. Emoticon: Bye bye

idefixion
Gebruiker
spacer line

Dus het is niet zo dat je na je stage een baan aangeboden krijgt?

Waar mij het uiteindelijk om gaat is wat de makkelijkste manier is om uiteindelijk in Indonesie te wonen. Ik dacht eerst stage lopen daarna werkvergunning krijgen....
Optie 2: Indonesische vrouw zoeken? (zit je volgens mij nog steeds met visum probleem toch?)

Als ik er eenmaal woon wil ik een eigen massagepraktijk aan huis.

Mijn oma heeft wel een huis in west Java dus als ik daar kan werken/stage lopen heb ik iig al onderdak.

songo
Gebruiker
spacer line

Een massagepraktijk aan huis beginnen?
Bij wijze van spreken vindt je op iedere hoek van de straat wel een massagepraktijk waarvan een behoorlijk percentage meer aanbieden dan alleen massage.
Ik woon in midden Java en bij mij in de kampong (ca. 400 bewoners) zijn er al 7 zeer goede masseurs (zowel mannelijke als vrouwelijke). Je roept ze of belt ze en binnen een uur zijn ze bij je thuis. Een massage van anderhalf uur kost me 50.000 rupiah, 3,5 euro!
Ik bedoel te zeggen dat je wel van heel goede huize moet komen om met dit plan te slagen. Desalniettemin wens ik je veel succes.

tujuan sama jalan yang lain aja

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ben je wel eens in Indonesi√ę geweest Idefixion. Emoticon: Confused

idefixion
Gebruiker
spacer line

Ik denk dat er wel veel mensen zijn die door een blanke gemasseerd willen worden, dat werd mij daar ook verteld. Dat het geen reet verdient wist ik al, maar als je het voor het geld doet dan moet je daar ook niet gaan wonen. En een eigen massagepraktijk in NL kost alleen maar geld.

Uiteindelijk is het alleen mn plan als ik er eenmaal woon, en kan ook als bijbaan. ben nu aan het overwegen om vrijwilligerswerk ofzo te doen voor een aantal maanden..
Ik wil alleen niet met lege handen terugkomen, ik wil uiteindelijk wel kunnen werken en wonen daar.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.malam ben net terug en ik weet vakantie is anders dan daar wonen, maar ben nog 10 dagen bij het huis van mn oma gebleven in de kampung.. dus ja ik weet hoe de mensen leven daar en ik kan zelf ook Indonesisch. Mijn doel is nu om eerst voor een langere tijd (4/+) maanden te verblijven om erachter te komen of ik er ook echt wil wonen, maar ik wil in die periode wel werken enz..

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

In welke bedrijfstak zoek je dan een stage Idefixion.?

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,733,943 pageviews Een website van indahnesia.com