Wisma's / hotelletjes gezocht in Jakarta en Jogja

Subforum Hotels in Indonesië 
98 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)
05-08-2014 15:29 · [nieuws] IndonesiŽ fel tegen ISIS  (0 reacties)
05-08-2014 13:16 · Jokowi zet overgangsbureau op  (0 reacties)
22-07-2014 16:37 · [nieuws] Joko Widodo wint presidentsverkiezingen IndonesiŽ  (0 reacties)
19-07-2014 21:40 · [nieuws] KPK doorzoekt kantoren ambtenaren in Karawang  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
stone17
Gebruiker
User icon of stone17
spacer line

Geachte Forum Lezers,

Volgend jaar ga ik met mijn gezin java doorkruizen.
Nu ben ik op zoek naar overnachtings adressen in Jakarta en Yogya.
Ik weet, want ik ben een jaar of 15 geleden ook in Indonesia geweest(JalanJaksa) dat er genoeg aanbod is maar nu ik met mijn gezin oppad ga wil ik mij iets meer voorbereiden.
Het mag een losmen of wisma zijn(schoon en betaalbaar) maar niet zo'n onpersoonlijk
hotelketen met 20etages!!
Ik hoop dat jullie leuke tips hebben voor ons??
mvg
stone17 Emoticon: Bye bye

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Titel aangepast naar een minder schreeuwerige zonder al die hoofdletters.

lapislegit
Gebruiker
User icon of lapislegit
spacer line

Yogya : Hotel Peti Mas, naast malioboro, laatste keer geweest in 1999, schoon,
best wel simpel hotel maar ze hebben wel swimming pool, met japanse style tuin. en goedkoop, aardig mensen, goed bediening. Maar nu, ik durf het niet te zeggen, het is natuurlijk 8 jaar geleden.

Jakarta : Jalan jaksa misschien noeg een optie, maar nu heel veel africaans die daar rondlopen, wat veiligheid betreft ? ik weet het niet, ik hoorde dat ze vaak drugs handelen bezig zijn. Misschien zoals IBIS groep, Mercury, kan altijd ff via internet checken.

mmeeuwesennl
Gebruiker
spacer line

Vlak bij het station heb je een zijstraat van Jalan Malioboro, genaamd Jalan Sosrowijayan. Daar barst het van de kleine goedkope hotelletjes, vanaf Rp 50.000.
Aan de Jl. Malioboro heb je ook de wat luxere hotels.
Op Google vond ik dit: http://www.rumahmertua.com/en/index.html
zag er goed uit. ben daar zelf nooit geweest.
Ik heb ook gelogeerd in family home stay Indraloka, e-mail manunnggalEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.yogya.wasantara.net.id
ze spreken daar Engels en het is ook gelijk een klein reisburo

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Wij verblijven meestal op de jalan prawirotaman. Veel guesthouses worden ook door de lokale bevolking bezocht (turis lokal). Tig jaar geleden zaten we in hotel Rose, en toen kwam er een complete film crew logeren. Erg grappig.

Ga staan waar geen plek is om te staan.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 04-11-2007 18:34 pak ronald wrote:
Wij verblijven meestal op de jalan prawirotaman. Veel guesthouses worden ook door de lokale bevolking bezocht (turis lokal). Tig jaar geleden zaten we in hotel Rose, en toen kwam er een complete film crew logeren. Erg grappig.

Wij zijn een paar keren in Metro geweest, ligt er vlakbij en heeft (had) een internetcafé. Hoe het daar nu is weet ik niet ik had gehoord dat er wel schade is geweest in prawirotaman na de aardbeving.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Deewee
Gebruiker
spacer line

Budget hotel Tulips in de Jl Tirtodipuran (zijstraat van Jl. Prawirotaman) is ook te doen , aardige mensen. Dit jaar nog geweest in Maart. Eigenaresse is iIndonesisch met nederlandse man. Ook kamers met airco, vanaf Rp 120.000. incl eenvoudig maar voldoende ontbijt. Mooi zwembad en goed onderhouden.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yoke , toen wij daar waren hebben we weinig van de schade daar gezien. Het is een lange straat dus waren wij waarschijnlijk in het niet getroffen gebied.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 05-11-2007 12:44 Deewee wrote:
Budget hotel Tulips in de Jl Tirtodipuran (zijstraat van Jl. Prawirotaman) is ook te doen , aardige mensen. Dit jaar nog geweest in Maart. Eigenaresse is iIndonesisch met nederlandse man. Ook kamers met airco, vanaf Rp 120.000. incl eenvoudig maar voldoende ontbijt. Mooi zwembad en goed onderhouden.
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yoke , toen wij daar waren hebben we weinig van de schade daar gezien. Het is een lange straat dus waren wij waarschijnlijk in het niet getroffen gebied.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Yoke , toen wij daar waren hebben we weinig van de schade daar gezien. Het is een lange straat dus waren wij waarschijnlijk in het niet getroffen

Ik heb het ook van horen zeggen, dus het valt mee.
we zijn dit jaar niet in Yogya geweest, mogelijk volgend jaar juni/juli

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 05-11-2007 12:44 Deewee wrote:

Deewee
Zijn jullie daar dit jaar geweest of eerder?

andre
Gebruiker
spacer line

On 02-11-2007 21:17 lapislegit wrote:
Yogya : Hotel Peti Mas, naast malioboro, laatste keer geweest in 1999, schoon,
best wel simpel hotel maar ze hebben wel swimming pool, met japanse style tuin. en goedkoop, aardig mensen, goed bediening. Maar nu, ik durf het niet te zeggen, het is natuurlijk 8 jaar geleden.

Wij zijn voor het laatst in 2003 in Petit Mas geweest. Al jouw observaties zijn nog steeds van toepassing behalve: goedkoop . Petit Mas is tussen 2002 en 2003 sterk in prijs gestegen. Sindsdien verblijven wij in Wisma Gaja in "die andere straat met al die hotels waarvan ik de naam ben vergeten" (jl prawirotaman?). Mooi hotel met karakter en vriendelijk personeel.

Jakarta : Jalan jaksa misschien noeg een optie, maar nu heel veel africaans die daar rondlopen, wat veiligheid betreft ? ik weet het niet, ik hoorde dat ze vaak drugs handelen bezig zijn. Misschien zoals IBIS groep, Mercury, kan altijd ff via internet checken.

Jl. Jaksa is niet echt een buurt om met je gezin te verblijven. Meer iets voor de hitsige backpacker. Waar je wel moet verblijven zou ik ook niet weten, want ik probeer verblijf in Jakarta zoveel mogelijk te vermijden. Als het niet anders kan verblijf in het airport hotel. Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

In Jakarta Pusat stikt het van de 2-3 sterren hotels , goede guesthouse .(Menteng area).
In de buurt van Sarinah Dept Store heb je bv Hotel Cipta , Hotel International , Hotel Ibis (2x) , Hotel Paragon , Hotel Sabang .(30-40 euri perkamer ?)

Gang Jaksa (tegenwoordig Jalan Jaksa) is nu al gerenoveerd , vooral de hotels die in de hoofdstraat zitten.
En toch heeft het nog steeds een slechte naam , zeker bij de Indonesiers , ex " boerenbuurt " .

Voor guesthouse , gewoon guesthouse jakarta intikken bij Oom Google.
Naast de officieele site van Jakarta Tourism , heb je diverse site zoals
Hotelku.com (indonesisch).

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

geertje
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Als je een homestay met je gezin ook ziet zitten, wij hebben er eentje in Salam, dichtbij Yogya, Magelang en borobudur. We zijn niet zo makkelijk te vinden via google maar zitten onder deze link:
www.homestay-midden-java.nl.tt/

Sampai ketemu,

Geertje en Djaya

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2014
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

34,360,166 pageviews Een website van indahnesia.com