visum tijdens wereldreis

Subforum Het visumgebeuren 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
cflens
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal,

Wie weet of ik langer dan 3 maanden van tevoren een visum voor Indonesie kan aanvragen (ik blijf 6 weken)? We vertrekken in feb. 2008 voor een wereldreis en willen pas in juli in Indonesie aankomen.

Ik heb ook gelezen dat je in Singapore een visum kunt aanvragen. Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Claudia

koening
Gebruiker
spacer line

Beste Claudia,

Als je een Tourist Visa 60 days aanvraagt in Nederland zul je na afgifte van dit visum binnen 3 maanden Indonesie moeten binnen komen. Mijn advies is dat je dit visum op je reis aanvraagt in een willekeurige ambasade van Indonesie bijvoorbeeld Singapore ,deze ambasade is het makkelijkste mbt visumaanvraag.

Met vriendelijke groet,
Jan

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Kuala Lumpur is net zo makkelijk lijkt me, ze hebben immers dezelfde regeltjes. Maar inderdaad moet een aangevraagd visum binnen drie maanden gebruikt worden, dus moet je het 'onderweg' aanvragen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste ....
Wij vertekken morgen naar Singapore voor een nieuw visum voor mijzelf.
Ik maak daar gebruik van een visumconsulent en vast en zeker is het dezelfde persoon die Jan Hofman ook gebruikt.
De kosten voor die visumconsulent zijn All-in, mijn visum zou bij de aanvraag in Nederland precies 100 Euro kosten, de visumconsulent brengt S$270 in rekening, voor mij gewoon redelijk, omgerekend betaal in dan ongeveer 27 euro voor zijn service.
Zelf hoef ik niets te doen en kan in Singapore nog een leuk programma maken.
Die consulent werkt al jaren voor de visumbureau's in Bali en ik heb nimmer klachten over hem gehoord.
Die visumconsulent schijnt niet graag klanten aan te nemen buiten de visumbureau's om , hij zal daar wel goede afspraken over hebben gemaakt.

Voor Jan Hofman is het weer een mogelijkheid om weer wat klanten bij te krijgen, voor de toerist of expat is het weer een zorg minder.

Groetjes,
Jan
P.S. Ik zal het adres van die visumconsulent niet geven, voor mij mogen de visumbureau's in den lande ook iets verdienen en ik wil met die bureau's geen problemen krijgen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Jan,

Ik hoorde recentelijk van een kennis dat een visumaanvraag via de tussenpersoon in Singapore inmiddels wat duurder is geworden. De man schijnt zelf nu 230 Singapore dollar te vragen, daarbij nog eens de kosten van het visum dus. Ik weet er verder het fijne niet van, zoals je weet vlieg ik een stukje door naar het noorden voor mijn visum.

Yerun

sandy
Gebruiker
spacer line

Waarom zo moeilijk als het makkelijk kan,ga naar de Indonesische Ambassade in Singapore en vraag een visum vor 2 maanden ,en binnen 4 dagen kan je die bij de ambassade ophalen ,dus geen onkosten voor tussen personen.Succes

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-11-2007 06:58 sandy wrote:
Waarom zo moeilijk als het makkelijk kan,ga naar de Indonesische Ambassade in Singapore en vraag een visum vor 2 maanden ,en binnen 4 dagen kan je die bij de ambassade ophalen ,dus geen onkosten voor tussen personen.Succes

Dat is afwegen natuurlijk. Drie of vier nachten Singapore zullen ongeveer net zoveel zijn als de kosten van die tussenpersoon die je visum in enkele uren aflevert. Zo slim zijn ze wel Emoticon: Puh!

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Waarom zo moeilijk als het makkelijk kan

Ik heb al twee keer eerder gebruik gemaakt van de service van die visumconsulent, één keer zonder te overnachten in Singapore en één keer met één nacht hotel, dat hotel behoorde bij een pakket waar Singapore Air destijds reclame mee maakte.
De service van die visumconsulent is me toen prima bevallen.

Ik heb alles nog eens op mijn gemak bekeken, op de website van de Indonesische ambassade in Singapore zijn de legeskosten terug te vinden.
Zie: http://www.kbrisingapura.com/index.php?lang=eng
Mijn visa een KITAS (tijdelijke verblijfsvergunning) kost daar Singapore $ 170, dus voor de service van die visumconsulent betaal ik precies S$100, ongeveer €47.-
Bij de Indonesische Ambassade in Den Haag €100, dit is ten opzichte van Singapore fors duurder, S $ 170 is ongeveer €80 toch 25% duurder.

Dit is niet uniek, dit verschil is bijna overal terug te vinden als je een vergelijking maakt met de Indonesische ambassades in de Eurolanden ten op zichten van de Indonesische ambassades in de rest van de wereld.
Het grote koersverschil van de Euro ten op zichten van de US dollar is daar de oorzaak van, net als bij de vliegtickets zijn die verschillen niet verwerkt.

Een Social Budaya kost op die ambassade S$75, volgens Jeroen vraagt de visumconsulent inmiddels S$230, lijkt mij sterk dan zouden de kosten meer zijn als voor mijn duurder visa.

Zelf een visum aanvragen duurt 3 werkdagen.

Voor de tarieven bij Indonesische Ambassade in Kuala Lumpur kijk eens op: http://www.kbrikl.org.my/immig(...)on/process_fees.html

Mijn visum kost daar aan leges RM 375 met de huidige koers is dat S$ 161,25, dus een beetje voordeliger als de Ambassade in Singapore.

Een hotel in Singapore is niet echt goedkoop te noemen, met veel zoeken op internet kwam ik bij uit bij http://www.fragrancehotel.com/ , daar kost een kamer S$73,80 per nacht, zonder ontbijt.

Claudia kan bijvoorbeeld al contact opnemen met een visumbureau in Bali, zorgen dat zij alvast goede kopieën hebben van de paspoorten, dat visumbureau kan tegen de tijd dat het nodig is een social budaya aanvragen en de visumconsulent benaderen in Singapore.
De kosten voor dat visum overmaken zou voor problemen kunnen zorgen, misschien dat PayPal daar een oplossing voor is.

Tegen de tijd dat Claudia precies weet wanneer zijn via Singapore naar Indonesië wil neemt ze met mail of een fax even contact op en de rest regelt zich zelf.
De tijd in Singapore kan worden benut om een voordelig retourticket naar Indonesië te kopen, ik deed dat eerder bij Garuda Indonesia voor erg gunstige tarieven, dit retourticket is nodig voor een social budaya.

Om voordeliger uit te zijn is het mogelijk om met de snelboot van Singapore naar Batam en weer terug te gaan, kijk eens op: http://www.penguin.com.sg/ voor meer informatie.

Mensen die zich afvragen waarom ik deze informatie allemaal verzamel; dit is een beetje een tic geworden (net als de brandstofprijzen), niet zo zeer om voordelig uit te zijn maar voor mij altijd weer leuk om me daar in te verdiepen en altijd blijkt weer dat er best mensen blij zijn met die info.
Mijn uitgangspunt blijft om alles legaal te doen, problemen krijgen met de Indonesische overheid kan een rode stempel opleveren in je paspoort.
Een ander standpunt van mij is dat de visumbureaus daar best aan mogen verdienen, soms schrijf ik wel negatief over Bali, de visumbureaus in Bali horen daar zeer zeker niet bij en om de naam van één kantoor te noemen is niet eerlijk omdat ik weet dat er veel van die bureaus gewoon perfecte service geven.
Prettig weekend,
Tuti en Jan

koening
Gebruiker
spacer line

Wij vertekken morgen naar Singapore voor een nieuw visum voor mijzelf.
Ik maak daar gebruik van een visumconsulent en vast en zeker is het dezelfde persoon die Jan Hofman ook gebruikt.
De kosten voor die visumconsulent zijn All-in, mijn visum zou bij de aanvraag in Nederland precies 100 Euro kosten, de visumconsulent brengt S$270 in rekening, voor mij gewoon redelijk, omgerekend betaal in dan ongeveer 27 euro voor zijn service.
Zelf hoef ik niets te doen en kan in Singapore nog een leuk programma maken.
Die consulent werkt al jaren voor de visumbureaus in Bali en ik heb nimmer klachten over hem gehoord.

Beste Jan,

Bedankt voor de tip!. Ik denk dat wij van dezelfde visumagent gebruik maken, want de prijzen zijn hetzelfde en inderdaad deze agent geeft goede service.
Ik moet 3 december zelf ook naar Singapore voor het aanvragen van mijn nieuwe Kitas en maak ook gebruik van deze agent zoals veel van onze klanten. Ik vlieg ook met Garuda en die is inderdaad het goedkoopste
Ik heb niets aan je verhaal toe te voegen, mischien moet je ook wel gaan werken voor een Visumburo Emoticon: Wink

ps nog bedankt voor je tip voor het hotel, want het zijn er zoveel dat je niet meer weet waar je uit moet kiezen.

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

cflens
Gebruiker
spacer line

Allemaal heel erg bedankt voor jullie uitgebreide informatie!! Hier heb ik echt wat aan!
Ik had nog wel een vraagje. Hoe kom ik dan in contact met die visumconsulent?

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Claudia,
Contact opnemen met een visumbureau in Bali in de normale gang van zaken voor die consulent, hierboven lees je al dat iemand voor zo'n bureau werkt.
Als wij woensdag terug zijn uit Singapore een verslag(je) hoe het is gelopen.

Groetjes,
Jan

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste …,

Wij zijn weer terug uit Singapore, de service van de visumconsulent was weer precies zoals ik eerder al schreef.
Mijn paspoort werd rond 08:30 in de morgen opgehaald, toen we om 17:00 terug kwamen bij het hotel was het paspoort inmiddels afgegeven bij de receptie van het hotel.

Het hotel durf ik met een gerust hart aan te bevelen voor mensen die een niet al te duur en toch schoon hotel zoeken, de kamers zijn misschien wat klein maar schoon, de badkamer idem.
Het hotel verzorgd geen ontbijt maar op loopafstand zijn er voldoende eetgelegenheden, sommige 24 uur per dag open.
Wireless internet was er echter niet zoals op de website wordt geschreven, wel waren er bij de receptie twee computers om te internetten.
Hotels in die buurt zijn ook te boeken voor een paar uur.

De taxi van en naar het vliegveld kost ongeveer S$15 en naar het winkelcentrum minder dan S$10.
De rokers doen er goed aan voldoende voorraad bij zicht te hebben, een pakje Marlboro kost meer dan S$11.
In de buurt van dat hotel zijn er voldoende dames die hun diensten aanbieden, dus mannen die niet graag alleen zijn kunnen daar ook genieten.

Ik heb niets aan je verhaal toe te voegen, misschien moet je ook wel gaan werken voor een Visumburo

Beste Jan,
Die behoefte heb ik echt niet maar zoals ik al schreef is het voor mij altijd weer leuk om me daar in te verdiepen.
Groetjes,
Jan
P.S. De waarde van de S$ is ongeveer hetzelfde als onze vroegere gulden.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Claudia,
Twee links naar visumbureaus in Bali:
http://www.balimode-biz.com/
http://www.channel1.balidreamhome.com/
Van de eerste ben ik al jaren klant, de tweede heeft vroeger gewerkt voor de eerste.
Laat Google even zijn werk doen, er zijn meer van die bureau's.
Succes,
Jan

belandaindo
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal
Mijn naam is Ronny en ik ben op dit moment in Indonesie. Februari 2008 ben ik 6 maanden hier en moet ik naar het buitenland om een nieuwe visum budaya aan te vragen. Ik wil dat doen in Singapore maar mijn verblif daar zo kort mogelijk houden. Kan ik alvast een visum consulent daar benaderen en zo ja via welke kanaal
Groetjes en alvast bedankt
Ronny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,668,356 pageviews Een website van indahnesia.com