Euro in de buurt van de RP14.000

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

Was de EURO een maand geleden al over de RP13.000 heen nu is ie al bijna RP14.000 waard.... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Ouwe Bekende,
De Indonesia Rupiah is daar niet de schuld van, als je het nieuws een beetje volgt staat de Euro t.o.v. de US dollar bijna 1.50
De Rupiah t.o.v. de US dollar heeft in een jaar tijd niet meer als 3 % geschommeld, de rente is echter in 1 jaar flink gezakt, normaal goed voor een land.
De koersen zijn te zien op:
http://www.klikbca.com/individ(...)ilver/Ind/rates.html
Groetjes,
Jan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

De prijzen van goederen zijn ook mee gestegen, althans dat had ik begrepen.
Dat maakt het voor de Indonesische bevolking alleen maar moeilijker.

Jantje
Gebruiker
spacer line

On 23-11-2007 14:52 Tuti & Jan wrote:
Beste Ouwe Bekende,
De Indonesia Rupiah is daar niet de schuld van, als je het nieuws een beetje volgt staat de Euro t.o.v. de US dollar bijna 1.50
De Rupiah t.o.v. de US dollar heeft in een jaar tijd niet meer als 3 % geschommeld, de rente is echter in 1 jaar flink gezakt, normaal goed voor een land.
Groetjes,Jan

Wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen? Die "ouwe bekende" staat daar om te juichen. En.. ik ook Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Jan zet het ook zoden aan de dijk?????
De prijzen in Indonesia stijgen haast net zo hard mee.
Althans dat heb ik begrepen, want ik zit hier.

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Nou als men goederen uit Europa koopt.
zal het duurder uitvallen.
Ik zou niet weten wat voor goederen, uit europa komen?
want over de wereld word nog steeds met dollars betaald.
je moet kijken hoe de koers van rupiah tot de dollar is, en geweest is. Emoticon: Shiny Emoticon: Stupid

EUR-IDR:
13,882
USD-IDR: 9,363
Bedankt voor de correktie Yoke ja lumpia is ook lekker.rum cola is wel lekkerde dus zal er aan denken=== RUPIAH

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Om Ziel, die RUMpia Emoticon: Party! van U doet mij altijd denken aan lumpia, hmmmm.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

De prijzen in Indonesia stijgen haast net zo hard mee.
Ik heb niet het gevoel dat de prijzen stijgen door de sterke Euro, mocht de Rupiah t.o.v. de US Dollar zo zakken is dat wel het geval.

Die "ouwe bekende" staat daar om te juichen. En.. ik ook
Voor mij geen reden tot juichen, ik ga daardoor zeker niet meer uitgeven.
Die zwakke US Dollar in combinatie met de dure olie zorgt voor een situatie in de wereld waar ik erg bezorgd om ben.
Na jaren een stabiele koers te hebben gehad heeft de US Dollar ten opzichte van de Singapore Dollar (meer dan 20%) en de Maleisische Ringit (15%) al flink moeten inleveren, voor die landen misschien wel goed met het inkopen van de dure olie op dit moment.
In Singapore koste afgelopen week een liter Formula95 (Euro95) al SGD1.858 (US$1.29).

Wat mij betreft mogen ze de koers van de US Dollar en de Indonesia Rupiah vrijlaten, dan kunnen we de reŽle waarde zien, om de US Dollar te blijven steunen kost IndonesiŽ ook een vermogen.
Prettig weekend,
Jan

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hoe dan ook !! ieder die nu in indonesie zit heeft daar veel plezier van Emoticon: Wink ik geniet er in iedergeval van Emoticon: Nice
Hier hebben we nog een klein beetje waarde van de euro ! in nederland niet !

Grt vanuit bali....puh puh het is hot !!

Live life to the max.......

JohanN
Gebruiker
User icon of JohanN
spacer line

Yep, voor ons als bedrijf is het profijtelijk dat de waarde van de euro tov de rupiah is gedaald. Naar verhouding kunnen wij voor ons werk in Nederland, waarbij wij gebruik maken van onze indonesische collega's, concurrerender gaan werken wanneer wordt gekeken naar de kosten.

Begin de details te vergeten

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Martin

Grt vanuit bali....puh puh het is hot !!

Hier ook in de kamer, met twee van die kleumertjes staat de thermostaat op 23
We keken naar buiten en het was wit van het vriezen.
heeft ook wel wat om te zien, maar om te voelen is wat anders.............
Dat groen was helemaal wit vanmorgen

Maar wat je ziet, dar wachten wij op.

Prettige verblijf in Bali Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 23-11-2007 14:52 Tuti & Jan wrote:
Beste Ouwe Bekende,
Groetjes,
Jan

Ik geef helemaal niks de schuld en vraag ook niet om een uitleg. Ben alleen maar blij want vergeleken met een jaar geleden krijg ik nu voor elke euro 2000 RP meer .... Emoticon: Yummie!

ouwe bekende
Gebruiker
spacer line

On 23-11-2007 16:56 Malam wrote:
De prijzen van goederen zijn ook mee gestegen, althans dat had ik begrepen.
Dat maakt het voor de Indonesische bevolking alleen maar moeilijker.

Die uitspraak doet me denken aan wat ik altijd van mijn Indonesische schoonfamilie te horen krijg........ Emoticon: I love it een soort stille hint van ze om meer......... Emoticon: Wink

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Inderdaad, voor ons (reizigers) lijkt het prettig die koersontwikkeling van de Euro ten opzichte van de Dollar en de Rupiah.

Over enige dagen vertekken wij weer naar ons stekje in Samosir. Maar ik heb al vernomen (via e-mail) dat de prijzen aldaar met ongeveer 15% zijn gestegen sinds Juni van dit jaar. Dat maakt dan voor ons niet veel uit door de veranderde koers.
Maar voor een IndonesiŽr die een weekeindje weg wil, is dit natuurlijk een forse prijsstijging. En die prijsstijging zal zich heus niet beperken tot het horeca gebeuren. Want veel dingen moeten geÔmporteerd worden.

Michel.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 28-11-2007 14:25 ouwe bekende wrote:

...

Die uitspraak doet me denken aan wat ik altijd van mijn Indonesische schoonfamilie te horen krijg........ Emoticon: I love it een soort stille hint van ze om meer......... Emoticon: Wink

Zo werkt dat ouwe bekende, bij mij ook ,maar ben je wel een ouwe bekende van mij ? intrigerend!!!!!!!!!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Samosir, de prijzen aldaar met ongeveer 15% zijn gestegen
Beste Michel,
Ik heb alles bij elkaar meer dan 1 jaar door gebracht op Samosir en ben er dit jaar in juni nog geweest.
Dat de prijzen daar zo stijgen heeft helemaal niets te maken met de koers van de Euro en de Dollar, het is gewoon de manier van zaken doen van de Battakkers, die niet in de gaten hebben dat door deze prijsverhogingen de toeristen wel eens helemaal weg konden blijven.
De kamers blijven goedkoop, wij overnachten daar bij Hotel Carolina, eten en drinken is echter pittig in prijs voor Indonesische begrippen.

Samosir was van oudsher aantrekkelijk voor mensen die graag een joint opsteken, dat werd gedoogd, nu er in een periode van 1,5 jaar al meer dan 10 mensen aan een overdosis drugs zijn overleden wordt drugsgebruik absoluut niet meer geaccepteerd.
Bekend is ook dat er regelmatig buitenlanders die daar wonen sterven omdat ze te veel alcohol(Tuak) nuttigen.
Voor mij blijft Samosir een van de mooiste stekjes op deze aarbol die ik heb gezien, wonen kan ik er echter niet (meer).

Want veel dingen moeten geÔmporteerd worden
Wat er op Samosir speciaal geÔmporteerd moet worden is mij een raadsel, eerder was dat uiteraard XTC en andere van dat soort rotzooi.
Jan

Michel
Gebruiker
spacer line

Halo Jan,

Wij gaan over 11 dagen voor de 22e keer naar Samosir (voor ruim 6 weken).
Ik weet dat jullie daar veel zijn geweest (van Piet uit Horst-Meterik).

Die 15% prijsverhoging waarover ik sprak, is niet ontstaan vanaf Juni j.l., want in Januari dit jaar en vorig jaar Oktober golden dezelfde prijzen als in Juni.
Omdat ik ook inzicht heb in de inkoopprijzen van het bedoelde Guesthouse, zijn die prijsverhogingen alleszins rechtvaardig.
Dikwijls wordt gewacht met de verhoging uit concurrentie overwegengen, bang als men is dat de (schaarse) toeristen naar een ander Hotel c.q. guesthouse gaan.
Overigens is het voor ons nog altijd goedkoop, zolang als je een slaapkamer ("Europees" ingericht) kunt krijgen voor Rp. 40.000,- per nacht. Het mooie uitzicht op het Toba Meer krijg je er gratis bij.
Carolina kennen we natuurlijk ook. Dat is wel wat duurder met eten en drinken. Bovendien komt daar nog 10% tax bij.
Maar verder is het een prima plek.

Een van onze pleeg"kinderen" (ditmaal in Siantar) verdient de kost met een busje. Ook in dit geval zijn er het laatste jaar nogal prijsstijgingen van onderdelen en banden. Dit moet immers allemaal geÔmporteerd worden.

Dus jouw mening, dat het allemaal aan die z.g. oneerlijke Bataks zou liggen, die mening deel ik niet. Het is overigens jammer, dat jullie zo'n negatieve mening hebben over die mensen in Samosir.
Ik heb daar nooit last gehad. Misschien ben ik als ex-zakenman niet zo gemakkelijk te bedotten.

Overigens ben ik het volledig met jou eens dat Samosir ťťn van de mooiste plekken in de wereld is. Wij hopen er nog dikwijls te komen.

Michel. wordt vervolgd

Michel
Gebruiker
spacer line

Hallo Jan,

vervolg.

Sinds Samosir een zelfstandige Kabupaten is, timmert men hard aan de weg om verbeteringen in te voeren.

Twee weken geleden is men begonnen om de weg van Amabarita naar Tuk Tuk en de "rondweg" in Tuk Tuk te verbeteren. De wegen worden breder en waar mogelijk worden stoepen aangelegd. Men is begonnen bij het politie-bureau in Ambaraita.

Verder is men in Tuk Tuk gestart met de bouw van een nieuwe school voor de opleiding van mensen voor het toerisme. Deze school is een SKP (sekolah kejuruan pariwisata). In Juli komend jaar start het eerste schooljaar.

De Bupati is echt van plan om de boel nieuw leven in te blazen.

Jan en Tutti, komen jullie maar eens kijken over een paar jaar.
Misschien zien we elkaar eens aldaar.

Met groeten, Michel.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Dus jouw mening, dat het allemaal aan die z.g. oneerlijke Bataks zou liggen
Beste Michel.
Ik schrijf niet dat de Batakkers oneerlijk zijn en het is ook zeker niet mijn bedoeling die indruk te wekken omdat ik daar geen enkele reden voor heb.

In mijn ogen zijn ze wel niet pienter en zij denken door de prijsverhoging meer geld binnen te krijgen maar de lokale bevolking die er ook veelvuldig komt heeft nu eenmaal niet meer om te besteden en die zullen alleen maar meer en meer eten en drinken van huis meebrengen.
De boot naar Samosir is voor die mensen ondertussen al te duur, in de 9 jaar dat ik er kom is het tarief gestegen van IDR1.000 naar IDR7.000 in juni dit jaar

Een heel groot probleem voor de Westerse toerist en ook om er te wonen is dat de elektriciteit dagelijks uren uit valt, ook in Medan.

Ik kom daar niet over een paar jaar maar wel eerder en ben echt benieuwd of de wegen dan beter zijn .
Het heeft allemaal wel niet direct met het topic te maken.
Groetjes,
Tuti en Jan

daft_punk
Gebruiker
spacer line

Ik ben bang dat het hoogtepunt alweer bereikt is van de Rupiah. 13.500 voor een euro is nog niet slecht trouwens. ga ik lekker shoppen in january en de locale economie steunen.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo
de situatie in pakistan betreft de mooraanslag op bhutto is de euro gestegen dan meer als 14.500 , ik dacht iets van 14.800 of zo, straks nog ff checken

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Hoe komt het eigenlijk dat de bank (rabobank) op dit moment de koers van 14.800 heeft en hier op de site EUR-IDR: 14,619 Emoticon: Confused Wellicht zit daar wel een foefje achter.

Live life to the max.......

Nemesis
Gebruiker
User icon of Nemesis
spacer line

14800 zal wel de koers zijn als jij de Rp aan de Rabobank wil verkopen.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

96,297,687 pageviews Een website van indahnesia.com