|
|
|
|
|
|
Hoe moet ik Indonesische t.v.zenders ontvangen met mijn schotel antenne---wie weet het ?
Hartelijk bedankt
|
|
|
|
|
|
|
'Ahu kura ahia, mansia nia'
|
|
|
|
|
Bedankt Anis J -----maar deze website weet ik ook wel----maar ik wil echt via t.v Indonesische zenders.
|
|
|
|
|
Hoi,
Kan helemaal niet ! Door de kromming v.d. aarde zal een signaal vanuit ZOAzie nooit jouw schotel kunnen bereiken. Voor het geval dat je dan zegt dat BNN wel in Ind. te ontvangen is ; deze zender wordt door tussenstations tegen betaling doorgegeven. De Ind. TV zenders hebben geen interesse om die kosten te maken.
Rob
|
|
|
|
On 29-08-2007 20:48 robbert wrote: Voor het geval dat je dan zegt dat BNN wel in Ind. te ontvangen is ; deze zender wordt door tussenstations tegen betaling doorgegeven.
|
Oh, kan dat dan?. ik ben erg geinteresseerd om nederlandse zenders in Indonesie te ontvangen. heeft iemand meer info hierover?
Greetz
|
|
|
|
|
Sorry Dutchguy, ik schreef BNN maar bedoelde BVN (beste van Vlaanderen en Nederland), website www.bvn.nl. Deze is in Ind. inderdaad te ontvangen, zie verder de desbetr. website.
Suk6 Rob
|
|
|
|
robbert,
Hoi,
Kan helemaal niet ! Door de kromming v.d. aarde zal een signaal vanuit ZOAzie nooit jouw schotel kunnen bereiken. Voor het geval dat je dan zegt dat BNN wel in Ind. te ontvangen is ; deze zender wordt door tussenstations tegen betaling doorgegeven.
Posted 29-08-2007 20:48
|
Je verhaal klopt wel voor een deel ......
Je kunt met een Thaise satelliet , indirect Maleisische zenders en misschien óók INDOnesische zenders ontvangen ..... ik zal de website op zoeken; ik had dit al eens eerder gemeld op een topic; bovendien zijn er óók steeds méér Aziatische satellieten bij gekomen voor Aziaten in Europa .... zoals Chinese & Indiase en natuurlijk óók Japanse, er schijnt een héél grote groep Japanners neergestreken te zijn in het Duitse Ludwigshafen ......
Kijk maar op .......
Sampai disini dulu.
|
|
|
|
|
|
|
Hoi Anisj,
Ik heb gekeken maar vind niets dat mijn stelling ondergraaft. In satellietenland is het verhaal heel simpel ; disc en satelliet moeten elkaar kunnen "zien"en anders krijg je geen signaal. Natuurlijk heb je onder bijzondere atmosferische omstandigheden wel wat mogelijkheden maar dat is zeldzaam (zendamateurs kennen dit verschijnsel ongetwijfeld wel). Waarom denk je dat een disc zo precies moet worden uitgericht, toch om hetzelfde principe.
Nogmaals uitsluitend door relayeren (met alle kosten hieraan verbonden) kan je v.d. andere kant v.d. aarde ointvangst krijgen.
Rob
|
|
|
|
|
Robbert yth.,
Het gaat inderdaad om 'het zicht' van de schotel, maar de satelliet kan zó gepositioneerd zijn, dat het zicht (beam) net te 'pakken' is ..... dat is dacht ik het 'geval' met die Thaise satelliet .... óók hangt het af hoe die beam ingesteld is (méér of minder) gericht ..... kijk maar op satdoc ......... sterkte van het signaal ......
Greetz ......
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|