credit kaart fraude

Subforum Bali, het godeneiland 
48 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

On 30-12-2007 10:20 brendababe wrote:
Hallo fanatieke liefhebbers van Bali of Indonesie :
Ja Brenda babe komt weer s een NEGATIEF berichtje plaatsen ik ben dus afgelopen april/mei op Bali geweest zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik helaas ALLEEN MAAR NEGATIEVE ervaringen meegmaakt !!!

Voor ik ging heb ik heel internet afgespeurd voor info helaas las ik ook wat aantal negatieve info betreft Bali ik dacht oke elk land heeft wel iets negatiefs.....
Nou ik heb alleen maar negatieve ervaringen mee gemaakt om VET van te balen!!!!!! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Helemaal als je een indo bent en dan na 38 jaar je roots gaat bekijken...........
Nou ik kreeg afgelopen zaterdag mijn creditkaart afschrift binnen en wat denk je ?? Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! die kolere indos hebben dus vet fraude gepleegd met mijn creditkaart ff voor bijna 2000 euro van mijn duit zitten blandjah!!!!!!!!! schande haatte het al toen ik terug kwam van Bali ik riep wat een vette vieze tegenvaller (landschap is prachtig!!!) maar die indos wat een pokke volk (schaam me r voor dat ik r ook afkomstig van ben Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley Emoticon: Sadley )

Maar dit die fraude met MIJN CREDITKAART MIJN DUIT doet de deur dicht echt echt waar never noooooooit meer Indonesie Bali of what so ever!!!!!!!!!

Oke nu krijg ik uiteraard weer een bak thai(of schrijf je ou tai??) over me heen??
Kan me geen bal schelen!! zoals jullie al gewend zijn van mij ik neem geen blad voor mijn mond!!!!! en ieder mag hier op dit forum zijn eigen of haar eigen mening plaatsen positief of negatief nou ik ben alleen maar NEGATIEF over dat BUSUK LAND enne fanatieke liefhebbers van INdonesie voel je vooral niet aangesproken gooi het lekker over je rug ik uit mijn menig!!!!!!!!!
Maar indonesie Bali kan voor mij Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Ff wat opbouwende kritiek, maar het is landen als Indo, Thailand, of andere 3de wereldlanden sowieso niet slim om met een creditcard rond te lopen met een bestedingsruimte boven de 1000 euro. Als je contact met de bank opneemt kunnen ze de bestedingsruimte ook tijdelijk beperken.

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ff wat andere kritiek, oplichten blijft een misdaad (in westerse ogen). Men zou feitelijk overal in de wereld een creditcard moeten kunnen gebruiken maar vanwege grote culturele verschillen tussen de vele landen, is dit eigenlijk onmogelijk (creditcard is dan ook weer een westerse uitvinding). Heeft niet altijd met verschil tussen arm en rijk te maken, maar meer met hoe men aankijkt tegen bepaalde principes en normen.
Het verschil zit 'm in het toekennen van de waarde aan bepaalde normen. Zoals ik al eerder op dit forum heb gemeld, is het grote verschil tussen westerse en (bepaalde) oosterse normen gelegen in de waarde die men toekent aan deze normen. In Indonesia staat de waarheid en eerlijkheid op de laagste plaats van de top-10 van waarden en normen terwijl dat in het westen nummer 1 staat.
Dat is het grote verschil. Voor de gemiddelde Indonesier is het niet zo erg om te liegen, op te lichten (daarentegen is stelen een zonde), zolang er maar geen gezichtsverlies wordt geleden. Op Bali heeft wel eens iemand aan mij vertelt dat men geen bezittingen van een ander zich direct mag toeeigenen (stelen dus) maar dat bezitting van een ander verkregen door bepaalde slimheid (oplichten) niet wordt gezien als zonde maar een speling van het lot. En dus niet door "hukum karma" wordt geraakt.

Trek daaruit je leer en dan ben je beter voorbereid. Niet met westerse ogen naar de cultuur kijken (al moet ik toegeven dat ik dat na jaren ook nog vaak doe en evenzo vaak in een scheldkanonnade zoals Brendababe uitbarst: menselijk toch?) maar weten dat men er anders aankijkt tegen het "mijn en dijn" en bepaalde (mis)daden anders worden ge-, ver- en beoordeeld.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 02-01-2008 03:24 Yogya-Bali wrote:
In Indonesia staat de waarheid en eerlijkheid op de laagste plaats van de top-10 van waarden en normen terwijl dat in het westen nummer 1 staat.

Zelden zulke grote onzin gehoord. Dat jij die mening bent toegedaan moet je zelf weten, maar ga dat niet rondbazuinen als de absolute waarheid en dat het wetenschappelijk bewezen of onderzocht is.
Ergens las ik in ťťn van je postings ook dat Indonesia bekend staat als nummer 1 als het gaat om creditcard-fraude. Weer zo'n opmerking die nergens op gestoeld is.
Ik heb voor de gein eens even rondgeneusd op de site van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken wat betreft het reisadvies voor sommige landen.
Voor best veel landen moet met waakzaam zijn wat betreft de zware en gewone criminaliteit. IndonesiŽ hoort hier niet bij.
Op het gebied van creditcard-fraude worden alleen BraziliŽ, MaleisiŽ en de OekraÔne vermeld en wederom niet IndonesiŽ. Waar haal je toch al die nonsense vandaan?
Op dit gebied hecht ik toch meer waarde aan het oordeel van deskundigen.
Jouw beweringen zijn louter eigen meningen en ervaringen die ik voor zoete koek aanneem. Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niemand zegt hier dat het wetenschappelijk is bewezen maar het is wel 2 jaar geleden gepubliceerd in een Jakartaans magazine en ook door Indonesiers gepubliceert. Men wilde eens de verschillen in denkwijze van expats en inheemse Indonesiers onderzoeken en de daaraan gekoppelde problemen in handel (wederom niet wetenschappelijk maar heel leerzaam). Dit is zeer geen wetenschappelijk bewijs maar als je in RI woont, dan wordt het eerder door mij genoemde je snel duidelijk. Uw reactie is er direct weer (op z'n Nederlands) een (waarschijnlijk negatief) waardeordeel aan binden; iets dat ik juist wil voorkomen (ook al geef ik toe dat ik vanuit mijn eigen waarden denkend ook wel eens "ontplof").

Dat het land Indonesia (en nr.1 de stad Yogyakarta) nr. 1 is increditfraude is al jaren geleden internationaal gepubliceerd: Asiaweek, Jakarta Post (niet wetenschappelijk maar wel reeel).
En neem mijn mening maar voor zoete koek aan. Up to u.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niet wetenschappelijk bewezen (geloof niet dat dit een wetenschappelijk forum is) maar eind 2006 zelf opgetekend vanuit verschillende artikelen;
Indonesia tops
ē Top-3 van illegale houtkap
ē Top-5 van meest onbeleefde landen
ē Top-5 van meest corrupte landen
ē Nummer 1 in creditcardfraude
ē Top-2 van vervalsen (counterfeiting) van merken, software, audio- and videodiscs
ē Onderaan in een lijst van 62 landen m.b.t. vertrouwen van buitenlandse investeerders in het investeringsklimaat

Je mag het afdoen met onzin maar is alleen maar stof tot overdenken.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Sal,
Yoga heeft gewoon gelijk,mag misschien niet bewezen zijn maar toch is het waar.
Eerlijkheid, openhied staat niet nummer 1 .

Becik ketitik olo Ketoro

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

nou ikbeaam het ook Emoticon: Yes! ze hebben mij in mijn vakantie niets anders dan elke dag maar weer proberen op te lichten ik werd er zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo vreselijk moe van!!!!!! Yogya-BAli ik sluit me aan hoor!!! Emoticon: Yes! Onbeleefd dat is ook een ding wat permanent zeker is tenminste mensen ik heb het daar aan de lijve ondervonden.

Ik vind de menigen van de mensen hier op het forum moet je in de waarde laten en niet als er iets negatiefs wordt gemeld meteen een bak stront te gooien over degen gut ik was al getind van mezelf maar ik lijk nu wel een neger hoor van al die stront over me heen omdat ik me negatief uit over Bali!! (Bali = Balen!!! in mijn ogen dan) Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 02-01-2008 03:24 Yogya-Bali wrote:

Dat is het grote verschil. Voor de gemiddelde Indonesier is het niet zo erg om te liegen, op te lichten (daarentegen is stelen een zonde), zolang er maar geen gezichtsverlies wordt geleden. Op Bali heeft wel eens iemand aan mij vertelt dat men geen bezittingen van een ander zich direct mag toeeigenen (stelen dus) maar dat bezitting van een ander verkregen door bepaalde slimheid (oplichten) niet wordt gezien als zonde maar een speling van het lot. En dus niet door "hukum karma" wordt geraakt.

In Nederland heb ik in de afgelopen (bijna) 40 jaar mensen ontmoet die bepaalde waarden en normen hebben dan de zgn gemiddelde , nette en christelijke bevolking.
Zeker tijdens mijn "studenten"tijd , heb vaak in discotheken , onvervalste Nederlandse bruine kroegen gebivakkeerd.

Kan ik dan met droge ogen hier rondbazuinen dat de hele Nederlandse volk dezelfde mentaliteit hebben en er naar handelde ??
Vandaag lees ik in de krant , "Een golf van geweld , Opvallend veel branden luiden 2008 in .
En allerlei enge horror verhalen .
En is dat dan de Dutch way of life ???? Denk ik niet , ik durf zelfs te beweren dat het niet zo is.

Ik vraag me af waarom Y-B plotseling Indonesische cijfers opeens betrouwbaar vindt en gaat het gebruiken om een phenomeen te verklaren..Goed het is van Jakarta Post in plaats van Posa Kota.

Je moet in de context gaan lezen , een overtreding , misdaad is pas een misdaad als men (buren, vrienden , de wet ) dat kan ontdekken.
In de zgn onderzoek melde men een zeer belangrijke factor , namelijk gezichtsverlies (malu) .
Je kan naar de hoeren gaan , de belastingdienst oplichten , je schoonmoeder vergiftigen , iemand vermoorden etc , dat kan altijd gebeuren.
Het is een kwestie van je eigen waarden en normen en je eigen zaak(verantwoording) bij de grote baas . Wat de buren / wet etc vinden is niet van belang zo lang je niet betrapt wordt.
Ik denk dat deze spelregels en sancties universeel zijn .
Niet alleen in Indonesia maar ook in Nederland. Emoticon: Smile
Bij gelovigen is het ook dubbelle sancties , kom je ook niet voorbij Petrus als je stoute dingen heb uitgespookt in je aardse bestaan.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Brenda,

Ik woon in Indonesie en mijn vrouw welke ook er doodziek van wordt dat men ons als wandelende ATM zien, heeft een vraagje. In andere Aziatische landen zoalos Maleisie en Thailand, rekenen ze je als buitenlander ook etra wanneer je een hotelkamer boekt of moet je ergens anders ook een speciaal tarief betalen (lees extra)?

Zodra er hier iets gebeurt dan komt men altijd terug op dat onderwerp. Ja je bent nu getrouwd men een londoh en rijk, bla bla bla. Dat komt naar mijn/onze mening door die stomme Imans welke allerlei pitty geoh uit die speakers laten te horen is.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Oh ja nog een ding voor al die roze brillen kijkers welke geen negatieve geluiden over indonesie kunnen verdragen.

Het had haar ook in NL kunnen over komen. Emoticon: Bye bye

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

lullige is het is mij nog noooit gebeurd waar dan ook ter wereld alleen uitgerekend in Bali

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

On 02-01-2008 11:31 Albert wrote:
Brenda,

Ik woon in Indonesie en mijn vrouw welke ook er doodziek van wordt dat men ons als wandelende ATM zien, heeft een vraagje. In andere Aziatische landen zoalos Maleisie en Thailand, rekenen ze je als buitenlander ook etra wanneer je een hotelkamer boekt of moet je ergens anders ook een speciaal tarief betalen (lees extra)? Zodra er hier iets gebeurt dan komt men altijd terug op dat onderwerp. Ja je bent nu getrouwd men een londoh en rijk, bla bla bla. Dat komt naar mijn/onze mening door die stomme Imans welke allerlei pitty geoh uit die speakers laten te horen is.

huh ????????? wat bedoel je met imams??? Ik ben zwaar allergisch voor die creeps engerds....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

adu zeg!!! ben kapok!!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-01-2008 10:13 sidia wrote:

...

En is dat dan de Dutch way of life ???? Denk ik niet , ik durf zelfs te beweren dat het niet zo is.
....
Ik vraag me af waarom Y-B plotseling Indonesische cijfers opeens betrouwbaar vindt en gaat het gebruiken om een phenomeen te verklaren..Goed het is van Jakarta Post in plaats van Posa Kota.

Beste oom Sid en Sapolidi,
Waarom zo getergd reageren? Dat betekent dat er een waardeoordeel een rol speelt m.b.t. wat goed en slecht is. En dat heb ik juist proberen te voorkomen. Alleen een fenomeen verklaart. Als iemand zich daarmee gekwetst voelt, dan is dat voor mij een teken dat er naar het verschil in normen tussen Indonesia en het westen wordt gedacht in waardeoordelen als negatief en positief, uitgaande van de westerse norm als positief en de Indonesische norm als negatief. Sorry, dat heb ik niet gezegd.
Tevens het feit dat ik opeens Indonesische cijfers zou gebruiken??.... nee, nee, ik vond dat artikel over die verschillen in waarde toekennen aan bepaalde normen een zeer plausibele verklaring voor de vele problemen die rijzen tussen westerlingen en Indonesiers, m.n. als het gaat om commercie en handel.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 02-01-2008 11:34 Albert wrote:
Oh ja nog een ding voor al die roze brillen kijkers welke geen negatieve geluiden over indonesie kunnen verdragen.

Het had haar ook in NL kunnen over komen. Emoticon: Bye bye

Ze hebben een ander soort systeem , de sterke schouders moeten de lasten dragen , en werd rijkswege toegepast.

Ik denk dat de rijke toeristen geen bezwaar zullen hebben dat ze een " extra toeslag" Emoticon: Wink moeten ophoesten om de toeristische objecten te mogen bezichtigen.
Wat is 1 euro of 2 meer als je bijvoorbeeld 1x in je leven een object zoals Borobudur of een Pura zoals Besakih mag aanschouwen.
Als je niet wil , mag ook , dan kom je gewoon niet.
Niemand dwingt je om te komen.

Heb je ooit patatje gegegeten in Volendam . in zo' n eetschuur ?
Nou dan betaal je kapitalen , maar ya soms moet je ook dat bedrag ophoesten als je gasten uit Indonesia krijgt.
Ze willen allemaal ge-potret worden in een authentieke Volendamse boerekiel.
Ga je ook niet bij een kraampje staan , vooral als de gasten (toch) betalen. Emoticon: Party!
Zeg ik ook wel tegen mijn gasten , je Zus nog aantoe , voor die paar portie patat met kan je een hele week van leven in Indonesia.
Als ik thuis een portie patat van Aviko gaat bakken kost het ook echt goedkoop.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 02-01-2008 12:08 Yogya-Bali wrote:

...

Tevens het feit dat ik opeens Indonesische cijfers zou gebruiken??.... nee, nee, ik vond dat artikel over die verschillen in waarde toekennen aan bepaalde normen een zeer plausibele verklaring voor de vele problemen die rijzen tussen westerlingen en Indonesiers, m.n. als het gaat om commercie en handel.

Ik ben niet getergd .
Eerlijk gezegd wordt ik echt niet warm of koud van als iemand bepaalde zaken gaat vertellen , dat zijn gewoon feiten die hij/zij heeft meegemaakt.
Wel maak ik bezwaren als men de persoonlijke ervaringen als typerend voor het hele volk gaat laten geldend .
En zeker als een voorbeeld vaak gebruikt wordt als de bekende stokje om te kunnen slaan op " Indonesiers" , " hun samenleving" , hun geloof , etc.

Ik zie ook reacties van mensen die achter jou , overigens vaak terecht , goed geobserveerde waarneming verschuilen .
Kijk maar naar de reactie van mijn grote vriend Marcel
Beste Sal,
Yoga heeft gewoon gelijk,mag misschien niet bewezen zijn maar toch is het waar.
Eerlijkheid, openhied staat niet nummer 1 .

Juist daaro werd eerlijkheid op nr 1 geplaats.
Zodra je een slechte naam heb (betrapt wordt) , dan wil men niks mee te maken hebben.Benje betrapt , dan is het gezichtverlies (hilang muka) , malu
Zo lees ik de zgn uitslag van het " onderzoek" .
In sommige gevallenis kan het ook zijn dat men geen schaamte meer kennen, openlijk jatten , KKN etc (de schaamte voorbij).
Dat gebeurt ook.

En de reactie van brendababe , nou ya , dat moet ze zelf weten.
Word ik ook niet warm of koud van , eigenlijk vind ik het komisch hoe overdreven ze reageerde . En toen is iedereen daarO busuk etc.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-01-2008 12:14 sidia wrote:

...

Ik denk dat de rijke toeristen geen bezwaar zullen hebben dat ze een " extra toeslag" Emoticon: Wink moeten ophoesten om de toeristische objecten te mogen bezichtigen.
Wat is 1 euro of 2 meer als je bijvoorbeeld 1x in je leven een object zoals Borobudur of een Pura zoals Besakih mag aanschouwen.

Sorry, het is een belachelijk maar ook zeer denigrerend systeem naar de Indonesiers zelfs toe. Alsof de Indonesiers allemaal armoedzaaiers zijn die dan goedkoper naar de Borobudur mogen. Indonesia denigeert en vernederd zijn eigen bevolking. Er zijn zat rijke Indonesiers (recent topic op dit forum) die beduidend meer geld hebben dan de zgn. "rijke" toerist. Het uit zich in puur racisme. De laatste maal toen ik met mijn kinderen er naar toe ging, mochten de 2 die wat donkerder zijn er via de Indonesische ingang in en moest ik met mijn iets lichtere dochter via de buitenlander-kassa. Puur racisme en dommigheid. Hoe kan men nou aan de huidskleur zien wie Indonesier is en wie niet?
Mijn zoon nam ook nog een Nederlands Moluks vriendje mee die er zo in mocht voor de goedkope Indonesia-prijs en mijn dochter die een Indonesisch paspoort heeft moest de "bule"-prijs betalen. Stupide toch. Dat is pure discriminatie naar huidskleur. Word je te "licht" bevonden, moet je zwaar betalen. Ik heb uit principe geweigerd de "bule"-prijs te betalen en toen men naar mijn KTP vroeg, geantwoord dat men mijn KTP mag zien als dit ook aan alle gekleurde toeristen wordt gevraagd. Ik weiger pertinent aan dit soort domme, racistische eisen mee te doen; zowel in NL als in RI.
Racisme blijft racisme.
Bij de kraton in Yogyakarta heb ik ook een keer gevraagd door welke "deur" mijn zoon moest? Moet hij in tweeen worden gehakt zoals Salomon voorstelde voor zijn zoon? Belachelijk, er wordt niet naar nationaliteit gekeken maar puur naar huidskleur.
Te licht dan ben je bule en buitenlander (dus meer betalen), donker dan ben je pribumi (en dus mag je er goedkoper in). Stel dat men dit zou toepassen in NL: de 2e Kamer zou te klein zijn voor het tumult dat zou ontstaan vanuit de gekleurde medeburger. Maar in Indonesia een blanke of lichte indo discrimineren vanwege zijn huidskleur dat moet worden geaccepteerd. No way!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-01-2008 12:30 sidia wrote:

...

En zeker als een voorbeeld vaak gebruikt wordt als de bekende stokje om te kunnen slaan op " Indonesiers" , " hun samenleving" , hun geloof , etc.

Sorry, Sid dat is niet mijn verantwoordelijkheid.

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

Niemand hoeft van mijn ervaringen warm /panas of dinging/ koud te worden in tegendeel maar ik heb mijn lesje geleerd hoor daar ik vind degenen die ik tegen ben gekomen busuk en dat is lekker Emoticon: Yummie! mijn eigen mening na mijn eigen belevenis die ik daar aan de lijve heb ondervonden Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! voor mij nooooit meer.

Tuurlijk ik begrijp best wel zo kort door de bocht ben ik ook niet hoor overal als toerist en flikken we hier ook aan de toeristen word je getild maar de manier hoe ik daar werd getild en 1 a 2 x ala maar bij mij en mijn gezin werd het het een paar keer per dag bijv je koopt iets in een winkel die redelijk mooie overdekte Mall (discovery?..) in Tuban geloof ik je koopt iets staat keurig een prijskaart je op je loopt naar de kassa wilt betalen slaan ze het 3 dubbele aan als je dan zegt maar op het prijskaartje staat... zeggen ze doodleuk ja oude prijs.... en dat gebeurde een paar keer per dag.
Of wacht dacht je hiervan je betaald in een restaurant fooi zit ingegrepen bij de eindrekening (goed vind ik dat weten ze zeker dat ze dat fooiengeld ook krijgen van de toeristen) maar dan je betaald uiteraard niet gepast zit je te wachten op je wisselgeld nou je kan wachten tot je een ons weegt je krijg je wisselgeld niet!!! zwaar brutaal!! want hun fooi hebben ze dus al en als je er wat van zegt liegen ze met een stalen porum of taxirit wat 15000 roepia hoort te kosten berekenden ze ons dood leuk 150000 roepia of krant kopen in geseald en wel??? als je de eerste pag. omslaat heb je een krant van ruim 2 a 3 maanden als niet ouder is te pakken nou ik kan nog vele malen meer dingen opnoemen....... dit zijn r slechts een paar na al deze belevenissen is er voor mij geen gein meer aan op dit eiland. Indonesie zal ook heel mooi zijn qua landschap sorry ik hou niet van moslim landen maar dat is mijn persoonlijke mening en die dring ik niet op aan anderen is mijn eigen keuze... Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Allemaal persoonlijke ervaring(en).
Kan komisch zijn , kan ook negatief beoordeelt worden.
Ik ben ook vaak als orang turis gezien , en zeker mijn zoon (half bule).
Toen hij nog indonesier was moesten we ook tarip turis betalen.
Dus ik zeg gelijk , no way.
Krijgen we ook onze geld terug .

Ik moet op Bali ook harga turis betalen , en bij sommige week-end aanbiedingen in Jakartaanse hotels (met sterren) moet ik ook mijn KITAS of KITAP ook laten zien.Daar staat ook wel dat het voor Indonesische ingezetenen zijn .
Maar ik ben in hun ogen (regels) een " buitenlander" , een PenDul(penduduk Luar negri).

Bij gewone restaurant betaalt je normaal gesproken de prijs die op de menukaart staan . Doe je dat niet , dan wordt je genaaid , doe je niks dan moet je niet gaan zeuren.

manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

Emoticon: Party! Brenda? Wat onwijs vreselijk voor je!! Wat een koude douche zeg...het lijkt een beetje alsof je een boete voor te hard rijden op de A10 hebt ontvangen van ....heel veel...tijdstip: 23.00u ...juist ja als de hele weg LEEG is..en gewoon doorgereden wordt: met de stroom mee..Ik vraag mij af heb je het dan ook over die NARE NLD-ers? Met die grijpgrage vingertjes...

Maar goed ik dwaal af.

Gek eigenlijk dat iemand het internet heeft afgespeurd en wel de negatieve elementen heeft gehighlight over een gebied waar diegene wel vervolgens naar afreist....Waarom? Heb je bepaalde vooroordelen met de paplepel ingegoten gekregen? Je schrijft dat je naar je 'roots'op zoek ging. Was je bang? Viel er iets tegen? Raakte je ergens over teleurgesteld? En was vervolgens die bizarre afschrijving van 2000 Euro voor je de bekende druppel? En vervolgens om dat jij zo teleurgesteld was ga je je eigen roots....afbranden? Emoticon: Party! Emoticon: Party! Goh wat een woede/razernij!!! En dit allemaal omdat JIJ een probleem hebt.

Jij snapt niet dat je altijd moet controleren waar en voor hoeveel jij je handtekening ergens voor hebt gezet. Zijn er bijvoorbeeld 'hokjes'leeg dan zet je daar *****sterretjes voor ivm dat er evt 'iemand' een cijfer ervoor plaatst...scheelt weer een paar miljoen...

Jij snapt niet dat je zoveel mogelijk met cash geld moet betalen. Gewoon pinnen bij de ATM. Trouwens dan kan je ook wat 'losser'zijn om hier en daar wat fooi/tip te geven.

Jij snapt volgens mij niet hoe je je creditafschrijvingen moet checken:alle bonnen bewaren en bij thuiskomst meteen alle afschrijvingen checken online.

conclusie:
Emoticon: Yes! volgens mij moet je even in je spiegel kijken ( je hebt er vast heel veel....) en je serieus afvragen wie of wat nu eigenlijk het echte probleem is.

PS: Het inschakelen van een psycholoog kan helend voor je zijn. Emoticon: Party! Emoticon: Party! . Kijk wel even of deze is aangesloten bij je ziekenfonds ivm het declareren van je 'poen'. Een negatief saldo van 2000 euro is al zo'n dieptepunt voor je. Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool Emoticon: Cooool

Groetjes Manon Emoticon: I love it

Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Ik heb mijn kitas laten zien en bewees daarme dat ik geen toerist was en mocht erin voor de goedkope prijs.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 02-01-2008 12:53 brendababe wrote:

maar de manier hoe ik daar werd getild en 1 a 2 x ala maar bij mij en mijn gezin werd het het een paar keer per dag bijv je koopt iets in een winkel die redelijk mooie overdekte Mall (discovery?..) in Tuban geloof ik je koopt iets staat keurig een prijskaart je op je loopt naar de kassa wilt betalen slaan ze het 3 dubbele aan als je dan zegt maar op het prijskaartje staat... zeggen ze doodleuk ja oude prijs.... en dat gebeurde een paar keer per dag.

Of wacht dacht je hiervan je betaald in een restaurant fooi zit ingegrepen bij de eindrekening (goed vind ik dat weten ze zeker dat ze dat fooiengeld ook krijgen van de toeristen) maar dan je betaald uiteraard niet gepast zit je te wachten op je wisselgeld nou je kan wachten tot je een ons weegt je krijg je wisselgeld niet!!! zwaar brutaal!! want hun fooi hebben ze dus al en als je er wat van zegt liegen ze met een stalen porum of taxirit wat 15000 roepia hoort te kosten berekenden ze ons dood leuk 150000 roepia of krant kopen in geseald en wel???

2 mooie voorbeelden .

Ik vraag me af waarom ze dat durven flikken ?
En dat een paar keer per dag ?
Bij dezelfde mall/ winkel.
En heb je niks van gezegd ? En het maar geaccepteerd ?
Lijkt me sterk , en zou het ook kunnen omdat je dat 1x heb geaccepteerd dat ze voor de 2de of 3de keer flikken ?
Zoiets van , ach daar komen die domme toeristen weer .

Taxirit van 15.000 en dan voor 150.000 betalen , dat is 10x zo duur .
Tya , dan wordt je echt genaaid . Tot en met .

Het is lullig , maar het kom bij mij komisch over. Emoticon: Blush Emoticon: Yes!
Ik zie me al , slof slof ga je naar de kassa lopen.
En die kassa medewerkers/sters staan al te likkebaarden .
Hei daar komen ze weer , die stomme toeristen..
Bij de kassa zegen ze al , Zullen we hun voor de 2de keer naaien ?

Ik ben niet de slimste thuis , maar als zo'n kassa medewerkster/s mij flikt dan zal ik gelijk om de supervisor cq mandoer gillen.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 02-01-2008 12:30 sidia wrote:
Ik ben niet getergd .
Eerlijk gezegd wordt ik echt niet warm of koud van als iemand bepaalde zaken gaat vertellen , dat zijn gewoon feiten die hij/zij heeft meegemaakt.
Wel maak ik bezwaren als men de persoonlijke ervaringen als typerend voor het hele volk gaat laten geldend .

Hier ben ik het helemaal mee eens Sidia en als je dan zo'n opmerking krijgt als die van Marcel:" Het is niet bewezen, maar wel waar dan wordt het zelfs lachwekkend.
Maar het zal wel hun bedoeling zijn dat erop gereageerd wordt en dat doen we dus maar. Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 02-01-2008 13:16 manon wrote:
:volgens mij moet je even in je spiegel kijken ( je hebt er vast heel veel....) en je serieus afvragen wie of wat nu eigenlijk het echte probleem is.

PS: Het inschakelen van een psycholoog kan helend voor je zijn.. Kijk wel even of deze is aangesloten bij je ziekenfonds ivm het declareren van je poen. Een negatief saldo van 2000 euro is al zon dieptepunt voor je.

Groetjes Manon Emoticon: I love it

En dat die Brendababe als getinte Indo daar ook getild werd is eigenlijk alleen maar een goed teken. Wil toch zeggen dat ze daar geen onderscheid maken naar kleur of afkomst. Conclusie: Je kunt de Balinees van alles verwijten, maar discrimineren doen ze niet. Emoticon: Bye bye

brendababe
Gebruiker
User icon of brendababe
spacer line

= edit =
OPMERKING BEHEERDER

brendababe; dergelijke onbeschofte dingen doe je maar ergens anders. Eerst twee dagen afkoelen, want ik trap je voor twee dagen mooi van mijn website af. De groeten!

Geplaatst door Jeroen @ 03-01-2008 06:48

adu zeg!!! ben kapok!!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,715,780 pageviews Een website van indahnesia.com