Vulkaan cultuur, rituelen, ceremo - waar, hoe en wanneer?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
66 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Jorritp
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Ik ben vanplan een fotografisch afstudeer project te gaan doen over vulkaan-culturen. Hierbij wil ik de bewoners die erg dichtbij vulkanen in IndonesiŽ wonen gaan fotograferen. Daarbij wil ik ook een aantal rituelen/ceremonies in beeld brengen.

Wie O wie weet hier meer van en kan mij een eindje op weg helpen? Alle informatie is welkom!

Gr,

made.
Gebruiker
spacer line

de besakihtempel op de gunung agung op Bali word gezien als de navel van de wereld. de tempel is dan ook de belangrijkste op Bali.. veel ceremonies enzo!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Emoticon: Sadley Emoticon: Op Lombok is er een vulkaan uitgebarsten en de mensen op het vliegveld werden geŽvacueerd. waarschijnlijk naar Den Passar.
Maar daar hadden ze ook last van die vulkaan..... Emoticon: Stupid Emoticon: Blush
Waar zijn ze naar geevacueerd ???.

Toeristen geŽvacueerd na vulkaanuitbarsting IndonesiŽ

Op het Indonesische eiland Lombok zijn ruim duizend toeristen geŽvacueerd na een uitbarsting van de vulkaan Rinjani. Sinds gisteren spuwt de vulkaan een flinke aswolk de lucht in.

De aswolk bereikte een hoogte van zo'n twee kilometer. Volgens hulpdiensten waren rondom de uitbarsting zo'n 400 toeristen de vulkaan aan het beklimmen. Zeker 120 van hen zijn gelokaliseerd, maar naar de andere klimmers wordt nog gezocht.

De vulkaanuitbarsting heeft het vliegverkeer op Lombok en het nabijgelegen eiland Bali enkele uren stilgelegd.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

totto
Gebruiker
spacer line

Vanmiddag was er een eruptie van de Tangkuban Perahu bij Bandung.
Een rookpluim van 200 meter hoog.

Bandung, CNN Indonesi√ę - Gunung Tangkuban Parahu, Subang, Jawa Barat mengalami erupsi pada Jumat (26/7) pukul 15.48 WIB met tinggi kolom abu teramati sekitar 200 meter di atas puncak atau sekitar 2.284 m di atas permukaan laut.

Kolom abu teramati berwarna kelabu met intensitas tebal condong ke arah timur laut dan selatan.

Kepala Pusat Vulkanologi Meteorologi dan Mitigasi Bencana (PVMBG) Badan Geologi, Kasbani mengatakan, erupsi terekam di seismogram with amplitudo maksimum 38 mm dan durasi sekitar 5 menit 30 detik.

Saat ini Gunung Tangkuban Parahu berada pada status niveau I atau normaal.

Lihat juga: PVMBG Catat 425 Kali Gempa Embusan di Gunung Tangkuban Parahu

Toto Travel.com

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Te zien aan de filmpjes die ik voorbij heb zien komen was het even goed schrikken voor de in grote getalen aanwezige toeristen daar. Flinke laag as ook in de directe omgeving.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het is er een beetje stoffig ook. Emoticon: Yes!

Oeps dat gaat een tijdje geen saté kelinci (konijn) eten worden daar. Emoticon: Nooo

totto
Gebruiker
spacer line

Klopt Malam. En ook geen gidsen die de boel belazeren en chauffeurs die daar voor waarschuwen van hun ruitenwissers afhelpen.

Toto Travel.com

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Afgelopen nacht zijn er aardschokken geweest in Pandandaran , Batem en in het zuiden van Bali dat lees ik hier in een ondertiteling, op TV
Dus het is geen item om er te veel aandacht aan te schenken, ook de kranten melden het niet..

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,255 pageviews Een website van indahnesia.com