Luchtvaartmaatschappij Garuda verlaat Nederland

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
72 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik zou als ik jou was maar een nieuw ticket kopen. Niet betaalde tickets van Garuda zijn al uit de boekingssystemen verwijderd, dus die zul je niet meer terugvinden.

Dat het ANVR niets weet vind ik hun probleem, het staat al dagen op de website, beetje research kan geen kwaad. Dat je reisburo het niet weet vind ik nog veel erger, want mijn reisburo wist het al toen ik afgelopen vrijdag opbelde om te vragen voor een nieuw ticket.

Zoek ook een ander reisburo zou ik zeggen Emoticon: Puh!

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

het omzetten van m'n ticket ging soepel, een paar telefoontjes en emails en t was geregeld, ben zeer te spreken over airfair op t rokin,zal nu t KD konser 27 nov in Jkt niet missen!
Emoticon: Smile Emoticon: Smile

hex00000
Gebruiker
spacer line

Na 2 dagen heb ik Garuda eindelijk kunnen bereiken. Helaas was het computersysteem nu weer buiten gebruik. Reserveringen konden niet worden gemaakt, cq gewijzigd, cq bekeken. De medewerkers wisten overigens nauwelijks iets over de inhoud van de "nieuwsbrief"; enkel dat Amsterdam-Jakarta wordt stopgezet, terwijl er toch duidelijk in vermeld staat dat de route Jakarta-Denpasar (en evt tussenstops) ook aan wijzigingen onderhevig is.
Niettemin zullen de overige binnenlandse vluchten gewoon doorgaan. Althans: voor zover.
Toch blijft het advies (volgens mijn reisbureau): omruilen die tickets, bij een andere maatschappij, indien nog mogelijk.
Malaysia & Singapore Airlines staan te trappelen. Wat niet wegneemt dat we de tickets toch opnieuw uit eigen zak zullen moeten betalen. Garuda schijnt namelijk niet zo heel erg op zoek te zijn naar andere maatschappijen om passagiers over te boeken.

Etienne Hex

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Hex, ik heb al eerder de opmerking gemaakt over het feit dat Garuda niet schijnt te willen. Logisch natuurlijk, ze komen hun verplichtingen na, en niet meer, want waarom zou Garuda iemand helpen die toch geen klant van ze (meer) is? Ik zou het ook niet doen!

Binnenlandse vluchten gaan in Januari ook wat minder wellicht, omdat de vliegtuigen dan ook gebruikt worden voor de 200,000 pelgrims die met Garuda naar Mekka gebracht worden. Dat heeft verder niets te maken met het opheffen van de route AMS-JKT v.v.

Bali vrienden
Gebruiker
spacer line

De berichten in Indonesie zelf zijn van een heel ander karacter. Daar wordt gemeld dat de vluchten tijdelijk gedurende de winter niet uitgevoerd worden. Persoonlijk geloven wij hier niets van. Ook de berichten over een aanstaand faillisement gonzen al jaren. Garuda heeft onlangs 7 nieuwe kleinere vliegtuigen gekocht voor binnenlands (of regionaal) gebruik. Ze zullen er dus nog wel een tijdje zijn!

hex00000
Gebruiker
spacer line

Weer op je teentjes getrapt Jeroen ? Ik ben wel degelijk een klant van Garuda, en heb vandaag schriftelijke bevestiging gekregen dat mijn binnenlandse vlucht WEL nog doorgaat op 26 september. Jij pretendeert het altijd zo goed te weten. Je kennis loopt toch echt achter hoor. Zo zijn reisbureaus en ANVR in deze NIET VERPLICHT om alternatieven te zoeken. Garuda zegt eenzijdig het kontrakt op. Bovendien hebben noch de reisbureaus, noch anvr, noch de consumentenbond enig officieel bericht ontvangen van Garuda, zoals gebruikelijk te doen. Ik heb mijn huiswerk in deze wel gemaakt. Jij wist het toch trouwens ook niet; lol. Iemand heeft je de betreffende nieuwsbrief moeten sturen. Bovendien heb ik bij Malaysia Airways voor 600 euro 4 vluchten, inclusief 2 stopovers. Geboekt bij een belgisch ticketing-bureau (niet te verwarren met een touroperator). Jeroentje toch: je moet toch echt je oortjes wat meer te luisteren leggen, alvorens te pretenderen dat je zgn alles weet. De officiele luchtvaartcode van Jakarta is overigens: CGK; en niet JKT; ik bedoel maar. Dag meisje. Emoticon: Bye bye

Etienne Hex

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 02-08-2004 16:11 caroline wrote:
Yerun, het duurt ongeveer 3 kwartier. Een aardige dame vertelde mij
dat het reisbureau die het ticket heeft geboekt er voor zorg moet dragen dat het ticket gewijzigd wordt. Voor prive personen doet Garuda ze dit niet. Ik kan dus wel van DPS naar JKT in november , alleen van JKT naar ADAM moet bij Malaysian of KLM geboekt worden. Hier heeft Garuda een partnership mee. Alle kosten worden door Garuda vergoed (werd mij telefonisch medegedeeld). Zit nu dus met de vliegwinkel aan de telefoon. En jawel, wederom in de wacht.....

De reisbureaus zijn in deze NIETS VERPLICHT. Informeer maar bij ANVR. Indien ze je proberen te helpen, is dat mooi meegenomen. Garuda heeft eenzijdig het kontrakt opgezegd. Een email van de reserveringsafdeling van Garuda maakt me duidelijk dat ze bang zijn dat ze hun baan eind december kwijt zijn. Ook al is je ticket betaald; je hebt geen poot om op te staan. Je bent uitsluitend afhankelijk van andere maatschappijen of die nog plaats hebben op zulke korte termijn en voor dezelfde prijs. Deze maatschappijen zullen echt al hun vliegtuigen niet volstoppen met actietarieven van Garuda. Anders staan deze maatschappijen binnen de kortste keren ook voor goed aan de grond . Het zal best voor sommigen lukken om omgeboekt te worden naar een andere maatschappij, voor dezelfde prijs. De rest zal helaas bij moeten betalen. Emoticon: Nooo

Etienne Hex

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 01-08-2004 11:56 gerald wrote:
DAN GAAN WE TOCH MET DE SINGAPORE AIR LINES OF MALAYSIAN AIRWAYS---MISSCHIEN IETS DUURDER MAAR ECHT PRIMA HOOR ,DUS NO PROBLEM Emoticon: Worship

Ik heb voor 600 euro 4 vluchten bij Maylaysia Airways (inclusief 2 stopovers) via KUL naar Lombok./ Geboekt bij een Belgisch Ticketingbureau (geen touroperator dus). Gebruik alle mogelijkheden van Internet. En ga niet meteen in op de eerste de beste zo genaamde aanbieding. Emoticon: Smile

Etienne Hex

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 02-08-2004 11:34 Jeroen wrote:
[...]

Aah.. ok. Vliegen vanuit AMS met Garuda zal dus niet gaan, binnenlandse vluchten wellicht wel.

De meeste binnenlandse vluchten gaan wel nog door, Jeroentje. Die van mij gelukkig ook. En mocht die uiteindelijk toch ook niet doorgaan, dan annuleer ik 1 stopover, en verander de route; kan bij Malaysia Airways. Beetje kreatief zijn helpt veel.

Etienne Hex

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Binnenlandse vluchten gaan ook door hoor. Misschien dat ze er een paar uit halen voor de haji, maar dat zullen er niet veel zijn, als het al gebeurd, immers, ze hebben de vliegtuigen naar Europa al vrij Emoticon: Shiny

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 05-08-2004 16:29 hex00000 wrote:
[...]

Ik heb voor 600 euro 4 vluchten bij Maylaysia Airways Geboekt bij een Belgisch Ticketingbureau (geen touroperator dus).

Wil je mij en anderen een plezier doen met het adres van die belgisch ticketbureau.

Merci,

Albert

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

hex00000
blah blah

Toch nog even reageren. Ik heb niet gezegd dat op 26 september niet gevlogen wordt, immers per 1 november wordt niet meer gevlogen.

Ik heb niets gezegd over verplichtingen van reisburo's.

Ik doe mijn best info te krijgen en geef alleen door wat ik weet, bij speculaties zal ik mijn twijfels ook gewoon uiten, zoals eerder hier in dit topic.

JKT is de afkorting van jakarta, en had in dit geval geen betrekking op CGK, het vliegveld (locatie Cengkareng, vandaar). Als ik CGK in een tekst op het forum zou gebruiken, zouden weinigen het snappen is mijn vermoeden.

En als je iets niet bevalt kun je me dat altijd laten weten natuurlijk. Emoticon: Smile

Yerun

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 05-08-2004 18:02 Jeroen wrote:
[...]

Toch nog even reageren. Ik heb niet gezegd dat op 26 september niet gevlogen wordt, immers per 1 november wordt niet meer gevlogen.

Ik heb niets gezegd over verplichtingen van reisburos.

Ik doe mijn best info te krijgen en geef alleen door wat ik weet, bij speculaties zal ik mijn twijfels ook gewoon uiten, zoals eerder hier in dit topic.

JKT is de afkorting van jakarta, en had in dit geval geen betrekking op CGK, het vliegveld (locatie Cengkareng, vandaar). Als ik CGK in een tekst op het forum zou gebruiken, zouden weinigen het snappen is mijn vermoeden.

En als je iets niet bevalt kun je me dat altijd laten weten natuurlijk. Emoticon: Smile

Yerun

Heb ik dus ook gedaan. Je blijft te veel in algemeenheden hangen. Heel vaak zie ik je schrijven: "zelf stappen ondernemen". Dat kan iedereen pennen. Overigens: voor iedereen die het wil weten: noch ANVR, noch Consumentenbond, kan hiertegen actie ondernemen. We zijn met z'n allen overgeleverd aan de goede/slechte wil van Garuda.

Etienne Hex

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 05-08-2004 17:29 Albert wrote:
[...]

Wil je mij en anderen een plezier doen met het adres van die belgisch ticketbureau.

Merci,

Albert

bij deze: tomEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.pro-flight-be; zal het tel.nr opzoeken en hier later vandaag bekend maken; vr gr

Etienne Hex

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 06-08-2004 13:07 hex00000 wrote:
[...]

bij deze: tomEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.pro-flight-be; zal het tel.nr opzoeken en hier later vandaag bekend maken; vr gr

moet uiteraard zijn: tomEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.pro-flight.be

Etienne Hex

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 05-08-2004 17:29 Albert wrote:
[...]

Merci,

Albert

hier het tel.nr. van het betreffende bureau: 0032.3.3264200 ,gevestigd in Deurne (Antwerpen), in de buurt van de luchthaven;
ik wil je niet blij maken met een dode mus: om op korte termijn nog goedkope tickets te krijgen richting Indonesie is niet erg waarschijnlijk; telefoneren kost iets, maar je weet meteen waar je aan toe bent; dit bureau werkt met opties op vluchten; je vlucht is gereserveerd, maar je kan er vanaf,en je hoeft pas 4 tot 3 weken voor vertrek te betalen; tenzij het echte stuntacties zijn; even telefoneren, en ze kunnen je precies uitleggen hoe en wat;
kijk ook eens op www.connections.be; heeft vaak goedkopere aanbiedingen dan in NL; niet enkel naar Indonesie trouwens; en met gerenomeerde maatschappijen als Malaysia, Singapore, Eva, Thai, Cathay, China; nog EEN tip: eens naar een vakantiebeurs gaan, kan heel wat euro's voordeel opleveren; indien je verder kijkt dan de Neckermann stand uiteraard;
vr gr

Etienne Hex

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 06-08-2004 13:05 hex00000 wrote:
[...]

Heb ik dus ook gedaan. Je blijft te veel in algemeenheden hangen. Heel vaak zie ik je schrijven: "zelf stappen ondernemen". Dat kan iedereen pennen. Overigens: voor iedereen die het wil weten: noch ANVR, noch Consumentenbond, kan hiertegen actie ondernemen. We zijn met zn allen overgeleverd aan de goede/slechte wil van Garuda.

Uiteraard betreurenswaardig dat de Consumentenbond en de ANVR er niets tegen kunnen doen. Maar waarom meteen naar hen toe? Ik denk dat de meeste problemen simpel te verhelpen zijn door een belletje te plegen. Mijn ticket zat nog in het boekingssysteem toen ik al een vervanging had geregeld. Kostte me een telefoontje interlokaal. Tja, gratis is het niet, maar wellicht goedkoper dan wachten op Garuda.

Als je al zegt dat de Consumentenbond en de ANVR niets kunnen doen, Garuda niet wil (wellicht), wie dan? Zelf actie ondernemen. Precies zoals ik al in eerdere postings zei. Kun jij een andere conclusie trekken? Je buurman erbij halen of zo?

Maar goed, de meesten hebben inmiddels een nieuw ticket, het belangrijkst van alles geloof ik.

caroline
Gebruiker
spacer line

Inderdaad Jeroen ! Gisteren werd ik door de vliegwinkel gebeld of het goed was als ik een dag later uit Bali zou vertrekken dan geplanned.
Geen probleem natuurlijk en mijn tickets kan ik maandag halen. Dus eind goed, al goed !

HorasBatak
Gebruiker
User icon of HorasBatak
spacer line

Afgelopen dinsdag kreeg ik een telefoontje van het reisbureau of ik de geprintte tickets terug kon brengen, Garuda wilde deze vˇˇr Maandag 9 augustus hebben om ze in te wisselen voor tickets van Malaysia Airlines.

Tevens had ik, op een door mij aan Garuda geschreven mail, op dinsdag 3 augustus het onderstaande antwoord gekregen.

Geachte heer XXXXXX,

Tot onze spijt moeten wij u mededelen, dat ons hoofdkantoor heeft besloten om per 1 november haar vluchten op Amsterdam stop te zetten.

Voor bestaande reserveringen doen wij al het mogelijk om deze op ander luchtvaartmaatschappijen om te zetten en verzoeken u uw reisagent zo snel mogelijk te benaderen. Via hen zullen wij trachten een zo goed mogelijke oplossing te vinden.

Nogmaals onze excuses voor al dit ongemak en danken voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

Anthony Leyfeldt
Marketing Nederland

Garuda laat je niet helemaal aan je lot over Hex000. Ik weet, soms ergeren wij Nederlanders ons aan de gang van zaken in IndonesiŰ of bij Indonesische instellingen. Maar als je probeert om deze mensen positief te blijven benaderen dan is mijn ervaring dat je toch dingen voor elkaar krijgt. Soms nog sneller of beter dan tegenwoordig bij Nederlandse overheidsinstellingen .

Ed

Kepala botak tapi dengan otak

diederick
Gebruiker
User icon of diederick
spacer line

On 06-08-2004 19:52 HorasBatak wrote:
. Ik weet, soms ergeren wij Nederlanders ons aan de gang van zaken in IndonesiŰ of bij Indonesische instellingen. Maar als je probeert om deze mensen positief te blijven benaderen dan is mijn ervaring dat je toch dingen voor elkaar krijgt. Soms nog sneller of beter dan tegenwoordig bij Nederlandse overheidsinstellingen .

Ed

Tut, tut, ho, ho. Ik heb in Nederland nog nooit met enveloppen met geld hoeven schuiven, om iets te krijgen, waar ik gewoon recht op had. wat hier in IndonesiŰ toch meer gewoonte dan uitzondering is. In dat geval gaat het wel vaak veel sneller. Maar of dat de oplossing is? En, zonder er dramatisch over te doen, ik voel me ook een beetje aangesproken als Nederlands ambtenaar. Het is natuurlijk nooit perfect maar qua publieksvriendelijkheid denk ik dat de Nederlandse overheidsinstellingen in het algemeen zich met alle overheidsdiensten in de wereld kunnen meten. Dit was natuurlijk wel off-topic, maar ik kon het niet laten.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Dat was mooi offtopic. Kunnen we nu weer gewoon verder met Garuda Emoticon: Cooool

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

t is vandaag een week geleden dat t nieuws over t garuda vertrek kwam, en ik heb geen problemen met omzetten ondervonden. ik vlieg overigens alsnog met garuda,namelijk t laatste stukkie vanaf KL naar Jkt,de rest met malaysian...en garuda betaalt t verschil van de 6mnds ticket....ik hoop dat t met een ieder die ticket reeds had ook zo soepel is verlopen....

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

On 05-08-2004 16:12 hex00000 wrote:
Weer op je teentjes getrapt Jeroen ? Ik ben wel degelijk een klant van Garuda, en heb vandaag schriftelijke bevestiging gekregen dat mijn binnenlandse vlucht WEL nog doorgaat op 26 september. Jij pretendeert het altijd zo goed te weten. Je kennis loopt toch echt achter hoor. Zo zijn reisbureaus en ANVR in deze NIET VERPLICHT om alternatieven te zoeken. Garuda zegt eenzijdig het kontrakt op. Bovendien hebben noch de reisbureaus, noch anvr, noch de consumentenbond enig officieel bericht ontvangen van Garuda, zoals gebruikelijk te doen. Ik heb mijn huiswerk in deze wel gemaakt. Jij wist het toch trouwens ook niet; lol. Iemand heeft je de betreffende nieuwsbrief moeten sturen. Bovendien heb ik bij Malaysia Airways voor 600 euro 4 vluchten, inclusief 2 stopovers. Geboekt bij een belgisch ticketing-bureau (niet te verwarren met een touroperator). Jeroentje toch: je moet toch echt je oortjes wat meer te luisteren leggen, alvorens te pretenderen dat je zgn alles weet. De officiele luchtvaartcode van Jakarta is overigens: CGK; en niet JKT; ik bedoel maar. Dag meisje. Emoticon: Bye bye

volgens mij hoef je niet 'helemaal' naar belgie te bellen voor die malaysian tickets;
Amsterdam naar Jakarta

Informatie
Vertrek vanaf: Amsterdam
Bestemming: Jakarta
Luchtvaartmaatschappij: Malaysia Airlines
Retourprijs (klasse): Ç 559.00 (Economy)
Geldigheid: Van 15-08-2004 tot 15-11-2004
Minimaal aantal personen: 1
Min. / Max. verblijfsduur: / Maximum30 Dagen
Vertrekdagen heenvlucht: Ma-Di-Wo-Do-Vr-Za-Zo-
Vertrekdagen retourvlucht: Ma-Di-Wo-Do-Vr-Za-Zo-
Aantal transfers: 1
Overige informatie: Overstap in Kuala Lumpur, boeken t/m 8 augustus.

hex00000
Gebruiker
spacer line

On 06-08-2004 22:52 sayang wrote:
[...]

volgens mij hoef je niet helemaal naar belgie te bellen voor die malaysian tickets;
Amsterdam naar Jakarta

Informatie
Vertrek vanaf: Amsterdam
Bestemming: Jakarta
Luchtvaartmaatschappij: Malaysia Airlines
Retourprijs (klasse): Ç 559.00 (Economy)
Geldigheid: Van 15-08-2004 tot 15-11-2004
Minimaal aantal personen: 1
Min. / Max. verblijfsduur: / Maximum30 Dagen
Vertrekdagen heenvlucht: Ma-Di-Wo-Do-Vr-Za-Zo-
Vertrekdagen retourvlucht: Ma-Di-Wo-Do-Vr-Za-Zo-
Aantal transfers: 1
Overige informatie: Overstap in Kuala Lumpur, boeken t/m 8 augustus.

laat bij Vliegwinkel nou hetzelfde staan voor een vlucht met Garuda van Amsterdam>Denpasar voor 624 euro. Enkel: Garuda heeft nooit iedere dag van de week gevlogen; maximaal 4 vluchten p/w (indien hun 747's tenminste niet aan de grond stonden voor zgn onderhoud); zoals afgelopen maanden "wel eens gebeurde"; zie daarvoor ook een van hun nieuwsbrieven; bovendien check ik dergelijke aanbiedingen daadwerkelijk: voor wat betreft die aanbieding van 624 euro krijg ik al voor de derde week nul op rekest;
telkens "uitverkocht"; Vliegwinkel heeft ook konstant een goedkoop tarief naar DenPasar met Quantas. Welke datum je ook intikt: nooit een vlucht beschikbaar. Laat Qantas nou enkel maar tot Singapore vliegen. Het verdere traject moet je toch echt zelf betalen. Een vriendelijke dame van Vliegwinkel emailde me om zelf kontakt op te nemen met Qantas ("mogelijk zouden hun stoelen worden geblokkeerd"); dit is in feite de taak van Vliegwinkel om te checken of hun stoelen worden geblokkeerd door een maatschappij. Het zijn gewoon lokkertjes jongens/meisjes. Wanneer je belt naar oa Vliegwinkel voor stunttarieven krijg je meestal een duurder alternatief aangeboden. Wat betreft het Belgisch ticketing bureau: mijn vluchten waren al gereserveerd in maart (toen voor 700euro, met een geldigheid van 6 maanden; wijziging/annulering kostte enkel 25 euro); toen het goedkopere tarief in zicht kwam, hebben ze me daar naar overgeboekt. Ik bedoel maar weer Emoticon: Bye bye "Zint voor je begint"
Gewoon blijven door zoeken is het motto. Gebruik prijsvergelijking eens om prijzen van vluchten te checken, en je valt van je stoel van verbazing.

= edit: kap daar maar mee =

Etienne Hex

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Een belletje naar een reisburo leert dat bovenstaande tarieven van 559 met MAS nog beschikbaar zijn. Uiteraard wel vliegen voor genoemde datums e.d. en je moet uiteraard ook flexibel zijn, want niet alles is vrij meer.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,544,806 pageviews Een website van indahnesia.com