|
|
|
|
|
On 18-08-2004 12:14 Confy wrote: hoe lang van te voren boeken jullie meestal jullie tickets btw?
|
Ik vertrek in december, en had al een (Garuda) ticket in optie eind maart. Maar ja, daar heb je dus niet altijd iets aan
|
|
|
|
|
Ik ben hier toch wel erg verdrietig over. De berichtgeving op de garuda site klopt niet helemaal: ook onze oorspronkelijke vluchten in oktober zijn gewijzigd.2 oktober heen, en 29e terug is gewijzigd in 3 oktober heen, en de 30e weer terug. Dat hoorden we begin augustus. Vandaag hoorden we dat ook de gewijzigde terugvlucht op de 30e oktober is vervallen. Erg vervelend allemaal, en hopelijk vinden we nog een alternatief. Krijg hier wel een nare smaak van in me mond (hopelijk is die snel op sulawesi weg na wat lekkere happen).
|
|
|
|
There is a rumor saying that there will be an Indonesian airline travel from Amsterdam to Jakarta in the near future. If I am not mistaken, it is LION AIR.
|
|
|
|
ik vlieg de 29september en terug de28 oktober naar Indonesie met de Garuda --het is geregeld
|
|
|
|
orchidart------->>> dat klopt inderdaad, LION AIR wilt namelijk 2 boeing 747-400 en 2 boeing 777-200 bestellen voor internationale routes en Amsterdam is er een van. De eerste van deze toestellen moeten als het goed is eind dit jaar komen.
LION AIR armada per augustus 2004:
737-400 = 2
MD-82 = 19
Dash-8 = 3
|
|
|
|
elang-biru,
Heb je voor mij ook een bron? dit klinkt namelijk als een (komend) alternatief voor velen.
Yerun
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zijn net terug van een reis naar Sulawesi, gekocht bij Garuda. De terugvlucht zou worden uitgevoerd door Garuda natuurlijk, maar is vanwege het stoppen omgezet naar een KLM vlucht. Kwamen we gister 30 oktober op Jakarta, blijken we helemaal niet mee te kunnen met de KLM vlucht, die zwaar overboekt blijkt, samen met een groot aantal andere slachtoffers. Ondanks ook dat we via Selamat Jalan de dag ervoor nog een fax van Garuda hadden gehad, waar de KLM vlucht nogmaals werd bevestigd (bij het confirmeren kwamen we er achter dat we stand-by stonden, ipv zeker te vliegen en hebben Selamat toen ingelicht, omdat we Garuda vanwege het tijdstip niet meer konden bereiken, of er werd gewoon niet opgenomen).
Na lang zeuren tegen de KLM-medewerkster op Jakarta, verwezen naar de Garuda service desk. Na lang zeuren en veel gedoe zijn we uiteindelijk na vele uren toch nog weg gekomen via Malaysia Airlines (via KL)...... Aangekomen op KL bleek overigens de toezegging dat we zeker vlogen tot amsterdam ook niet te kloppen, en moest er weer flink gezeurd worden, maar konden we uiteindelijk wel mee naar A'dam. De inzet van Garuda bij het omzetten van de vluchten,is me zwaar tegengevallen. Echt een aanfluiting
|
|
|
|
Dit zijn verhalen die wij vaker horen van mensen, ook de KLM gaat vaak niet vrijuit en overboekingen van 50 stoelen is geen uitzondering.
Dat laatste weten wij van een gepensioneerd KLM-medewerker die nog steeds kan vliegen tegen een voordelig tarief maar daarvoor wel op de wachtlijst komt, ER ZIJN NOG 50 WACHTENDE VOOR U is hetgene wat hij dan vaak krijgt te horen.
Meestal lukt het echter toch nog een stoel te bemachtigen.
Doordat Garuda nu stopt om van Amsterdam te vliegen zal er een tijd lang toch dit soort toestanden voor lief moeten worden genomen, 3 vluchten per week houd toch in dat er minimaal 1000 mensen zijn waar een oplossing voor moet worden gevonden.
Tuti & Jan
|
|
|
|
Dat we dit soort toestanden 'voor lief moeten nemen' meen je (of jullie?) toch niet hoop ik he? Als ik als consument iets koop, mag ik toch verwachten dat de leverancier levert zoals afgesproken nietwaar? En als dat dan niet lukt, dat hij dan z'n best doet om alternatieven te zoeken. Wij zijn nu de 3 laatste dagen van onze vakantie bezig geweest om bevestigd te krijgen dat we inderdaad terug konden op de datum waarop we geboekt hadden, en een ticket hadden. Zelfs een fax en telefoontje van Garuda van de dag ervoor bleken gewoon niet te kloppen. Zeg dan gewoon dat je niet kan leveren, dan regel ik zelf wel een ticket, en declareer dat dan bij Garuda..... Dat lijkt me ook handiger voor Garuda, die ongetwijfeld weer terugkeren op schiphol, maar nu erg veel goodwill aan het verspelen zijn.
|
|
|
|
Beste Miloman,
Het is inderdaad niet zo fraai wat er met jullie is gebeurd en mijn excuses als hetgene wat ik schreef niet helemaal op zijn plaats was.
Het zal inderdaad Garuda veel goodwill kosten mochten ze terugkeren naar Amsterdam.
De enige optie was in dit geval geweest dat Garuda de mensen die ze eerder naar Indonesie heeft gebracht terug zou brengen naar Amsterdam en dan weer leeg terug vliegen naar Jakarta of alleen met mensen die een enkele reis hebben geboekt.
Ik vind de hele gang van zaken er droevig, ik heb vaak tot volle tevredenheid met Garuda gevlogen maar dit is geen manier om afscheid te nemen van Amsterdam.
Jan
|
|
|
|
Garauda sluit niet alleen haar activiteiten in Nederland af.
De maatschappij heeft al haar sales-kantoren in Europa gesloten en is nu definitief opweg naar een bankroet.
Een en ander heeft natuurlijk niets met passagiersaantallen te maken maar met het feit dat Garuda door en door corrupt is.
In omvang en aantallen passagiers is Garuda vergelijkbaar met Malaysian Airlines. Deze airline boekte een nettowinst van 350 miljoen dollar over het laatste boekjaar.
Garuda laat met nagenoeg een zelfde bezettingsgraad een verlies van enkele honderden miljoenen zien...............
Al enkele jaren weigert Garuda zich te conformeren aan de internationale veiligheidsnormen en is als gevolg daarvan haar rechten op de Verenigde Saten kwijtgeraakt.
Ook dit feit heeft slechts een oorzaak: corruptie
Vervelend voor de mensen die reeds hebben geboekt en nu in onzekerheid verkeren.
Laten we echter collectief blij zijn met het vertrek van een onbetrouwbare,
onveilige en corrupte airline.
Er zijn vele wegen die naar Rome ( Jakarta ) leiden.
Bert
|
|
|
|
Het enige wat ik nog met Garuda vlieg zijn binnenlandse vluchten in Indonesië. Een paar tientjes risico op een paar dagen vooruit boeken durf ik wel. Ik zou echter geen boekingen ver in de toekomst doen bij ze. Voor je het weet ben je je centjes kwijt.
|
|
|
|
|
Jaahhhhh het is bijna zover...
Garuda Indonesia hervat diensten naar Schiphol
11-08-2006
SCHIPHOL - De Indonesische maatschappij Garuda keert zo goed als zeker terug naar Schiphol. Salesmanager Benelux Tonni Ali bevestigt tegenover Luchtvaartnieuws.nl / Zakenreis.nl dat Garuda vier keer per week naar Schiphol wil vliegen. Welke dagen dat worden is nog niet bekend.
Garuda staakte haar vluchten tussen Jakarta en Amsterdam op 1 november 2004. Het verkoopkantoor van de maatschappij in Nederland werd gesloten en de verkoop van de vluchten werd overgedragen aan Air Agencies.
Volgens Tonni Ali worden de exacte dagen op korte termijn bekend, maar is de verwachting dat er vier keer per week met een Boeing 747-400 gevlogen gaat worden.
|
"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".
|
|
|
|
Dit zou goed nieuws zijn.
Hopelijk komt dan ook de "tussenklasse" terug op het bovendek, zodat ik eindelijk mijn benen weer eens kan strekken.
Deze topic heet "Garuda verlaat Nederland".
Misschien komt er nu een nieuwe topic: "Garuda terug in Nederland".
Afwachten maar................................. Michel
|
|
|
|
Hieper de piiiiiieeeepppppppp
|
Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan
|
|
|
|
Ardianto. Hieper de piiiiiiiiiiieeeeeppppp????
Hoe zo, ben je zo blij dat je geconfronteerd kan worden met overboekingen
Het is maar wat je prettig vindt. Maar.......als ze de prijzen gelijk waardig maken aan Malaysia air is het misschien de moeite van het proberen waard. Onder KLM lijkt me ook wel leuk. Singapore Air prijst zich nu erg uit de markt, en de service is niet meer wat het geweest is.
Groet Pardi
|
|
|
|
Is wel erg toevallig dat ze weer besluiten om terug te komen 2 maanden nadat het visum on arrival weer is ingesteld..  Blijkbaar gaan ze ervanuit dat de toeristen Indonesie nu weer weten te vinden
|
Gracias. Sama sama
|
|
|
|
Selamat datang dan toch?
|
|
|
|
|
In ieder geval hoef je niet bang te zijn voor een terroristische aanslag aan boord van een Garuda toestel, ze zullen hun eigen volk niet opblazen  Dus die laptops en ipods zullen voorlopig nog wel mee mogen aan boord van hun 747-400's
|
Gracias. Sama sama
|
|
|
|
Kiwi, er worden ook mensenrechten vergiftigd in vliegtuigen van garuda, remember?
Ik moet het eerst bevestigd zien voordat ik het geloof. Garuda heeft ECHT geen geld en middelen om dit te klaren. Of ze moeten een andere route sluiten om een vliegtuig over te houden voor de jkt - ams trip
Groetjes,
|
Begin de details te vergeten
|
|
|
|
Ik lees in dit Forum dat Garuda onveilig zou zijn.
Wij maken regelmatig binnenlandse vluchten met Garuda.
Moeten wij ons ongerust maken en is Garuda werkelijk zo onveilig?
Groetjes, Albert.
|
|
|
|
Niet minder veilig dan andere Indonesische maatschappijen. Een risico afweging valt niet te maken.
P.S. Garuda mag misschien geen geld hebben maar de staat heeft dit wel (in verkeerde zakken). Die B744's werden altijd al gebruikt voor operaties naar alleen Australie en Nederland. Veel meer bestemmingen hebben ze niet voor deze kist dus financieel hoeft er niet veel geinjecteerd te worden om deze operaties wederom op te starten.
|
"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|