Subforum Geloof in Indonesië

forum.indonesiepagina.nl 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 29-11-2007 07:51 Albert wrote:

Jeroen einde topic als je het mij vraagt. Emoticon: Worship

Jij ben lekker Emoticon: Smile

Trouwens waar haal je die cijfers vandaan , 100.000 , verdeeld in 75.000 en 25 .000 ?

Dats grappig , een staatsgrond verkopen , en er zijn (nog )sukkels die dat kopen.
Wat voor soort mensen wonen in Jepara ?

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Dutchess
Gebruiker
User icon of Dutchess
spacer line

Nu er toch met statistieken gegooid wordt,
deze informatie lijkt me realistischer..

Bron http://globaledge.msu.edu/

Key Facts

Indonesië
Population
245,452,739 (July 2006 est.)
GDP (ppp) per CAPITA
$3,600 (2005 est.)
Inflation Rate
10.5% (2005 est.)
Country Risk Rating
B
Ease of Doing Business
123/178
Global Competitiveness
50/131

Holland
Population
16,491,461 (July 2006 est.)
GDP (ppp) per CAPITA
$30,500 (2005 est.)
Inflation Rate
1.7% (2005 est.)
Country Risk Rating
A1
Ease of Doing Business
21/178
Global Competitiveness
9/131

Zuid Afrika
Population
44,187,637 (July 2006 est.)
GDP (ppp) per CAPITA
$12,000 (2005 est.)
Inflation Rate
4% (2005 est.)
Country Risk Rating
A3
Ease of Doing Business
35/178
Global Competitiveness
45/131

wablief?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Die cijfers zal wel kloppen .
Maar dan moet je ook andere gegevens erbij halen zoals de grootte van het land , de sociale -politieke structuren , de bevolkingsamenstelling.

Nederland is qua inkomen (BNI) beter dan R.I .
Als land en als individuen , gemiddelde inkomen van de bevolking.
Ook qua infrastructuur , techniek en administratie .Nld heeft al 100den jaren ontwikkeling / voorsprong.
De 3 lijsten zijn de BNP , terwijl jou lijst is Bruto Nat.inkomen .

Maar in de toekomst kan het alleen maar beter gaan in Indonesia en mss Zuid Afrika. Daar staat grote potentie (mensen, markt , grondstoffen).

Als je Nld met R.I gaat vergelijken (voor zo ver het mogelijk is) , kan alleen maar beter worden in Indonesia.
Nederland kan de voorsprong(opgebouwd in eeuwen) verliezen . Is te klein , bijna geen grondstoffen , kwaliteit van de opleiding (VMBO, HAVO ) is beneden peil .
Bij VWO te weinig beta leerlingen . Ook bij Hoger Onderwijs (HBO-W.O) , de beta vakken is niet populair.
In Indonesia heb je ook gradaties van de beroepsonderwijs , algemeen onderwijs , t/m Ph.d niivo.
Hun universiteiten zijn niet allem,aal TOP Uni , minder beter dan de UVA , RUG , Delft , Leiden , Utrecht etc.
Maar hun alumni's kunnen wel hun S2 of Ph.d in Nederland halen .
En overal ter wereld USA , Duitsland , Frankrijk etc.

Dus het kan alleen maar beter worden .Er is een stijgende lijn
Op economisch en politiek gebied , en dat geeft weer positieve invloeden dat de mensen het beter hebben , vrijer zijn .
Dat ze daardoor GEEN behoefte hebben aan de Extreme Islam .
De oude Islam van 1600 jaar terug.

Met Z.A maak ik geen vergelijking , de situatie daar is explosief , slechter dan in Indonesia.
De blanke bovenlaag proberen ook de land te ontvluchten. als het mogelijk is.

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

Dutchess

‘Indonesië wil geen extreme islam'
Door: Arjan van Westen
Gepubliceerd: gisteren 22:24
Update: gisteren 22:39

....................Oud-president Abdurrahman Wahid, tevens leider van de grootste moslimpartij van Indonesië, hoopt bij de volgende verkiezingen opnieuw een kans te maken..................................................................................................................

De 67-jarige Gus Dur, zoals Wahid in Indonesië meestal wordt genoemd, is leider van de grootste moslimpartij van het land ......................................................

Dat fundamentalisten in de provincie Atjeh na de tsunami de sharia konden invoeren, vind ik een grote politieke blunder van de regering...............................

Bron: De Pers.nl

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 22-11-2007 22:27

• Dit artikel is wéér een typisch voorbeeld van een algemeen bla 2 verhaal; de grootste Islamitische partij dient 'Wa'abisten genoemd te worden, ...... meneer de journalist als u een 'achtergrond-verhaal' schrijft moet u wel eerst uw huiswerk maken om Nederlanders goed in te lichten ....... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

• Ik ben benieuwd wat voor commentaar Wahids tegenstrever Amin Raïs heeft op de visie van Wahid ...... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny !!!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Die Rais is ook geen lekkere jongen.

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

On 30-11-2007 13:27 sidia wrote:
    Die Rais is ook geen lekkere jongen.

• " ...... keterangan, please ...... rolnya Raïs ..... "

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Dutchess
    Gebruiker
    User icon of Dutchess
    spacer line

• Dit artikel is wéér een typisch voorbeeld van een algemeen bla 2 verhaal; de grootste Islamitische partij dient Waabisten genoemd te worden, ...... meneer de journalist als u een achtergrond-verhaal schrijft moet u wel eerst uw huiswerk maken om Nederlanders goed in te lichten ....... Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny

• Denk je nu echt dat het de doorsnee Nederlander het een worst zal zijn wie Waabisten, Soennieten of Sjiieten zijn? Moslim = moslim. Ik zie eerlijk gezegd ook weinig verschil, behalve dat er goeie en kwaaie tussen zitten. Emoticon: Devil

wablief?

Dutchess
    Gebruiker
    User icon of Dutchess
    spacer line

On 29-11-2007 10:00 sidia wrote:
    Die cijfers zal wel kloppen .
    Maar dan moet je ook andere gegevens erbij halen zoals de grootte van het land , de sociale -politieke structuren , de bevolkingsamenstelling.

Ach per saldo zijn die statistieken niet nodig, ok, mss wel voor het grote plaatje.
    Los van de dreiging in extreem islam te vervallen is de corruptie - zowat publiek geheim en verwerpelijk gedoogd beleid - natuurlijk ook iets
    wat bestreden moet worden, prioriteit nummer 1 naar mijn mening.
    Schiet niet op als de leiders zich daar zelf schuldig aan maken.

Kan me weinig voorstellen bij invoeren vd Islam anno 1600 jaar geleden.
    Lijkt me eerder een worst case scenario...

Tussen haakjes, neem aan dat je gehoord/gelezen heb over die knuffelbeer en betrokken klassenjuf in Afrika.
    Zoiets gaat mij als weldenkend mens echt boven mijn pet! Schandalig anno 2007. Emoticon: Frustrated

wablief?

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

On 02-12-2007 16:26 Dutchess wrote:

...

Tussen haakjes, neem aan dat je gehoord/gelezen heb over die knuffelbeer en betrokken klassenjuf in Afrika.
    Zoiets gaat mij als weldenkend mens echt boven mijn pet! Schandalig anno 2007. Emoticon: Frustrated

Ik denk dat je daar lang en breedt over kunt discusseren, ik geef je groot gelijk, belachelijke reactie.
    Staat niets over in de koran de doodstraf voor zoiets. Het is verboden doch er wordt naar de mening van mijn vrouw niets over een straf gerept. Diegene die dat wel denk kom dan maar met de gegevens waar het staat.

Maar nu gezien van de andere kant, had diegene welke die vrouw hebben uitgezonden, haar niet beter moeten voorlichten?
    Tevens omdat we het hier over Indonesie hebben, hoe zou men in Indonesie gereageerd hebben? Hoe waren in Indonesie de reactiers naar aanleiding van de tekeningen/schetsen in een Deense krant over Mohammed? Ik weet het niet meer. Ik hou me niet zo bezig met religie. Een pot nat. Emoticon: Yawn

Mensen kunnen niet lezen of nadenken, nemen alles letterlijk en de rest vullen ze zelf aan? Alsof ze weten wat God er mee bedoeld heeft? Zoiets als een Mier/bacterie zal het wel eventjes vertellen aan zijn soort genoten hoe een mens over iets denkt. Al die heilige boeken zijn moeilijk te lezen en te begrijpen en dan zal de eerste de beste fanatieke idioot het wel eventjes vertellen?

Nu ook Mohammed als een homo wel/niet exposeren? Nu breekt mijn klomp. Zoek je werkelijk bewust moelijkheden exposeer het dan.

Topic dat homo's bestraft worden, maar dat niet homo's wel met elkaar naar bed mogen zolang ze maar getrouwd zijn met een vrouw.
    Groot gelijk, aankaarten die handel. Maar met je leven spelen of voorgoed je vrijheid opgeven (zoals wilders)................ Emoticon: Frustrated

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

Extreme Islam? Weten de Indonesiers wel wat dat betekent?

De verhalen welke ik hoor van mijn kinderen wanneer ze naar de Moskee gaan.

Vrouwen nemen pas geboren babies mee. Waarom? Om ze kennis te laten maken met de Moskee. Maar tegelijkertijd verstoren ze de dienst.

Of men komt daar gewoon om lekker te roddelen,
    Of kinderen pesten anderen door aan hun kleedje te trekken.

En omdat Indonesie Indonesie is, doet de iman geen moer. Hij schopt die kinderen niet de deur uit, of die roddelende vrouwen. Het toppunt je babie kennis te laten maken met de moskee. Joh dat kind heeft niet eens het idee waar hij/zij is. En kan het niet buiten de dienst om? Met voed in dit land zijn/haar kinderen niet op. Dus dan zal een Iman zeker dat ook niet doen., Of hij is bang woedende ouders over de vloer te krijgen.

OT.
    Zo was ik een keer in McDonald en er was daar een verjaardag party voor een kind van +/- 3 jaar. Het kind had totaal geen benul waar het was. En dat het jarig was. Veel ouders met hun kinderen waren uitgenodigd. Allemaal show, laten zien dat je geld hebt.

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Tssk , tssk , tssk , tssk.
    Hebben mbak Duchess en Menir Albert de Qur'an zelf doorgebladerd ?.
    Of moeite hebben genomen om iets te lezen over de islam en eventueel de heikele punten van Meneer Wilders bestuderen ?
    Hebben jullie ook normaal gediscussieerd met veel Moslims die iets meer scholing hebben gedaan dan VMBO ?
    Met mensen die je hersenen niet gelijk inslaan ?.
    Of is het weeer van horen zeggen ?

De bron van Ome Albert is duidelijk , dat is zijn Islamitische vrouw (heeft hij een paar keren verteld).
    Is de bron van Albert een schrift geleerde ? .
    Heeft ze ook met andere Moslim die meer dan de SD er over gepraat ?
    Of is haar mening over Islam doorslag gevend ?
    Voor Ome Albert wel , hij citeerd altijd zijn vrouw.

Tsya , je gaat een voorbeeld geven over roddelende vrouwen , blerende kinderen in de moskee .
    Moet je ook gaan kijken in de Nederlandse kerken.
    Als Moslim ben ik in mijn "studenten"tijd vaak naar Katholieke kerk en Protestantse kerken. wezen kijken Daar zie ik ook menselijke trekken van de kerkgangers ?

Oya , dat verhaal van het kindje in MekDie , zijn het toevallig Moslim ?
    Gewone moslim , of extreme moslim ?
    De kans dat ze moslim zijn is relatief groot , daarO heb je meer dan 210 miljoen moslims.

Weet je wat ik vreemd vind ?
    Dat verjaardagspartijen worden ook in Nederland gedaan , ook bij MekDie.
    Alleen zijn ze in de meeste gevallen bule's , en iets ouder dan 3-4 jaar .
    En waarschijnlijk zijn ze (niet prakiserend) christenen .
    De kans dat ze niet moslim zijn is groot.
    Eerlijk gezegd nooit gevraagd. Waarom zou ik . ?
    Leven en laten leven zeg ik dan .

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Man man man, maak toch een eind aan deze discussie, er zijn vele mensen met een geloof, ook velen zonder.
    Ik ben moslim, één van de slechste soort, ik tracht te leven naar de Koran, in dien verstande dat ik niet in staat ben om 5 keer mij terug te trekken op mijn kleedje, maar ik tracht mij te houden aan wat van mij verwacht wordt, goed zijn voor mijn medemens, zo als zo vele moslims.
    Rot toch op, ik zeg vol trots dat ik moslim ben, zelfs mijn collega`s weten het, doorkauwen over enge dingen in een geloof heeft geen zin.
    Er zijn in ieder geloof negatieve en positieve dingen te vinden, mijn opstelling is voor mijn collega`s duidelijk, zij hebben inmiddels een andere gedachte over het moslimgeloof, omdat ze gezien hebben dat ik één van hun ben en niet met een bomgordel om mijn werk doe.
    Laten we nu eens stoppen om iedereen over één kam te scheren.
    Laten we nu eens in Gods/Allah naam stoppen over het geloof, daar komen we noooooooooooit uit.
    En ik mag dan wel Islamiet zijn, maar ik ben geen crimineel, geen drugsgebruiker, geen mensenhater en de mensen waar ik met alles wat in mij zit van hou, zijn geen moslims.
    Deze discussie leidt tot niets.
    Moet ik verder gaan???????
    Groet Malam

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Slamat Malam en Om Sid!
    Inderdaad, deze discussie leidt tot niks.
    En jah, ik wordt ook gek van dat mierengen.... over het geloof.
    Ieder moet in zijn geloof zijn eigen weg vinden, maar het vreemde is dat bijna ieder geloof oproept tot tolerantie en respect.
    Dat er door een stelletje extremen er en ander punt aan wordt gedraaid, heeft niets te maken met jezelf, maar laten we dit forum juist een sprong geven naar communicatie en verdieping, werkt veel beter dan dat gezeur over regeltjes van religie.
    Onze leden hebben zoveel te vertellen op andere interessante vlakken dan kiften, laten we daar naar luisteren! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Slamat Om Sid,
    even een toevoeging
    Ike en ik waren gisteren op een feestje waar flink wat leden van de Bahai gemeenschap vertegenwoordigd waren.
    Dat wisten we niet.
    De kern was dat het niet de bedoeling is om niemand te pressen om te veranderen van godsdienst, maar dat er een bron van waarheid is en die heet Baha u alla.Dit zou dus de bron zijn van alle waarheid.
    We hoorden het aan, maar er wordt totaal geen rekening gehouden met eeuwen oude normen en waarden en achtergronden.
    Dit werd een oeverloze discussie, waar totaal niets uitkwam.
    En toen er een paar een joint gingen draaien zijn we opgestapt[en een heerlijke avond samens gehad]

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja het is geen dialoog meer mogelijk geef het maar toe want bang als we worden gemaakt door enkel stelletje extremisten....
    Met alle respect voor ieder.
    Mijn mening:, een islamiet word je niet zo maar je word er in geboren.............
    En waarom omdat je als westerling dat niet op kan brengen?
    5 X bidden en allerlei andere verplichtingen, die de koran voor op stelt, soms verplicht, is niet vol te houden Emoticon: Laugh out loud Emoticon:

WAARSCHUWING ALS U DIT OPEND DAN KAN HET ZIJN DAT U BOOS WORD, DOE HET DAN NIET..............................
    http://i212.photobucket.com/al(...)eleffe/cartoon_3.gif

• had deze cartoon door willen linken via html

EINDE VOOR MIJ:, DEZE DISCUSSIE

• Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Loh Ziel, niemand wordt boos, hoor!
    En trouwens:geen enkel mens wordt geboren in een religie;ieder heeft een vrije wil en dat kun je zo tabe zeggen!

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 03-12-2007 15:06 zieleffe wrote:
    Ja het is geen dialoog meer mogelijk geef het maar toe want bang als we worden gemaakt door enkel stelletje extremisten....
    Mijn mening:, een islamiet word je niet zo maar je word er in geboren.............
    5 X bidden en allerlei andere verplichtingen, die de koran voor op stelt, soms verplicht, is niet vol te houden Emoticon: Laugh out loud Emoticon:

WAARSCHUWING ALS U DIT OPEND DAN KAN HET ZIJN DAT U BOOS WORD, DOE HET DAN NIET..............................

• ...

• Heeeeee ouwe rommelaar,
    Nok nu is af, je hebt jou afkeer en bedenkingen t.o.v. het Islamgeloof genoeg bekend gemaakt en het openen van jouw site daar krijg ik ook geen stijve pik van.
    Tracht nu eens het positieve van het leven in te zien!!!!!!!
    Ja, ik ben een bekeerling, ben ik nu rotte vis voor jou?
    Kan je relativeren of niet, er zijn ook moslims die verdomd goed in de Nederlandse maatschappij meedoen.
    Rot op man, bij deze zal er wel weer hier of daar worden uitgelegd dat Malam aandacht nodig heeft, maar Ziel jij en ik kennen elkaar toch beter.

Je hebt dezelfde achtergrond als ik, vakbondswerk, maak het voor jouw ene fuck uit dat ik moslim ben??????
    Of staan we samen binnen de Bond als één en hebben we een gezamelijk belang????????
    Ik heb de afgelopen maanden een paar demonstraties weg, veel moslimbroeders in de bond deden mee, verketteren die hap???????
    Of kijken hoe we met elkaar door één deur kunnen, laat je vooroordeel nu eens vallen man, tracht de zaak in juiste proporties te zien.

kiwimave
    Gebruiker
    User icon of kiwimave
    spacer line

On 03-12-2007 15:06 zieleffe wrote:

• ...

• Opend is toch echt met een T Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

On 03-12-2007 12:30 sidia wrote:

Hebben mbak Duchess en Menir Albert de Quran zelf doorgebladerd?.

Hebben jullie ook normaal gediscussieerd met veel Moslims die iets meer scholing hebben gedaan dan VMBO ?
    Met mensen die je hersenen niet gelijk inslaan ?

De bron van Ome Albert is duidelijk , dat is zijn Islamitische vrouw (heeft hij een paar keren verteld).
    Is de bron van Albert een schrift geleerde?
    Of is haar mening over Islam doorslag gevend ?
    Voor Ome Albert wel , hij citeerd altijd zijn vrouw.

Antw.

Mijn vrouw is Universitair geschoold een v/d beste scholen.
    Haar Vader is 2x Hadji

Ik praat regelmatig met personen welke Uni afgestudeerd zijn in Ind. En dan praat ik met ze over van alles in het degelijks leven als ook over hun eigen religie. Daar veel Moslims geloven dat alles wat in hun boek te maken heeft met religie. Hetgeen natuurlijk fout is. Dat Mohammed het in dat boek heeft geplaatst wil nog niet zeggen dat het ook maar iets met geloof te maken heeft. Eerder sociaal of medisch. Te denken dat de Ka' aba is het huis van God, brengt hun niet dichter bij God. Dat westerlingen denken dt God daar ergens zit, brengt hun ook niet dichter bij God. In plaats te luisteren/lezen wat Christus er over heeft gezegd.

Wat is jouw bron een paar boeken? Weekend, Margriet? Paar schrijvers of maar 1 schrijver? Of heb je ook gepraat met personen meer dan VBO/MBO/HBO/prof/Drs/PHd/Ir/Ing/BLO?.

Mijn bron is ook Internet (veel sites), waar ik ook veel lees over de werkelijke betekenins van stukken uit dat boek.
    Maar nog veel meer over de werkelijke vertaling/betekenins van stukken uit de bijbel en de fouten in de bijbel. In de Bijbel (Openbaringen) staat geschreven wat onze nabije toekomst is. De tijd waarin we nu leven is de tijd welke in Openbaringen wordt beschreven. Zodra ik maar de tijd krijg besteed ik er aandacht aan.

Tevens zou het zou mij een zorg zijn wat anderen er van vinden. Heb ik in het verleden ook al gezegd.
    Lach mij maar uit. Doch wie het laatst lacht, lacht het best. En dit forum is totaal niet geschikt om dieper op dat soort onderwerpen in te gaan.

Waarom klaag je ook niet gelijk over T&J zijn bron, ook hij gebruikt zijn vrouw als bron.

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 04-12-2007 02:33 Albert wrote:

...

Antw.

Haar Vader is 2x Hadji

Ik praat regelmatig met personen welke Uni afgestudeerd zijn in Ind.

Tevens zou het zou mij een zorg zijn wat anderen er van vinden. Heb ik in het verleden ook al gezegd.
    Lach mij maar uit.

Waarom klaag je ook niet gelijk over T&J zijn bron, ook hij gebruikt zijn vrouw als bron.

Haar Vader is 2x Hadji

Gefeliciteerd ,
    zegt nog niks dat haar mening (trouwens die ze mag hebben-eigen keuze )doorslaggevend kan zijn .En dat het acceptabel is voor de andersdenkenden.
    Dat geldt ook voor andere meningen , als mens en individu ben je vrij om te gaan denken en kiezen. Je weet ook wat de Konsekwenties zijn van je vrije keuze.

Eerlijk gezegd praat ik in Nederland weinig met Nederlanders over de Islam.
    Sommigen zijn soms verbaasd dat ik een Moslim ben , en bij de weinige die echt eerlijke bedoelingen hebben en interesse hebben over Islam , dan ga ik ook praten en discussieren. Probeer ik voor zover het mogelijk is om uit te leggen .Gewoon lekker relax kwekken , ouwe hoeren , al dan niet met een slokkie campari en sigaartje.
    Ik heb ook niet veel te melden , ik weet weinig van Islam , soms ga ik zeggen , ga daar en daar kijken , lees op zijn minst de vertaalde Qur'an (wel die geautoriseerde) . Ik ken ook geen arabisch .
    Als je over een boek wil oordelen moet je op zijn minst het boek lezen , geldt ook voor het geloof.
    Je moet dan de bron lezen.

Het feit dat iemand een haji of haja is , wil nog niet zeggen dat ze veel weten over de Islam , of ze als voorbeeldige Moslims leven.
    (Let OP : ik zeg niet dat jou schoonvader geen goede haji is ).

Als ik toevallig Nederlanders ontmoet die met mij over Moslim en Moslimzijn wil praten zijn dat meestal mensen met een redelijke opleiding , die met een open mind wil gaan praten.
    Niet het soort mensen die bijvoorbaat staan te schoppen tegen Islam en Moslims ..

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Vervolg :
    In Indonesia praat ik ook met het soort mensen die voor mij (persoonlijk) acceptabel zijn .
    Redelijke opleiding , open mind , en ook eerlijk wil discussieren.
    Ze hebben verschillende beroepen , ambtenaren , leger , politie , advocaten , S1-S2-S3 etc .
    Ik mag toch aannemen dat je ook jou eigen gesprekspartner gaat zoeken.
    Je gaat ook niet met een tukang beca , tukang ojek gaan filosoferen(moeilijk woord dese) . Ondanks dat ik sekolah jongkok gedaan heb weiger ik met zulke mensen te praten .
    Ik ga geen paarlen voor de zwijnen gooien.

Over T&J heb ik geen vragen , en ze zijn ook niet in discussie met mij .

PS : zou mijn verhaaltjes / ideeen in dit topic meer gewicht Emoticon: Smile hebben bij jou als ik dan vertelde dan mijn ouders haji en haja zijn ?
    Dat bij onze familie al generaties (tot meer dan 100 jr geleden) ook naar Mekka zijn gegaan.?
    Toen was het nog een prestatie om naar Mekka te gaan .
    Niet alleen omdat het bijna levensgevaarlijk is om te gaan (velen zijn gelijk daar gebleven) maar ook een beetje gevaarlijk in de ogen van de koloniale regering.
    Ya , die ex Mekkagangers zijn ook vaak politiek actief.
    Gaan ze straks merdeka roepen.
    Ze kennen toen nog geen B 747 , die je binnen een paar uurtjes al op Mekka kan brengen. Emoticon: Yes!
    Tegenwoordig is naar Mekka gaan zo makkelijk , en kan zo comfortabel dat het op een dagtripje naar zandvoort kan vergelijken.

En dat sommigen van mijn "gespreks"partner (S1 etc) ook haji of haja's zijn.
    Nou Albert , als dat zo is ben ik een beetje teleurgesteld.

Vrede zij met U broeder .

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

On 04-12-2007 10:32 sidia wrote:

...

Als ik toevallig Nederlanders ontmoet die met mij over Moslim en Moslimzijn wil praten zijn dat meestal mensen met een redelijke opleiding , die met een open mind wil gaan praten.
    Niet het soort mensen die bijvoorbaat staan te schoppen tegen Islam en Moslims ..

Ik ben niet iemand die bijvoorbaat tegen de Islam loopt te schoppen. Maar je moet toegeven dat ze daar in het midden Oosten met veel agressie hun geloof beleiden. En toch hebben ze beiden hetzelfde boek. Doch met andere txt erin.
    En doen ze daar hard hun best om hun geloof een slechte naam te geven wereld wijd. En er is ook niemand van hun geloof welke wereld wijd probeert de naam/image v/d Islam te zuiveren.

Ik schop net zo hard tegen de Christenen of wie dan ook.

Religie, het is onzin dat heeft het wel door de euwen heen bewezen. Religie opzich niet, maar hoe de mensheid het beleid.

Het is onzin omdat vanaf het begin af aan de Discipelen van Jezus niets van zijn woorden hebben begrepen. Als het waar was dat zelfs schriftgeleerden in zijn tijd, Jezus niet wilden/konden geloven/begrijpen. Wat kun je dan van een gewone visser dan verwachten.

Het zelfde van Mohammed is zijn familie niet uitgemoord door andere Moslims en is Mohammed . http://www.didyouknow.cd/history/7thcentury.htm
    Heeft Mohammed zelf niet gezegd dat de grootste vijand van de Moslims, Moslims zijn.

Ook het begrip Moslim wordt eigenlijk verkeerd vertaald. Ieder goed mens is een Moslim alleen geen Islamiet. En wat wordt er dan precies met boven genoemde bedoeld. Zijn de westerlingen de grootste vijand van de Moslims of zijn dat de Islamieten? Wat heb jiji daar op te zeggen?

Zodra mensen een kettingbrief ontvangen m.b.t. geld of andere humor, dan verzenden zij het gelijk aan iedereen in hun adresboek. Doch wanneer het over het geloof of God gaat. Dan selecteren ze heel nauwkeuring aan wie ze het versturen. Emoticon: Confused

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Lieve sobats,
    de 1e advent is begonnen, wel een RK gebruik, maar toch
    Misschien in die laatste weken toch een aanzetje om elkaar te accepteren?
    Welk geloof je ook hebt of aanhangt: je bent mens in 9 maanden ter wereld gekomen.
    Religie is politiek,sociaal en cultureel bepaald.
    Niemand hoeft zich gebonden te voelen in een vangnet van religieuze regeltjes.

4yoke4
    Gebruiker
    User icon of 4yoke4
    spacer line

On 04-12-2007 12:10 merapi wrote:
    Lieve sobats,
    de 1e advent is begonnen, wel een RK gebruik, maar toch
    Misschien in die laatste weken toch een aanzetje om elkaar te accepteren?
    Welk geloof je ook hebt of aanhangt: je bent mens in 9 maanden ter wereld gekomen.
    Religie is politiek,sociaal en cultureel bepaald.
    Niemand hoeft zich gebonden te voelen in een vangnet van religieuze regeltjes.

Goed hoor merapi, laten we ons daar maar aan houden. Emoticon: Yes!

Ik schop net zo hard tegen de Christenen of wie dan ook.

Niet schoppen Albert, er is eens gezegd en geschreven :"Heb |Uw naaste lief gelijk Uzelf"
    Degene die niet van zichzelf kan houden weet ook niet hoe hij/zij van een ander kan houden, laten we eens beginnen met van ons zelf te houden. Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
    Gebruiker
    User icon of zieleffe
    spacer line

Malam bedankt voor de reactie in mijn e-mail
    Ik heb vaak laten blijken dat ik ook goede moslims in mijn vrienden kring hebt.
    En hen niet veroordeeld op het moslim zijn, maar het veroordeeld op de wijze waarop zij zich steeds laten blijken dat ze hier mij, en soms velen op wilt leggen hoe wij ons moeten gedragen.
    Er gaat geen dag voorbij dat er over gesproken word door zowel voor en tegenstanders, op TV, kranten en Internet.
    De gewone vrouw/man in de straat zal het een worst wezen.
    Alleen ik ben van hen apathisch, geworden zij die hun woordvoerders zijn hoe ze mij voor schrijven hoe ik mijn leven wil lijden.
    Je weet ook, net zo goed, hoe het in Indonesië is gegaan steeds stapje voor stapje hebben ze de mensen in hun tang, door bang makerij, en zo kunnen ze controle houden over devrouw/man in de straat.
    Dit was echt op de man spelen Malam.
    Heb ik je iets aangedaan?, waarom wil je eigen toch zo manifesteren een discussie over de Islam, of moslim heb ik het toch niet over jou
    Je vraagt relativeren, nou ik relativeert genoeg als jij je ook houd aan, niet op de man te spelen.
    Hier in heeft de vakbond niets mee te maken, ben bijna 40 jaar vakbondlid, soms nodig gehad, en zelf in het bestuur gezeten, nou dat was geen pretje.
    Maar ik vind dat je bij dezen te ver bent gegaan met je verhaal.
    Dit wil ik nog eens beamen je bent een havenarbeider, maar je hoef daarbij niet zo grof uit te vallen.
    Alles in normale proporties doe ik ook. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Talk to the hand Emoticon: Stupid Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,255,026 pageviews Een website van indahnesia.com