|
|
|
|
|
|
Hulp gevraagd.
Ik heb een poging gewaagd om het formulier te vinden voor Sosial Budaya. Kan kiezen voor zakelijk of prive en dan is het een beetje wazig. Met de 3 beschikbare talen kom ik op de volgende:
Beperkt verblijf 6 maanden > Particulier > gezinshereniging
Limited Stay 6 month > Non business > Family reunification
Tinggal terbatas 6 mulan > Non Bisnis > Penyatuan Keluarga
Ik kon de dame bij de ambassade niet duidelijk maken dat de term Sosial Budaya onvindbaar was. Kan iemand mij bevestigen dat ik bovenstaand visumformulier inderdaad moet hebben of zie ik iets over het hoofd?
gr
Anne Mieke
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
Anne Mieke,
Bedoel je dit ? http://www.visumburo.nl
VISUMBEPALINGEN FAMILIEBEZOEK / SOCIAAL CULTUREEL BEZOEK
Het visum dient binnen 3 maanden na afgifte te worden gebruikt. Bij aankomst geeft het visum een verblijf van 60 dagen*. Dit verblijf kan in Indonesië tot maximaal 6 maanden worden verlengd.
Nodig voor het aanvragen van een familiebezoek/sociaal cultureel visum:
Paspoort dat bij aankomst uit Indonesië nog 6 maanden geldig is
Paspoort moet minstens 2 lege bladzijde hebben
1 pasfoto
visumaanvraagformulier (download hier)
uitnodigingsbrief/sponsorbrief vanuit Indonesië (download hier)
kopie van een geldige Indonesische KTP (identiteitskaart) van de uitnodigende partij
kopie boekingsbevestiging of kopie retourticket
VOOR PERSONEN VAN 60 JAAR EN OUDER GELDEN BOVENDIEN DE VOLGENDE EXTRA VOORWAARDEN:
bewijs van reisverzekering
bewijs van inkomsten (recente loonstrook/afschrift bank of giro/pensioenverklaring
* Indien de uitnodigende partij afkomstig is uit de Molukken, wordt de verblijfsduur maximaal 30 dagen. Volgens verkregen informatie van de Indonesische Ambassade is het mogelijk ter plaatse te verlengen.
HET VISUMBURO KAN UW VISUM AANVRAGEN !
VISUMBURO KOSTEN AMBASSADES IN NEDERLAND
1e paspoort elk volgend paspoort
€ 30.00 € 15.00
Genoemde tarieven zijn per instantie en inclusief btw
hoe te handelen bij opdracht
Geen NL paspoort - wel of geen visumplicht ? Check hier
No Dutch passport - visa required yes or no ? Check here
Hèt Visum Buro
bezoekadres :Veemarkt 230 1019 DG Amsterdam
postadres: Postbus 2861 1000 CW Amsterdam
tel. : +31-20-4657502 fax : +31-20-4638695
e-mail : info visum.nl www.visum.nl
revised : 05-04-07 16:33
copyright VisumBuro ©
KvK Amsterdam 34219304
|
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
Nee, die had ik dus niet gevonden. Ik had aangenomen dat je een 6 maands visum moet aanvragen maar nu begrijp ik dat ik in de verkeerde hoek aan het zoeken was en het dus het in eerste instantie een 2 maands visum is?
En verlenging kan dan ook in Kuta neem ik aan? Gaat dat meteen dmv van een stempel of zoiets?
gr
AM
|
|
|
|
|
|
Anne Mieke ik heb geen ervaring met verlengen op Bali.
Dit is de site van Pelita, vrienden van ons laten het altijd door hun verzorgen.
Neem anders even tel. contact op met het visumburo of met Pelita
http://www.visum-indonesie.nl/(...)wpage.asp?themeid=30
Zoek onder visum kort verblijf daar staat het sociaal visum bij vermeld.
Misschien heb je hier iets aan,
suc6 Yoke
|
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
|
kijk even in je mailbox
|
|
|
|
|
|
|
Heb twee visabureau's gebeld. Een na 2 dagen tig keer bellen geen gehoor en de ander wist niet eens wat een sosial budaya was (of de vertaling ervan) en dat ik dat dan maar beter zelf kon regelen. Vandaag dus maar om 7.00 uur in de auto richting Den Haag. Het verbaast me overigens hoe gemakkelijk dit gaat. Wel vervelend dat ik nu volgende week weer terug moet om het op te halen.
Nog even een andere vraag; er zit iets in mijn geheugen dat voor de Molukken een surat jalan nodig is maar de ambassade zelf zegt dat dat niet nodig is. Iemand een ander (tegenstrijdig) bericht?
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
Anne Mieke,
jammer dat het bellen niet gelukt is.
Pelita is anders wel op de hoogte van het sociaal cultureel visum/sosial budaya.
Weet je nu ook al of het op Bali te verlengen is?
gr.Yoke
|
|
|
|
|
|
On 03-10-2007 23:50 4yoke4 wrote: Weet je nu ook al of het op Bali te verlengen is?
gr.Yoke
|
Nee, weet ik nog niet maar het lijkt me dat dit verlengbaar is bij elk (internationaal?) Immigrasikantoor? Ik zal het ze vragen als ik het visum volgende week ga ophalen. Misschien weet iemand anders hier hoe dat werkt?
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
In de grote(re) Immigratie kantoren.
Als ik jou was ga ik een biro jasa inschakelen , een bemiddelingsbureau zoals Pelita in Ned.).Een telefoontje , wordt ook thuis afgehaald en teruggebracht.
Met een paar euri extra laat je hun de kastanjes uit de vuur halen.
Hoeft je niet zelf de wiel gaan heruitvinden.Je tijd kan je beter gebruiken voor jalan jalan of shopping.
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Anne Mieke
Ik heb eens een soort handleiding geschreven voor een sosbud,mssn. handig om dit door te lezen, zie "Procedure voor een Sosbud" op pagina 1.
Inmiddels is er nog weinig veranderd, wel heb ik van vrienden te horen gekregen dat het verlengen tot 3 maanden zeker in Kuta (is dus bij het vliegveld) nu heel soepel gaat en nauwelijks tijd kost, over de verlengingen > verschillen de meningen en is het wellich wel verstandig om een lokaal visumburo in te schakelen.
Suk6 Rob
|
|
|
|
On 05-10-2007 12:57 sidia wrote: In de grote(re) Immigratie kantoren.
Als ik jou was ga ik een biro jasa inschakelen , een bemiddelingsbureau zoals Pelita in Ned.).Een telefoontje , wordt ook thuis afgehaald en teruggebracht.
|
Grote(re) immigratiekantoren? Beetje vaag, weet ik nog niet waar deze zijn. En een bureau inschakelen, thuis afhalen en terugbrengen? Waar dan, ik begrijp het niet helemaal.
gr
AM
|
|
|
|
|
|
|
De grote immigratiekantoren zitten uiteraard in de grotere steden.
Als men ergens in een uithoek van een provincie woont , moet men naar de hoofdstad van de provincie gaan.
In Indonesia hebben ze veel Biro Jasa (bemiddelings biro), hun namen adressen staan in de grote kranten . Zoek een goede , bellen , ze halen jou papieren thuis en wordt weer netjes terug gebracht.
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|