GSM gebruik

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
88 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Frank
Gebruiker
spacer line

Hello,

Misschien een stomme vraag maar kan je een dual GSM gebruiken in IndonesiŽ?
Wanneer we berichten (sms) verstuurd, komen er extra kosten bij? Idem voor ontvangen berichten.
We vertrekken maandagvroeg 19/07 en had dit erg graag nog geweten.

thanks, Frank

caroline
Gebruiker
spacer line

Hoi Frank,
ik gebruik zelf op Bali altijd een indonesisch nummer en de kosten van sms naar nederland zijn dan RPH 500 (5 eurocent).
een indonesisch mobiel nummer kun je overal kopen en kostte me de laatste keer 3 euro

Caroline

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Dual band werkt prima in Asie. Amerika is voor triple.

Voor kosten moet je naar je provider gaan. Maar zoals Caroline zei.... koop een prepaid kaart daar. Werkt veel beter en je kan ook nog onderling bellen voor lokaal tarief..

sonneke8
Gebruiker
spacer line

Je kunt beter een indonesische simkaart met een leuk beltegoed. kopen. Zo hou je de kosten binnen de perken. Misschien lees je het nog... je bent al weg zie ik. FIjne vakantie!!

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Caroline heeft gelijk! koop een indosimkaart... Beste is simpati in dit geval

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

promotie_bali
Gebruiker
User icon of promotie_bali
spacer line

Kijk wel even welk provider je neemt, die dient een contract te hebben met een Nederlandse of Belgische aanbieder.
Simpati heeft een contract in Nederland met: KPN, O2b.v., BEN, Libertel Vodafone en Dutchtone.
Simpati heeft een contract in Belgie met: Mobistar, Belgacom en KPN Orange Belgium.
Een SMS met Simpati is wat duurder 600Rupiah, maar een kaart met beltegoed van 100.000 koop je voor 98.000.
Met ProXl weet ik uit eigen ervaring lukte het niet naar iedereen.
Succes,
Tuti en Jan

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Een simpati beltegoed kaar is gewoon 100 000 of 105 000 Rupiah..
FYI

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Er zijn er ook van 50.000, mťt nummer.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

zeer scherp, jeroen

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik heb er liever 1 van 100.000, zodat ik de hele vakantie vooruit kan, maar ja, we blijven Hollanders he. Emoticon: Wink

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

Let's go Dutch.... Emoticon: Yes!

gerald
Gebruiker
spacer line

dus ik koop een pre paid kaart in indonesie en dan -----kan ik die nummer gewoon op mijn gsm opwarderen of hoe moet het---ik ben maar orang bodoh----please tolong saya
terima -kasih banyak

sayang
Gebruiker
User icon of sayang
spacer line

als t nummer eenmaal is geactiveerd kun je belkaarten kopen...even krassen, nummertje intikken en klaar...
minder omslachtig als sommige prepaid in nl...

caroline
Gebruiker
spacer line

bijna iedere winkel waar je zo'n kaart met nummer koopt wil je ook graag helpen met het activeren van het nummer, mocht je de instructies niet begrijpen en anders kan iedere indonesier je erbij helpen want ondanks het feit dat ze arm zijn heeft bijna iedereen een mobieltje.

budowono1
Gebruiker
spacer line

Als in Indonesia gebruik Mentari als pulsa voor Hand phone.
Mantari goed koperder dan bv. Pro XL. of indosat.

maurits
Gebruiker
User icon of maurits
spacer line

en je kan je opwaardeerkaartje gewoon kopen in een circle K of een mini mart... Dat zijn supermarktjes..

budowono1
Gebruiker
spacer line

kan ook Indonesia pulsa maar meschien maklijker want zechma SMS goedkoper

sidik
Gebruiker
User icon of sidik
spacer line

Ik zou Mentari nemen. Als enige geen roaming kosten toen ik er in februari 2004 was..

tunawisma, tunakarya, tunamasalah

budowono1
Gebruiker
spacer line

yah Mentari good is beterder ...!!!!
Emoticon: Very funny

gerald
Gebruiker
spacer line

KAN IK IN NEDERLAND MET MIJN SIM KAART VAN INDONESIE OOK GEBRUIKEN ?
B.V.B.BEDANKT

kris4t5
Gebruiker
spacer line

Koop je Mentari, Sempati of Pro XL gewoon langs de weg. Van Bandung, Semarang, Solo, Jogya, Surabaya tot Bali en Lombok.
Altijd goedkoper en ze zijn er dag en nacht.

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Waar je het ook koopt Emoticon: Red face Wil je het a.u.b.bewaren voor mij Emoticon: Shiny
Ik spaar ze Emoticon: Confused
Groeten en aan ieders bedankt en Selamat Jalan Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
Umberto

hagen763
Gebruiker
User icon of hagen763
spacer line

Waar je het ook koopt Emoticon: Red face Wil je het a.u.b.bewaren voor mij Emoticon: Shiny
Ik spaar ze Emoticon: Confused
Groeten en aan ieders bedankt en Selamat Jalan Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
Umberto

Jesses
Gebruiker
User icon of Jesses
spacer line

Ik heb bovenstaande posts gelezen en ben inmiddels een stuk wijzer geworden. Tutienjan schreef dat Simpati een contract heeft met onder andere Vodafone. Betekent dit dat ik mijn prepaid-toestel niet SIM-lock-vrij hoef te maken om een Simpati-kaart te gebruiken?

En zijn er ook andere providers die zo'n contract met Vodafone hebben?

(O ja, ik had mijn avatar trouwens eerder dan Veer Emoticon: Yes! )

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit is ook een vraag waar heb je die topic van meer dan twee jaar geleden opgevist?
Begrijpelijk zou je iedere simlock vrij moeten zijn, het werkt voor vooral Vodafone niet met andere providers.
Had twee jaar geleden die provider het hete toen anders maar kon geen simkaart gebruiken van niemand, en de sms via de provider kwamen niet door.
Heb een keer gehad dat ik met bellen 76 euro kwijt was tel uit je winst.
De grote oplichterij gebeurt via die GSM mobile bellen.
Een lekkere handel voor die telecombedrijven.
Het beste is een simloc vrije GSM,en die simkaart omwisselen voor de daar Handfone provider enz, gebruiken, het goedkoopste voor smsjes Emoticon: Shiny Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,949,088 pageviews Een website van indahnesia.com