Bewijs van inkomen en privacy

Subforum Het visumgebeuren 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Gilby
Gebruiker
spacer line

Voor het uitnodigen van iemand uit Indonesie moet ik voor de visumaanvraag een bewijs van inkomen e.d. overleggen. Nu moet ik dat naar diegene versturen die het visum gaat aanvragen die vervolgens naar de ambassade gaat. Nu wil ik liever niet dat mijn inkomen bij hem bekend wordt. Hoe kan ik dit oplossen?

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Gaat niet. Je zal toch een bewijs moeten overleggen met een inkomen meer dan 1.3x het minimumloon. En die "tussenpersoon" zal dat bedrag uiteraard kunnen lezen

Gracias. Sama sama

Gilby
Gebruiker
spacer line

On 13-01-2008 15:51 kiwimave wrote:
Gaat niet. Je zal toch een bewijs moeten overleggen met een inkomen meer dan 1.3x het minimumloon. En die "tussenpersoon" zal dat bedrag uiteraard kunnen lezen

Alle papieren gaan rechtstreeks naar degene die ik uitnodig. Hij gaat vervolgens zelf naar de ambassade.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Tja het zal naar de persoon toe moeten die de aanvraag doet.
Aangezien jij niet degene bent die de aanvraag doet zal het onontkoombaar zijn.

Dus het feitelijke antwoord is dat je hier niet omheen komt.

It's only kinky the first time.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Onzin, ik stuur het altijd rechtstreeks naar de contactpersoon bij de ambassade. Gaat dan ook veel sneller allemaal. Scannen en mailen.

Begin de details te vergeten

Gilby
Gebruiker
spacer line

On 14-01-2008 15:46 JohanN wrote:
Onzin, ik stuur het altijd rechtstreeks naar de contactpersoon bij de ambassade. Gaat dan ook veel sneller allemaal. Scannen en mailen.

Bedankt voor je reactie. Klinkt erg Interessant. Dat zou dus betekenen dat diegene die ik uitnodig met het door hem zelf ingevuld formulier naar de ambassade gaat en dat ik het nederlandse formulier inclusief bewijs van inkomen kan mailen naar de ambassade? Wie is de contactpersoon aldaar en welk e-mailadres moet ik gebruiken?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Goeie tip Johan. Ze hadden ons per email vertelt dat de stukken door aanvrager ingeleverd moest worden. En ook niet aangegeven dat die mogelijkheid bestond.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

En ook nog een vraag Johan, hebben ze bij jou wel eens een aanvraag afgewezen? En Ook te maken gehad met afwijzing wegens vestigingsgevaar? Zo ja wat heb jij daaraan gedaan?

krukcor
Gebruiker
User icon of krukcor
spacer line

On 14-01-2008 15:46 JohanN wrote:

Is niet de juiste weg maar altijd handig als je een contactpersoon hebt. Het is uiteraard voor de ambassade ondoenlijk om allerlei documenten uit Nederland te gaan downloaden en uitprinten.
Als een visumaanvrager uit Yogyakarta of Midden-Java via mij een visumaanvraag indient, dan heb ik bij voorkeur dat deze persoon zelf alle benodigde documenten meeneemt en niet dat ik op - de trage - internetlijn nog eens uren documenten uit Nederland (die doorgaans altijd te groot zijn voor de lijn hier) zit down te loaden. Maar als een sponsor perse direct zijn inkomstenopgave naar mij wenst te sturen, is dat altijd mogelijk met een bericht vooraf en geen te grote attachments.

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Hallo allemaal. Ik heb zowel prive als zakelijk visum aanvragen gedaan. Altijd toegewezen gekregen. Het is gewoon kwestie van weten wie op een bepaald moment dossier houder is bij de ambassade. Als je dat weet, kun je gewoon bellen, faxen, mailen. Zoals je hier in Nederland ook met mensen communiceert.

Begin de details te vergeten

Raffel
Gebruiker
spacer line

Heb vorig jaar ook iemand naar Nederland gehaald, en de loonfiche rechtstreeks naar het consulaat gestuurd. Geen enkel probleem, enkele weken later had ze haar visum. En een hoge loonfiche is wel degelijk belangrijk. De eerste aanvraag was via iemand met een pensioentje, niet hoog genoeg en afgewezen. Wanneer je sponsor in Nederland getrouwd is, heb je ook hogere kansen op goedkeuring. Of ga in Belgie wonen, daar zijn ze gelukkig nog niet zo moeilijk en volg de "Belgie-route" om je vriendin naar hier te halen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 19-01-2008 16:31 Raffel wrote:
Of ga in Belgie wonen, daar zijn ze gelukkig nog niet zo moeilijk en volg de "Belgie-route" om je vriendin naar hier te halen.

Het gaat hier om een Schengen-visum en niet om een Nederlands-visum (wordt weleens vergeten). De Nederlandse ambassade volgt net als de Belgische ambassade de Schengen-voorwaarden. Niets meer en niets anders. What's the difference?!

Raffel
Gebruiker
spacer line

Wat het verschil is??? Dat is er wel degelijk. Tenslote is het de persoon die in de ambassade werk die kan bepalen of je een visum krijgt of niet. Denkt hij nog maar dat het een risico geval is dat eventueel niet terug zou gaan naar Indo. dan kan hij al weigeren. En het weigeren in de Nederlandse ambassade tov de Belgische, dat verschil is er. En die Schengen voorwaarden, ja dat klopt, maar elk land kan daar bovenop nog extra voorwaarden opleggen. Zoals voor een D visum voor Nederland, moet je eerst je inburgeringscursus in Indonesie gevolgd hebben en geslaagd + min of meer de nederlandse taal machtig zijn. Voor Belgie moet dat niet. Is dat dan geen verschil???? Dus die Schengen voorwaarden, dat zijn slechts standaard voorwaarden.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met dat D visum bedoel je waarschijnlijk een MVV. En die is per land verschillend.
Visa voor kortdurig verblijf zijn onderworpen aan de Schengen-bepalingen. Klopt dat een beoordeling altijd afhankelijk is van de ambtenaar die dat persoonlijk beoordeelt. Maar dat is in elk land zo.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,698,308 pageviews Een website van indahnesia.com