Ervaring met Vetsjin

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
koecing
Gebruiker
spacer line

Wij gaan binnenkort naar Indonesie. Nu wil het geval dat mijn eega behoorlijk gevoelig is voor Vetsjin in het eten. vorig jaar naar Maleisie hadden wij een kaartje met daarop een tekst in de trend van : a.u.b. geen vetsjin gebruiken, ik ben allergisch.
Voor zover jullie ervaring hebben, zou zoiets ook kunnen werken in indonesie ?

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-11-2007 14:33 koecing wrote:
Wij gaan binnenkort naar Indonesie. Nu wil het geval dat mijn eega behoorlijk gevoelig is voor Vetsjin in het eten. vorig jaar naar Maleisie hadden wij een kaartje met daarop een tekst in de trend van : a.u.b. geen vetsjin gebruiken, ik ben allergisch.
Voor zover jullie ervaring hebben, zou zoiets ook kunnen werken in indonesie ?

Het werkt wel maar alleen in de gevallen waarin je eten bestelt wat ter plekke nog klaargemaakt moet worden zoals wokgerechten o.a. cap cay /tjaptjoy
bami enz. Laat ze ook geen ajinomoto gebruiken is ook smaakversterker/vetsin.
Je kan ook gewoon zeggen tidak ajinomoto of tidak vetsin.
Ik heb hetzelfde probleem maar heb op een uitzondering na geen problemen gehad na de uitleg of de vraag of ze het zonder vetsin konden bereiden.
Het woord allergie kennen ze ook hoor ze zeggen allerkie.
Succes en fijne vakantie Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Saya puya alerkie untuk.......

Is ook een beleefde manier om te zeggen dat je iets niet lekker vindt. Je hebt dan kans dat er "niet zoveel ingedaan wordt" zodat je het niet proeft.
Misschien is er een ander manier om dit te zeggen (native speakers op dit porum????)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

(dikke vingers.......punya)

Ga staan waar geen plek is om te staan.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ma'af ya , saya ngga bisa makan mie / cap cay , kerna Aller Gie .
Jadi pantang -an .
Pantang-an = verboden , mag niet eten.

Het is algemeen begrijpelijk Indonesisch , eigenlijk meer bahasa gaul uit Jakarta .
Kan je overal gebruiken .
Je moet de nadruk leggen op de zwart gemaakte woorden.
Kan ook kort maken
Ma'af Ya , saya Aller Gie vet sin (uitspreken als Pet Sin , afhankelijk van je gesprekpartner. )
En altijd het woord Ma'af gebruiken.

Versie amsterdamse natipspeaker , geen porum seh.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-11-2007 17:33 sidia wrote:
Maaf ya , saya ngga bisa makan mie / cap cay , kerna Aller Gie .
Jadi pantang -an .
Pantang-an = verboden , mag niet eten.

Het is algemeen begrijpelijk Indonesisch , eigenlijk meer bahasa gaul uit Jakarta .
Kan je overal gebruiken .
Je moet de nadruk leggen op de zwart gemaakte woorden.
Kan ook kort maken
Maaf Ya , saya Aller Gie vet sin (uitspreken als Pet Sin , afhankelijk van je gesprekpartner. )
En altijd het woord Maaf gebruiken.

Versie amsterdamse natipspeaker , geen porum seh.

Hoi Netipspieker, ze mag de mie of capcay wel maar niet de VETSIN en al helemaal geen AJINOMOTO, rotzooi van de bovenste plank, krijg je migraine en hartklachten van en sommigen zelfs bulten, dikke bulten!!!!!!

Weet je wat zo gemakkelijk is bij Emoticon: Laugh out loud de straatventer, je ziet wat ze er in gooien.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Weet ik Yoke, kreeg na het eten van Ve-tsin hartkloppingen en enorme hoofdpijn, maar wist je dat dit door veel Hollandse producten ook zit,bij soep in blik,Conimex rommel,pakjes saus, vleeswaren etc,code is E200 of 2001
Chinese restaurants gebruiken dit overvloedig, maar evenals in Indonesie valt het nooit te controleren..
dochter Eva is bezig met een artikel over voeding en de relatie tussen ADHD bij kinderen, mogelijk is er een verband tussen smaakversterkers en hyperactiviteit, juist omdat dit soort toevoegingen """onzichtbaar""zijn voor een consument.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar het subforum 'Selamat makan - Smakelijk eten'

cornelisse
Gebruiker
spacer line

Gaat om E nummer E 621. Dit is de smaakversterker in voornamelijk hartige producten.

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Voor de duidelijkheid, Vetsin=monosoiumglutamaat=mr. Wong syndroom=Chinees restaurant syndroom=hulpstof E621.

De wijze heren zijn er nog niet uit of het veel kwaad kan, voorlopig zijn er onvoldoende aanwijzingen om het als veilig te beschouwen maar erg onveilig zal het ook niet zijn

Gracias. Sama sama

cornelisse
Gebruiker
spacer line

Mijn moeder is hierop getest, had altijd zware hoofdpijnen maar sinds ze e621 vermijdt zijn de hoofdpijnen bijna weg. Emoticon: Smile

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Emoticon: Bye bye Hi kiwimave,
Ben druk bezig af te vallen, moet 8kg kwijt.
En ja ik let op voeding, beweeg voldoende, maar het gaat langzaam.
Via een sobat hoorde ik dat tamarinde/assem kan helpen?
Weet u raad?

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Beste tante Wilma,
Geen idee eerlijk gezegd, is nauwelijks literatuur over te vinden..

Gracias. Sama sama

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er zijn er velen voor allergisch (of althans krijgen er zware hoofdpijn van of duizelig). Maar vervelend genoeg wordt in bijna elke warung dit erin gegooid. Als je dit wil vermijden, is op Java een kaartje niet genoeg met Allergie er op vermeld. Ze zijn hier zo eigenwijs dat de "straat-Javaan" zelf wel weet wat goed voor u is (en niet uzelf); dus blijf weg van de straat-warungs. Eet in restaurants, daar kan het nog wel werken. Gewoon even zeggen (met nadruk).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,379 pageviews Een website van indahnesia.com