verschil belgie nederland qua emigreren indonische

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Beste allemaal,

Ik ken een indonesich meisje met een kind dat wil trouwen met een belg en wil emigreren naar belgie.
Nu vraag ik me af of de regels in belgie anders zijn dan Nederland.
Ik weet dat Nederland erg moeilijk is wat dat betreft.

Alle info welkom.

Greetz

fred
Gebruiker
spacer line

Heb je de nodige documenten en voldoe je aan de gevraagde eisen is er eigenlijk geen probleem,(er vanuit gaan dat je in Indonesie trouwt). de Belgische ambassade in Indo. heeft ongeveer 3 weken nodig om het papierwerk in orde te krijgen, het is overigens niet de ambassade maar wel het ministerie van Buitenlandse zaken dat de goedkeuring geeft( samen met de andere chengen landen) ,via de web site van de Belg. ambassade kan je de nodige info. opvragen. Of per mail, mijn ervaring is dat de mensen op de ambassade zeer behulpzaam zijn.

Met vriendelijke groet,
Fred

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ok. maar hoe is het dan als ze samen in Belgie willen gaan wonen?. ik weet dat je in nederland zo'n inburgerings cursus, etc nodig hebt om een visa in Nederland te krijgen. Is dat in belgie het zelfde?

Greetz

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Vaak is het in Belgie nog makkelijker(lees minder moeilijk) Emoticon: Bye bye als hier.En ik weet dat mensen van Belgie in Holland de cursus kunnen volgen,dus zal ook wel geen probleem vormen.

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Als ik dit topic lees: http://forum.indonesiepagina.n(...)wijzing_gekregen.php
kan het nog wel wat voeten in de aarde hebben....

Of zie ik het nu verkeerd??...

Greetz

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

http://forum.indonesiepagina.n(...)_hier_te_krijgen.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)al_en_dergelijke.php
http://forum.indonesiepagina.n(...)d_zoeken_in_azie.php

dutchguy1000 : denk , ik ben aan het zoeken, er meedere topic er van zijn.
Ook over hoe het in Belgie er aan toe gaat?
Meende ergens er over gelezen te hebben?.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zoals deze ?

Oud bericht ,van 13-12-2005 , mss is de route al gesloten.
VVD-minister Rita Verdonk (Integratie) worstelt met het probleem dat nogal wat niet-westerse buitenlanders onder de Nederlandse immigratie- en inburgeringseisen proberen uit te komen door zich, al was het maar op papier, in andere landen van de Europese Unie te gaan wonen. Van daaruit halen ze bruidegommen en bruiden naar Europa om zich vervolgens weer in Nederland te vestigen.

http://www.elsevier.nl/opinie/(...)tnr/77763/index.html

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Als ik het allemaal zo eens lees,is bevestigd dat alles draait om ontmoedigingsbeleid.Dus je moet gewoon zorgen dat je alle paperassen in orde hebt en heeeeeeeeeeeeeeeeel veel geduld hebben,een zogenaamde lange adem dus(heb ik,want die moet je wel hebben als truckchauffeur,hi).Gewoon volhouden dus.Maar inderdaad,de zgn. vluchtroute via Belgie wordt nu ook nader bekeken en aangescherpt,logisch,want waaom zouden wij streng volgens regels moeten werken terwijl via een achterdeur de verkeerde personen alsnog binnen kunnen glippen?En al zou diegene de andere weg volgen,moet hij of zij toch nog inburgeren,lijkt me.Het blijft toch raar dat iedereen zoveel verschillende ervaringen heeft met aanvragen van visa.De zaken zijn zo ingewikkeld dat de personen achter de balie het soms ook niet meer weten en het zou wel wat strakker en eenvoudiger mogen denk ik,maar ja...politiek in Nederland eenvoudig???Dat zal wel nooit gebeuren.Veel succes met de aanvraag en ik lees de reactie morgen wel. Emoticon: Worship

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Het gaat in dit geval over mijn ex. die heeft een kerel leren kennen die in belgie woont en daar wil ze mee trouwen en daar gaan wonen.
Ik ben daar erg blij mee want ik word niet goed van het gezeik van haar.
Het lijkt me wel een geschikte vent dus dat is dan maar het beste. ook voor mijn kind....

Fijn om te horen dat het naar belgie makkelijker is dan naar nederland...

Greetz

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Oh...zit het zo.Wil ze vanuit Holland of vanuit Indonesie naar Belgie toe? Emoticon: Shut up!

fred
Gebruiker
spacer line

Men veronderstrelt als je eenmaal in Belgie bent dat de ambassade zijn huiswerk heeft gemaakt, dus dat de paperassen in orde zijn.
Je gaat dan naar het gemeenthuis, schrijf je echtgenote in, ze krijgt binnen een paar dagen een soort pasport waar o.a haar verblijfplaats staat op vermeld.
De wijkagent komt eens langs om te kijken of ze daadwerkelijk op dat adres woont, een biertje drinken dus..
Heb je een trouwboekje vanuit Indonesie, dan kan je dit ruilen voor een Belgisch.
De door de overheid gegeven taalcursussen zijn enorm populair, zeker bij aziaten, vaak spreken ze na een paar maand behoorlijk "vlaams".
De situatie is wel verschillend naargelang het land van oorsprong.

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Behoorlijk vlaams???Ik kan ze daar zo al amper goed verstaan als ik er weer iets moet lossen of laden,vind het altijd nogal grappig overkomen hoe ze daar praten,maar het heeft ook wel weer iets.Ik vind bijvoorbeeld hun benaming van rotonde wel een goeid voorbeeld...een rond punt zeggen ze dan in plaats van ons rotonde.Ik denk dan...is een punt al niet sowieso rond???Kom je wat zuidelijker,dan hoor je ze frans praten met een patataccent,wat ook wel voor leuke situaties zorgt.Kom je als goedgeluimde hollander aan bij een klant en probeer je wat in je beste schoofrans...antwoord zo'n grapjas doodleuk in het hollands terug!Andersom zijn er ide steevast weigeren jou in het hollands te woord te staan.Ik blijf het een raar wereldje vinden over de zuidgrens.Maar andersom zullen ze daar ook wel vreemd tegen ons nuchtere kouwe hollanders aankijken. Emoticon: Party!

dutchguy1000
Gebruiker
spacer line

Ze is indonesisch en woont in indonesie, haar (ons) kind weet ik de nationaliteit niet van, ze is waarschijnlijk hollands. mijn ex haar vader heeft toen alles "geregeld" maar het resultaat weet ik niet. word me ook niet verteld.....

Ik hoop dat het allemaal gemakkelijk is om voor haar en mijn kind naar belgie te verhuizen. op deze manier lijd mijn kind alleen maar door het chaotishe gedrag van mijn ex.

Greetz

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Zorg dat ze in belgie kan komen met haar nwe man .
Als ze in europa komt valt ze onder de Europese(belgische) wetten.
Je kan jou dochter hier echten , de papieren heb je al .
Een bijkomstigheid is dat je geen allimentatie meer hoeft te betalen , behalve voor je dochter .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Veer01
Gebruiker
User icon of Veer01
spacer line

Wat ingewikkeld joh!Maar oke,ik denk dat die Belg wel haar kind zal moeten erkennen willen ze beiden een visum krijgen in de toekomst.Het gaat hier namelijk dus om twee personen die naar Europa willen.Ik denk dat het voor jou erg lastig zal zijn omdat jullie dus uit elkaar zijn en zij niet naar Holland komt en dan nog de onzekerheid of het meisje wel van jou is,of begrijp ik het verhaal niet juist? Emoticon: Sadley

fred
Gebruiker
spacer line

Echt niet moeilijk om daar een juist antwoord op te krijgen , nogmaals neem contact op met de ambassade of buitenlandse zaken in Belgie, of google eens naar www. Belcome Legal .
Fred

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,397,809 pageviews Een website van indahnesia.com