|
|
|
|
|
|
Goeie savonds.
FF een vraag, ik vertrek in Januari naar Bali om van daaruit voor onbepaalde tijd rond te trekken. Ik wil een enkeltje Bali boeken,omdat ik me niet vast wil pinnen op een bepaalde vertrek datum. Moet je bij aankomst in Bali iets kunnen overleggen waar een event. retour datum op staat?? En over visa,wat is een betere plek voor het aanvragen van een visum van 6maanden? In Den Haag,of Denpasar? alvast bedankt. Ramon
|
|
|
|
|
Een toeristenvisum kan maximaal 60 dagen geldig zijn. In principe moet je bij aanvraag van het visum een retourreservering kunnen overleggen. Bij aankomst op Bali kan daarnaar worden gevraagd. Met de nadruk op "kan" want het gebeurt vaak niet. overigens is het boeken van een enkele reis meestal niet slim omdat het vaak nog duurder is dan een retourticket. Als je je niet al te erg vast wil pinnen kun je ook een (wat duurder) retourticket boeken waarvan de terugreis gewijzigd kan worden wat meestal goedkoper is dan twee enkele reizen. Een visum voor 2 maanden kan overigens alleen in Den Haag worden aangevraagd (tenminste als we het over Nederland hebben) Je kunt ook bij aankomst een visum kopen voor 25 dollar/20 euro maar dat is maar 30 dagen geldig. Haal ook de termen 30 dagen/1 maand en/of 60 dagen/ 2 maanden niet door elkaar want daar kan dus verschil van enige dagen in zitten.
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
|
|
|
Shalom
|
|
|
|
|
Goedemorgen. Bedankt voor beide reacties! Mijn dilemma is een beetje dat ik nog geen flauw idee heb vanuit waar en wanneer ik t land weer wil verlaten. dus een open ticket is,mijns inziens,geen optie omdat ik me dan vast leg van waaruit ik t land moet verlaten. T visum ga ik in ieder geval in Den Haag aanvragen,zoveel is me duidelijk. Zou een enkeltje jakarta singapore aan het eind van de visa periode een optie zijn? Ik bedoel,dat kost niet zoveel,en je hebt toch iets om te laten zien bij binnenkomst? Of klinkt dat nu heel raar? Gr. Ramon
|
|
|
|
|
Hoi,
Ik kom al tientallen jaren in Ind. en ze hebben daar nog nooit naar de ticket gevraagd, is ook niet nodig want juist de Ambassade kijkt hier streng naar.Geen retourticket dan ook geen visum. Overigens heb je het over een 6 maands visum en rondtrekken, dat past niet bij elkaar. Tenzij recent dit veranderd is zal je bij een Sosbud de maandelijkse verlengingen moeten blijven doen bij het eerste verlengingspunt. Wel kan je dit enigszins omzeilen door de verlengingen via een lokale visumdienst te laten doen maar die heeft dan ook de volle periode jouw paspoort nodig en dat levert wellicht weer een ander probleem op. Ergens op deze site is een mailadres van een hollander op Bali te vinden die een visumdienst heeft, ik zou hem mailen voor advies.
Maar veel plezier daar Rob
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|