Grote spin ontmoet in noord-sulawesi, rara-welke is dit?

Subforum Indonesië op z'n Nederlands 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Indonesië op z'n Nederlands > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
manon
Gebruiker
User icon of manon
spacer line

Hoi,

Vorige week, toen ik nog in Indonesia was....te lang geleden alweer, heb ik oog in oog gestaan met een ongeveer 15 cm grote spin. Omdat het formaat voor mij net iets teveel was om op mijn dooie gemak daar een mooi plaatje van te schieten, heb ik alleen dit signalement:
antracietkleurig, grijze grillige tekening, niet wollig harig, wel langpotig. Ik dacht dat zijn bovenlijf grote ogen droeg (like a crab). grootte 13-15 cm.
Nadat ik een flipper als moordzuchtig wapen heb ingezet om dit walgelijke beest plat te slaan (2x was nodig...), heb ik de gehele bungalow uitgekamt op meer.....het enige wat ik tegenkwam was een spinnenspuugnestje van ongeveer 7 cm doorsnee...

Weet iemand over welke soort spin ik het heb? Is deze giftig? Kan deze 'jumpen? Ik vond het een griezel.

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Ga staan waar geen plek is om te staan.

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Helaas heeft de site die pak Ron doorgaf geen plaatjes,
Maar was doden nodig?je had de spin[met stevige handschoenen] toch buiten kunnen zetten?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Tja, dat is moeilijk, als het beest nu nog een zadel had gehad dan het het een pony geweest Emoticon: Smile
Maar alle gekheid op een stokje, het is natuurlijk erg moeilijk om uit een omschrijving als deze de juiste soort en/of hij giftig zou zijn te halen.
Het antwoord van Merapi sluit aan op hoe moslims over spinnen denken, mijn vrouw zal nooit een spin doden, sterker nog ze pakt het beest op, hoe groot ,hoe harig en hoe eng dan ook en zet hem buiten neer.
Dit komt voort uit de koran, ik zal het achtergrond verhaal hier vermelden.

In 620 en 621 ontving Mohammed delegaties uit Yathrib (later Medina genoemd), waarvan de leden tot de islam overgingen en die de moslims uit Mekka hulp en bescherming aanboden. Dit stelde de moslims in de gelegenheid om successievelijk naar Medina uit te wijken. Op het moment dat zijn vijanden hadden besloten om Mohammed gezamenlijk te vermoorden, vertrok hij in 622 naar Medina. Samen met Aboe Bakr wist Mohammed aan zijn belagers te ontkomen en vertrok hij 's nachts in zuidelijke richting, om zijn achtervolgers op een dwaalspoor te zetten. In een grot voorkwam een spin de ontdekking van deze schuilplaats door een web aan de ingang te maken. Zijn achtervolgers kregen zo de indruk dat de grot reeds lang niet meer betreden was.

Dat is de reden dat mijn vrouw die opgevoed is als moslima niet bang is voor spinnen, ze niet dood maakt, maar oppakt en buiten neerzet.
Groet Malam

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Malam, als niet Moslima, maar diervriendelijk opgevoed,kan ik me voorstellen de schrik bij een spin van 15cm, in Nederland worden ze niet groter dan 5cm.
Heb ooit in Delft een flinke vogelspin mogen aanraken en oppakken.

Kan wel vertellen dat mn bloeddruk tot hemelse hoogte ging, en de harige schat deed niets.heb me na afloop uitgebreid gedoucht., dat wel Emoticon: Red face Emoticon: Red face Emoticon: Red face

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Oh ja Malam, als ik mn huis niet op tijd schoonmaak, dan komen er spinragen en dan lijkt het of het huis niet bewoond is.
Spinnen moet je laten zitten, momenteel overlast van muggen.
Spinnen zijn goede muggenvangers,
Helaas hebben we katten, die zowel muggen als spinnen doodmaken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ach Merapi het was maar een achtergrond verhaaltje.
Poppy wordt helemaal panisch van een worm, tegen het ziekelijke aan, ik vind het altijd weer jammer dat Mohammed "vrede zij met hem" niet gered is door een worm.
Als ik heel gemeen zou zijn dan sluit ik een vette levensverzekering af, en maak Poppy s'nachts wakker en hou een worm boven haar gezicht, dat wordt op zeker scoren.
Als ik bij mijn broer weg ga en de verlichting van de tuin is kapot, dan zijn er twee mogelijkheden, 1) ze blijft slapen. 2) ik draag ze de tuin uit.
Ooit is ze daar een worm op het tuinpad tegengekomen Emoticon: Wink
Zo hebben we allemaal onze eigenaardigheden, ik gruw ervan om een levende vis beet te pakken, ik doe het wel maar ik moet heel veel afschuw overwinnen.
Groet Malam

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

heel kort Malam.
Nou begrijp ik dat je zo verliefd en dat je gek op je poppy bent.
je kan haar van alles wijs maken..... Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

merapi
Gebruiker
User icon of merapi
spacer line

Nou Om Ziel, u heeft gelijk hoor, Malam en Poppy zijn even gek! ,maar ook gek op elkaar, wat wil een mens nog meer?
Goed, Malam, wat is er in hemelsnaam verschrikkelijk aan een worm?ze doen totaal niks, leg dat uit aan Pop.
Nog erger, jij als volbloed Rotterdammer, met havenbloed in zich, en die durft geen levende vis op te pakken?
Komop Malam, zelf ga ik soms duiken in de Oosterschelde. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Vroegah, schaamde ik mij Emoticon: Blush , daar ben ik wel overheen, als we makrelen gingen vissen dan droeg ik rechts een handschoen, daar pakte ik die krengen dan mee vast om van de haak af te halen.
In mijn verleden als havenwerker heb ik echt in de grootste shit gestaan, maar dit is nu éénmaal iets waar ik een afkeer van heb, ik schaam mij er niet meer voor.
Je hebt het of niet, het zij zo. Emoticon: Bye bye

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Merapi lust je dit???Advocaat.
Men schreef dat je dit drinkt,.
ik dacht dat je dit niet kan drinken maar wel op kan lepelen.
Er zijn mensen die nog al druk over maken over je als advocaat die opkomt voor wie, en jij je zorgen maakt over de mensen uit de Oost blok landen.
Maar dat doen wij ook hoor want Nederland word overspoelt met allerlij gasten die graag hier een graantje mee willen pikken over onze welvaart gemaakte economie
Ik zie dagelijks spinnen op mijn balkon, geen spoken, maar die ken ik zelfs niet bij naam.
Te slechte biologie les gehad. Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 30-08-2007 18:29 zieleffe wrote:

[url=http://i5.tinypic.com/6ag91ma.jpg]
Men schreef dat je dit drinkt,.

Wie zijn ze dan Ome Ziel ? Emoticon: Confused

Dat is toch niet netjes om zo maar iets te schrijven ?
Je zou zelfs als laster kunnen zien .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat zijn de mensen die graag roddelen over anderen.
U was zelfs graag geziene gast daaro.
Ja die waar Malam ook zo graag naar toe wilde gaan kijken, maar als staart tussen zijn benen terug kwam.
En nu hier ons vermaak met zijn verhalen.
lees je de Enkhuizer almenak niet!!! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Red face Emoticon: Bye bye

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

On 30-08-2007 13:53 pak ronald wrote:
http://members.chello.nl/l.hesteren/spinnen.html

Als je een beetje naar beneden scrollt: wel plaatjes

Ga staan waar geen plek is om te staan.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 31-08-2007 09:17 zieleffe wrote:

Wij gaan hier niet rodellen over andere mensen Emoticon: Wink Emoticon: Yes!
Ga je niet offtopic ??? Emoticon: Nice

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Pak Sid

Ga je niet offtopic ???

Ben U dan ook bang voor spinnen??

Nu ben ik weer ontopic??,, of hoe noem je dat ook weer?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

OK dan , even ouwe hoeren tussen internet vrienden Emoticon: Bye bye
Ik ben niet bang voor spinnen , zie het als nuttig beestjes.
Probleem is dat ze vaak in je huis gaan nestelen .
Moet je vaak de raggen gaan schoonmaken .
Beneden in onze arbeiderswoningshuis hebben we ook last , ze kruipen gewoon uit de achtertuin en s'ochtends moet je ook langs spinnewebben lopen als je naar de achterdeur moet gaan.
In principe probeer ik de spinnen te sparen , dus niet gelijk een dikke zaterdageditie van Telegraaf als mepper gebruiken.
Zoals Manon , stel is voor dat het een zeldzame (nog niet ontdekte) exemplaar is ????
Het komt ook mss omdat mijn ouders en hun grootouders veel sympathie hebben met de theosofische gedachten.
Mijn opa ging zelfs muggen wegjagen ipv van pletts doen .
Inmiddels is het bij mij al lang afgesleten , dus pletts , en met vloeken erbij , hotperdom , pletts.
Voor spinnen maak ik nog een uitzondering .(niet omdat een spin ooit de profeet heeft geholpen).

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ik zal maar weer eens een verhaaltje vertellen. Ik was in 2000 in Centraal Sulawesi in de plaats Palu. Ik had wel zin om het natuurpark Lore Lindu te bezoeken. Daartoe was ik via een toeristenbureau aan een ervaren gids gekomen die mij voor vier dagen en drie nachten door dit boeiende stuk natuur leidde. We sliepen in primitieve boshutten (zie foto) waarvan de kamers waren gevormd door wanden van gevlochten bamboestrip – gedek. Ik had die nacht zo’n kamer toegewezen gekregen door mijn gids en nadat ik een klamboe over mijn bed had gespreid zag ik in een hoek van dit spartaanse vertrek een spin zo groot als mijn hand. Hij was zwart en had dikke harige poten. Ik haalde mijn gids om hem het beest te laten zien. Ik was er eerlijk gezegd een beetje griezelig van geworden en wist niet of hij gevaarlijk kon zijn, maar toen mijn gids in de kamer kwam was de griezel verdwenen. Diezelfde avond waren we op bezoek bij een plaatselijk gezin in zo’n zelfde hut en nadat mijn ogen daar aan de duisternis gewend waren geraakt ontwaarde ik daar een zelfde spin die achter de drukpratende heer des huizes op het gedek zat. Toen ik hem daarop wees haalde hij laconiek zijn tengere schouders op. Hij zou dus wel niet gevaarlijk zijn geweest. Die nacht heb ik prima geslapen ondanks het op een cirkelzaag gelijkende geluid van een jankrik, maar ik was wel blij met mijn goed afsluitende klamboe om me heen.

Het hele verhaal van de trip is te lezen op: http://indonesiepagina.nl/verh(...)_door_lore_lindu.php

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

manon
Hoi,

• Vorige week, toen ik nog in Indonesia was....te lang geleden alweer, heb ik oog in oog gestaan met een ongeveer 15 cm grote spin.
  • Omdat het formaat voor mij net iets teveel was om op mijn dooie gemak daar een mooi plaatje van te schieten, heb ik alleen dit signalement:
    antracietkleurig, grijze grillige tekening, niet wollig harig, wel langpotig. Ik dacht dat zijn bovenlijf grote ogen droeg (like a crab). grootte 13-15 cm.
  • Nadat ik een flipper als moordzuchtig wapen heb ingezet om dit walgelijke beest plat te slaan (2x was nodig...), heb ik de gehele bungalow uitgekamt op meer.....het enige wat ik tegenkwam was een spinnenspuugnestje van ongeveer 7 cm doorsnee...

• Weet iemand over welke soort spin ik het heb? Is deze giftig? Kan deze 'jumpen? Ik vond het een griezel.

Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 30-08-2007 13:37

• Arme spin (kasian) net op één verkeerd ogenblik Manon tegengekomen ........... "wilde misschien gewoon een blokje of op zoek naar een leuk vriendinnece om een toekomstig gezin te stichten en kwam toen
    'doodsbange meissie' tegen" .....

" .... ik denk dat het een vogelspin was Manon ..... "

• Jij kwam een spin tegen; ik een krab, op Irian Jaya in Manokwari een flinke krab in huis, maar omdat hij supersnel was dacht ik met een kanyer van een rat te meken te hebben ....... maar mijn 'Om' sloeg het dierce met een plastic slipper buitenwesten en gooide die 'huisvrede kraker' buiten de deur .......

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Nee hoor Om Ziel, drink praktisch geen alcohol, vind het niet lekker.
    Een goede advocaat luistert eerst, voordat je op geschuldigingen ingaat.
    Om Sid, zonde van die Telegraaf, neem een kat!
    milieu vriendelijk, ze vangen muggen en spinnen.
    Ben weer ff ontopic, maar ik las een ingezonden stuk van het tijdschrift Tong Tong uit 1969.
    De Indische familie was pas in Nederland en de vrouw des huizes schrok zich te pletter Emoticon: Yeah right! e deed een kastdeur open en zag iets zwart-wit langs.
    Mevrouw schreeuwde uit angst de buurt bij elkaar:uit angst voor een slang
    tot het was opgelost:bleek het snoer van een strijkijzer te zijn.

Wil jullie vragen om een recept van nasi tim, beetje buikklachten

dangdude03
    Gebruiker
    User icon of dangdude03
    spacer line

On 31-08-2007 14:00 merapi wrote: De Indische familie was pas in Nederland en de vrouw des huizes schrok zich te pletter Emoticon: Yeah right! e deed een kastdeur open en zag iets zwart-wit langs.
    Mevrouw schreeuwde uit angst de buurt bij elkaar:uit angst voor een slang
    tot het was opgelost:bleek het snoer van een strijkijzer te zijn.

Een Chinese spreuk luidt: wie ooit gebeten is door een slang blijft altijd bang voor een stuk touw.

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Is iets bij voor te stellen:een slang kan onbewegelijk zijn net als touw.
    Meestal zijn slangen erg schuw, gevaarlijker zijn schorpioenen:
    Een kennis is in Afrika getrapt op een schorpioen ondanks beschermend schoeisel, zijn voet werd 3x zo dik, kreeg hartstoornissen, hoge koorts de angel was in zn enkel doorgedrongen.
    Herstel heeft 6maanden geduurd

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

On 31-08-2007 09:17 zieleffe wrote:
    U was zelfs graag geziene gast daaro.
    Ja die waar Malam ook zo graag naar toe wilde gaan kijken, maar als staart tussen zijn benen terug kwam.
    En nu hier ons vermaak met zijn verhalen.
    lees je de Enkhuizer almenak niet!!! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Red face Emoticon: Bye bye

Pas op Om Ziel, u begeeft zich op gevaarlijk terrein, één het is niet netjes om anderen te wijzen op dingen die niet voor hun oren bestemd zijn.
    Twee u heeft volledig ongelijk, het is uiterst gemakkelijk uw achillespezen door te knippen t.a.v. de opmerkingen die u maakt.
    Tracht uw persoonlijke rancune niet op een ander af te wentelen, dat is niet netjes, mocht u alsnog een boompje op willen zetten, mijn email adres staat in mijn profiel, maar onthoud u hier alstublieft van dit soort uitspraken, laten we het gezellig houden.
    Groeten Malam

Albert
    Gebruiker
    User icon of Albert
    spacer line

Ik wil niet overdrijven, maar laatst vond ik een kleine cobra van +/- 50 cm in lengte. Deze heb ik m.b.v. 2 stokken voorzichtig klem gezet. En daarna met mijn blote handen achter zijn kop gepakt en hem daarna geholpen mijn fabriek te verlaten en op een veiliger plekje verder te kruipen.

Ik weet het enorme gevaar. Niet alleen dodelijk de beet maar ook dat rondom de beet je lichaam langzaam oplost. Een gat wordt er asl het ware ingebrand. Ik zag op TV een prof op het gebied van slangen werd in zijn buik gebeten in de USA. Het werd een gat ter grote van een tennis bal. Daar konden ze er iets aan doen m.b.v. moderne middelen doch hier in Ind. Doei.

Ik zal later twee foto's van 2x een slang bij en 1x in mijn huis. Ook andere wilde huisdieren heb ik .

Emoticon: Party!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Albert je bent een stuk moediger dan ik, ik word al eng als ik een slang of reptiel op Discovery ziet, laat staan als ik er mee geconfronteerd wordt.
    Dat heb je, of dat heb je niet, ik heb in mijn vroegere jaren in de haven in de grootste smeerpijperij gestaan, er kwamen nog wel eens wat ongenode gasten mee in de lading, daar heb ik nooit moeite mee gehad, tenzij slangen, dan zagen ze mijn billen niet meer van het stof.
    Groet Malam

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,317,048 pageviews Een website van indahnesia.com