Welk strand?

Subforum Bali, het godeneiland 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
basclau
Gebruiker
spacer line

Mijn vriend en ik gaan in september naar Bali. We twijfelen alleen een beetje naar welke plaats we gaan. Sanur of Tuban lijken mij wat prettiger en rustiger dan Kuta/Legion en volgens mij kan je van hieruit gemakkelijk de drukte opzoeken. Ik vind een mooi strand ook belangrijk. Wie weet hoe het stranden hiervan zijn?

Groeten Claudia

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Hoi stranden KUTA/LEGIAN: sterke stroming zand niet echt mooi wit als een bountystrand.
Sanur beter qua stroming maar zodra je de zee inloopt sta je gelijk tot aan je knieen zowat in de zeewier.

De stranden vind ik persoonlijk niks ga je meer naar het Noorden heb je vulkanisch strand vind ik al helemaal niks.

Je kan (persoonlijk )beter dan in Kuta / Legian zitten hebben wij uiteindelijk ook gedaan hoewel ik de Bali Hyatt hotel helemaal geweldig vond dus na 6 dagen toch weer naar Kuta / Legian is in de avond uurtjes wat gezelliger als je van echte rust houd dan kan je inderdaad in Sanur zitten.

Alleen in de avond uren bijna niks te doen en te bekennen in Sanur tegen het doodstille aan maar als je daar van houd is dat helemaal prima ik zelf werd er gillend gek na die 6 dagen (en dat vond ik al te lang)........

Veel plezier

adu zeg!!! ben kapok!!

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

Bali heeft geen mooie stranden, voor mooie witte stranden moet je vooral in oost Indonesie zijn

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

well, de stranden van Bali zijn wel mooi, zelfs die van Kuta en Lovina is ook best te doen.
Maar teripang, je hebt wel gelijk over oost indonesie. Niet dat ik dat weet uit ervaring, maar op Travel Channel (digitaal kanaal) zenden ze op dit moment een reeks uit genaamd 'tall ship explorers', een franstalige documentaire reeks over een groot zeilschip dat een beetje daar de javazee en oost indonesie afreisd. Geweldige serie met schitterende beelden van dit 'avontuur'.

Begin de details te vergeten

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Meen je niet vind je die mooi van Bali??? Ik vind het zand grof en net als de kleur in Kikkerland ik persoonlijk vind dat niks ik hou van stranden zand wit zodat het pijn doet aan je ogen en zo zacht als meel. Die heb ik heel wat keren gezien oa in Thailand, Oostkust van Florida op de Virgin Islands, Cayman Islands.
Ik hou van echte witte bounty stranden en een zee azuur blauw.
Maar goed iedereen zijn voorkeur natuurlijk......................

adu zeg!!! ben kapok!!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 23-01-2008 19:51 teripang wrote:
Bali heeft geen mooie stranden, voor mooie witte stranden moet je vooral in oost Indonesie zijn

Dat is een waarheid als een koe. Onbegrijpelijk dat de overheid zo weinig steekt in de ontwikkeling van de eilanden daar. Je zou er prachtige juweeltjes van kunnen maken met allerlei voorzieningen. Daar zou Thailand bij in het niks schieten. Alleen Thailand pakt het beter aan.
Ook heeft Oost-Indonesie qua cultuur veel te bieden. Zeker Nusa Tenggara Timur en Maluku Tenggara.

Echter, Bali is qua infrastructuur beter ontwikkelt en dan is de keuze snel gemaakt. Ook ik ga met de kinderen naar Legian/Seminyak voor strandvakantie. Dat vinden ze leuk want er zijn allerlei restaurants, parasols, surfmateriaal, zwembewaking, etc.
Ik zou aanraden naar Seminyak te gaan. Nog steeds redelijk rustig en mooiere stranden dan die zwarte vulkaanstranden bij Sanur. Iets ten noorden van Double Six zo rond Petitenget is het nog behoorlijk rustig (zelfs rustigerd dan in Sanur).

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

On 24-01-2008 08:55 brendababe wrote:
Meen je niet vind je die mooi van Bali??? Ik vind het zand grof en net als de kleur in Kikkerland ik persoonlijk vind dat niks ik hou van stranden zand wit zodat het pijn doet aan je ogen en zo zacht als meel. Die heb ik heel wat keren gezien oa in Thailand, Oostkust van Florida op de Virgin Islands, Cayman Islands.
Ik hou van echte witte bounty stranden en een zee azuur blauw.
Maar goed iedereen zijn voorkeur natuurlijk......................

Brenda, dan moet je je bij de kai archipel wezen (zuid oost molukken)
zand spierwit en fijn als meel
Ik heb het ergens hier op de forum geplaatst
Maar inderdaad Indonesie moet wat doen aan het toerisme
want indonesie heeft veel meer dan thailand

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Oja vertel s???? Ik vind Thailand helemaal geweldig!!! Ik geloof dat quaz landschap en natuur het giga mooi moet zijn in Indonesie alleen ik ben er zelf niet voor om naar een moslim land op vakantie te gaan ik wil hierbij niemand beledigen maar dat is mijn eigen principe....... Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

Op de Molukken vooral de zuidelijke en zuidoostelijke eilanden zijn meer christenen dan moslims,
Oost Indonesie wonen veel meer christenen dan in het westen

Vooral West papua, zuid molukken oost west timor flores manado veel christenen

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

En Bali is vooral hindoeistisch

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

aha er is dus nog hoop voor me?? Emoticon: Yes! ja sorry ik heb geen zin om op vakantie te gaan naar een moslimland uit ervaring (maleisie ) en dat wil ik niet meer.

Klinkt goed dus zuidelijke en zuid oosten eilanden Timor, Flores Manado.

Enne kan je r ook een beetje lux shoppen o schaam me zowat om dit te vragen Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush maar in mijn vakantie wil ik ook graag shoppen en dan op lux gehalte zoals in Kuala Lumpur, Hong Kong, Miami, Los Angeles, New York en Bangkok ja sorry daar ben ik nu eenmaal een vrouwtje voor........ Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

zieleffe
Gebruiker
spacer line

En stel eens voor als ik je man was, dan zeg ik nu is het afgelopem.
je kan mee gaan waar ik heen wil of je bekijkt het maar.
Ik wil nu naar bed, en jij wilt choppen vorget it.
het mannelijke moet weer eens getoond worden.
Estalafista........................ Emoticon: Stupid Emoticon: Bye bye Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

linnie
Gebruiker
User icon of linnie
spacer line

We dwalen af Emoticon: Wink

Nusa Dua heeft mooie stranden, maar als ik jou was zou ik in de buurt van Legian zitten (misschien seminyak, toch iets rustiger maar in de buurt) en dan lekker rondreizen. Je wilt toch niet alleen maar op het strand liggen he? Emoticon: Wink

http://www.barudibali.com - Everything you need to know about Bali

linnie
Gebruiker
User icon of linnie
spacer line

Ahem, dus wat Yogya-Bali als zei...over het hoofd gezien Emoticon: Puh!

http://www.barudibali.com - Everything you need to know about Bali

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Quote:
En stel eens voor als ik je man was, dan zeg ik nu is het afgelopem.
je kan mee gaan waar ik heen wil of je bekijkt het maar.
Ik wil nu naar bed, en jij wilt choppen vorget it.

hahahahah sie zieleeffe dan zeg aduuu lief je vrouwtje wilt shoppen jalan jalan dan gaat si wanita alleen shoppen ga jij maar heerlijk tidur of nantuk natuk Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

2summer
Gebruiker
spacer line

On 28-01-2008 18:23 teripang wrote:
En Bali is vooral hindoeistisch

Hallo Teripang, ik overweeg om naar de Kai archipel te gaan, Welk eiland is hier zeker aan te bevelen te zien, overnachten? Is Malariatabletten nodig? Samen met mijn vriend bezoeken we Bali, Flores en misschien dus de Kai archipel. Zou je dit aanbevelen of is het teveel wat we willen zien? En als we gaan, dan willen we vliegen vanaf Bali, is dit duur makkelijk te bereiken? Heel hartelijk bedankt voor reactie alvast hoor.

Groet Judith

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Forget it. Je kan vanaf Bali niet naar Kai vliegen. Eerst naar Ambon vliegen via Makassar en dan pas naar Tual (hoofdstad van Kai). Dan moet je nog afwachten of het vliegtuig gaat of niet. Kost je ongeveer een week om naar Kai te reizen en weer er af. Dan nog verblijf. Het is echt "remote" met hoofdletters. Weet wat je doet. Het is verdraaid interessant maar meer vanwege de cultuur dan de stranden (daar kan je niet in je bikini gaan liggen en er is helemaal niets behalve zand). Je zal zowat de enige toerist zijn. Ik twijfel er aan wat je doet en begrijpt waarover je praat. De Zuidoost Molukken is een toeristisch compleet onbekende streek.
Malaria is overal in RI en zeker op de Molukken.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

En het kost heeeeeeel veeeeel geld er te komen vanuit Bali via via. Dus bezint eer ge begint.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

wat je zegt yogya is helemaal nietwaar, je praat nog over de situatie van een paar jaar geleden,
mar van de vliegtuigverbinding klopt wel via ambon,
Nu gaan per dag 2 of 3 vliegtuigen naar kai
het beste is eigenlijk van jakarta naar kai te vliegen, omdat je ook dezelfde dag maar dan laat in de middag op kai aankomt

En in je bikini liggen op de bekende strand waarom niet, je hebt een hele strand voor je, laatste tijd zijn er geregeld toeristen weer te zien op kai, en ja met bikini, je moet wel niet op zondags naar het strand gaan want dan zitten de lokale bevolking er ook,
mensen kijken naar je , omdat voor hun natuurlijk anders is, maar zo erg is dat ook niet, De stranden van kai liggen over het algemeen bij christelijke dorpen, dus dat is weer een pluspunt
En zoals yogya bali zeht er is niets , is niet helemaal waar, er ziojn beach cottages en bungalows (beheerd door autochtone nederlanders)
En bij de stad langgur en Tual zijn er ook oude en nieuwe hotels, ook een grote is alweer in aanbouw en een hele grote supermarkt
dus nog een keer , check goed de boekingen naar kai vanaf Bali, de prizen schommelen, en als je langer moet wachten komt dat omdat de vliegtuigen vol zit, ik heb namelijk nooit problemen gehad met reizen naar kai, de aantal dagen dat ik lang moest wachten was 4 dagen, maar dat was zeven jaar geleden
laat maar weten als je naar kai wilt gaan, ik ken iemand op bali die je zeker kan helpen met de tickets naar kai

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

ow ja , wist je dat kai een bepaalde overeenkomst heeft met bali
vroeger toen er oorlog uitbrak van de oprukkende moslims, is een radja van Bali met zijn aanhang naar kai eilanden gevlucht, zijn graf ligt daar, de cultuur van kai is ook gemixt met de hindoeistische cultuur, Op het eilandje tanimbar-kai, zo heet dat eilandje op kai zijn de mensen daar nog hindoeistisch,
daar moet je ook aan eilandhopping doen, echt gewldig, er zijn veel nederlanders die het daar naar hun zin hebben , vooral vanwege de rust, en geen opdringerige bevolking als op bali, als je netjes vraagt dat je privacy wilt hebben zullen ze je ook met rust laten, maar daar hoeft je niet bang vioor te zijn, dat weten ze zelf al.wil je meer weten over kai, stuur een email naar voskamp
zijn email kan je vinden op de maluku startpagina bij eilanden en dorpen, ze runnen daar 4 mooie bungalows valk langs eeen geweldige parelwitte strand, en die lokatie is al ver genoeg als je twijfelt over je bikini, want daar komt bijna niemand

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

vergeten??
kijk naar de website van hun
http://members.home.nl/abthvoskamp/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

92,476,481 pageviews Een website van indahnesia.com