lease en grondrechten op langere termijn

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
51 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bennieh
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik ben van zins een stukje grond aan te schaffen, te leasen, op Bali. Daartoe worden allerlei contrcatne met de landeigenaar afgelsoten teneinde de diverse rechten voor de lease periode te waarborgen.
Mijn vraag is of je in het contract kan opnemen dat de leaseprijs na de leaseperiode van 30 jaar overeenkomstig een van te voren afgesproken bedrag kan zijn, of bijvoorbeeld afgezet tegen de dan gangbare (onbebouwde) grondprijs.
Een tweede vraag is gericht op de mogelijkheid van het kopen van de grond als de wet gewijzigd wordt. Kun je een dergelijke constructie ook opnemen in het contract met de landeigenaar, dus afgezet tegen de dan gangbare grondprijs on der bijvoorbeeld aftrek van de reeds betaalde lease voor de periode van 30 jaar.

Hopelijk dat iemand hier iets over kan zeggen, daar ik op het punt sta een contract aan te gaan en het mij onduidelijk is of ik dat nu wel of niet mag/kan verlangen en of het zelfs gangbaar is.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 24-08-2007 10:15 bennieh wrote:
Hallo,

daar ik op het punt sta een contract aan te gaan en het mij onduidelijk is of ik dat nu wel of niet mag/kan verlangen en of het zelfs gangbaar is.

Even goed bestuderen .!!!!!
Op dit moment is de zgn 4 actenconstructie de gangbare manier om grond te leasen .Persoonlijk vind ik het niet waterdicht .
Opgegeven moment vervalt de eigendomrechten aan de stroman/vrouw .
Ook als men de maximale verlengingen al heb bedongen.

Een overeenkomst en de voorwaarden kan men met wederzijdse toestemming altijd maken bij een notaris .Men moet wel rekening houden of het niet in strijd is met de Agragrische wet .
Ga je een overeenkomst sluiten die in strijd is met de wet , dan is de overeenkomst ook nietig .

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

je kunt al de overeenkomsten maken die je wil bij een notaris...maar als je het bij een conflict moet afdwingen bij de rechtbank, dan trek je als buitenlander bij het korste eind, no doubt...want al die constructies, momenteel gedoogd, gaan eigenlijk in tegen de geest van de wet, zijnde dat buitenlanders geen permanente eigendomsrechten in indonesie kunnen hebben...bovendien zie ik niet in hoe je reeds een prijs kunt bepalen na afloop van een 30 jaar lease contract, inflatie en wisselkoers kan niemand voorzien! voorzichtigheid geboden dus!!

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 24-08-2007 23:01 belgianguy wrote:

dan trek je als buitenlander bij het korste eind, no doubt...want al die constructies, momenteel gedoogd, gaan eigenlijk in tegen de geest van de wet, zijnde dat buitenlanders geen permanente eigendomsrechten in indonesie kunnen hebben...

Nou dat is niet omdat je een buitenlander ben.
Als buitenlander kan je middels PMA constructie ook onroerend goed bezitten.(gewoon googlen ) En het is legaal en een solider basis dan de zwakke 4 acteconstr.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Sidia heeft gelijk,
Altijd doen ,gewoon een PMA tje maken,kan je ook nog zaken doen en elk jaar een visum uitschrijven.
Zijn in bali genoeg bedrijfjes die je kunnen helpen om alles te verzorgen.
grt

Becik ketitik olo Ketoro

belgianguy
Gebruiker
User icon of belgianguy
spacer line

http://www.balidiscovery.com/m(...)/message.asp?Id=4023
het blijft dus een linke boel voor een buitenlander om iets te kopen, zelfs als het zogezegde 'freehold' is...

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Daar gaan we weer. Wederom het wiel voor de 300.000ste keer uitvinden. Hou toch eens op. Het kan gewoon niet. Al die constructies zijn alleen maar goed voor de Indonesische zijde. En het recht is hier niet recht maar behoorlijk krom: de buitenlandse partij trekt altijd aan het kortste eind.
Slaap zacht en binnenkort staan er weer een aantal te janken. Ben net een weekje van Bali; weer volop de bule's tegengekomen die alles kwijt zijn of dreigen alles kwijt te raken. Gek dat je deze verhaaltjes nooit hoort, alleen de "successtories"?! En met name die burootjes die door andere bule's worden gerund; dat zijn nog grotere oplichters dan de Balinezen zelf.

Met een PMA kan het wel maar als de PMA moet worden opgeheven.....??!! Bezint eer ge begint.

marcel70
Gebruiker
spacer line

Beste Yoga,
Als een PMA ook niets is volgens jou,hoe doe jij het dan?

grtz

Becik ketitik olo Ketoro

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Ik moest even mijn kepala krabben toen ik las dat een rijke amerikaan door de mand viel toen hij ging " zaken" doen met een Indonesische nominee(stroman=katvanger),
De nominee kocht een klein eilandje (investering v.e klein resort).
Bleek dat de Indonesier de chauffeur van de Amwerikaan was.
Staat in een Indonesische krant.
De Amerikaan was ook al eigenaar van een esort.

Als de Indonesische regering schoon schip wil maken zal een heleboel buitenlanders in de problemen komen , ook Nederlanders die hier staan te beweren , mijn vrouw is een Indonesische, dus mag ze(IK) een onr.goed kopen.
Niet dus , behalve ------- als ze van te voren de Indonesische wetten goed hebben bestudeerd en gevolgd.

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

Om Sid,

Dus als ik het goed begrijp heb jij niet de Indo nationaliteit maar bezit jouw vrouw wel land op haar naam. Nu vraag ik me af of jij je huwelijk officieel hebt laten registreren bij de Indo wet. Voor zover mij bekend is mogen Indo vrouwen namelijk geen land bezitten als ze met een buitenlander getrouwd zijn. Dit ivm erfrecht etc. Je kan niet iets erfen wat je niet mag bezitten volgens de wet.

Ben erg benieuwd.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Nee Rob , ik ben indosenier in hart en nieren.
Mijn vrouw is belanda.
In 2003 heb ik belangstelling om een sekond hoom te kopen op Bali.
Heb natuurlijk de 4 acten constructie bestudeerd , mijn mening was toen , heel erg zwak (voor Nederlandse kopers) .Sindsdien sta ik geregeld te omong kosongen over het kopen van onr. goed in Indonesia (Bali is ook Indonesia). En zeker als men iets vraagt , dan probeer ik antwoord te geven voor zover het mogelijk is.
Jou verhaal klopt niet , indonesische vrouwen mogen ook onroerendgoed bezitten .
LOS van haar buitenlandse echtgenoot.
Dat doen ze door NIET in gemeenschap van goederen te gaan trouwen.Te regelen bij de notaris en VOOR het huwelijk.

Dat betekent i.d praktijk dat veel Nederlands/Indonesische echtparen (WNA/WNI) in problemen kunnen krijgen als ze niet in Buiten Gemeenschap getrouwd zijn.
Staat allemaal beschreven in de wet (gewoon googlen), en in vele gevallen vergeet men ook nog dat door te huwen met een Indonesische(en daar te wonen) andere wetten in werking kan treden (erfrecht , huwelijksgoederenrecht etc ).Soms lijkt het dat ze Oost Indisch Doof zijn geworden. Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Hitami
Gebruiker
spacer line

Inderdaad Yokja-Bali de bule's zijn de grote oplichters en we praten nog niet eens over de prijs op opdrijving zoals horeca

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 12-09-2007 14:41 Hitami wrote:
Inderdaad Yokja-Bali de bules zijn de grote oplichters

Nou seh , dats niet aaardig.

Hitami
Gebruiker
spacer line

De realiteit is niet altijd aardig....

Robert
Gebruiker
User icon of Robert
spacer line

On 12-09-2007 14:29 sidia wrote:

Dat doen ze door NIET in gemeenschap van goederen te gaan trouwen.Te regelen bij de notaris en VOOR het huwelijk.

Hier in Nederland of in Indo?

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

In Indonesia.
En als ze in Nld getrouwd zijn zal indonesia het ook (moeten) erkennen mits aan de voorwaarden die indonesischewet eist wordt voldaan.
Men moet ook rekening houden met een overgangstermijn , het laten inschrijven in de CaPil etc.
Het fijne ervan weet ik ook niet , het staat in de UU Perkawinan .
Je balinese vrouw kan het uitzoeken .

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Rob kijk even naar de 2 sites bij de topic

http://forum.indonesiepagina.n(...)_bali_welk_visum.php

bij de expat or id , staat de naam v.e advocatenkantoor.
in hun site staat alles in.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

hallo sidia

ik ben ook met een indonesische vrouw getrouwd, en wil later voorgoed in indonesie vestigen, kan zij wel grond bezitten dus mits we niet in gemeenschap van goderen getrouwd zijn,
maar even een vraag, het kan wel een indonesische wet zijn, maar niet alle overal wordt aan die regels gehouden in indonesie mits je vrouw indonesisch nationaliteit heeft en grond op haar naam heeft terwijl ze met een buitenlander getrouwd is
wij hebben ook een dochter die ook de indonesische nationaliteit heeft, m.a.w. omdat ze nog niet getrouwd is alles op haar naam zetten is ook een optie dus

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Een Indonesische kan altijd een onr.goed bezitten(SHM =Hak Milik).
Als ze met een WNA(buitenlander) trouwt moet ze eerst in een Niet in Gemeenschap van goederen constructie trouwen en van te voren regelen.
(Als je een Ned. ben=WNA , en je ben al getrouwd zonder dat te regelen , dan gaat de vlieger niet op).
Men kan het ontlopen door binnen 1 jaar(overgangsperiode) de bezitsrechten over te dragen(verkopen , schenken=10% belasting) aan een familielid.
Een zus , moeder , vriend kan uitkomst bieden.
Zo niet, kan de bezitsrecht vervallen aan de staat . Aan de andere kant moet een buitenlander ook niet vergeten dat als hij in gemeenschap van goederen trouwt hij automatisch 50% eigenaar wordt .En aangezien hij buitenlander is , raakt hij dat ook kwijt.Hier heb je dus te maken met UU Agraria en UU Perkawinan.
Let op !!
Je kan de regeling (Niet in Gem.trouwen) niet na de huwelijk alsnog gaan regelen.Je dochter wordt in het verleden automatisch Nederlandse als je een Nederlander ben..
Behalve als je dochter nog niet 18 jr wordt sinds de werking van de nieuwe wet van 2006(Dub. nationaliteit).
Als je dochter een Nederlandse nationaliteit heeft , mag ze ook geen onr. goed bezitten.
Onr.Goed bezitten is anders dan het bezit hebben van roerende goed , het staat netjes geregistreerd bij de Notaris , Belastingdienst .
Als men met een vergrootglas nader gaat bekijken zullen er veel onregelmatigheden naar voren komen.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

mijn dochter heeft de indonesische nationaliteit, ze is daar ook geboren,,
maar die regeling van dubbele nationaliteit, mijn zoon heeft omdat hij in nederland geboren is de nederlandse nationaliteit, kan hij ook aanspraak maken op die dubbele nationaliteit, zijn zus en moeder heeft de indonesische nationaliteit
maar ff terugkomen op mijn vraag, Indonesie is heel groot, maar ik heb het gevoel dat al deze regels niet echt werken op andere gebieden, (behalve grondrechten waarvan je indonesische nationaliteit moet hebben)
bijvoorbeeld dat buitenlanders geen rekening op indonesische banken kunnen openen, terwijl dit toch wel kan,

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ik zou toch maar uitkijken met grond kopen in Indonesie. Je hebt totaal geen garantie dat je over 50 jaar het lapje grond nog steeds van jou is. Het blijft Indonesie, zekerheden heb je niet, voor hetzelfde geld wordt het stuk land van je teruggeroofd door de staat.

Gracias. Sama sama

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 16-09-2007 10:41 teripang wrote:
mijn dochter heeft de indonesische nationaliteit, ze is daar ook geboren,,------ etc

Indonesia is groot , dat klopt .
Sommige ambtenaren en instanties (kan) zijn corrupt .Dat klopt.
Maar de wetten is duidelijk geformuleerd .
Zie UU Perkawinan en UU Kewarganegaraan.
(De Vraag is of je kinderen al boven de 18 jaar oud zijn).
Mooier kunnen we niet maken. Emoticon: Yes!

Over de nationalieit : Als je een Nederlander ben en je vrouw een Indonesische , dan zijn de kinderen Nederlanders.(tot de werking vd.d nieuwe wet van 2006).
Indonesia erkent geen dubbele nationaliteit.
Door dewerking vd nwe wet(dubb.nat) kunnen je kinderen aanspraak maken op de Indonesische nationaliteit als ze nog geen 18 jr zijn.
Met een uitloop van 3jr (dacht ik).
In jou geval hebben jou kinderen tot de werking van de nwe wet 1 (een) nationaliteit , en dat is de Nederlandse.

Lees maar de 2 wetten.

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

nogmaals een van mijn kinderen (mijn dochter ) heeft de indonesische nationaliteit, en ook een indonesische paspoort,
het gaat mij om mijn zoon nu, hij is 2 jaar , dus nog geen 18
dus mijn zoon kan aanspraak maken op de indonesische nationaliteit ???
maar wat bedoel je met uitloop van 3 jaar??
en is de werking van die dubbele nationaliteit nog geen feit??? want ik hoor weinig van

gegroet teripang

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

kijk naar u.u kewarganegaraan no 12 2006
bab II pasal 4d. en pasal 5.1 en pasal 6.1(na zijn 18verjaardag moet hij/zij een keuze maken) en pasal 6.3(mbt overgangsperiode)

Bij pasal 6.1 en pasal 6.3 ook mits hij of zij getrouwd is.
Dus tot zijn 18 jr mag hij/zij een dubbele nationaliteit hebben.
Je moet het natuurlijk aanvragen , info bij de KBRI.

Als je dochter niet jou natuurlijke dochter is , kan ze als indonesische wel onr.goed bezitten. Er is ergens ook een clausule of ze op een bepaalde leeftijd geadopteerd wordt of niet door de buitenlandse echtgenoot van haar moeder .
De wet is al in augustus 2006 in werking getreden.
complete teks :
http://www.kjri-melbourne.org/(...)06/UUNO.12TH2006.pdf

teripang
Gebruiker
User icon of teripang
spacer line

het is mijn bloedeigen dochter, omdat mijn vrouw daar is bevallen, heeft ze de indonesische nationaliteit, maar het is raar dat als zij een indonesische nationaliteit en paspoort heeft
ook al is het mijn dochter ,dat ze geen onroerend goed kan bezitten,

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,608,153 pageviews Een website van indahnesia.com