Blanke man als echtgenoot, vrouw blijft 'hoer'

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De titel is een stelling die velen hier in Indonesie hanteren. Wellicht een leuk onderwerp om over door te gaan. Het idee kwam van Yogya-bali in een ander topic; even een quote ter verduidelijking.

Mijn partner heeft wel degelijk last hiervan want als Indonesische partner van een "bule" is zij gelijk een hoer.

Ik stond pasgeleden met een parkeerwachter in mijn hand tegen het hek vanwege een dergelijke opmerking. Ik had hem eigenlijk over het hek willen mieteren, maar het was de moeite niet er een spektakel van te maken. Denk wel dat dit knulletje het voortaan uit zijn botte kop laat om dergelijke dingen zomaar achter de rug van een buitenlander om te zeggen. Hij was in ieder geval zo dom te denken 'die verstaat toch geen Indonesisch'. De knuppel. Emoticon: Yummie!

Nu die andere tig miljoen mensen met dergelijke vooroordelen nog Emoticon: Laugh out loud

En nee, ik ben geen kleerkast, in tegendeel, dus daar worden mensen niet bang van Emoticon: Clown

Ho Lee Fuk

Hitami
Gebruiker
spacer line

het is inderdaad een grote problemen voor de meeste vrouwen die met een blanke trouwde. vaak is ook te wijten aan hunzelf met hoe zij gaan gedragen. Inclusief niet weten hoe te gedragen.

Verder heeft ook veel te maken met jaloezie.....

aangezien dat ook veel blanke met hoeren trouwden, blijft de beelden hangen.
Trouwens vanuit de economische principes is voor mij ook gelijk als hoeren.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-01-2008 09:03 Hitami wrote:
Trouwens vanuit de economische principes is voor mij ook gelijk als hoeren.

Ya ya , die Hitami toch.

Moet je maar toevallig een blanke nederlander ben (of andere bule) en een nette indonesische vrouw hebt .
En dan zegt iemand dat . Of men denkt dat . Je hoort hun denken .
Wat dan ????

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hitami, het klopt dat een hoop blanken een "verkeerd soort" vrouw trouwen. Recent was ik in Bali en daar was het schering en inslag. Vele - in Yogya (en elders op Java) allang uitgerangeerde hoeren - zag ik daar terug achter een kinderwagen en met een blanke aan de arm. Maar nog steeds gekleed als een goedkope dame c.q. kampungan.
Hoewel vele blanken het er zelf naar maken door een vrouw uit een bar op te pikken of een serveerster/receptioniste uit een restaurant/hotel (die zgn. uit economische principes een blanke aan de haak slaan) en dus de blanke man een slechte naam bezorgen, blijft een hardnekkig vooroordeel dat nadelig kan werken voor diegenen die daarmee niets te maken hebben of in verbinding kunnen worden gesteld. En dit is zeer vervelend; zeker als je het vrijwel dagelijks wel een keer moet aanhoren.
Ik heb al heel wat becakrijders tegen de muur "geplakt" maar het heeft geen zin om op dit soort simpele mensen kwaad te worden. Ze hebben - om in Indonesische termen te spreken: een "otak udang".

Wat je zegt heeft het ook vaak met jaloezie te maken. Zeker als de dame in kwestie ook nog eens aantrekkelijk is. Dan rijzen de haren omhoog van de "haantjes" (jago's); dat was toch prooi voor hen?!
Je hebt alleen geen last van dit soort praktijken en opmerkingen als je vrouw lelijk is, dik, oud en een jilbab draagt. Maar gelukkig voor mij geen van deze zaken, dus..... krijgt ze (of ik) die opmerkingen naar het hoofd. Stuk jaloezie?? Zeker. Onprettig die hardnekkige vooroordelen.
Vreemde is als je de boel omdraait en tegen deze kwaadsprekers zegt dat wellicht hun moeder of vrouw een hoer is; dan ontploffen ze bijna van woede en gezichtsverlies. Dat mag dus niet maar zij mogen het wel van de Indonesische echtgenote/vriendin van een blanke zeggen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-01-2008 10:43 Yogya-Bali wrote:
Het klopt dat een hoop blanken een "verkeerd soort" vrouw trouwen. Recent was ik in Bali en daar was het schering en inslag. Vele - in Yogya (en elders op Java) allang uitgerangeerde hoeren - zag ik daar terug achter een kinderwagen en met een blanke aan de arm. Maar nog steeds gekleed als een goedkope dame c.q. kampungan.

Maar dat is dan de laatste 15-20 jaren aan de gang.
Ik heb ook diverse vrienden , kennisen die met een bule trouwden.
Daar hebbben ze nooit last van gehad .Ook de jongere generatie , de kinderen van mijn vrienden.

Een Jakartaan zegt altijd : Liat dulu , siapa orangnya. (eerst kijken wie ze zijn ).
Orang gedongan apa orang pinggiran.
Dat hangt ook af van de bule partner. De zgn "tongkrongannya", uiterlijk , gedrag etc .Het is gewoon wisselwerking. In de negatieve zin dan.
Maar het blijft pijnlijk en schofterig om alles over 1 kam te scheren.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid
Word u nu verrast????ja denk ik na u uitlating, zo zijn sommige IndonesiŽrs die hun jaloezie niet onder controle hebben, een grote discriminatie gehalte.
dat zit Yogya-Bali insommige postings al enkele jaren over te schrijven, en als het nu tot een duidelijke stelling geplaatst word zijn ze verbaast.
Nou eerlijk ik heb er nog niet zo last van gehad dat komt ook mijn vriendin is pas 5 jaar jonger als ik, en ze is gewoon gekleed. Maar je word wel nagegapen, naar je, als je samen bent

Die tantes die heel jonger zijn wil nog al eens wat te ver vooruit schieten en hun boezem inkijk is dan ook groter.
Je ziet het hier zo ook, vooral die boezem inkijk wordt soms geŽtaleerd als een aantal twee raketten op springen staat.
Vooral die vrouwen van voetballers die zich zo op dweperig kleden.
Arrogantie ten top.
"Ja", dan kan je ook roepen, " kijk dat is ook een vorm van jalousie".
Nou neen, een vorm van etiketten, die je plaatst voor de gehele gemeenschap.
Men zegt soms de individu heeft rechten maar ook veel plichten.
Daarin schort het tegenwoordig.
Individuele samenleving staat steeds meer een epidemie te lijken dan, dat het maatschappelijk verantwoord is het moet de andere kant op.
Individuele betalen we alles, maar maatschappelijk moeten we de normen en waarde oppakken.
Ik wil geen zeden prediker zijn maar het is door geschoten ook in IndonesiŽ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!

http://i212.photobucket.com/al(...)leffe/2hegcco_th.png

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat klopt Sid. Waarschijnlijk is dat pas de laatste decennia aan de hand. Maar het is vaak subtiel. Je moet het opmerken. Vroeger was ik met mijn Indonesische vrouw uit NL hier en we verstaan beiden geen Javaans dus weet ik niet hoe men over ons dacht. Ik kwam er later achter dat hetzelfde was als met mijn huidige echtgenote; alleen zij verstaat Javaans. Dat is het verschil.
Natuurlijk kan je ook bij sommige types zien dat er "iets mis mee is", maar te vaak wordt alles over 1 kam geschoren zonder onderscheids des persoon.
Zoals ik al zei: als de dame er een beetje aardig uitziet, nog redelijk jong is en geen jilbab draagt; dan is er gedonder. Of ze nou eerzame studente is, hardwerkende vrouw of werkelijk een "cewek nakal"; er wordt geen onderscheid meer gemaakt. Vrouw - bule: dan gaat het per definitie om een hoer. En zonder onderscheids der klasse. Zowel de becakrijder als een hoge ambtenaar denkt zo. Alleen zal de laatste het niet rechtuit zeggen maar laat het wel blijken uit andere subtiele opmerkingen of handelingen.
In een andere topic had ik over een gemeen tussen mijn echtgenote en een medewerker van een hotel in Bali (ging over de klant is koning of juist niet). Mijn echtgenote heeft deze man een klap in zijn gezicht gegeven omdat ook hij er van uitging dat zij wel makkelijk "te pakken" zou zijn zodra die bule (ik dus) weg zou zijn. Deed dus oneerbare voorstellen toen ik even weg was. Mijn eega reageerde met een klap in diens gezicht. De man was beduusd want hij had in zijn ogen niets verkeerds gedaan. Alle vrouwen van blanken zijn toch dames van plezier, dus waarom zou hij ook niet even plezier mogen maken.
Kijk, dat zijn de vervelende kanten van dit soort vooroordelen.
Of je hebt een belangrijk etentje bij iemand thuis en de dame des huizes begint te insinueren. Nog vervelender.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daarnaast is het grote onzin om te beweren dat het aan de verschijning en kleding van een vrouw ligt; een tegenwoordige Indonesier is vaak ook niet meer in staat om de "goeden" er tussenuit te "ruiken". Alleen die jilbab schijnt te helpen, het voorbeeld van schijnheiligheid. Het is gewoon ongehoord er zulke enge vrouwonvriendlijke ideeen op na te houden. Men mag hier wel iets gaan doen aan de emancipatie van de man. En de religies doen ook geen goed hierbij; dat hebben we al gezien met de belachelijke, zeer vrouwonvriendelijke regels in Tangerang.

Sorry, mijn vrouw is niet opgedoken in een bar, is niet werkzaam geweest als verkapte "whitehunter" in een restaurant of hotel, geen ex-bediende maar was een gewoon hardstuderene dame toen ik haar ontmoette. Verder kleedt ze zich verre van "hoerig" en heeft doorgaans zelfs 1 van onze kinderen bij zich. Maar zodra ik er bij ben, is het weer mis: de vooroordelen barsten los. Het is vrijwel dagelijks.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als ik - of 1 van mijn vrienden - de bal terugkaatst dan is men zwaar beledigd. Dat kan opeens niet, maar men schijnt zich wel het recht toe te eigenen de eega van een blanke (of indo) te beledigen. Andersom kan je de grootste problemen krijgen.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-01-2008 11:51 Yogya-Bali wrote:

Natuurlijk kan je ook bij sommige types zien dat er "iets mis mee is", maar te vaak wordt alles over 1 kam geschoren zonder onderscheids des persoon.
Zoals ik al zei: als de dame er een beetje aardig uitziet, nog redelijk jong is en geen jilbab draagt; dan is er gedonder.

Dat is ook afhankelijk van de sikon (situasi-kondisi).
Mijn bekenden lopen ook niet met jilbab . Sommigen zijn mss niet eens moslima.
En of ze modern zijn , kleding , gedrag evt sieraden zijn gewoon internationaal.
Aan de andere kant heb ik ook vriendinnen / nichten die jilbab dragen , waarom niet ?
Ze zijn moslima. Maar voor de rest kunnen ze met gemak concurreren met hun zusters in europa of usa.

Toen we nog jonger waren , werd mijn bule vrouw ook met hormat behandeld .
Werd ook met ibu aangesproken.
Door ibu ibu die qua leeftijd haar ibu kan zijn .
Ze is ook een stukje jonger dan OmeSid.
(Pas op hoor , voordat iemand mij een oude bandot gaat noemen . Emoticon: Smile )

In die jaren (80ers) zijn er veel loslopende blanke "kippetjes" , de backpakkers klasse . Vooral de australische meisjes , ze zijn berucht .
Vooral als je de kranten uit die tijd leest.
Er zullen ook opmerkingen geplaats worden , het verschil met nu is dat de slachtoffers ook melding kunnen maken via het web.

Precies zoals de "vaste gasten" van Gang Jaksa in Jakarta nu ook slechte naam hebben ..
Als je vaste bezoekers ben , vooral de alleenstaande vrouwen , krijgen gelijk een TJAP (stempel) op hun jidat (voorhoofd) van de locals

Lotusbloem
Gebruiker
spacer line

Hoe wordt er volgens de mensen op dit forum dan gedacht over het omgekeerde: een blanke vrouw met een Indonesische man?

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het blijft vrouwonvriendelijk gedrag Sid en nooit goed te praten.
Of een blanke nu wel of niet met een bepaalde soort vrouw loopt, is het nog geen zaak deze vrouw te beledigen of oneervolle voorstellen te doen. You'll never know wie je voor je hebt.
Daarbuiten: als moslima ben je niet verplicht een jilbab te dragen. Het blijft voor mij een bedekking van het ware karakter: schijnheiligheid. Of je nou met zwarte kouzen loopt of een jilbab draagt.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. lotusbloem
ook afhankelijk van de si-kon (situatie-conditie).
soms kon men ook de gedachtegang horen.

1.hij doet het zeker voor de verblijfsvergunning
2. heeft zeker bepaalde kwaliteiten
3. wat een profiteur zeg
4. kan ze haar eigen bangsa niet krijgen.?
5. wat een aap van een kerel zeg ., wat ziet ze in hem ?
6.daar lopen mensen die de joods-christelijke waarden en normen kunnen bedreigen.
7. je Zus nog aan toe , waar moet het met onze nederland gebeuren ?
etc etc .

Persoonlijk heb ik nooit last gehad in de afgelopen 40 jr.
Als er opmerking geplaats werd is het omdat men dacht dat ik een indo/indische jongen ben.
En dat was ook snel afgelopen , er vallen meestal klappen .
Nu ben ik dubbel gevaarlijk , voordat mijn belager het weet ligt hij al onder de scootmobiel. Of krijgt hij een klap met mijn stok op zijn harde bataafse kop.

Kijk , discrimineren doen we allemaal , op zijn minst heb je ook vooroordelen over de " anderen" .Het mag niet , maar het gebeurt gewoon.
Vooral als je de indianenverhalen hoort of leest hoe de anderen ......... zijn.

En wie zonder zonde is werpe de eerste steen . Emoticon: Smile

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 12-01-2008 13:52 Lotusbloem wrote:
Hoe wordt er volgens de mensen op dit forum dan gedacht over het omgekeerde: een blanke vrouw met een Indonesische man?

Ik geloof niet dat blanke vrouwen worden aangezien voor hoer. Die "eer" wordt voorbehouden aan de eigen landgenotes.
Wel hebben blanke vrouwen ook een slechte naam gekregen door de keuze van Indonesische mannen. Zoals de mannen bij voorkeur hun oog laten vallen op bardames, hostesses, bediendes, horecapersoneel, zo laten blanke vrouwen vaak hun keuze vallen op de zgn. Bali-beachboys of Yogyacowboys, jongens/mannen zonder een duidelijk beroep, meestal zich voordoend als gids, artiest, muzikant en langharig (de zgn. gondrongs). In de ogen van de Indonesier de laagste soort die zich niet weet aan te passen. Dus voor hen reden genoeg om de blanke vrouw die met dit soort types verschijnt ook met vooroordelen te behandelen.
Een vriend van mij vond het maar vreemd dat hij als geslaagd business-man, goeduitziend, netjes gekleed, nooit de attentie trok van een blanke vrouw. Tja, verkeerde uiterlijk. Jammer, maar zoals de blanke man zichzelf naar beneden heeft gehaald door de "verkeerde" keuzes te maken, zo ook de blanke vrouw.
(Nog steeds geen reden om voortdurend bepaalde groepen met sterke vooroordelen en stereotyperingen tegemoet te treden. Juist die stereotypering van de blanke is niet prettig als de partner daarmee door eigen volk over 1 kam wordt geschoren en door eigen volk wordt bekritiseerd en vernederd.)

Hitami
Gebruiker
spacer line

Wat wij ook vinden over deze mensen, ze doen hun best (memperbaiki hidup) om binnen hun vermogen hun leven te verbeteren en zorgen voor een "betere nageslacht"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Goed topic.

Vooroordelen? Gek genoeg treffen wij die alleen aan op Bali, daarbuiten eigenlijk niet. Wij hebben ook geen leeftijdsverschil zoals je dat heel veel ziet. En als we op Bali zijn doen we het meeste met de kinderen en dan kijken mensen op Bali met hele andere ogen. Heel enkel gaan we samen wel eens weg en dan zijn er de bekende blikken, alhoewel commentaar amper. Maar goed ik begrijp het wel, ook ik heb m'n gdachtes als er zo'n tijdelijk koppeltje voorbij schuift. En toegegeven, het is ook geen gezicht. Jammer day het allemaal gebeurd. Maar doorgaans hebben wij er als paar geen last van. En het maakt zeker uit hoe je jezelf gedraagd als paar. In december meende nog iemand iets te moeten zeggen over mijn vrouw, dan reken ik de drankjes af en we gaan weg. Het is dus een keer gebeurd. Jammer zulke gedragingen zeggen meer over de mensen die beledigend te werk gaan dan over betrokkenen zelf. Dus herkenbaar Jeroen, maar gewoon niet op reageren.

It's only kinky the first time.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb het idee dat het hele onderwerp nog meer van toepassing is in Indonesie zelf als in het buitenland. Maar misschien zijn er meer ervaringen. In het buitenland hebben wij geen last van dit onderwerp. Behalve de opmerking van de lokale marktkooplui als we groenten en andere zaken kopen is dat ze mijn vrouw als ze haar willen benaderen roepen, Hee, China ! Wat best wel op mijn lachspieren werkt.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Ik heb van mensen in Nederland ook heel wat verwensingen naar mijn hoofd gekregen toen ik een buitenlandse vrouw hierheen overhaalde,maar ze zijn aardig bijgedraaid nu ze zien dat niet elke buitenlandse zomaar een profiteur is.Je bent er zelf bij zeggen ze,en ja als je belazerd wilt worden moet je vooral in de bars gaan struinen(spreek uit ervaring).verder heb ik zoiets van...laat ze maar lullen als ze daar vrolijk van worden...ze kunnen beter over je fiets lullen dan er over je lul Emoticon: Stupid heen fietsen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De discriminatie van de (Indonesische) vrouw is groter binnen eigen land dan bijv. in NL. Mijn eega voelde zich in NL geen enkele maal beledigd (ze verstaat Nederlands) maar in eigen land (m.n. Java) vrijwel dagelijks; zelfs in "officiele" situaties voelt ze de veroordelende blik van zowel man als vrouw en ondervindt dit in de manier waarop ze wordt behandeld door deze zelfde personen.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 12-01-2008 08:17 Yerun wrote:
En nee, ik ben geen kleerkast, in tegendeel, dus daar worden mensen niet bang van Emoticon: Clown

Vaak is het zijn van een Londoh al voldoende om respect af te dwingen. Er is toch nog steeds een vorm van minderwaardigheidscomplex t.o.v. de Londoh.
Tenminste dat zijn mijn praktijk ervaringen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

On 12-01-2008 13:52 Lotusbloem wrote:

Ligt aan het leeftijds verschil. Ik zie van tijd tot tijd een oudere vrouw met een jonge gids? Ehhhh ....... gids?
Of een oudere vrouw van laat zeggen rond de 40+ met een knul van 20+, samen in het zwembad? Tja wat je daar van moet denken is simpel.

Doch wanneer de leeftijd hetzelfde is, is dat een goede vraag. daar meestal de vrouw meer algemeen ontwikkeld is (niet lichamelijk). Hoe lang blijft dat goed.

In de Bail advertiser lees je van tijd tot tijd verhalen over de Londoh vrouw en een Balinese man welke vreemd gaat? En net als de westerse vrouw blijft ze erin geloven dat het nog goed komt. Emoticon: Laugh out loud
Tja waarom zoek zij een Aziatische man? Minder macho misschien, zachter dan de westerse man? Doch communicatie, begrip, ontwikkeling, etc. Wat ziet ze erin? Niet kwestend bedoeld er zijn natuurlijk ook goede ontwkikkelde Aziatische mannen.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Hitami, het klopt dat een hoop blanken een "verkeerd soort" vrouw trouwen.

Ook hier midden Java kom je dat vaak tegen.
Westerling (zakenman) trouwt met
amplaswoman
publieke vrouw
etc.

Vaak niet met een goed opgeleide vrouw.
En reken maar dat veel van die kerels poesje hoppers zijn.
Misschien is je eigendom (fabriek) veiliger bij domme vrouw, dan een intelligente vrouw welke weet hoe ze het kan verkopen. Je geeft haar wat geld, een motor en kleren en ze is zoet..........

Maar dan heb je nog de volgende vrouwen.
Vrouwen welke voordat ze een Londoh tegen kwamen altijd heel normaal gekleed over straat gingen. Doch nadat ze getrouwd waren zie je dat het aantal kleding stukken aan har lichaam, kleiner en minder worden?
Waarom? Vaak doen ze het uitzich zelf. Of denken ze dat iedere westerse vrouw er zo bij loopt (films)?

Anderen zeggen vaak tegen mijn vrouw zeggen, wat ben jij een londoh vrouw? Nooit geweten is niet te zien. en je ziet er nog knap uit ook en tevens normaal gekleed, niet sexy.
De Londoh heeft denk ik binnen Indonesie/Azie zo zijn eigen image vorm gegeven, als goedkope vrouwen liefhebber.
Iets wat zelfs de Indonesische man nog niet eens wil hebben, maakt nog altijd kans bij de Londoh.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 20-01-2008 10:21 Albert wrote:

...

Vaak is het zijn van een Londoh al voldoende om respect af te dwingen. Er is toch nog steeds een vorm van minderwaardigheidscomplex t.o.v. de Londoh.
Tenminste dat zijn mijn praktijk ervaringen.

wat een zelf overschatting , wat een zelfbeeld .
dat is n.a.v mijn bijna 40 jaren kontakt met de nederlanders , en dat ik de afgelopen 30 jr veel heb gereisd met mijn vrouw (blandanese) in indonesia .
Ik kan makelijk openlijk praten met die mensen .
Ze hebben toch wel een bepaalde mening over sommige londohs die in hun ogen grof en bot optreden .
Zelfs een abang beca (men in jalanan) durven dat te zeggen , laatstaan als het " jullie" gelijken zijn .

Lees maar jou eigen posting:
De Londoh heeft denk ik binnen Indonesie/Azie zo zijn eigen image vorm gegeven, als goedkope vrouwen liefhebber.
Iets wat zelfs de Indonesische man nog niet eens wil hebben, maakt nog altijd kans bij de Londoh.

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Je hebt alleen geen last van dit soort praktijken en opmerkingen als je vrouw lelijk is, dik, oud en een jilbab draagt.

Zo was er bij mij in de straat een zakenman (Aziaat) en niet getrouwd. En iedere avond kwam er een vrouw op bezoek (zogenaamd zijn secretaresse). Doch omdat zij een Jilbad droeg hoorde je de buurt niet klagen. Doch als je je verstand gebruikt dan weet je wel wat voor secretarieel werk ze komt doen.
Maar ja iemand die een Jilbad draagt is blijkbaar heilig en niemand die er ook maar een negatieve gedachte over durft te hebben.

Misschien een tip voor de alleen staande mannen? Emoticon: Stupid Emoticon: Party!

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Je ziet ook op Bali van wat ik noem "tijdelijke stelletjes" en geregeld een bule man in de 50 met een Indonesische dame aan de arm die net 20 is. En op bepaalde plekken ook nog eens straatbeeld bepalend in de avond uren en soms overdag. Dan is het niet verwonderlijk dat mensen er een bepaalde gedachte opnahouden, ik betrap mezelf er ook op, want welbeschouwd, het is geen gezicht. En zie de vooroordelen. Niet meer als een menselijke reactie eigenlijk. En ja ook ik heb veel oudere mannen gezien en gesproken die een veel jongere vrouw hebben. Ook getrouwd. Tja, als beide mensen gelukkig zijn hoeveel moet je daarvan zeggen.

Doorgaans willen de mensen in je woonomgeving wel weten hoe je elkaar hebt leren kennen. Als je dan kenbaar maakt hoe het eerste kontakt is gegaan zijn er geen vragen meer. Wij hebben dan ook geen groot leeftijdsverschil. En de meesten weten wel dat we expats zijn. Al met al jammer dat de reacties er zijn, maar wel heel begrijpelijk.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,745 pageviews Een website van indahnesia.com