More then 6 months in Indonesia you need to pay tax

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

There is a lot of info on the is web site about holliday and other form of short stays in Indonesia.

But what about for those who stay for a long time in Indonesia.
Such as longer then 6 months on a row.
If so, you will need to pay tax, if you earn money.

More info can be found on;
http://www.expat.or.id/info/in(...)dualincometaxes.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

darisini
Gebruiker
User icon of darisini
spacer line

Wie weet meer info hieromtrent?
Dus voor bule's mau tinggal dan kerja di Indonesia?

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Ja klopt. Na 6 maanden moet je 1 juta betalen. Meestal gebeurd dit wanneer je weg gaat uit Indonesie (bij de douane). Je kan je visum trouwens ook niet verlengen (sociaal-cultureel), tenzij je getrouwd bent met een Indonesier of werkt etc, maar dit is dan weer een ander visum en die is 1 jaar geldig (hoef je ook niet elke maand je te melden bij het immigratie kantoor in Karawang bijv.)

Groetjes

darisini
Gebruiker
User icon of darisini
spacer line

On 14-02-2005 21:08 sandra wrote:
Ja klopt. Na 6 maanden moet je 1 juta betalen. Meestal gebeurd dit wanneer je weg gaat uit Indonesie (bij de douane). Je kan je visum trouwens ook niet verlengen (sociaal-cultureel), tenzij je getrouwd bent met een Indonesier of werkt etc, maar dit is dan weer een ander visum en die is 1 jaar geldig (hoef je ook niet elke maand je te melden bij het immigratie kantoor in Karawang bijv.)

Groetjes

Ik ben getrouwd met een Indonesische, dus wat voor visum kan ik dan aanvragen? hoe lang kan ik dan blijven?

sandra
Gebruiker
User icon of sandra
spacer line

Ik weet niet precies de naam van dat visum...alleen weet ik dat je in jouw geval langer mag blijven, omdat je getrouwd bent met een Indonesische. Je mag dan een jaar blijven en dan zo steeds verlengen...Dit heb ik gehoord bij het immigratie kantoor in Karawang (dichtbij Cikarang, west java)

esgerrits
Gebruiker
spacer line

= edit: 1 keer is genoeg =

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Hallo Sandra, het document heet KITAP (Kartu Izin Menetap): in het algemeen beschaafd Nederlands betekent dit als Permanente verblijfsvergunning....
Raymond

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

On http://www.pajak.go.id/download you can download a PDF-file in Englisch about Indonesia tax . (Manual for taxation......)
Succes,
Jan

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

het document heet KITAP (Kartu Izin Menetap): in het algemeen beschaafd Nederlands betekent dit als Permanente verblijfsvergunning....

Hi Raymond,
Hoe lang duurt "permanent" in Indonesie? Net zo lang als "permanent" in je haar? Emoticon: Smile

Groetjes,

A.A.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Bij haarkleuring Emoticon: Puh! ermanent is permanent , tot de kleur verdwijnt

Bij menetap in indonesia : zolang je aan de eisen van je vergunning voldoet.
Er zijn 3 mogelijkheden :
1. je gaat het land verlaten
2.of je gaat een andere vergunning vragen die ook bepaalde eisen heeft.
3.Of je word Indonesier.
Keuze ligt bij je zelf , gewoon kwestie van "knopen tellen "
groetjes

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Hallo Agung, het KITAP is 1 jaar geldig en moet jaarlijks (5x) verlengd worden. Na het 5e hoeft je maar 1x per 5 jaar verlengen en momenteel (okt. 2005) zijn de kosten ongeveer IDR 1.000.000 (ongeveer Ä 90,00). Ik heb zelf familie in Surabaya en zij heeft de Nederlandse nationaliteit en woont al ruim 25 jaar in Surabaya. Haar man is Indonesier (zakenman) en zij komt regelmatig naar Nederland om haar familie te gaan bezoeken. Zij heeft onlangs weer haar KITAP verlengd voor 5 jaar en moet inderdaad IDR 1.000.000 betalen voor wederom een geldigheidsduur van 5 jaar. Dus het woord permanent is alleen in de formele zin dat met permanent bedoeld wordt: 5 jaar (overigens pas geldig als je al 5x 1 jaar verlenging hebt aangevraagd!). Ik hoop je hiermee vooralsnog voldoende te hebben geinformeerd....

Raymondvd53

Agung
Gebruiker
User icon of Agung
spacer line

Hi Raymond,
bedankt voor je uitleg. Geldt dit alleen voor buitenlandse vrouwen getrouwd met een Indonesier of ook voor buitenlandse mannen getrouwd met een Indonesche vrouw? Volgens informatie die ik zo'n 10 jaar geleden van de Indonesche ambasade in Den Haag heb ontvangen is de regeling voor mannen niet hetzelfde als die voor vrouwen. Het kwam er toen op neer dat het voor mannen erg kostbaar was (ca. 2000-2500 us$ per jaar, zonder werkvergunning) om permannent binnen Indonesie te verblijven en dat dit sterk afgeraden werd.

raymondvd53
Gebruiker
spacer line

Hallo Agung, mijn verhaal geldt voor de situatie als een Nederlandse vrouw met een Indonesische man is getrouwd. Als de Nederlandse man in Indonesie met zijn (indonesische) vrouw wilt gaan wonen/vestigen, dan komt er inderdaad kosten voor de man. Het bedrag varieert tussen de 1000 en 1500 USD per jaar voor het KITAP (Kartu Izin Menetap). Daarnaast moet de Nederlandse man 1x per jaar Indonesie uitgaan (bijv. naar Singapore) en weer terugkomen. Na 1 jaar moet hij weer de kosten voor zijn KITAP betalen en dan is het meestal ietsje goedkoper, zegt maar 850 USD. De vrouw moet dan wel (nog steeds) de Indonesische nationaliteit bezitten (Warga Negara Indonesia - WNI). Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Raymondvd53 (Capelle aan den IJssel)

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,351,622 pageviews Een website van indahnesia.com