Corruptie op video vastgelegd

Subforum Bali, het godeneiland 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi YB,
Tja, ik kan slechts vaststellen dat in die gevallen dat ik bij zo'n "fuik" bleef kijken, niemand
gespaard bleef. Wellicht komt dat ook omdat m.n. de laatste jaren er vrijwel altijd een en vaak meerdere officieren bij staan en juist deze officieren komen vaak niet oorspr. uit Bali. Ik heb eens met zo'n man gesproken en die stelde ook opdracht gekregen te hebben om toe te zien dat alles "netjes "verloopt. Wellicht kom je in de war met de Balinezen die zo'n speciaal hoofddeksel dragen (naam vergeten) zolang je die draagt en zegt naar een ceremonie te moeten, dan ben je vrijgesteld.
Selamat Rob

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Wellicht kom je in de war met de Balinezen die zo'n speciaal hoofddeksel dragen (naam vergeten) zolang je die draagt en zegt naar een ceremonie te moeten, dan ben je vrijgesteld.

Dat is een UDENG Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

PEMBERI DAN PENERIMA SUAP DIANCAM PIDANA max 20 TAHUN PENJARA & DENDA max 1 miljar
UU no 20 tahun 2001 tentang Tindak Pidana Korupsi.

Hoe zuiver was de reportage van Van der Spek ?
Opmerking : als men de reacties van de Indonesiers leest zie je verschillende meningen.

1. Dat het een door gestoken kaart is , men dacht eerst dat Van der Spek een argeloze toerist was .
Als je corrupte praktijken wil bloot stellen moet je niet meewerken .

2, De politie en betrokken diensten willen onderzoeken of Van der Spek niet fout had gehandeld.
3. Er zijn ook Indonesiers die het prachtig vinden dat corrupte praktijken nu op you tube( de hele wereld) te zien zijn .

http://news.liputan6.com/read/(...)ar-spanduk-anti-suap

bisa dicek of makemyday .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 07-04-2013 21:07 Surya Atmadja wrote:

Hoe zuiver was de reportage van Van der Spek ?
Opmerking : als men de reacties van de Indonesiers leest zie je verschillende meningen.

Ik hoor nu ook vertellen "wat een Belanda Bodoh dat weet iedereen toch al lang, dat ze daar nog intrappen Emoticon: Laugh out loud "

Meneer van der Spek heeft in iedergeval de Belanda weer op de kaart gezet in Indonesie maar of dat in positieve zin is waag ik te betwijfelen.
ik hoor ook commentaren in de zin van "gierige hollanders" stikken van het geld en gaan dan zeuren om 4-5 euro. Zelfs over 10.000 rph voor een becak-ritje gaan ze nog zeuren.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 07-04-2013 21:19 sabar2 wrote:

[quote removed]

Meneer van der Spek heeft in iedergeval de Belanda weer op de kaart gezet in Indonesie maar of dat in positieve zin is waag ik te betwijfelen.

Ik heb ergens gelezen (in bhs englis) dat "men moet oppassen voor een "Belanda/orang turis" ? die een camera heeft".

Het lijkt wel of men wil zeggen : pas op je wordt ingeluisd .

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 07-04-2013 21:25 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik heb ergens gelezen (in bhs englis) dat "men moet oppassen voor een "Belanda/orang turis" ? die een camera heeft".

Het lijkt wel of men wil zeggen : pas op je wordt ingeluisd .

Het zou mij niets verbazen wanneer meneer van der Spek binnenkort iets verteld over camera's die gestolen worden op Bali Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik zou het wel leuk vinden wanneer meneer van der Spek als argeloze toerist eens een paar dagen met de verborgen camera in Amsterdam,Rotterdam of Den Haag rond zou toeren.
Ik verwacht dan nl ook een aantal leuke kijkavonden op tv.

Maar nee laten we maar lekker hypocriet de nederlandse superieure toerist uithangen
die besodemietert wordt in het buitenland In holland gebeurt zoiets niet (met buitenlandse toeristen) ????

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-04-2013 12:25 RPeetoom wrote: Nu is er echter ťťn vervelende bijkomstigheid bij deze filmpjes en dat is dat ze gemaakt zijn door een BuleÖ
Kritiek van buiten kan men niet verdragen in IndonesiŽ!
Ik geloof dat pak Surya en Sabar daar ook onder vallen. Typisch Indonesisch gedrag: "de dader wordt slachtoffer en het slachtoffer wordt dader" (= yang benar disalahkan dan yang salah dibenarkan ). Van der Spek is nu de boosdoener en de politieagent is een zielige man die erin is geluisd. Please, hou toch even op: dit kromme gedoe moet ik al elke dag aanhoren in RI, laat die simplistiche houding even achterwege op dit forum.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 08-04-2013 02:18 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik geloof dat pak Surya en Sabar daar ook onder vallen. Typisch Indonesisch gedrag: "de dader wordt slachtoffer en het slachtoffer wordt dader" (= yang benar disalahkan dan yang salah dibenarkan ). Van der Spek is nu de boosdoener en de politieagent is een zielige man die erin is geluisd. Please, hou toch even op: dit kromme gedoe moet ik al elke dag aanhoren in RI, laat die simplistiche houding even achterwege op dit forum.

Ik ben een Bule YB Ik geef enkel aan wat ik aan reacties hoor vanuit Indonesie en meneer van der Spek moet niet de vermoordde onschuld spelen door de argeloze toerist uit te hangen Je moest eens weten hoe argeloze toeristen in Nederland besodemieterd worden Bepaalde zaken moet je weten wanneer je aan een vakantie begint zodat je jezelf niet in een slachtofferrol zet en als je je niet voorbereidt en argeloos aan een vakantie begint dan ben je niet alleen argeloos maar ook een domme toerist. Argeloze toeristen worden overal ter wereld "genaaid" niet alleen in Indonesie In die zin heeft het programma de verkeerde titel het is niet Opgelicht in het Buitenland maar meer de Domme Toerist in het buitenland.

de Bule heeft in RI historisch gezien al een negatief imago en wanneer "een Bule"
(meneer van der Spek in dit geval) RI "aanvalt" of in een kwaad daglicht plaatst dan is zo'n nationalistische reactie verklaarbaar. In Nederland zou men ook zo reageren wanneer een Duitser een programma zou maken over hoe Duitsers in Amsterdam,Rotterdam of Den Haag worden besodemieterd en men zou meteen beginnen over de "gestolen fietsen" Dus niet simplistisch lezen maar relativeren en in de juiste context plaatsen. Please
Emoticon: Wink

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Overigens als Bule rijd ik regelmatig zonder helm rond Ik ben nog nooit aangehouden
Maar ik denk dat ik voortaan mijn helm maar beter op kan zetten want nu gaan er meer boetes uitgedeeld worden voor zonder helm rijden (zeker aan Bule 's) Emoticon: Laugh out loud

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-04-2013 02:33 sabar2 wrote: Ik ben een Bule YB Ik geef enkel aan wat ik aan reacties hoor vanuit Indonesie en meneer van der Spek moet niet de vermoordde onschuld spelen door de argeloze toerist uit te hangen
Dat is dus die typische houding hier in RI. Reacties uit RI waar men geen kritiek op land en volk kan verdragen. Hou op zeg.

En please, hou nou eens op met telkens RI met NL te vergelijken. Al wel 1000x geschreven: je kan geen appels met peren vergelijken. Ga RI eens vergelijken met Moldavie of Afghanistan. Die eeuwenoude Calvinistische boetedoenerij. Dat is ook weer typisch RI gedrag: "Ik ben fout maar jij ook". Kinderachtig, zeer kinderachtig gedrag.

renem
Gebruiker
spacer line

Malem & Surya bedankt voor de uitgebreide reactie op mijn vraag over het schikken van een boeite.
Ik moet erkennen dat ik hem altijd snel en dankbaar gebruik van maak.

Ik wijzig mijn gedrag en zal de volgende keer wat kriticherworden bij een aanhouding.
Toch leerzaam hier tnx

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

sabar2 je hebt het niet begrepen dat je geen verzachtingen omstandigheden kan hanteren, het verschil is een politie ambtenaar die in functie is.
Daarom ben ik het geheel eens met Y-B, zet die bril eens af......... Emoticon: Shiny
Als dat in Nederland zou voor doen, dan mag jij dat aanwijzen en gaan wij kijken of je de waarheid schreef.
Alles maar dan ook alles ,wat riekt naar corruptie, lopen er figuren hier rond, die dat zullen vast leggen.
Geenstijl of Pownews zit er boven op, ook programma's van de Tros Opgelicht en Radar weten de aandacht te trekken.
Voor mij een verademing, dat ze dit doen,
Dat er toeristen geript worden in Amsterdam zal wel, maar ik voel mij ook geript als ik daar mijn auto parkeer en wel door die verrekte idioten, die in het Amsterdams raad zitten.
Daarom kom ik al vanaf 2000 niet meer in Amsterdam, ook niet met mijn gasten uit IndonesiŽ
Als Amsterdam een voorbeeld van Nederland moet zijn, dan is het triest gesteld met het aanzicht van Nederland.... Emoticon: Shut up! Emoticon: Angry

Nu heb ik gisteren van der Spek programma Vietnam gezien en ja daar worden de toeristen ook een poot uitgetrokken, als ze met een boot of een Becafiets nemen.
Betalen ze driemaal zo veel, wat er voor staat.
Dat kon je wel vergelijken met IndonesiŽ
De staat daar is beter alert, dan in IndonesiŽ, het communistische systeem zit er boven op.
Of je dat als Nederlander accepteert, jawel, want je weet van te voren dat het een communistische land is.
Het waren daar Filepijnen die daar een roversbende organiseren.... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-04-2013 02:18 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Ik geloof dat pak Surya en Sabar daar ook onder vallen. Typisch Indonesisch gedrag: "de dader wordt slachtoffer en het slachtoffer wordt dader" (= yang benar disalahkan dan yang salah dibenarkan ). .

PARDON.
Ik denk niet dat we elkaar heb leren kennen of ontmoet hebben.
Dus hoe kan je mij in een bepaalde hok plaatsen ?
Ooit hadden we geprobeerd om elkaar te ontmoeten ( zie ergens in een oude topic), maar het was niet gelukt .

Voordat ik naar Nederland (1968)ging weet ik al over polantas praktijken.
Ook over immigrasi etc.
Later kom ik zulke praktijken tegen , de eerste keer dat ik terug ging naar Indonesia (1979).
Ik heb vanaf dat moment vaak prive auto met chauffeur (en zonder vergunning ) gehuurd .Alleen op Bali was het stukken erger .
Dat was ook de reden dat ik in 2005 besloten had om na mijn pensioen niet op Bali te bivakkeren.Dat na 2 jaren "survey".

Ben in de afgelopen tig jaren diverse keren (3 x ) apart genomen naar een kamertje (imigrasi , 2 of 3x ruzie gehad bij Halim Perdana Kusumah ,en 2x bij Cengkareng.
Moet zelf gaan "dreigen" .(Eerlijk is eerlijk, toen kon het nog =vit K&R) .

Zie ook oude (O.H) verhalen(O.H)van mij in Indahnesia(Bisa diCEK Om).
Dus over corruptie , incompetentie etc bij sommige takken van de ambtenarij daar , denk ik dat ik relatief veel weet .

Ik heb over dat verhaal van Van der Spek geschreven in een andere site.
http://indonesie.actieforum.co(...)-het-buitenland-bali

Voor de duidelijkhid heb ik dit geschreven:
Heb gisteren met gemengde gevoelens gekeken.
Vond wel grappig hoe die foute Balinezen uiteindelijk hun kunsten hadden laten zien.
Het is wel erg dat ze geen schaamte meer voelen .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-04-2013 08:00 renem wrote:
Malem & Surya bedankt voor de uitgebreide reactie op mijn vraag over het schikken van een boeite.
Ik moet erkennen dat ik hem altijd snel en dankbaar gebruik van maak.

Ik wijzig mijn gedrag en zal de volgende keer wat kriticherworden bij een aanhouding.
Toch leerzaam hier tnx

Als bule ben je i.h.a kwetsbaar:
1. je spreekt/begrijpt de taal niet zo goed
2.je kent de sociale verhoudingen mss niet
3.je kent de wetten vaak niet.

Daarom moet je/men proberen aan de regels te houden, (Malam schreef ook dat hij verder kon doorrijden omdat alles OKE is, helm,papieren etc) .
Dan kan je ook op je rechten staan als je onverhoopt naar de rechter moet.

Ik spreekt de taal vloeiend , ken de wetten redelijk(zo niet heb je nog andere bronnen) , heb veel vrienden /familiein JKT en West Java (vitamien K&R) , en ondanks dat "durf"ik niet te rijden.
Zelfs in mijn jonge jaren.

Milani
Gebruiker
spacer line

Emoticon: Yes! Goed nieuws op de Indonesische televisie. Het hoofd politie is op tv maakt zijn excuus voor wat er gebeurde met onze sbs6 verslaggever.hij zegt beterschap en dat ie zich schaamd voor wat er gebeurt is met de politie agent maar ook met de geldwisselaars.hij bedankt sbs6 voor de actie.ook schijnt ie gezegd te hebben dat erniet meer aan een agent betaald hoef te worden. De filmpjes staan in de top 10 van You tube. Lang leven internet ;-)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 08-04-2013 08:27 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

PARDON.
Ik denk niet dat we elkaar heb leren kennen of ontmoet hebben.
Dus hoe kan je mij in een bepaalde hok plaatsen ?
Ooit hadden we geprobeerd om elkaar te ontmoeten ( zie ergens in een oude topic), maar het was niet gelukt .

Voordat ik naar Nederland (1968)ging weet ik al over polantas praktijken.
Ook over immigrasi etc.
Later kom ik zulke praktijken tegen , de eerste keer dat ik terug ging naar Indonesia (1979).
Ik heb vanaf dat moment vaak prive auto met chauffeur (en zonder vergunning ) gehuurd .Alleen op Bali was het stukken erger .
Dat was ook de reden dat ik in 2005 besloten had om na mijn pensioen niet op Bali te bivakkeren.Dat na 2 jaren "survey".

Ben in de afgelopen tig jaren diverse keren (3 x ) apart genomen naar een kamertje (imigrasi , 2 of 3x ruzie gehad bij Halim Perdana Kusumah ,en 2x bij Cengkareng.
Moet zelf gaan "dreigen" .(Eerlijk is eerlijk, toen kon het nog =vit K&R) .

Zie ook oude (O.H) verhalen(O.H)van mij in Indahnesia(Bisa diCEK Om).
Dus over corruptie , incompetentie etc bij sommige takken van de ambtenarij daar , denk ik dat ik relatief veel weet .

Ik heb over dat verhaal van Van der Spek geschreven in een andere site.
http://indonesie.actieforum.co(...)-het-buitenland-bali

Voor de duidelijkhid heb ik dit geschreven:
Vond wel grappig hoe die foute Balinezen uiteindelijk hun kunsten hadden laten zien.

Om Sid je lokt het zelf uit, omdat je begrip toont aan die gebeurtenis, oh die arme politie man en straks kan je niet meer mee doen, als het gaat om mensen naar je hand te zetten als rijke Bule, en ze iets toe te stoppen zodat ze knippen voor je. Emoticon:

Zal ik je eens iets schrijven, je moet het niet verder vertellen.
Want je waarschuwde mij al, dat het vast gelegd werd.
Ik heb ook eens een Douane ambtenaar, ooit eens omgekocht, om het land in te mogen.
Het koste mij 200 gulden, mijn paspoort was niet een halfjaar geldig meer.
Ooit eens bijna 2 uren in een stilstaande auto gezeten, omdat een familie lid een aanrijding kreeg, met een andere auto, ik moest weg duiken, want als ze zien dat er een bule er in zit, gaan ze het verhalen op mij, zo erg is dat land al gezonken, IndonesiŽ, ja jouw geboorte land, erg hť.
Als individu kan je er niets aan doen, dat begrijpen we wel, maar gaat dan ook niet in de verdediging.... Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-04-2013 09:08 Milani wrote:
Emoticon: Yes! Goed nieuws op de Indonesische televisie. Het hoofd politie is op tv maakt zijn excuus voor wat er gebeurde met onze sbs6 verslaggever.hij zegt beterschap en dat ie zich schaamd voor wat er gebeurt is met de politie agent maar ook met de geldwisselaars.hij bedankt sbs6 voor de actie.ook schijnt ie gezegd te hebben d at erniet meer aan een agent betaald hoef te worden. De filmpjes staan in de top 10 van You tube. Lang leven internet ;-)

Voor zo ver ik weet kon een verkeersovertreder al jaren de opgelegde boete bij de Bank(BRI) betalen , met de zgn blauwe formulier .
In Nederland krijg je de giro ook thuis.
Behalve een buitenlander, maar dan krijgt de buitenlander een kwitantie.

Bij de schikking van Van der Spek is het niet zo gegaan.
Dat hij voor zijn werk bepaalde regels overtreed moet hij zelf weten, wel is het nuttig geweest en het heeft ook en schok effect ( voor de zoveelste keer ? Emoticon: Wink ) gebracht.
En van die 200.000 rupiah zogenaamde boete voor de staat ging meneer van der Spek ook nog bier drinken.

De omkoping van de douane man zit het anders.
Hij of zijn crew ? betaalde smeergeld om zijn camera's etc binnen te loodsen.
Dat is volgens velen een omkoping , voor eigen belang, het laten lagen van zijn "missie"
Dat moet de rechtsgeleerden maar uitmaken.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-04-2013 09:17 zieleffe wrote:

[quote removed]

Om Sid je lokt het zelf uit, omdat je begrip toont aan die gebeurtenis, oh die arme politie man en straks kan je niet meer mee doen, als het gaat om mensen naar je hand te zetten als rijke Bule, en ze iets toe te stoppen zodat ze knippen voor je. Emoticon:

NEE toch Ziel.
Wie gaat hier uitlokken ?
Lees de posting even goed .Het is niet in Maleis of Chinees .
Wat arme politie man, van mij mogen ze hem aan zijn ballen ophangen.
En "rijke bule", tja je weet zelf dat niet alle bule rijk zijn .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-04-2013 17:22 robbert wrote: Wellicht kom je in de war met de Balinezen die zo'n speciaal hoofddeksel dragen (naam vergeten) zolang je die draagt en zegt naar een ceremonie te moeten, dan ben je vrijgesteld.
Dat is dus niet zo. Volgens de regels moet men nog steeds een helm dragen. Alleen zou de politie grote problemen krijgen met de lokale bevolking indien ze er tegen in gaan (op Java hetzelfde vrijdag als de moslims naar de moskee gaan en uitsluitend het Peci / Kopiah / Songkok dragen).
Denk maar niet dat Sang Hyang Widhi of Allah hen opeens onschendbaar maakt. Als ze vallen met de motor splijt hun kop even hard als van een ongelovige. Alleen schijnt men te geloven dat men immuun is voor hersenletsel door het dragen van een dergelijk attribuut i.p.v. een helm.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 08-04-2013 03:10 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dat is dus die typische houding hier in RI. Reacties uit RI waar men geen kritiek op land en volk kan verdragen. Hou op zeg.

Net zolang draaien tot de aangever van deze oplichtingspraktijken (van der Spek) alle schuld op zijn bult krijgt.
Ik ben lang genoeg in IndonesiŽ om de reacties te kunnen inschatten.

Dat de immigratie ambtenaar van der Spek apart neemt en wat er er toen besproken is, dat is moeilijk op het filmpje te zien, wel dat hij geld geeft.
Dus van de Spek koopt een ambtenaar om, bovendien tracht hij willens en wetens opname apparatuur met valse voorwendsels het land in te krijgen Emoticon: Wink

De politie man in kwestie zegt duidelijk dat de 200.000 voor de overheid zijn bestemd, toch gaat van der Spek akkoord dat de politieman met overheids geld bier gaat kopen.
van de Spek is zo fout als de pest, immers hij gaat zitten drinken op rekening van de overheid

Zo ook de oplichting bij de wisselkantoortjes.
Eigen schuld van die gierige rijke bule, had hij maar naar de bank moeten gaan

Zo kan ik nog wel een aantal reacties van IndonesiŽrs bij elkaar sprokkelen.
Dat de You tube filmpjes in de top tien staan is ook geen verrassing, sensatie en gossip is op het lijf geschreven van de gemiddelde IndonesiŽr.
Dus het loopt helemaal uit de klauwen en worden er een paar wakker, dan toveren we een hoge politie ambtenaar voor de dag die in het openbaar het boete kleed aantrekt.
En nu maar braaf gaan slapen lieve You tube kindertjes, oogjes dicht en snaveltjes toe, droom lekkerrrrrrrr Emoticon: Bye bye

De voorlaatste soap en You tube hit ligt nog vers in mijn geheugen, de zingende politieman Norman in 2011 Emoticon: Laugh out loud
Allemaal zo voorspelbaar

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

TEMPO.CO, Denpasar - Kepolisian Daerah Bali akan memeriksa turis asal Belanda, Van der Spek, yang muncul dalam tayangan video "damai" polisi di Youtube. Menurut Kepala Kepolisian Daerah Bali, Inspektur Jenderal Arif Wachyunadi, polisi telah mengetahui keberadaan Spek. ďKami akan mengambil langkah hukum,Ē kata Arif di Markas Polda Bali, Senin, 8 April 2013.

Namun, sang polisi mengatakan tak perlu membayar sejumlah itu, asalkan dia membayar sejumlah uang yang dimintanya. Transaksi suap pun terjadi, Van der Spek membayar jumlah uang yang disebutkan polisi lalu lintas itu.

Menurut Arif, pemberi dan penerima suap sama-sama mendapat sanksi hukum. Dia menegaskan sanksi hukum juga bisa dikenakan kepada siapa pun yang terbukti menyebarkan video "damai" polisi di Bali itu.
-------------------------------------------------------------------------------------------
In het kort Van der Spek kan ook aangeklaagd worden wegens het omkopen .

Kompas Senin, 8 April 2013 | 16:31 WIB
Kapolda mengaku sudah mendeteksi kapan Van Der Spek tiba dan meninggalkan Bali. Namun sejauh ini Polda Bali belum bekerja sama dengan interpol untuk mendatangkan Van Der Spek ke Indonesia.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DeKapolda heeft nog geen maatregelen genomen om een verzoek in te dienen bij Interpol om VdS naar Indonesia te laten komen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Juist zoals ik in mijn vorige posting al aangaf Surya.

In plaats van toegeven dat er misstanden zijn en te vertellen dat er keihard opgetreden gaat worden (al is het maar om de schone schijn op te houden) gooien we het over de boeg die ik al omschreef.
De oplichter is een kleine vis die weliswaar een sanctie te wachten staat, maar de bule is een grote ikan mas, immers hij ging in op het voorstel van de kleine vis, dus hij is strafbaar.
Zou Inspektur Jenderal Arif Wachyunadi inmiddels al weten dat de wereld rond is en niet plat?

Als SBS van der Spek echt met kijkcijfers zou willen scoren dan zouden ze een vervolg moeten maken.
Dan zou van der Spek weer naar Bali moeten gaan, uiteraard zonder al zijn opname apparatuur, alleen met zijn kodakje.
Kijken of Inspektur Jenderal Arif de ballen heeft van der Spek aan te houden en aan te klagen. Emoticon: Wink

Het mes snijdt dan aan twee kanten, 1) de kijkcijfers waar SBS zo om zit te smachten bereikt ongekende hoogte, 2) dan wordt dit smeulend vuurtje een grote (misschien wel Internationale) brand.
Kijken of Jenderal Arif zo stom is om in zijn eigen voet te schieten, immers dan zet hij het godeneiland Bali goed op de kaart, maar wel op de verkeerde manier Emoticon: Blush

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou, dat is nou het recht in Indonesia:
Typisch Indonesisch gedrag: "de dader wordt slachtoffer en het slachtoffer wordt dader" (= yang benar disalahkan dan yang salah dibenarkan ). Van der Spek is nu de boosdoener en de politieagent is een zielige man die erin is geluisd. Please, hou toch even op: dit kromme gedoe moet ik al elke dag aanhoren in RI, laat die simplistiche houding even achterwege op dit forum.

Ik heb het aan den lijve ondervonden een tijd geleden. We gaan bij de politie melden dat mijn vrouw opzettelijk is aangereden op haar brommer omdat iemand zijn gram wilde halen. De politie begint zo te draaien dat op een gegeven moment alles werd omgedraaid. Mijn vrouw werd opeens beticht. Mijn dochter begon te huilen omdat ze bang werd van de politie. Ik heb mijn middelvinger omhoog gestoken en ben naar buiten gelopen om mijn dochter tot rust te brengen. Heb ze tevens meegedeeld dat ze het niet waard waren om politie te worden genoemd maar asu.
Het is te gek voor woorden dat zelfs de politie alles gaat omdraaien. Dat dat gedrag bij het gepeupel voorkomt, is niet vreemd (in de Javaanse denkwijze is men nooit fout maar ligt de schuld altijd bij een ander). Dat is inmiddels een gegeven. Maar dat politie (de beschermers) zelfs zo reageren.
Ziie vandaag een demonstratie in Yogyakarta waar de moordenaars van de 4 van moord verdachten in de gevangenis van Cebongan, werden geprezen en bejubeld omdat ze eindelijk eens iets aan het premanisme doen. Begrijp ik het nog? Recht in eigen hand nemen en de dader slachtoffer maken, blijkt normaal te zijn, nog met steun van het volk ook.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-04-2013 12:06 Yogya-Bali wrote:
Nou, dat is nou het recht in Indonesia:
[quote removed]
Walgelijk in 1 woord.

Ziie vandaag een demonstratie in Yogyakarta waar de moordenaars van de 4 van moord verdachten in de gevangenis van Cebongan, werden geprezen en bejubeld omdat ze eindelijk eens iets aan het premanisme doen. Begrijp ik het nog? Recht in eigen hand nemen en de dader slachtoffer maken, blijkt normaal te zijn, nog met steun van het volk ook.

In sommige gevallen kan je/men(dus moa ook) zeggen walgelijk .
Zie ook mijn reactie er over in een andere site .

Over de Cebongan affaire . Die off topic is wil ik wel regaren.
Zo te zien zijn er veel Indonesiers die last hebben van premanisme.
Een bekende verschijnsel ( ken nog sterke verhalen uit jaren60-70 in Betawi) .

Ook had Jakarta ooit te kampen met overvallen, in bussen , huizen etc , midden in de dag("tengah hari bolong).
Bijna niemand is veilig, en zeker de kleine man , die in overvolle oplet( nog geen angkot), bemo en PPD reizen .

Totdat er een groep PETRUS ( Penembak Misterius) ten tonele kwam.
Werd toen de principe (tembak ditempat) gebruikt en zeker als er verzet werd gepleegd .

Of de "opruiming"van getatoeeerde " mensen .
Ik neem aan dat Y-B het laatste ook had gehoord of gelezen.
Vraag aan de vele Jakartanen toen de harde aanpak( vaak buiten wettelijk) bij hun overkomen.
Niet goed , maar kennelijk is het nodig .

PS : voordat iemand Emoticon: Wink mij bepaalde rol gaat toekennen of iets toedichten ben ik niet eens met buiten wettelijke situaties .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,597,841 pageviews Een website van indahnesia.com