Wilders brengt zijn landgenoten overal ter wereld in gevaar

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 13-02-2008 10:41 Yogya-Bali wrote:

...

Vertaling naar het onderwerp: "Het is te zot voor woorden dat (een) Nederlander(s) gelijk aangesproken wordt , om reactie gevraagd wordt etc als er een gek (Wilders) die toevallig Nederlander is en ergens op een plek op de planeet aarde gekke dingen doet."
.

Ya . dat ook te zot voor woorden .
Maar ya , je heb overal extremisten , niewt alleen bij de Nederlanders maar ook bij de Indonesiers (en ook andere volkeren).

Gelukkig behoren wij niet tot die groep , wij kunnen met elkaar in dialoog (kwekken op het web) .

Het "Ambon"affaire moet men ook kijken vanuit 2 kanten , hoe is de context , hoe was het gegaan etc.
Er zijn tig artikelen / boeken geschreven , ook buitenlandse bronnen .
Ik heb de verhalen , kranten artikelen uit die tijd gelezen.
Heb zelfs voorspeld in gesprekken met mijn oude heer , vrienden dat het mis zal gaan.
Toen er een (bijna) ethnic cleansing gebeurde , toen de extremistiche deel van de christenen (de rol van de import uit java - ) op jacht ging om de BBM ers te verjagen.Zie ook het verhaal over rol van de premans- evt.leger onderdelen.
Toen was de Laskar Jihad nog niet ter sprake gekomen , ze waren nog bezig om te oefenen (in omgeving van Bogor).

Ik zal ook niet ontkennen dat de Laskar ook later behoorlijk huis heeft gehouden . Niet alleen in Ambon Stad , maar naar de omliggende eilanden.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja Sid, laten we Ambon maar rusten. Er is al zoveel over gespeculeerd en geschreven. Alleen die Laskar Jihad gasten irriteerden me behoorlijk in Yogya. Zonder enige notie van de zaak, demonstreren en geld ophalen voor de strijd. Maar we weten allebei wel dat we te maken hebben met misleide extremistisch denkende mensen wat betreft de Laskar Jihad.
Echter ik blijf van mening dat ik de houding van de islamitische umat erg zwak vind in de veroordeling van daden door hun geloofsgenoten gedaan. Toen er een etnic cleansing in Bosnie aan de gang was, kwamen vele protesten uit Europa (en het ingrijpen; weliswaar te laat) terwijl niemand er aan dacht: oh, het zijn moslims, laat maar. Ik zou dat graag ook eens van moslim zijde zien. En dat altijd maar op 1 hoop gooien van blanken hier in RI; daar wordt een mens ook moe van. Ik ben christen en Amerikaan. En als ik dan vraag waarom men dat denkt: dan is het antwoord: je bent blank, dus daarom. Nou, zo lust ik ook nog wel een paar. Het is te zot voor woorden dat een moslim zich moet verdedigen voor daden gepleegd door een fundamentalist maar evenzo is het zot voor woorden als ik me zou moeten verantwoorden voor daden door een Nederlandse parlementarier gepleegd (ooit al eens meegemaakt met de sliding van Pronk indertijd). Van beide kanten mag er wel wat genuanceerder worden gereageerd. Maar ik kan ook heel goed de in RI wonende Nederlanders op dit forum begrijpen want als je altijd maar te maken hebt met dit soort verantwoording afleggen namens het hele blanke ras en het hele christendom (terwijl bijna de helft van de Amerikanen "gekleurd" is en niet alle blanken per definitie Amerikaan zijn en christen), dan word je af en toe net zo rechtlijnig als de omgeving (als normale tegenreactie).

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-02-2008 05:18 marcel70 wrote:
Sappoldi
Komt gij weleens in Indonesie eigenlijk??

Ja.

Gissen wat je precies doet hoeft niet,,het is zeker geen middenkader..

Blijft voor jou een vraag en voor mij een weet.

Rechtvaardig dat je salaris gekort wordt want ik vind nog
steeds salaris naar prestatie toh

Klopt. Minder werken, dus minder salaris. Hoor je me dan klagen soms?

Minder als 32 uur werken ik zou er haast jaloers op worden...

Dat had ik uit jouw postings inmiddels al begrepen. Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-02-2008 08:00 Yogya-Bali wrote:

Dat neemt nog steeds niet weg dat het verre van positieve reclame is. Gewoon lezen wat er staat: "Hoewel niet direct met WIlders of andersoortige bedreigingen te maken, zal ook dit weer stof doen opwaaien en is verre van positieve reclame voor de moslimgemeenschap in NL."

Ik heb ook gewoon gelezen wat er staat alleen verbind ik er meteen de conclusie aan vast dat jij deze berichten niet zomaar hier plaatst. Jij selecteert alleen maar berichten die de moslim in een slecht daglicht zet en daar zit natuurlijk een motief achter van "Kijk nu maar eens hoe slecht ze allemaal zijn".

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-02-2008 10:41 Yogya-Bali wrote:

Vertaling naar het onderwerp: "Het is te zot voor woorden dat (een) Nederlander(s) gelijk aangesproken wordt , om reactie gevraagd wordt etc als er een gek (Wilders) die toevallig Nederlander is en ergens op een plek op de planeet aarde gekke dingen doet."

Hiermee sla je de spijker precies op de kop. Mensen die er niets mee te maken hebben worden aangesproken op daden die fanaten uit hun groep begaan hebben.

Het zijn je eigen woorden Sid, alleen draaien we het nu terug naar waar het hier over gaat, de ev. bedreiging van landgenoten overal ter wereld (en m.n. in moslimlanden). Wij (Nederlanders maar ook Denen) hebben hier al een paar keer te maken gehad met dreigingen van sweepings. Is dat in NL al ooit eens gebeurd richting moslims? Dacht het niet.

Dacht het wel YB. Moskeeën worden beklad en er zijn pogingen tot brandstichting. Na de moord op van Gogh werd in Uden zelfs een hele Islamitische basisschool in as gelegd. Willekeurige moslims werden uitgescholden en bespuugd. Er waren zelfs buschauffeurs die weigerden om moslims te vervoeren. Zo fris is het hier allemaal niet meer hoor.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sapolidi
Het is jammer dat de moslim gemeenschap het onderling, niet gezond met elkaar om gaat.
Dat maak het voor hen zo moeilijker, er zijn nog al verschillende stromingen die elkaar niet kunnen luchten,en elkaar te lijf gaan met bommen.
We moeten oppassen dat zo iets niet hier gaat gebeuren.
En dat men dat hier kopieert zoals ze dat in die landen doen Pakistan India.
Dat ze elkaar levendig met elkaar omgaan, nu ze bekritiseerd blijven door de mensen die hen niet zo zien zitten is dat ze hier het met elkaar wel eens zijn onderling de moslims.
Maar zo gauw als ze met hun machten meer kunnen bereiken dan bestrijden ze elkaar ook hier met al de gevolgen van dien.. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Devil

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-02-2008 10:21 zieleffe wrote:

Dat is goed uit te leggen hoor.
beginnen met de Fusie NKV, en MVV tot de FNV.
Daarna hadden ze via hun linkse georiënteerde achterban een opening naar de P,vd,A als anders om.
Door toe doen van lieden in de katholiek gemeenschap, is voor een vakbond, dit niet meer paste in het neutraliteit, een vakbond moest zijn voor alle gezindten.
Verders kwamen zij het meest opdraven als het ging over iets waardoor er commissies werden in het leven geroepen.
Neen nog meer voorbeelden Sapolidi de links georiënteerde mensen staken hun hoofden over flink uit .
Ik heb ook ooit een streid geleverd, maar het op een lopen gezet.
de gematigde werden na een tijd er gewoon uit gepest...... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Even alles op een rijtje zetten. NVV en NKV gaan samen op in de FNV onder het motto samen sta je sterk. Volgens jou steken de links georiënteerde leden hun hoofd uit en toen heb je het maar op een lopen gezet.
Maar het is toch de taak van een vakbond dat ze opkomt voor de eisen en rechten van haar leden? Dat je daarbij vaak je hoofd moet uitsteken is niet meer dan normaal. Als er geen arbeidsconflicten zijn heb je ook geen vakbond meer nodig Zieleffe. Kortom een slecht voorbeeld en daarbij nog veel te algemeen. Kom eens met iets concreets.
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Stupid Emoticon: Clown

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Sapolidi
ja arbeidsconflicten dat is dan ook waarop je moet concentreren.
Dat was niet het probleem.
Maar conflicten onderling, werden zeer erg te noemen.
En wie het won, waren de mensen met de grootste bek...
En daarom heb ik al mijn bestuursfuncties toen, er bij neergelegd, die strijd heb ik verloren.
Maar geeft niet ik ben niet gaan lopen, en ben nog steeds lid.
Dus over een jaar al 40 jaar lid. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie! Emoticon: Yeah right!

Jantje
Gebruiker
spacer line

Sapolidi schreef:
Kom eens met iets concreets.

Doetie toch? Zie pret met mohammed.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-02-2008 19:52 Jantje wrote:
Sapolidi schreef:[
Doetie toch? Zie pret met mohammed.

Dat concrete had te maken met een ander onderwerp jantje. Ik heb intussen wel door dat als het ergens inhoudelijk over gaat met argumenten, jij dan afhaakt. Ik ken die type's. Willen graag meedoen maar het onderwerp is te moeilijk voor hen , dus gaan ze maar wat schreeuwen in de hoop dat ze ook serieus genomen worden. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Dat jij het plaatje van Zieleffe leuk vindt is voor mij geen verrassing. Ik zou zeggen:"Print het uit en kleur het mooi binnen de lijntjes in. Ben je weer effe zoet en het is bovendien goed voor je oog-hand coördinatie." Emoticon: Bye bye

marcel70
Gebruiker
spacer line

Jantje,
Precies het pret met mohammed.
Maar dat niet alleen
Ziel omschrijft het problem heel goed,alleen het is niet langdraadig.
MOSLIMS HEBBEB TEVEEL STROMINGEN (GROEPEN) KENNE AL EEUWEN NIET MET ELKAAR OPSCHIETEN!!!!
Hoe concreet wil je het hebben.

Voorbeeld in Indonesie kunnen oost en west het niet met elkaar eens worden wanneer de vasten tijd begint!!!!!

Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
Gebruiker
spacer line

Sidia
Vertel maar eens waarom de christen in Ambon de javaan weg ging jagen.
Niet laten voorkomen dat christenen het eerste zijn begonnen.

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-02-2008 17:50 sapolidi wrote:

Jij selecteert alleen maar berichten die de moslim in een slecht daglicht zet en daar zit natuurlijk een motief achter van "Kijk nu maar eens hoe slecht ze allemaal zijn".

Sorry, ik kan er ook niks aan doen dat er geen positieve berichten over moslims zijn geplaatst. En de fanaten onder de moslims zetten de islam in een kwaad daglicht. De moderate moslim is daar ook mede verantwoordelijk voor want die neemt niet openlijk afstand van de door de fanaten gepleegde misdaden. Laat staan dat hij/zij iets onderneemt tegen de uitwassen van deze extremisten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik ben - zoals het bekend mag zijn op dit forum - verre van een grote liefhebber van die Midden-Oosten religies; zij het islam, christendom dan wel judaisme. Als 1 van die andere religies in Nederland of Indonesia stennis zouden veroorzaken, zou ik er net zoveel afstand van nemen. Het is geen kwestie van continu de islam in een kwaad daglicht te zetten, maar op de een of andere manier zijn zij het telkens die negatief in het nieuws komen (met hun geloof er aan verbonden; door hen zelf).

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-02-2008 04:36 marcel70 wrote:
Sidia
Vertel maar eens waarom de christen in Ambon de javaan weg ging jagen.
Niet laten voorkomen dat christenen het eerste zijn begonnen.

Kennelijk behoort je tot de kleine groep(gelukkig maar , Allah - God , JHWH -zij geprezen)die alles , echt alles terug gebracht wordt op hun geloof .
Over Ambon affaire moet je maar eens je P.R (huiswerk) goed doen.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Minta Maaf Gak ada waktu Pa
Zoals een javaan ook zo antwoorden

Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 15-02-2008 10:02 marcel70 wrote:
Minta Maaf Gak ada waktu Pa
Zoals een javaan ook zo antwoorden

Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Je bent echt aan het verinlandsen daarO.
Te veel going native ? Emoticon: Wink

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-02-2008 04:29 marcel70 wrote:
Ziel omschrijft het problem heel goed,alleen het is niet langdraadig.
MOSLIMS HEBBEB TEVEEL STROMINGEN (GROEPEN) KENNE AL EEUWEN NIET MET ELKAAR OPSCHIETEN!!!![
Hoe concreet wil je het hebben.
Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn Emoticon: Yawn

Wat dat betreft hebben we het hier in het christelijke west-europa al eeuwen goed getroffen he marcel? Nooit ruzie geweest onder elkaar. Oeps, vergeet de eerste en tweede wereld-oorlog, protestanten en katholieken in Ierland, knokkende Serviërs en Kroaten, bommengooiende ETA-Basken. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-02-2008 07:09 Yogya-Bali wrote:

Sorry, ik kan er ook niks aan doen dat er geen positieve berichten over moslims zijn geplaatst.

Klopt, wat je niet wilt zien kun je ook niet plaatsen. Dit fenomeen staat bekend als zijnde:" Aan het rechter oog blind

marcel70
Gebruiker
spacer line

On 15-02-2008 11:36 sapolidi wrote:

...

Wat dat betreft hebben we het hier in het christelijke west-europa al eeuwen goed getroffen he marcel? Nooit ruzie geweest onder elkaar. Oeps, vergeet de eerste en tweede wereld-oorlog, protestanten en katholieken in Ierland, knokkende Serviërs en Kroaten, bommengooiende ETA-Basken. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Precies want we spreken in het heden!!!!!!!!!!
Nu nog steeds kunnen deze moslim niet altijd met elkaar overweg..
DUS?
Een simpel vast stellen wanneer het vasten begint gaat al niet.
DUS?
Ik ken moslims die aan mijn laten blijken dat zo'n syariah niet gaat werken.
Maar ja dit is niet in het openbaar.alleen tegen mij als er voor de rest geen moslim bij zijn.
Weleens lachen hoe een ander forum lied aankondigd dat er weeleens zo'n law in nederland eraan komt.

BTW even zomaar iets anders off topic ook nog
Sappoldi is waarschijnlijk in april of september jarig ???

Becik ketitik olo Ketoro

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-02-2008 11:40 sapolidi wrote:
Klopt, wat je niet wilt zien kun je ook niet plaatsen. Dit fenomeen staat bekend als zijnde:" Aan het rechter oog blind

Jaja, ik zat op uw reactie te wachten. Kon niet uitblijven. Als ik onder een andere naam had geschreven, was er hoogstwaarschijnlijk niet gereageerd. U speelt nogal behoorlijk “op de man” en erg persoonlijk. Zo zijn er nog een paar op dit forum die – ook al zijn ze het eens met de schrijver – toch moeten reageren. Niet vanwege de inhoud maar vanwege het reageren op zich.

Leest u de nieuwsbulletins van de RNW? Waarschijnlijk niet want dan zou u ook weten dat er geen positief nieuwsitem over de islam was gisteren op het nieuws (dat is geen kwestie van niet willen zien; het is er gewoon niet). Jammer kan ik ook niets aan doen. Het RNW-bulletin is een nieuwsmailing voor Nederlanders in het buitenland die een Nederlandse krant moeten ontberen en bestaat uit korte nieuwsitems. Uberhaupt is er zelden iets positiefs op welk journaal of nieuwsrubriek dan ook want ze bestaan bij de gratie van vnl. negatieve en onverwachte gebeurtenissen. Hoe kunt u mij beschuldigen van selectief het nieuws bekijken? Nu gaat u de lezer beschuldigen van eenzijdige kijk omdat hij niet leest wat er niet is (en bent u met zo’n kortzichtige kritiek dus niets beter dan die “vermaledijde” moslimhaters); en ook de nieuwsbulletins beschuldigen van negatieve berichtgeving, de gratie waarbij nieuwsbulletins doorgaans hun bestaansrecht vinden.

U beschuldigt nogal wat mensen op dit forum van islamfobie (in iets andere woorden) maar dat is voor u – in NL wonende - makkelijk praten. Ik vraag me sterk af of u in een wijk tussen moslims woonachtig bent. Makkelijk praten vanuit de luie stoel. Degenen die u bekritiseert op dit forum zijn vnl. medelanders die wel woonachtig zijn tussen meer dan 90% moslims. Dat is niets angstaanjagends maar men wordt uiteraard veel meer direct dan u, vrijwel dagelijks geconfronteerd met uitwassen en rare ideeen van dit geloof (zo wordt iemand op Bali geconfronteerd met uitwassen van het hindoeisme en iemand in de Minahassa met de uitwassen van het christendom). Ik wil u nog wel zien reageren als er zo’n clubje moslim hooligans van de FPI langs komt en met agressie tekeer gaat tegen andersdenkenden. Dit is zeker de gehele moslim gemeenschap niet aan te rekenen maar het wordt jammergenoeg vaak wel oogluikend toegelaten (zeker door de politie).
Verder, meneer Sapolidi, woon ik dus tussen 90% moslims, werk met 90% moslims en de schoonfamilie is 90% moslim. Mijn kinderen gaan op een school met meerderheid moslims, mijn vrienden bestaan voor de meerderheid uit moslims, etc. Dus ik zou een moslimfobie hebben? Denk het niet want anders zou ik een behoorlijke masochist zijn.

Het mag genoeglijk bekend zijn dat ik sowieso een atheist ben en verre van een fan van de 3 uit het Midden-Oosten afkomstige religies (waaronder dus ook de islam). Het is bij mij geen islamfobie maar gewoon superkritisch tegen alle 3 deze geloven. Mijn hoop is dat deze geloven z.s.m. van de aardbodem verdwijnen.

Het zou u eens sieren als u ook een keer tegen 1 van de lezers zou kunnen zeggen: Sorry, misschien had ik ongelijk, of, ik begrijp uw positie. Al iets geleerd van de Indonesische normen? Blijkbaar niets daarvan, negatief terus.
Kom maar op: uw volgende reactie (op de persoon gespeeld). Het is volgens mij meer een sport van u om te laten zien hoe intelligent u wel bent en hoe goed u kan schrijven, want u reageert duidelijk op de personen en niet op de items.
Al aan het begin van deze topic heb ik gemeld dat ik verre van een fan van Wilders ben (maar daar leest u graag overheen want anders valt er niet meer negatief te reageren), maar dat ik ook de uitwassen van het moslimgeloof en haar belijders niet belief.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-02-2008 13:57 Yogya-Bali wrote:

...

Jaja, ik zat op uw reactie te wachten. Kon niet uitblijven. Als ik onder een andere naam had geschreven, was er hoogstwaarschijnlijk niet gereageerd. U speelt nogal behoorlijk “op de man” en erg persoonlijk. Zo zijn er nog een paar op dit forum die – ook al zijn ze het eens met de schrijver – toch moeten reageren. Niet vanwege de inhoud maar vanwege het reageren op zich.

Vind ik een beetje zielig gereageerd. Was jij trouwens niet die persoon die mij voor racist uitmaakte omdat ik meer waarde zou hechten aan het oordeel van Sidia dan aan die van jou? De pot verwijt de ketel YB.

Leest u de nieuwsbulletins van de RNW? Waarschijnlijk niet want dan zou u ook weten dat er geen positief nieuwsitem over de islam was gisteren op het nieuws (dat is geen kwestie van niet willen zien; het is er gewoon niet). Jammer kan ik ook niets aan doen . Het RNW-bulletin is een nieuwsmailing voor Nederlanders in het buitenland die een Nederlandse krant moeten ontberen en bestaat uit korte nieuwsitems. Uberhaupt is er zelden iets positiefs op welk journaal of nieuwsrubriek dan ook want ze bestaan bij de gratie van vnl. negatieve en onverwachte gebeurtenissen. Hoe kunt u mij beschuldigen van selectief het nieuws bekijken?

Dan zie je meteen het effect van eenzijdige nieuwsgaring. Werkt hetzelfde als propaganda. Die beschuldiging van selectief nieuwskijken trek ik hierbij terug met mijn excuses. Maar u moet met uw genoten vooropleiding toch weten dat je voor objectief nieuws nooit kan en mag uitgaan van één nieuwsbron.

U beschuldigt nogal wat mensen op dit forum van islamfobie (in iets andere woorden) maar dat is voor u – in NL wonende - makkelijk praten. Ik vraag me sterk af of u in een wijk tussen moslims woonachtig bent. Makkelijk praten vanuit de luie stoel. Degenen die u bekritiseert op dit forum zijn vnl. medelanders die wel woonachtig zijn tussen meer dan 90% moslims. Dat is niets angstaanjagends maar men wordt uiteraard veel meer direct dan u, vrijwel dagelijks geconfronteerd met uitwassen en rare ideeen van dit geloof.

Dat is een veronderstelling die nergens op gebaseerd is YB.
Kunt u zich even het volgende voorstellen? Als ik hier vertel dat ik in mijn werk veel te maken heb met allochtonen, dan komen meteen de verwijten van: “Zie je nou wel, het is zijn broodwinning en daarom heeft hij die betrokkenheid.”
En als het mijn doelgroep niet is dat praat ik makkelijk vanuit een luie stoel. Hoe je het went of keert, het blijft altijd een mikpunt waarop men de pijlen kan richten.

Verder, meneer Sapolidi, woon ik dus tussen 90% moslims, werk met 90% moslims en de schoonfamilie is 90% moslim. Mijn kinderen gaan op een school met meerderheid moslims, mijn vrienden bestaan voor de meerderheid uit moslims, etc. Dus ik zou een moslimfobie hebben? Denk het niet want anders zou ik een behoorlijke masochist zijn.

Dat maakt u ervan. Ik schrijf hier alleen wat mij aan postings opvalt. Conclusies moeten de mensen maar zelf trekken.

Het mag genoeglijk bekend zijn dat ik sowieso een atheist ben en verre van een fan van de 3 uit het Midden-Oosten afkomstige religies (waaronder dus ook de islam). Het is bij mij geen islamfobie maar gewoon superkritisch tegen alle 3 deze geloven. Mijn hoop is dat deze geloven z.s.m. van de aardbodem verdwijnen .

Verdwijnen hoeft niet. Vreedzaam samenleven is voor mij ook voldoende. Er zijn nml. voldoende mensen die op een vreedzame manier moed kunnen putten uit hun geloof.

Het is volgens mij meer een sport van u om te laten zien hoe intelligent u wel bent en hoe goed u kan schrijven, want u reageert duidelijk op de personen en niet op de items.

Vreemde opmerking en eigenlijk niet van u gewend. Ik probeer alleen mijn meningen te staven met argumenten. Als u dat ziet als een vorm van intelligentie tonen, dan is dat geheel voor uw rekening.

Al aan het begin van deze topic heb ik gemeld dat ik verre van een fan van Wilders ben (maar daar leest u graag overheen want anders valt er niet meer negatief te reageren), maar dat ik ook de uitwassen van het moslimgeloof en haar belijders niet belief.

Ook ik verafschuw de uitwassen van elk geloof en stroming. Zitten we ergens toch op één lijn. Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Yogya schreef
U beschuldigt nogal wat mensen op dit forum van islamfobie (in iets andere woorden) maar dat is voor u – in NL wonende - makkelijk praten. Ik vraag me sterk af of u in een wijk tussen moslims woonachtig bent. Makkelijk praten vanuit de luie stoel. Degenen die u bekritiseert op dit forum zijn vnl. medelanders die wel woonachtig zijn tussen meer dan 90% moslims. Dat is niets angstaanjagends maar men wordt uiteraard veel meer direct dan u, vrijwel dagelijks geconfronteerd met uitwassen en rare ideeen van dit geloof.
Sapolidi schreef
Dat is een veronderstelling die nergens op gebaseerd is YB.
Kunt u zich even het volgende voorstellen? Als ik hier vertel dat ik in mijn werk veel te maken heb met allochtonen, dan komen meteen de verwijten van: “Zie je nou wel, het is zijn broodwinning en daarom heeft hij die betrokkenheid.”
En als het mijn doelgroep niet is dat praat ik makkelijk vanuit een luie stoel. Hoe je het went of keert, het blijft altijd een mikpunt waarop men de pijlen kan richten.

Nou je hebt wel mensen die aan bedrijfsblindheid leiden.
Dan gaat het niet om, hoe bescherm je het werk wat je doet.
Maar dan gaat het om wat je wilt beschermen de mensen die met je in contact bent geweest, je krijgt er automatisch een band mee , hoe je went of keert.
Afstand houden met gevoelens is daar een oppervlakkig gebeuren, want een mens is geneigd, om zijn gevoelens te plaatsen op een wijze die dicht bij een slachtoffer is.
En men weet dat men gouw geneigd bent een slachtoffer rol te spelen.
Het is van daag aan de dag, goed te kunnen observeren, wie er werkelijk toneel speelt, of dat men wel ergens een verhaal ophoud voor je eigen goed bedoelde statisch.
Neen Sapolidi je moet van goed huize zijn wil je objectieve je zaak goed door gronden, ieder mens heeft een bedoeling voor zijn daden.
En daar moet je door heen kunnen prikken, vooral als je een rol speelt in die organisatie die hun als behulpbehoeftige aan hun toe zijn gespeeld.
Meestal Advocaten die bijna de bedoeling hebben zijn werk uitzonderlijk te willen maken.
Denk hier maar eens over na er zijn zoveel voorbeelden in de loop van vele gebeurtenissen aan te kaarten dat meestal de waarheid toch wel achterhaald worden.
De verwarring worden nog groter, als je zo al, het maatschappelijk, alles op een rijtje krijg…. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: So funny Emoticon: Smile

Sapolidi schreef
Dan zie je meteen het effect van eenzijdige nieuwsgaring. Werkt hetzelfde als propaganda. Die beschuldiging van selectief nieuwskijken trek ik hierbij terug met mijn excuses. Maar u moet met uw genoten vooropleiding toch weten dat je voor objectief nieuws nooit kan en mag uitgaan van één nieuwsbron.

Sapolidi , het nieuws is voor velen gewoon, zien wat er gebeurd in de wereld, het is toch gewoon dat men daaruit je conclusie trekt, wat is daarmee nu vreemd aan.
Zou je denken dat het met een voorbedachte mannier het nieuws gebracht word.
U vertrouwd uw gasten niet, want wie erg gekleurd nieuws brengt zijn wel de links geordineerde TV programma’s, met een links gehalte.
Als er werkelijk gebeuren op TV komt is het wel de journaals van RTL 4 of denk je dat het ook gekleurd op gevoerd word.
Ja wie kunnen we nog vertrouwen.
Het begint erger vormen aan te nemen gezien nu weer de affere in Duitsland dat er geld in Liechtenstein is onder gebracht.
Ook begrijp ik niet hoe het kan dat er in de rest van de wereld, banken, verzekeringen maatschappijen, zijn geld hebben ingebracht, in Amerika, op die hypotheken.
Wat hadden ze daar te verdienen, begrijpen, doe ik het totaal niet meer.
Maar ja wat moet ik nog kunnen doorgronden het is een en al spel die de mens nooit tot zich zal nemen.
Men leeft van dag op dag, en ze bekijken het maar, is de stelling.
Zij die de boel belazeren komen toch een keer aan hun trekken doordat ze overmoedig worden…. Emoticon: Cry Emoticon: Devil Emoticon: Nooo Emoticon:

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 16-02-2008 01:00 zieleffe wrote:

...
Sapolidi schreef
Nou je hebt wel mensen die aan bedrijfsblindheid leiden.
Dan gaat het niet om, hoe bescherm je het werk wat je doet.
Maar dan gaat het om wat je wilt beschermen de mensen die met je in contact bent geweest, je krijgt er automatisch een band mee , hoe je went of keert.
Afstand houden met gevoelens is daar een oppervlakkig gebeuren, want een mens is geneigd, om zijn gevoelens te plaatsen op een wijze die dicht bij een slachtoffer is.
En men weet dat men gouw geneigd bent een slachtoffer rol te spelen.
Het is van daag aan de dag, goed te kunnen observeren, wie er werkelijk toneel speelt, of dat men wel ergens een verhaal ophoud voor je eigen goed bedoelde statisch.
Neen Sapolidi je moet van goed huize zijn wil je objectieve je zaak goed door gronden, ieder mens heeft een bedoeling voor zijn daden.

Sorry Zieleffe,
maar wat jouw antwoord te maken heeft met mijn posting ontgaat me een beetje. Kan natuurlijk aan mij liggen, want zo intelligent ben ik nu ook weer niet.
Wat ik alleen maar wilde zeggen is dat ik hier geen enkele informatie over mijn privacy weggeef, ook niet of ik in mijn werk wel of niets te maken heb met allochtonen. Die informatie is gewoon niet belangrijk in een discussie en tegenstanders geef je weer extra munitie in handen. Jouw baan wordt dan het onderwerp van discussie.
Waarom denk je anders dan die jantie en marcel zo geïnteresseerd zijn in het werk dat ik doe? Echte belangstelling zal het in ieder geval wel niet zijn.

Sapolidi schreef
...

Sapolidi , het nieuws is voor velen gewoon, zien wat er gebeurd in de wereld, het is toch gewoon dat men daaruit je conclusie trekt, wat is daarmee nu vreemd aan.
Zou je denken dat het met een voorbedachte mannier het nieuws gebracht word.
U vertrouwd uw gasten niet, want wie erg gekleurd nieuws brengt zijn wel de links geordineerde TV programma’s, met een links gehalte.[/b}
Als er werkelijk gebeuren op TV komt is het wel de journaals van RTL 4 of denk je dat het ook gekleurd op gevoerd word.

Hiermee geef je eigenlijk aan wat ik bedoelde te zeggen.
Je begint met te vermelden dat nieuws gewoon zien is wat er in de wereld gebeurt. Vervolgens geef je aan dat links georiënteerde TV.programma’s erg gekleurd nieuws brengen en de journaals van RTL 4 het werkelijke gebeuren weergeven. Hieruit blijkt al hoe objectief jij naar het nieuws kijkt. In jouw maatschappij visie ligt al opgesloten dat alleen RTL 4 de waarheid vertelt, voor andere informatie sta je niet meer open omdat dat in jouw ogen toch links gekleurd is. Door jouw vooringenomenheid krijg je op die manier een eenzijdige kijk op de wereld. Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 15-02-2008 13:08 marcel70 wrote:
Precies want we spreken in het heden!!!!!!!!!!
Nu nog steeds kunnen deze moslim niet altijd met elkaar overweg..
DUS?

Er zijn meer bevolkingsgroepen die niet met elkaar overweg kunnen
DUS

Een simpel vast stellen wanneer het vasten begint gaat al niet.
DUS?

In mijn woonplaats viel de ramadan voor Turken en Marokkanen ook niet op dezelfde datum,scheen te maken te hebben met de stand van de maan. Maar vormde absoluut geen aanleiding voor onenigheid.
DUS

Ik ken moslims die aan mijn laten blijken dat zon syariah niet gaat werken.
Maar ja dit is niet in het openbaar.alleen tegen mij als er voor de rest geen moslim bij zijn.

Fijn voor die mensen dat ze op het werk bij een vertrouwenspersoon terecht kunnen. Je bent echt baanbrekend bezig marcel. Bravo.

Weleens lachen hoe een ander forum lied aankondigd dat er weeleens zon law in nederland eraan komt

Één dag niet gelachen is één dag niet geleefd. Je bent op de goede weg kerel.

BTW even zomaar iets anders off topic ook nog
Sappoldi is waarschijnlijk in april of september jarig ???

Zonnesteek gehad marcel?
Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,318 pageviews Een website van indahnesia.com