Tourist Visa 60 Days kan verlengt worden

Subforum Het visumgebeuren 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
sandy
Gebruiker
spacer line

graag adres visumburo op bali---wie weet dat--bedankt

koening
Gebruiker
spacer line

Hallo Samdy,

Ik mag geen reclame maken op dit forum, maar als je meer info wilt, email mij dan even naar mimpibaliEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.balict.net

groetjes Jan

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoe moet ik een 60 daags visum intepreteren?
Stel
binnenkomst 1 mei is dat dan uiterlijk vertrek 29 juni (60 dagen INCLUSIEF de aankomstdag 1 mei)
OF moet ik rekenen VANAF de aankomstdatum waardoor het uiterlijke vertrek 30 juni is?
Ik denk, zelf het laatste omdat op het stempel staat "60 days FROM date shown above"

Kan iemand dit bevestigen?

Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

koening
Gebruiker
spacer line

Hallo Anne-Mieke,

De 60 dagen gaat altijd in op aankomstdag, dus datum aankomsstempel.
Reken de dagen goed uit, zodat je vroegtijdig je verlenging kunt regelen.
Indien je deze datum overschreidt kost het je Rp. 200.000 per dag.
Je moet dan een zogenaamde Overstay Permit bij vertrek op het vliegveld betalen.

Jan Hofman, manager Nuriani Roof Garden Guesthouse, Padang Tegal Ubud Bali

w.serle
Gebruiker
spacer line

Heeft iemand ervaring met het volgende: Je koopt van tevoren een toeristenvisum van twee maanden, maar wilt zes maanden blijven. Volgens Jan Hofman kan dat visum in IndonesiŽ worden verlengd. Punt. Maar wat doe je met de terugreisdatum op je ticket ? Als je die datum zes maanden later stelt dan de heenreis, dan stel ik me voor, dat het consulaat in Nederland zegt: Kan niet, je kunt maar twee maanden blijven dus die ticket is niet acceptabel. Als je daarentegen de terugreisdatum zet op twee maanden na de heenreis, dan moet je in IndonesiŽ die ticket laten veranderen en dat kost extra.
Hoe lost men dit op ? Een ticket met een open retourdatum ? Kost ook extra.
Eerst een ticket bestellen van twee maanden en dan, na ontvangst van de boekingsbevestiging tegen het reisbureau zeggen: of nee, geef me toch maar een ticket voor zes maanden ? Dat riekt naar fraude. Dus wat dan ?

not every change is an improvement

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het feit dat je een twee maandenvisum kan verlengen is voldoende.
Ga je daadwerkelijk 60 dagen ok.
Ga je vier maanden ook ok, het consulaat weet dat je terplaatse kan verlengen en gaat daar dus vanuit.
Ik heb nu een een twee maanden visum en mijn ticket staat op half februari retour, geen probleem.

w.serle
Gebruiker
spacer line

Ik had het over een TOERISTENVISUM, en daarvan beweert het consulaat in Nederland, dat het NIET kan worden verlengd, dus kunnen ze een terugreisdatum van zes-maanden-later weigeren. Of ze dat DOEN, weet ik niet.

not every change is an improvement

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-09-2008 16:20 w.serle wrote:
Ik had het over een TOERISTENVISUM, en daarvan beweert het consulaat in Nederland, dat het NIET kan worden verlengd, dus kunnen ze een terugreisdatum van zes-maanden-later weigeren. Of ze dat DOEN, weet ik niet.

Allereerst letten ze volgens mij niet zo goed op bij de vliegtickets. Bovendien zijn vliegtickets vaak te wijzigen.
Maar als je het risico niet wilt nemen is daar wel iets op te verzinnen. Tegenwoordig heeft vrijwel elke maatschappij e-tickets die je zelf kan uitprinten en daar kun je lekker mee knippen en plakken en het dus kloppend maken.......

Verder, de ambassade blinkt niet uit in het geven van (goede) informatie; daar zijn wij voor Emoticon: Smile

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Volgens mij word daar niet opgelet: ben al verschillende keren geweest met een retourdatum van 3,4 of 5 maanden later...

hati hati, pelan pelan

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja zeg, ik heb geen zin om achter elke boom een beer te zoeken hoor.
Iedereen kan je sponsor zijn, de eerste de beste kennis die je in IndonesiŽ heb kan met het invullen van een formulier en kopie KTP jou een verlenging bezorgen.
Vertrouw je het niet dan ga je naar een degelijk bureau, die zorgt voor je sponsor.
Het is echt geen probleem.

Anne Mieke, knippen en plakken is een mogelijkheid maar niet de aangewezen weg voor iets wat zo simpel en helder is Emoticon: Angry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-09-2008 17:08 Malam wrote:
Ja zeg, ik heb geen zin om achter elke boom een beer te zoeken hoor.
...........
Anne Mieke, knippen en plakken is een mogelijkheid maar niet de aangewezen weg voor iets wat zo simpel en helder is Emoticon: Angry

Weet ik, ik probeer ook alleen maar van die beren mooie vlinders te maken..... Emoticon: Smile

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Kennelijk heb je over de VOA / 30 dagen visum.
Dat is voor eenmalig gebruikt .
Dan moet je indonesia verlaten .(En dan weer binnen komen)
Ook is een 60 dagen visum voor eenmalig gebruik (En dan weer binnen komen na het land verlaten te hebben).
In feite kan de ambassade ook vragen stellen , of de immigratie ambtenaar bij de aankomst hal .
Stel is voor dat hij dat doet ?
Welke antwoord geef je dan ??

Een andere mogelijkheid is de SosBud visum die je officieel kan verlengen .
Met een sponsor.
Het klopt ook dat er sukkels van Indonesiers zijn die sponsor willen spelen , al dan niet tegen betaling .
De vraag is , wat gebeuert er als de gesponsorde (vreemde) toerist misdraagt of opgepakt wordt ????

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 02-09-2008 18:22 sidia wrote:

...

Dat is voor eenmalig gebruikt .
Dan moet je indonesia verlaten .(En dan weer binnen komen)
Ook is een 60 dagen visum voor eenmalig gebruik (En dan weer binnen komen na het land verlaten te hebben).
In feite kan de ambassade ook vragen stellen , of de immigratie ambtenaar bij de aankomst hal .
Stel is voor dat hij dat doet ?
Welke antwoord geef je dan ??

Een andere mogelijkheid is de SosBud visum die je officieel kan verlengen .
Met een sponsor.
Het klopt ook dat er sukkels van Indonesiers zijn die sponsor willen spelen , al dan niet tegen betaling .
De vraag is , wat gebeuert er als de gesponsorde (vreemde) toerist misdraagt of opgepakt wordt ????

Maak het niet te moeilijk Om Sid.
U bent IndonesiŽr die wat minder te maken heeft met dit soort problemen, behoudens dat u dit probleem met uw vrouw hebt.
Laten we nu een zo eenvoudig mogelijke oplossing trachten te geven voor dit soort problemen, en geen ellenlange zeikverhalen, die uw plaatje eer aan doen.
Gewoon, dit is het en klaar.
Niet ja maar en dan ook nog dit en dat, dat maakt sommige mensen moeilijk, zonder dat dit echt nodig is..
Maak mensen die naar IndonesiŽ willen het niet extra moeilijk.
Ik ga al jaren naar IndonesiŽ, 1, 2, 4, en 4 maanden, zonder enig probleem, maakhet niet moeilijker als dat het is Emoticon: Angry

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-09-2008 18:22 sidia wrote:

On 02-09-2008 11:17 w.serle wrote:
Heeft iemand ervaring met het volgende: Je koopt van tevoren een toeristenvisum van twee maanden............

Het gaat NIET om een VOA maar een gewoon 2 maands visum.

En blijkbaar kun je een gewoon 2 maand toeristenvisum ook verlengen als je ter plekke een sponsor zoekt volgens een aantal ervaringsdeskungen op dit forum. En dat hoeven toch niet altijd "sukkels" van Indonesiers te zijn. ..
Maar de ambassade zwijgt hier in alle talen over..... Emoticon: Confused

gr
AM

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Anne Mieke,
Om Sid is IndonesiŽr, die heeft geen ervaring met visa Emoticon: Shut up!
Nu krijg ik hier antwoord op, op zeker.
Hij moet namelijk voor zijn echtgenote een visum aanvragen.
Dan gaat ie zich zelf dus weer tegenspreken Emoticon: Yes!
Anne Mieke, je moet ook sommige vragen en anrwoorden laten gaan Emoticon: Wink
Om Sid is nu ťťnmaal iemand die graag de dingen moeilijker maakt als ze zijn Emoticon: Yes!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 02-09-2008 18:55 Anne Mieke wrote:

...

...

Het gaat NIET om een VOA maar een gewoon 2 maands visum.

En blijkbaar kun je een gewoon 2 maanden toeristenvisum ook verlengen als je ter plekke een sponsor zoekt volgens een aantal ervaringsdeskungen op dit forum. En dat hoeven toch niet altijd "sukkels" van Indonesiers te zijn. ..
Maar de ambassade zwijgt hier in alle talen over..... Emoticon: Confused

gr
AM

Er zijn 2 soorten visa van 60 dagen , de ene is de gewone toeristenvisa (kost duurder dan de VOA) en de andere is de SosBud mert andere voorwaarden dan de 2 maand toeristen visa.

De toeristen visa van 60 dagen is voor 1malig gebruik , en niet verlengbaar .
De SosBud visa is wel te verlengen, ook in indonesia .
En hier is een verschil van soorten sponsors.
De sukkels waar ik mee bedoelde is de Indonesische sponsors die "zo maar " zijn medewerking verleenden .
Dat wordt ergens verteld door ervaringsdeskundigen die een " wildvreemde" sponsors kan regelen .
De Biro Jasa geeft ook soms medewerking.

Please be advised that Visa On Arrival may only be extended upon approval from the Director General of Immigration of the Republic of Indonesia in case of natural disaster, illnes or accident, but cannot be transferred to another type of visa. Overstay visitors incur to pay a penalty of US$20.- per day/person (for under 60 days stay) whilst over 60 days stay will be a 5 (five) year prison sentence or a fine of IDR25.000.000 (local currency).

SOCIAL/CULTURAL VISIT VISA

1 This visa is issued by the Indonesian Embassy to applicants who are going to Indonesia for a social/cultural visit, such as visiting relatives/friends; social organizations; exchange visits between educational institutions; undertaking research and attending training programme in Indonesia.
2 Type of entry : Single Entry
Maximum length of stay is 60 days.
Extensions can be applied for and obtained in Indonesia from the Immigration Authorities.
3 Approval from the Immigration Office in Indonesia is needed for applicants who wish to stay longer than 60 days which must be applied for by the applicantís sponsor/relative/friends who reside/base in Indonesia. Visa will only be issued by the Embassy after receiving the authorization direct from the Immigration office in Indonesia.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ter leering ende vermaeck .

De visum aanvraag kan geweigerd worden indien iemand deze handelingen heeft gedaan :

Permohonan Visa tersebut dapat ditolak apabila orang asing yang bersangkutan :

Pada saat berada di negaranya sendiri atau di negara lain, bersikap bermusuhan terhadap Pemerintah Republik Indonesia, atau melakukan perbuatan yang mencemarkan nama baik bangsa dan Negara Indonesia;

Vinie
Gebruiker
User icon of Vinie
spacer line

Ik vertrek eind Januari naar Bangkok, ik zal er maximaal 29dagen blijven en dan vlieg ik naar indonesiŽ. Graag zou ik er meer dan een maand verblijven, maar ik zal maar m'n indo vluchtgegevens hebben eens ik in bangkok ben.

Hoe lukt het me dan om toch nog eventueel een 60dagen visa te krijgen voor indonesie.
Anders moet ik na 30dagen terug naar Thailand of ergens anders.

ps; ik ken iemand die een restaurantje heeft en die zei me dat hij sponsor kon zijn indien ik eens er zou willen 3maanden verblijven. Deze vertelde mij dat men toch niet controleerd. Ik zou dan als kok of ober zijn ingeschreven maar zou deze functie niet uitoefenen.

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

ps; ik ken iemand die een restaurantje heeft en die zei me dat hij sponsor kon zijn indien ik eens er zou willen 3maanden verblijven. Deze vertelde mij dat men toch niet controleerd. Ik zou dan als kok of ober zijn ingeschreven maar zou deze functie niet uitoefenen.
Dit is je reinste onzin wat je hier schrijft, misschien te diep in het glaasje gekeken??
Jan

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Vinie; op Bali zeker? Het antwoord is kort; het is een leugen wat die persoon verteld. Uiteraard zou ik daar bijna aan toevoegen.

Vinie
Gebruiker
User icon of Vinie
spacer line

On 15-12-2008 03:25 Yerun wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Vinie; op Bali zeker? Het antwoord is kort; het is een leugen wat die persoon verteld. Uiteraard zou ik daar bijna aan toevoegen.

idd was een dame, die had de zaak nog niet lang.
Maar zei me dat dit niet zo moeilijk was te regelen....

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Jan, zuipen doe ik niet en misschien zijn er nog welk spontane eerlijke mensen in Bali......

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 15-12-2008 22:44 Vinie wrote:

...

idd was een dame, die had de zaak nog niet lang.
Maar zei me dat dit niet zo moeilijk was te regelen....

Dat dit niet zo moeilijk te regelen was.
Ik denk dat het (nog) wel kan .
Alleen hoe kan een toerist met een toeristenvisum , al dan niet sos.bud visum werk verrichten in een bedrijf.
Daar je moet werkvergunning hebben .

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 16-12-2008 08:55 Surya Atmadja wrote:

...

Dat dit niet zo moeilijk te regelen was.
Ik denk dat het (nog) wel kan .
Alleen hoe kan een toerist met een toeristenvisum , al dan niet sos.bud visum werk verrichten in een bedrijf.
Daar je moet werkvergunning hebben .

Ja en dat kost echt munten, dan zou het wel een een hele dure 3 maanden kunnen worden

Tuti & Jan
Gebruiker
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Jan, zuipen doe ik niet en misschien zijn er nog welk spontane eerlijke mensen in Bali......
Fijn dat je niet zuipt, kunnen we elkaar de hand schudden.
Dat er echt fijne Balinesche mensen wonen op Bali weet ik alles van, ik heb er 3,5 jaar gewoond, voor die Balinesche mensen ben ik ook niet vertrokken naar Oost Java.

Wat je schrijft over het toeristenvisum blijft echter erg onduidelijk, daar worden zaken door elkaar gehaald.
Als je een werkvisum wil krijgen voor kok moet je heel goede connecties hebben, voor ober kan je het vergeten, die heeft men zelf voldoende.
Wil je langer verblijven en je wil niet het land uitgaan voor een nieuw visum na 60 dagen is het Social Budaya een prima uitkomst en laat dat dan verzorgen door een van de vele goede visumbureau's in Bali, kost een paar Rupia's meer maar je hebt wel je rug vrij en kan ongestoord genieten van je vakantie.
Jan

Vinie
Gebruiker
User icon of Vinie
spacer line

Visa,ik krijg er koppijn van...

ik wil +/-3weken in thailand reizen en dan nog eens 6weken indonesiŽ.
Probleem is, ik zal pas in
thailand een vliegticket kopen maar op welke datum ik naar indonesiŽ vertrek weet ik nog niet juist. Ik kan zonder gezaag voa30 dagen nemen.
Maar voor 60dagen moet ik hier bij de ambassade de datum geven van m'n vliegticket naar indonesiŽ die ik maar zal weten eens ik in thailand bent.

Ik reis op gevoel, kan ook zijn indien Thailand geen meevaller is of te duur dat ik eerder naar indonesiŽ

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,960,891 pageviews Een website van indahnesia.com