De groeten uit...

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
38 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ja Om Ziel, ik zou het graag eens een tijdje willen proberen met dat forum. Het lijkt me een goede start, een nieuwe site met nieuwe verhalen en de mogelijkheid voor de bezoeker om te reageren zonder een lidmaatschap of zoiets ( hoewel dit misschien in sommige gevallen noodzakelijk zal zijn). Mogelijk ben ik weer te naïef maar wil het gewoon uit eigen ervaring ontdekken. Maak je niet te druk om je grammatica, ik denk zelfs dat je een zekere vorm van bekendheid geniet door je karakteristieke schrijfwijze. Dus niks aan veranderen graag. Emoticon: Wink Ik blijf overigens graag de mening horen van de forumleden over mijn plannen.
Mzzl

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik wilde het nu over foto,s hebben, u begrijpt wel waarom
Nou ja verhalen met foto,s is wel net zo aangenaam, om je beter tot de hoogte punt te komen kan je soms met foto’s het verhaal leuker maken.
Het is maar hoe je het verhaal ook plaatst dus ben even wel gaan zoeken, ja omdat je de foto’s van een andere jat, is het soms niet het juiste wat je doet, maar foto’s geplaats door kranten nieuwsgaring, vind ik dat het niet zo stotend,dan als je foto’s van reis genoten over neemt.
Want kijk zelf maar op internet er word zoveel foto’s geplaatst, je kan ze zo plaatsen, of dat je de reis zelf hebt gemaakt.
Je valt dan toch wel door de mand, maar ja toch hoe los je dat op, achter een inlog code.
Dan wordt het verhaal onsmakelijk bedorven met als die inlog gegevens…
Jammer dat het zo krampachtig moet, wat kan je het schelen wat ze er mee doen is mijn advies.

Is die ene jongen de oor aan het afbijten of is hij aan het fluisteren…………. Emoticon: Shiny Emoticon: Party! Emoticon: Wink Emoticon: Puh!

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Foto’s van anderen jatten doe ik niet aan tenzij de bron wordt vermeldt, dat is gewoon regel. Foto’s zijn zeker belangrijk om een verhaal mee op te peppen, hoewel ik eigenlijk van mening ben dat het ook zonder moet kunnen. Denk maar aan de tijd dat fotografie nog niet zo algemeen ingeburgerd was met boeken die gretig werden gelezen als “de”Max Havelaar en de Stille Kracht. Dit soort lectuur is zonder plaatjes al beeldend genoeg door de verbeeldende schrijfkunst van deze auteurs. Ik vraag me trouwens wel eens af waarom er zo weinig over deze klassieke meesterwerken wordt gepraat op dit forum. Maar goed, het lezen van boeken, en dan bedoel ik niet het werk van Sonja Bakker, lijkt een uitstervende bezigheid te zijn tegenwoordig. Hij geeft hem trouwens gewoon een zuigzoen in zijn nek.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nu Dangdude ik heb al eens eerder hier, in een of andere topic vermeld, dat het steeds er op gaat lijken dat niet alleen foto’s zeer belangrijk zal kunnen zijn,bij een verhaal.
Als ik een boek kocht, (dat zijn er niet veel), keek ik eerst hoeveel plaatsjes er in stonden, en als dat maar enigszins leuke plaatsjes waren kochten ik het
Nu er computers zijn kan je met internet toch behoorlijk keuzes maken.
maar dat er steeds meer filmpjes geplaats gaat worden, video opname noemen ze het, kijk maar naar Kompas, die op hun home pagina niets anders dan video opname te zien is, om nieuws te plaatsen.
Communiceren is een item dat de yutube filmpje,daaraan moet gaan over heersen, dus concurreren.
een goed gerenommeerde krant gaat over op video opname, en of filmpjes die gemaakt worden met een GSM telefoon.
Ja de mode gril gaat steeds verder dan we bij kunnen houden, met alles wat we in een computer kunnen maken, is al meer dan we kunnen begrijpen….. Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Het einde van de wereld: Labuha, Bacan, Maluku Utara

Hi Ziel,
Deze foto moet eigenlijk voor zichzelf spreken, totale desolaatheid van een onaangetast gebied. Echter, toen ik op die plek was werd ik misselijk en woedend tegelijk door wat ik daar aantrof. Bij een restaurant aan deze kust was een prachtige zeearend gekortwiekt en vastgebonden aan een stuk hout, terwijl iets verderop een reuze zeeschildpad op zijn rug lag dood te gaan naast een kleine zwarte aap aan een ketting. Dit alles om de aanwezige gasten te ‘vermaken’. De chauffeur die ons met zijn auto de leukste plekken van de omgeving wilde laten zien dacht ons hiermee een dienst te bewijzen, maar ik had ter plekke nergens trek meer in en er had zich een woede in mij los gemaakt die de hele dag bleef hangen. Er was tijdens mijn trip nog een andere gelegenheid waarbij ik een zeearend in een kooi opgesloten tegenkwam naast een kooi met een neushoornvogel. Het was op een publieke patio waar veel mensen in de schaduw van een reusachtige boom zaten. Op een stil moment liep ik naar de opgesloten dieren toe en bekeek de mogelijkheid om de kooien te openen. Deze waren echter zorgvuldig met diverse ijzerdraadjes vastgezet, anders had ik ‘per ongeluk’ beide gevangenisjes opengestoten. Ik hoorde later van mijn gids dat de mensen bang waren geworden van de zeearend en daarom hadden ze hem gevangen en levenslang gegeven. Dus ja Ziel, zoveel verhalen kunnen er achter één plaatje zitten.

O ja, het eerste deel van mijn nieuwe reisverslag op de nieuwe site komt er snel aan, mogelijk volgende week al.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dangdude
Ja achter die mooi plaatjes zit een façade van ellende,
Ten minste ellende?, omdat wij meer beschaafder met dieren om gaan, dan zij die handel in drijven.
Veel dier soorten, worden er verhandeld, maar ja dat is hun broodwinning.
Ik zou zeggen blijf er van af want ja als je ze tegen het harnas in jaagt kan het zijn dat je hard moet gaan lopen, al hoewel ik nooit bang ben.
Heb zelfs eens met geld gegooid en men bleef stokstijf staan van de schrik.
behalve pientere kinderen gingen gelijk rapen...... Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Broodwinning? De eigenaar van dit restaurant keek wel minder vrolijk toen ik weigerde zijn eetgelegenheid te betreden om ook maar iets te gebruiken Emoticon: Angry .

Zelf ben ik ook niet zo gauw bang Ziel. Als ik dergelijke dingen zie word ik kwaad en denk niet aan de gevolgen als ik er iets van zeg of ingrijp. Ik heb op Bali eens een aap in een veel te kleine houten hok met een klein gat met tralies in de volle zon zien staan. Het arme dier werd in de hitte zowat gekookt en hij snakte overduidelijk naar frisse lucht daar zijn ogen uitpuilden. Ik kon dit echt niet aanzien en omdat er niemand in velden of wegen te zien was heb ik het luik opengegooid. Het versufte dier wist een korte tijd niet wat te doen, maar enkele momenten later was ie eruit en razendsnel verdwenen in een naburige oude waringin.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Op het moment van schrijven is het nog slechts 7 nachtjes slapen voordat ik met MAS naar Jakarta vlieg voor mijn tweede Molukken trip. Bezocht ik vorig Jaar nog het noordelijke deel met Ternate als uitvalbasis, dit maal zal het centrale gedeelte van de archipel met Ambon als uitgangspunt aan de beurt komen. Er zijn veel mogelijkheden daar om naar toe te reizen, maar ik denk dat Seram en Buru door mij bezocht zullen gaan worden.

Ik hoop dat deze trip een wat voortvarender karakter mag hebben dan die van een jaar geleden, toen alles tot en met de terugvlucht volledig tegen zat. Maar de schoonheid van deze eilanden hebben me te pakken gekregen en daar bestaat maar een middel voor: teruggaan. Mooie stukjes natuur ontdekken, mogelijk een jungletrip(je), avontuurlijke uitstapjes naar andere eilanden en met een gehuurde auto + chauffeur tochtjes maken.

Natuurlijk houd ik weer een dagboek bij en zal ik bij thuiskomst dit uit gaan werken tot een wat leesbaarder verslag welke ik uiteindelijk op mijn site zal plaatsen. De bedoeling is dat mijn vorige persoonlijke gids Ferry weer meegaat. Dat heeft hij me tenminste toegezegd, maar de dingen kunnen daar in dat tropische sfeertje altijd anders lopen dan aanvankelijk was gedacht. We zien dus wel en zal ik alleen moeten, dan is dat in ieder geval de helft goedkoper.

Mzzl

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aduh, ik wil ook (= Ambon, Seram, Banda of Kei). Maar met een beetje geluk gebeurt dat ook aan het eind van het jaar. Net wat je zegt dingen kunnen daar anders lopen dan je aanvankelijk denkt, haha.
Ik moet nog 46 nachtjes slapen (heb ik net uitgerekend) Emoticon: Blush

Een heeeeeeeeeeeeeele fijne reis. Hoe lang ga je weg?

gr
Anne Mieke

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Hi Anne Mieke,

Leuk dat je ook van plan bent die kant op te gaan. Ja, ik denk maar dat ik de dingen op me af laat komen zoals ze zijn, want de plannen pakken nogal eens anders uit dan gepland. Mijn reis gaat 4 weken duren. Jij ook alvast een fijne vakantie toegewenst en bedankt voor je reactie.

Mzzl, Jan Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik ben eind nov. (insya'allah) in Ambon en Banda. When u?

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 12-10-2008 21:18 Yogya-Bali wrote:
Ik ben eind nov. (insya'allah) in Ambon en Banda. When u?

Mijn aanwezigheid daar zal zijn tussen 20 oktober en 15 november. Wie weet? Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik moet nog 46 nachtjes slapen (heb ik net uitgerekend)

Hoef ik niet meer te rekenen, voor ons dus ook 46 nachtjes AM, te langgggggggggg

Dangdude, goede reis toegewenst en pas goed op jezelf.
gr, Yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 12-10-2008 22:41 4yoke4 wrote:

...

Dangdude, goede reis toegewenst en pas goed op jezelf
gr, Yoke

Dank je Yoke, zal ik doen. Jij ook alvast een fijne tijd toegewenst Emoticon: Yes!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Nu ik dit schrijf in een internetlokaal van het kantor pos van Ambon stad ben ik bijna twee weken onderweg. Alles gaat tot nu toe zonder problemen en ik hoop maar dat dat zo mag blijven. Voor een iets uitgebreider verslag zie het gastenboek van mijn site. Iedereen hier de groetjes en ik houd jullie op de hoogte Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik hoop dat je het uitstekend naar je zin hebt daar. Ik ben er zelf al 10 jaar (vlak voor de onlusten) niet meer geweest en ben vreselijk benieuwd hoe het er nu is. Wel nog 3 jaar geleden in Banda, Z.O. en Z.W.-Molukken maar geen Ambon. Ik volg eind volgende maand. Geniet nu met volle teugen van Nederland.
Zal je verslag gaan lezen; de vorige waren ook lezenswaardig. Groeten.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 30-10-2008 08:53 Yogya-Bali wrote:
Ik hoop dat je het uitstekend naar je zin hebt daar. Ik ben er zelf al 10 jaar (vlak voor de onlusten) niet meer geweest en ben vreselijk benieuwd hoe het er nu is. Wel nog 3 jaar geleden in Banda, Z.O. en Z.W.-Molukken maar geen Ambon. Ik volg eind volgende maand. Geniet nu met volle teugen van Nederland.
Zal je verslag gaan lezen; de vorige waren ook lezenswaardig. Groeten.

HI Yogya-Bali,

Bedankt voor je reactie. Ik zit nu in Passo en heb het zeker naar mijn zin. Ambonstad kan beter helemaal gesloopt en dan opnieuw opgebouwd worden: het is er een grote vuilnisbelt. Maar kom je buiten die stad dan kan je de mooiste dingen tegenkomen. Ik verblijf nu Baguala Bay Resort, niet ver van Passo en daar komen de Molukkers uit Belanda die hun pamile bezoeken. Eten geen rijst maar patat en zijn zo dik als Amerikanen. Morgen ga ik verkassen naar Taman Lunterse Boer, waar Molukkers met een snufje Nederlands de scepter voeren.Gisteren ben ik even van de snelweg geraakt en kwam in Runteng, waar de tijd heeft stilgestaan. Daar werd ik zo hartelijk ontvangen door diverse mensen die mij hun kerk en gemeenschapshuis lieten zien. Ze doen daar alles nog gezamelijk en iedereen helpt iedereen. Ook moest ik zien hoe ze daar sago winnen en alles werd met liefde gedaan, een traantje moest ik wegpinken. Dat ik niet alleen rozengeur en maneschijn heb meegemaakt kan je lezen in het gastenboek van mijn site op een reactie van Yoke. Ik weet het: een moment van woede door een aantal ervaringen. De andere zijde van Indonesia. Wees op je hoede. Let even niet op en je bent de lul.

Mzzl uit Passo, Ambon eiland

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Even een berichtje uit Sumenep, oostelijk Maduro. Ik zit hier nu een dag of drie en heb al aardig wat gezien van deze mooie historische plaats met veel sporen uit het verleden waar de Nederlanders mee te maken hebben, waaronder de oude zoutfabriek. Voor de liefhebbers die van urban fotografie houden (zoals ondergetekende) is dit een echt paradijs. Verder zijn er prachtige en vooral rustige witte stranden voor hen die zich liever niet druk maken tijdens de vakantie. Ik zal mijn best gaan doen, met de hulp van plaatselijke toeristen informateurs om dit prachtige eiland wat meer onder de aandacht te brengen voor de vakantieganger. Tot nu toe heb ik nog geen enkele bule hier gezien, terwijl ik in Kuta niets anders zag dan hordes Aussies en Belanda’s die dag in dag uit hun rondjes afwerken in dit commerciele gekkenhuis. Ik zou zeggen, ga eens een stapje verder en verken het wonderschone eiland dat Maduro heet.

Mzzl, Jan

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ome Jan , kan je kleine reportage maken van een duikgebied ?
Een kollega van mijn vrouw had daar 1 week gedoken .

bisa dicek of makemyday .

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 08-12-2009 09:38 Surya Atmadja wrote:

Ome Sid, ik heb er zelf niet gedoken, maar ik kan aan een kennis van mij hier vragen of hij hierover wat info kan verstrekken.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 08-12-2009 09:38 Surya Atmadja wrote:

Het duiken en snorkelen wordt volgens mijn gids het best gedaan uit de kust bij Pulau Talango en bij de grotere eilanden Sapudi, Rass en Kangean.

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

De oude Nederlandse zoutfabriek ‘PT. Garam is te zien in Kaliangat, 10 kilometer zuidoost van Sumenep. Ik ben er een kijkje gaan nemen en was onder de indruk van zulk een historische plek in zwaar verval, waar sinds die tijd door de overheid niets aan is gedaan om het in stand te houden. Maar na een gesprek met enkele medewerkers van het plaatselijke bureau voor toerisme en cultuur vernam ik dat er reeds vergevorderde plannen zijn om van de voormalige zoutfabriek een museum te maken. De wil is er en ik heb dit onder ogen gezien in de vorm van een gedrukt formulier waarin alle afdelingen in worden omschreven, voorzien van de bijbehorende foto’s. Een delegatie uit Jakarta is op bezoek geweest om het een en ander te bezegelen.

Het grootste probleem waar men nu nog mee kampt is dat er ter plekke zowat geen informatie bestaat over hoe de fabriek ooit tot stand is gekomen. Informatie, verhalen die van de vorige generaties zijn overgedragen op de huidige, oude foto’s uit die tijd van de fabriek en de arbeiders die er gewerkt moeten hebben zouden zeer welkom zijn en zouden kunnen worden opgenomen in het project om het geheel te kunnen illustreren.

Ik heb deze medewerkers beloofd een oproep te doen via verschillende internetsites in Nederland om zo te proberen het verhaal achter de zoutfabriek tot leven te kunnen brengen. Ook info omtrent de rest van de oude Hollandse wijk in Sumenep is van harte welkom, waaronder de oude Nederlandse begraafplaatsen behoren en het vervallen fort.

Men kan ook (in het Engels of Bahasa Indonesia) zenden naar het emailadres van het toeristinformatie office: kurniadiEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.consultant.com

Alvast dank voor de aandacht.

Men kan zich voorstellen hoe de arbeiders zich middels ponskaarten bij de ingang met oude klok dienden te melden of ze wel op tijd waren..

Jan Kasteelen, Sumenep 10 december 2009

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Stierenrace op Madura, op zich al een rede om het eiland eens te bezoeken

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,702,996 pageviews Een website van indahnesia.com