Trektocht Borneo

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
75 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Petra&Freek
Gebruiker
spacer line

Mijn vriend wil dit jaar graag een trektocht door/over/in Borneo ondernemen. Heb wat gezocht op internet maar kom daar alleen hele dure organisaties tegen.
Iemand ervaring met een trektoch op Borneo? Iemand een goede gids aan te raden?

Thanks!

sanderb
Gebruiker
spacer line

Ik heb een hele goedkope, maar wel in maleisisch borneo. WWW. uncletan.com

Het was echt super daar. Wel erg eenvoudig, maar heel veel gezien!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Wij hebben dit jaar een trektocht gemaakt door Zuid-Kalimantan. Hebben daar bij de Dajaks en een inlandse familie overnacht. Tevens een rafting gedaan. Het was schitterend! Onze gidsen waren: M. Tailah en Mukani. Ze zijn van Diamond Home Stay te Banjarmassin. Tel. 0511 4366100 Privť tel. van M. Tailah: 0511 3271685
Hoop dat jullie hier iets aan hebben. Emoticon: Bye bye

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

wij willen ook graag komend jaar Kalimantan bezoeken, maar zoals Petra & Freek al zeiden zijn de tours duur. 700 tot 800 euro pp voor een 6daagse tour ex vlucht wordt door verschillende organisaties gevraagd. Ik denk er over om naar Balikpapan of Banjarmasin te vliegen en ter plekke zelf e.e.a. te regelen. de gidsen die Pamela aanbeveeld zijn dan een welkome tip. Banjarmasin lijkt me heel leuk, maar ik vraag me af of je daar in de omgeving ook dayaks kunt bezoeken en of je dan een lange meerdaagse tocht over de rivier moet maken. Hoe is de slaapgelegenheid op de boot, slaap je met meerdere reizigers in een ruimte en ligt je matras op de grond (dit heb ik namelijk gelezen) of zijn er andere mogelijkheden. Heeft iemand misschien ook nog tips over een goed hotel in Banjarmasin of Balikpapan.
alvast bedankt,

Geschiere
Gebruiker
spacer line

Het is inderdaad de vraag of je naar maleisisch borneo of kalimantan. In mal.borneo kan ik zeker uncle Tan aanraden. Heel primitief maar wel midden in de natuur. Op borneo zit ook Olaf en hij heeft een eigen reisbureautje en kan alles voor je regelen. http://www.sabah-borneo.nl
Maar op mal.borneo is alles heel makkelijk zelf te regelen. Maar goed misschien wil je naar kalimantan. Succes.

gr. Elma

kiwimave
Gebruiker
User icon of kiwimave
spacer line

Ben vaker op Borneo geweest, de Maleisische kant maar ook bijvoorbeeld P. Bun /Kumai en Pontianak/Sinkawang/Benkayang. Fantastische natuur, echt het paradijs. Goudmijnen, rubberplantages en -fabrieken op kleine schaal, nog steeds met de natuur die alles overwoekert. Aan de Maleisische kant zie je nog wel eens wat touristen, aan de Indonesische kant nauwelijks, moet je al sterk in je schoenen staan (en Bahasa spreken). Wetten kennen ze er niet, het is gewoon uitermate belangrijk met de plaatselijke politiecommandant goede relaties te hebben. Maar het blijft een sprookjesachtig eiland, je moet er geweest zijn om het te begrijpen Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

bedankt voor de tips. Als we de kant van Borneo op gaan, is het de bedoeling naar Kalimantan te gaan. Zeker na wat kiwimave heeft geschreven, weinig toeristen en mooie natuur, dat is juist , als je naar zo'n eiland gaat, wat ons aanspreekt. ,Ben momenteel bezig om wat Indonesisch te leren, of het voldoende zal zijn om daar in Kalimantan mee uit de voeten te kunnen zal t.z.t. blijken en of ik met mijn Indonesisch dan ook uitgelegd krijg wat voor tour we graag willen gaan maken????? we zullen zien. Waaarschijnlijk zal er nogal wat gebarentaal en humor bij komen kijken vandaar ook dat ik vooraf graag zou willen weten of vanuit Benjarmasin de dayaks te bezoeken zijn en hoe de slaapgelegenheid op de boten zijn. Dan heb ik die (Nederlandse) informatie tenminste goed begrepen.
groetjes,

alieensing
Gebruiker
spacer line

hallo,
ik kan je een hele goede gids aanraden. zijn naam is agoes pramono en leidt ieder jaar trekkings vanuit een plaats dichtbij balikpapan, richting de mahakan, niet ver van samarinde.
ik heb zelf ook die tocht gemaakt en het was geweldig. op de longboot, daarna in een kleine kano en bezoeken gebracht aan de dayaks.
je kan hem zelf mailen - wel in het engels graag, die taal spreekt hij erg goed. e-mailadres: goespramEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.mail.com
ook kan je mij benaderen en wel op het volgende adres: a.t.schutterEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.home.nl

graag hoor ik van je.

met vr. groet,
alie schutter

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

dank je alie, ik zal je mailen

groetjes,

Netty

danielle25
Gebruiker
spacer line

hoi ik ga in maart naar indonesie en wil ook naar kalimantan.ik wil graag een trekking doen van een paar dagen.of naar tanjung puting national park of in de buurt van banjarmasin.ben benieuwd of ik dat ter plekke kan regelen[en niet te duur]. weet iemand of er rechtstreekse vluchten naar pangkalan bun gaan.mvg danielle Emoticon: So funny

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hallo Nettyzzz,
In Banjarmassin hadden wij de gidsen (2 man) voor 5 dagen ingehuurd. We hadden toen een trekking en een rafting met hun gedaan. Tevens zijn we naar een diamant/goudmijn geweest. De kosten waren in totaal Ä 400,00 inclusief eten. Wij hebben 1 nacht bij de Dajaks en 1 nacht bij een familie in de jungle gelogeerd. Waar je niet moet logeren in Banjarmassin is het Istana Barito Hotel. Het is daar vies en het ruikt er vreselijk. Af en toe liep er ongedierte door het eten. We hebben daar dan ook nooit gegeten.
Groet Pamela

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

Hallo Pamela,
bedankt voor je informatie, dit is hetgeen ik naar op zoek ben. Ik neem aan dat de gidsen de personen zijn waar je eerder op dit forum over gesproken hebt; M. Tailah en Mukani van Diamond Home Stay te Banjarmassin. ik begon afgelopen week al een beetje te twijfelen of we nu wel naar Kalimantan zouden gaan, maar nu ik je berichtje heb gelezen is die twijfel helemaal verdwenen. nogmaals hartelijk bedankt.

oh, zou ik bijna vergeten; alle goeds voor 2008 toegewenst.

groeten,

Netty

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Hallo Netty,
Jij ook een goed en gezond 2008.
Je moet bij de heren wel goed afdingen, maar dat moet je in geheel IndonesiŽ toch wel doen. De heren kunnen trouwens niet overweg met een computer (dus je kunt ze niet mailen), maar als je in IndonesiŽ bent, kun je ze van daaruit bellen. Het kan zelfs zo zijn dat ze je al in het hotel opwachten (dat hebben ze bij ons gedaan), want er komen bijna geen toeristen in Kalimantan, als je tenminste naar Banjarmassin gaat. Wij waren voor hun weer de eerste toeristen na 4 jaar.
Wat betreft het Bahasa Indonesia; de gidsen kunnen beiden uitstekend engels. Je kunt over het algemeen heel goed met je engels terecht. Vooral de jeugd wil heel graag in het engels met je converseren.
Wij zelf gaan trouwens 21 februari weer voor 5 weken richting IndonesiŽ. Eerst 1 week naar Kuala Lumpur, daarna 1 week Bali (Lovina Beach) dan Sulawesi en Ambon. Hebben er reuze zin in.
Groet,
Pamela

nettyzzz
Gebruiker
spacer line

fijn dat ze engels spreken. ik probeer dan wel wat bahsa Indonesia te leren, maar engels gaat mij voorlopig toch wel beter af. Wat heerlijk dat je binnenkort weer afreist naar dat heerlijke Indonesia. ik hoop dat jullie een hele goede tijd daar zullen hebben op al die verschillende eilandjes. Wij gaan komende zomer 4 weken. we vliegen op Denpasar en van daar uit willen we dus Benjarmasin aandoen, dan naar Sulawesi, Toraja land en vervolgens terug naar Bali (Ahmed of Lovina, nog even terug naar Ubud en de laatste paar dagen naar ons vertrouwde hotelletje in Tuban en vervolgens heerlijk eten bij Diny's hmmm. Hoewel we pas 2 keer in Tuban zijn geweest lijkt het alsof we daar thuis zijn. Dat is te danken aan de gezellige en vriendelijke mensen in het straatje waar het hotel (Bakungs beach) ligt. echt speciaal.
bedankt voor je tips ik zal er gebruik van maken en tzt laten weten hoe het geweest is.

groetjes,
Netty

wimsabinemyrthe
Gebruiker
spacer line

Een jungle trekking in Zuid-Kalimantan vanuit Banjarmasin (met overnachting bij de Dayak-families in de longhouses en rafting op de terugweg) is inderdaad onvergetelijk. De beste gids, supervriendelijk en behulpzaam, is inderdaad M.Tailah. Sedert vorig jaar kan je hem ook contacteren via mobile: (IndonesiŽ++62) (0) 85821035791.

nyonyacilla
Gebruiker
spacer line

x

Jvz1000
Gebruiker
User icon of Jvz1000
spacer line

Een goede gids, die goed engels (+Bahasa +Dajaks) spreekt is Theresia Herty.
Wij hebben genoten van haar kennis en haar vriendelijkheid toen we op Borneo (Palankaraya, Pangkalan Bun) waren. Zij regelde vervoer en mooie trips naar Dayak Longhouse (boven Palangkaraya en klotok-huur + bemanning in Tanjung putting.
Echt een aanrader, hoor deze 28 jarige vriendelijke (Dayak) dame.
Bij interesse mail me voor haar tel nr en E-mail adres.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Jan,

Leuk dat jullie zoveel plezier met Herty gehad hebben. Ook wij, zoals ik al eerder schreef, hebben veel aan deze jongedame te danken. Ze regelt de zaken perfect.
Zoals je al zegt. EEN ECHTE AANRADER

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,179,170 pageviews Een website van indahnesia.com