Luchtvaartmaatschappij Garuda verlaat Nederland


 Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
62 bezoekers





Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 


On 01-08-2004 11:56 gerald wrote:
DAN GAAN WE TOCH MET DE SINGAPORE AIR LINES OF MALAYSIAN AIRWAYS---MISSCHIEN IETS DUURDER MAAR ECHT PRIMA HOOR ,DUS NO PROBLEM Emoticon: Worship


Jep, dat dacht ik ook. Emoticon: Shiny



Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line
 

Het ziet er naar uit dat sommige van jullie het onderwerp tickets maar weer eens moeten gaan lezen. Wie weet zit daar en goedkoper bureau bij.

http://forum.indonesiepagina.nl/topic/311/


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

promotie_bali
Gebruiker
User icon of promotie_bali
spacer line
 

Beste Gerald,
Ik heb met beide maatschappijnen meerdere keren gevlogen, Singapore Airlines is natuurlijk perfect, maar bij Garuda had ik bij het instappen in het vliegtuig al het gevoel dat ik op vakantie in Indonesie was, dit was te danken aan de spontaniteit van het personeel.
Als ik nog eens naar NL mag vliegen zal ik Garuda echt missen!
Promotie Bali
Jan



sabloniere
Gebruiker
spacer line
 

Kassian, nooit meer Premium Class naar Indonesie........
We zijn niet echt verbaasd, zeker niet na de laatste vliegervaringen. Het is toch al lang geleden dat we een stoel hadden waarvan het videoschermpje nog werkte of waarvan de voetensteun nog een poging deed.........



Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line
 


On 01-08-2004 11:56 gerald wrote:
DAN GAAN WE TOCH MET DE SINGAPORE AIR LINES OF MALAYSIAN AIRWAYS---MISSCHIEN IETS DUURDER MAAR ECHT PRIMA HOOR ,DUS NO PROBLEM Emoticon: Worship


Typisch een voorbeeld van hollandse kortzichtigheid... maar meneer heeft dan ook geen gezin te voeden in een derde wereld land... mocht tevens het kantoor in Amsterdam sluiten dan wens ik ook al deze werknemers al het succes toe!!!

Er kunnen allerlei redenen verzonnen worden voor het terugtrekken van deze route... oorlog Irak, SARS epidimie en striktere visumregels. Dit zijn uiteraard allemaal aanzetten geweest voor Garuda tot het (voorlopig) opheffen van deze lijn.
Helaas denk ik persoonlijk dat de heren directie toch weer overduidelijk kortzichtig bezig zijn. Al sinds vorig jaar werd duidelijk dat Garuda zich meer orienteerd op het domestic vliegen dan het intercontinentaal. Een ieder die de laatste jaren in Indonesie is geweest dat deze markt al redelijk verzadigd is door allerhande Low Cost Carriers (LCC's)... Door het stoppen met deze intercontinentale lijn verklein je overduidelijk je markt ...
Garuda heeft een probleem dat het geen allianties (zoals bijv KLM of SIA) heeft... Garuda krijgt dus in veel mindere mate passagiers doorgevoerd van partnerships... en moet dus zogezegd (deels) alleen zijn kisten volkrijgen... Het blijkt nu wel weer dat het voor een maatschappij onmogelijk is om zo te overleven (Voor voorbeelden kunnen we denken aan Sabena en Swiss Air)...

Ik hoop het beste voor Garuda... een maatschappij met zo'n rijke luchtvaarthistorie mag naar mijn mening niet stoppen met operaties... ik hoop dan ook dat zo snel mogelijk weer terug komen op Schiphol.

Salaam (ing) Richy
(Aircraft Maintenance/Operations Engineer)


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 


On 01-08-2004 18:22 Richy wrote:
Typisch een voorbeeld van hollandse kortzichtigheid...


Ben ik niet met je eens. Er wordt mij op dit moment een mogelijkheid ontnomen. Ik kan niet eens meer kiezen of ik Garuda vlieg of niet. Ik hßd een ticket voor 11 december. Nu heb ik er maar Singapore Airlines van gemaakt. Ik moet dan nog van Jakarta naar Jogja. Dat kan met de trein, maar vliegen met bijv. Lion Air kost geen drol, dus da's ook een optie.

Verder is het natuurlijk triest dat Garuda een goede verbinding (voor ons Hollanders ) wegneemt. Redenen zijn er genoeg, vragen ook. Het officiŰle antwoord van Garuda is "operationele redenen", en daarmee zullen we het moeten doen ben ik bang.



pmuijzert
Gebruiker
spacer line
 

The massage that Garuda stops with flyijng Jakarta-Amsterdam-Jakarta,what mentioned in the Dutch paper NRC Handelsblad after 35 years happen on 1 st of November.It is Garuda's last place in Europe.Last year Garuda stops in Frankfurt and Londen.All the ticket centers in Europe are closed exceptly Amsterdam.Garuda is a losing compagny by corruption.Last week in Jakarta written Garuda sails 15 boeing 737-300 to price heaters.The compagny has only 3 lease airplaines 747-400 In the background I hear that there is coming a new aircompagny what want to fly this flights.I hear this already last year.The expecting is that Garuda stops in total.Around 3 month ago the compagny was not possibel to pay the salaries and ask from the Indonesien Governement 50 million Dollar.The compagny transports a lot of passengers.When you look to Malaysian ailines with a profit of 380 million Dollar in the first half of this year and to Singapore airlines with profits from 500-800 million Dollar a year than everybody ask where are the millions of Garuda ?
From insight information I know that there are people in salary lists who never work in the compagny and become monthly salary.People who have free flights why ? There is a lot wrong.
The problems with the visa's is also a problem
When you ask a visa in The Hague is only for 1 times coming inside Indonesia. In the visa stands ,,single'' When you want to go out Indonesia exampel Singapore or Sarawak you can not come back to Indonesia.Or to pay a lot of money.And when you ask a bill on the Ambassade in the Hague,sorry not possibel.Where is the money going ? This country is one of the most corrupt countries in the world.



Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line
 

Uiteraard compleet met je eens Jeroen dat het voor de meesten die (voorheen) met Garuda vlogen het (relatief) eenvoudig is om een andere wijze te vinden om op zijn/haar bestemming te komen. Maar gelukkig betreft het voor ons alleen dit soort problemen (ook ik zou in januari met Garuda naar JKT gaan)... daarbij heeft een werknemer toch iets meer aan z'n hoofd...
Het steekt mij meer dat de directie/management dit soort beslissingen neemt als oplossing voor hun problemen... wat dus uiteraard absoluut geen oplossing is... Laten we op het beste hopen voor Garuda...


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 

Ja, de mensen in Amsterdam zullen binnenkort wel naar huis mogen. Wat ik me nu af vraag, zijn de medewerkers van Garuda Nederland Nederlanders of IndonesiŰrs? Ik vermoed trouwens een mix van beiden. Maakt het probleem voor hen niet minder groot trouwens, hoewel Nederlanders wellicht meer zekerheid hebben dan de IndonesiŰrs, die zonder werk en zonder geld toe terug mogen naar Indonesia.



Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line
 

Luchtvaartmaatschappij Garuda verlaat Nederland

Tussen 4000 en 5000 mensen hebben een ticket gereserveerd voor de maanden november en december. Garuda probeert hen met een andere maatschappij naar IndonesiŰ te laten vliegen.

Ik ben benieuwd of hun dat lukt , daar de meeste vluchten al vol geboekt zijn. Zullen er maatschapijen zijn die extra vliegtuigen zullen inzetten?


Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Richy
Gebruiker
User icon of Richy
spacer line
 


On 01-08-2004 18:37 pmuijzert wrote:
The compagny has only 3 lease airplaines 747-400


You are making a good point with your writing... indeed Garuda is having big problems at this moment. Although what I know at least two of the three B747-400 are owned by the company. PK-GSG and GSH are having the Boeing order number -4U3 what indicates that these aircraft are bought by Garuda from the factory.
Of course I understand your point about how it is possible that an national airline can operate with only 3 relative new widebodies for "all" their intercontinental destinations...
This situation also reminds me to '98 (crismon) when Garuda had to return all their leased aircraft to their respective owners and the company continued business as the new Garuda. As a government owned company I really hope that they will survive because an airline as Garuda can be seen as a national symbol for the country...


"Veel mensen hebben een te hoge dunk van wat ze niet zijn, en een te geringe dunk van wat ze wel zijn".

Balibagus
Gebruiker
spacer line
 

na jaren te hebben gevlogen met Garuda,vond ik de laatse 4 keren al dat de service erg achteruit ging,slecht eten ,geen Lonny meer,slecht entertainment ,eenmaal zelfs totaal geen films of muziek ,kapotte geluidsaansluitingen ect.,ect.
Dus ik had besloten om deze keer eens een andere maatschappij te ''proberen''(wel jammer want als ik bij Garuda het toestel instapye was ik al een beetje ''thuis'',een beetje Indonesie.) toen ik eergisteren het nieuws van Garuda kreeg.
Ik heb nu een 6 maands ticket geboekt bij Malaysia Airlines ,waarvan ik weet dat dit perfect is geregeld,goede service ,eigen tv met legio mogelijkheden ,zeer vriendelijk personeel,lekker eten enz.

Ik ben het niet eens dat het bij andere maatschappijen VEEL duurder is ,want ik heb voor mijn 6 maands ticket 1075,- euro betaald en dat krijg je bij niemand goedkoper. Emoticon: Smile kijk bij:www.bmair.nl
Het enige wat ik nu wel erg vind is dat er maar 20 kg. mag meegenomen mag worden ,bij Garuda altijd (bijna altijd ) 30 kg.Dat vind ik jammer eens te meer dat heel veel mensen spulletjes meenemen voor families en vrienden in Indonesia.
Toch hoop ik dat iedereen zijn vlucht kan krijgen (veel vrienden van mij die ook na 1 nov. vliegen zitten met de gebakken peren.
Veel geluk allen die gedupeerd zijn en misschien zien ze het toch weer in wat ze doen ,net als met het visumverhaal, Emoticon: Yes!
selamat allemaal,Putu-Lou/Balibagus.
kijk op :http://groups.msn.com/balinusadaricinta Emoticon: Bye bye



Balibagus
Gebruiker
spacer line
 

ff reactie op het aan de grond houden van ALLE vlietuigen als hierboven vermeldt.......begin dit jaar heeft Garuda al 2 boings 747 uit Europa gehaald ,ook kochten zij 12 nieuwe kleinere toestellen allen voor de Asiatische markt,dus vanwege de reorganisatie is dit denkelijk de gang van zaken........want ze richten zich alleen nog maar op Asia. Emoticon: Angry
Balibagus /Putu-Lou



robbert
Gebruiker
spacer line
 

Hi Jeroen,
Ter geruststelling voor jou (bericht van 19.28 u.). Reeds vorig jaar zijn de nederlandse medewerkers van Garuda die werken op Schiphol al overgegaan naar Kales die vanaf dat moment voor Garuda de algehele afhandeling ging doen. Blijven over de mensen in de Brachthuyserstr. ,maar dat zijn er niet veel meer, overigens zijn ook deze grotendeels Nederlander.
Neemt niet weg dat het een naar bericht blijft voor iedereen.
Rob



promotie_bali
Gebruiker
User icon of promotie_bali
spacer line
 

Beste Gerald,
Ik ben zelf verscheiden malen met genoemde maatschappijen gevlogen en de service aan boord is inderdaad gewoon goed, echter zij kunnen mij niet hetzelfde gevoel geven als Garuda waar ik bij het instappen al het gevoel had dat mijn vakantie in Indonesie al begon, door de vriendelijke en hartelijke verzorging.
Mocht ik nog eens naar NL vliegen zal ik Garuda dan ook zeker erg missen.
Jan




promotie_bali
Gebruiker
User icon of promotie_bali
spacer line
 

sorry, ik zag wat laat dat dit onderwerp reeds twee pagina's in beslag neemt, daardoor twee keer hetzelfde bericht.
Excuses hiervoor,
Jan



Kristiyanto
Gebruiker
spacer line
 

Garuda International heeft alle berichten over vermindering of opheffing van de Europese routes alweer van de eigen website gehaald. De Nederlandse website is ongewijzigd.
Vermoedelijk was de vrijdagse versie onofficieel en had wellicht niet eens geplaatst mogen worden.



Kristiyanto
Gebruiker
spacer line
 

De algemene website heeft dit bericht alweer verwijderd. De berichten over de opheffing van de Europese lijn is ook verwijderd. Wellicht had het bericht van vrijdag over het aan de grond houden niet eens geplaatst mogen worden ... In elk geval, Garuda doet nu of haar neus bloedt en komt zelfs met een arrangement naar Oosteuropese steden ....



Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 

Kristiyanto, wat bedoel je met "algemene website"? Ik vermoed http://www.garuda-indonesia.com, maar http://garuda-indonesia.nl is net zo algemeen voor de Nederlanders geloof ik.

Het is inderdaad wel vreemd dat berichten nu verdwijnen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor ook de Nederlandse website opgeruimd wordt.



Niek B.
Gebruiker
spacer line
 

Ik heb niet kunnen lezen op de website van Garuda dat van december 2004 - 31 januari 2005 ßlle vliegtuigen van Garuda aan de grond blijven.
Ik vlieg zelf op 25 dec. naar Yogya (middels goedkopere Air France ticket) met de KLM en zal in januari gebruik willen maken van binnenlandse (Garuda) vluchten.



Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 

Niek,

De binnenlandse vluchten worden niet gestopt. De vluchten naar Amsterdam wel, eerst in verband met de haji naar Mekka, maar later wegens "operationele redenen".

Yerun



pierrehen
Gebruiker
spacer line
 

Zal hierdoor het reizen niet duurder gaan worden dan dat nu al bij die andere maatschappijen is?Misschien kunnen ze ook vluchten van Garude overnemen?(KLM bedoel ik)



Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 

Garuda was een middenmoter qua prijs, dus het wegvallen zal weinig invloed hebben op de prijzen. KLM vliegt al naar IndonesiŰ, en vaker vliegen zullen ze niet doen denk ik.



sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line
 

op de nl site van garuda staat nu dit:
Juli
Schemawijziging 31 december - 01 februari 2005
Wegens operationele redenen zullen wij van 31 december 2004 t/m 01 februari 2005 geen vluchten uitvoeren. Mocht u al een bestaande reservering hebben of wilt u in die periode reizen? Neem dan contact op met onze reserveringsafdeling of met uw reisagent.
Het is namelijk toegestaan in die periode ÚÚn (1) internationaal traject met Malaysia Airlines of KLM te reizen.



Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line
 


On 02-08-2004 10:15 sayang wrote:
op de nl site van garuda staat nu dit:
Juli
Schemawijziging 31 december - 01 februari 2005
Wegens operationele redenen zullen wij van 31 december 2004 t/m 01 februari 2005 geen vluchten uitvoeren. Mocht u al een bestaande reservering hebben of wilt u in die periode reizen? Neem dan contact op met onze reserveringsafdeling of met uw reisagent.
Het is namelijk toegestaan in die periode ÚÚn (1) internationaal traject met Malaysia Airlines of KLM te reizen.


dan heb je al tever doorgeklikt, kijk maar eens op de homepage zelf, dan weet je wel wat er bedoeld wordt met 1 november Emoticon: Wink



Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.


nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,414,649 pageviews Een website van indahnesia.com