Batik uit Indonesie of Maleisie?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik las ergens dat in 2004 een batik promotie plaatsvond in japan.
Een batik hemd van Komarudin (Batik Sunda) werd verkocht voor 72.000 yen of 6 juta rupie.
Nou ya , 500 tot 600 euri(afh. v.d koers) voor 1 batik hemdje? .
Of heb ik het verkeerd gelezen ?
Daar moet ik een hele maand van leven.
Dan wordt het maar batik HEMA of Batik A.C (Albert Cuyp markt) .

Voor de liefhebbers van batik , zie ook de andere films .
Selamat menikmati dan mempelajari Kebudayaan Indonesia
http://youtube.com/watch?v=b8hqF1_zKbQ

Batik Modern
http://youtube.com/watch?v=hps(...)mode=related&search=

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Hoi yoke, ik vrees dat mijn batik gestempeld is, inderdaad soms is er ruimte tussen de patronen, soms aansluitend
Maar hoe dan ook, ik vind hem prachtig Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Ruben
Gebruiker
spacer line

Nu claimen de Maleisiers ook nog dat wayang poppen oorspronkelijk uit Maleisie komen, het moet niet gekker worden met de malaiyers...

Maar het antwoord heb ik nog steeds niet, waar komt batik oorpronkelijk vandaan? Malaysia of Indonesia? Weet iemand toevallig ook nog over de wayang poppen waar die oorspronkelijk vandaan komen?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Antwoord is duidelijk , beiden komen uit Indonesia.
Daarom werden de Maleiers in sommige site door de Indonesiers geplaagd als Malingsia. (maling = betekent dief ).Ma'af 1000x ma'af .
Ik geef allen maar door wat ik gelezen heb. Emoticon: Yes!
Wat mij betreft mogen ze het lenen .
Het moet kunnen , tenslotte zijn beide volkeren se-Rumpun. Emoticon: Smile

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

sidia

• Antwoord is duidelijk , beiden komen uit Indonesia.

• Daarom werden de Maleiers in sommige site door de Indonesiers geplaagd als Malingsia. (maling = betekent dief ).Ma'af 1000x ma'af.

• Ik geef allen maar door wat ik gelezen heb.

• Wat mij betreft mogen ze het lenen.

• Het moet kunnen , tenslotte zijn beide volkeren se-Rumpun.

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 02-10-2007 10:56

• Ya ya ...... menir Sidia ikke/saya .... bisa/kan óók .... tussen de regelces dóór lezen/baca ...... niet wéér de ethNocentrische Javaan uithangen .... want soms kan één 'techniek' op méérdere plekken 'ontwikkeld zijn' er zijn zŕt voorbeelden hiervŕn:
    - boekdrukkunst,
    - 'ikat-techniek' textiel (in Zuid-Amerika heb je die óók) [museum Nusantara]; als vóórbeelden ....... o.a.

" ...... SiLondoh heeft hij gelijk (???) als je de (Sunda ?)-Javaan zijn gang laat gaan, dat is dč BeSchaVing op Java ontstaan ....... "

londoh
    Stoppen met Indonesia afzeiken .
    forum.indonesiepagina.nl/topic(...)donesie_afzeiken.php
    .............................................................................................................................................
  • Over dit alles is er heel weinig geschreven materiaal te vinden en alles wat wij hierover weten zijn interpretaties, maar laten we die overlaten aan wetenschappers.
  • Alle mondelinge overlevering moeten we met een grote hoeveelheid zout nemen, want op Java verzint men graag een groots verleden.
  • In ieder geval ben ik het totaal niet eens met Om Sid, want wat hij hier neerzet zijn verzinsels en mooipraterij, zo wordt geschiedenis niet bedreven, geschiedenis moet m.i. een opsomming van feiten zijn.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • We hebben wel Chinese geschreven bronnen, die gaan vnl over de havens aan de noordkust. In de Majapahit tijd waren het de Chinezen die de handel verzorgden in de havensteden.
  • Dit mag in Indonesia niet gezegd worden, want de rol van de Chinezen willen ze het liefst tot nul beperken, nog liever afschilderen in negatieve verhalen, terwijl de Chinezen al in het begin van onze jaartelling op Java en Sumatra met handel bezig waren en zich al aan de kust vestigden.
  • De Javaan is eerder boer, geen handelsman, dat is tot aan de dag van vandaag het geval.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------
  • Daarna hebben we de Europese bronnen van geschiedenis, eerst de Portugese vanaf 1520 (Tome Pires) en vervolgens de Nederlandse vanaf het einde van de 16de eeuw.Toen de Nederlanders op Java aankwamen zetten zij voet aan wal op Banten .................................................................................................

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 11-12-2005 02:21

• " .... mas eens moeten we de waarheid onder ogen zien ..... Nationalisme (oké), maar géén ethNOcentrisme ....

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Wah Menir Anis , hoe jij .?
    Het is omdat mijn bahasa(belanda) van den beroerde is , anders ga ik vragen , spreekt (begrijpt) u de bahasa(belanda)?
    Bisa longkang dese Emoticon: Smile Zeker weten.
    Topicstitel is duidelijk Batik uit Indonesie of Maleisie ? Zie de eerste posting. . Emoticon: Shiny
    Je moet niet naar andere site gaan kijken , van mij mag het , goed voor de kijkcijfers. Emoticon: Party!

AnisJ
    Gebruiker
    User icon of AnisJ
    spacer line

Zie laatste gedeelte.

'Ahu kura ahia, mansia nia'

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

Mag ik komentaar geven , op alle punten ? pse pse pse ?

1.Waar gaat het over .?
    De geschiedenis van een volk kan uit geschreven en mondelinge bronnen bestaan.
    Geschreven middels inscripties , op lontars , andereperkaments , lingga's , candi's(borobudur e.va)
    Mondeling middels hikayat , pantun ; religieuze verzen.
    Meestal gaan ze elkaar opvullen.
    2.De (mondelinge) overleveringen verwijs meestal naar gebeurtenissen.
    Als er verschillende verhalen zijn die elkaar ondersteunen en het blijkt dat later door opgravingen bewijzen verzameld kan worden , dan kan men de overleveringen als bewijs gebruiken.
    3. Is gelul .
    4.-5-6 Ja en nee.
    7. Ik mis hier de context , wat bedoelt die menir ?
    Maar ya ik kan niet meer discussieren met hem. Emoticon: Shiny
    Trouwens we gaan hier niet roddellen Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,748,721 pageviews Een website van indahnesia.com