Vreemde handel in rubber schoenen/slippers?

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
spacer line

Rubbere schoenen/slippers

Men heeft in IndonesiŽ min of meer verboden deze schoenen aan te schaffen of in ieder geval te verhandelen.
Wat is er aan de hand waarom er in Nederland vol op te koop is op markten.
Er is zelfs een winkel geopend met rubberen sandalen/schoenen in Maastricht
Die schoenen die ik al 5 jaren geleden hebt gekocht in IndonesiŽ bij Carrefour kwamen uit made in Amerika.
Deze schoenen die je nu ziet op de markt komen uit ja waar dacht u vandaan? Juist ja China.
Waarom hebben de Indonesische autoriteit via dit kranten bericht het min of meer gewaarschuwd/verboden?.
Hebben wij het over de zelfde product Emoticon: Stupid Emoticon: I love it Emoticon: Cooool
Plasa Tunjungan Belum Tahu Bahaya Sepatu Crocs
http://www.detiksurabaya.com/i(...)al/466/idnews/809746

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Is er niemand die hier een antwoord op weet.
deze rubberen schoeisel kosten per stuk 39,95Ä, in de winkel.
Dit lijkt mij te veel?Ik denk 200% bruto winst voor de verkopers.
Want op verschillende markten staan ze het ook te verkopen.
waarom in Indonesie is er geen verkoop?, van die schoeisel, want de meesten lopen daarop die slippers wel die dunne zooltjes, die troep.
maar goed daar zou de handel ook goed verkocht kunnen worden, lijkt mij. Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Emoticon: I love it Emoticon: Frustrated Emoticon: Confused

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2007 15:39 zieleffe wrote:
waarom in Indonesie is er geen verkoop?,

Wel te koop , heb ik 2 maanden geleden nog gezien of in Bandung of in Jakarta.
Denk niet dat het populair wordt , het is een beetje te warm om daarO ter gebruiken.
En krijgt je dan zweetpoten , met debu erbij krijgt je koreng op je poten Emoticon: Smile

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

zieleffe
Gebruiker
spacer line

Van die open slippers Pak Sid nou dan heb je wel erge zweet pootjes .
Toch de Indonesiers lopen vaak ook op blote voeten .
Die tukan die aan ons huis werkte liep op zijn blote voeten over het grind en wat scherp was was geen probleem.
Volgens mij hebben ze hun onder voeten zo hard als leer, door de jaren gemaakt.
Het verbaasde mij wel, ik kan nog niet met mijn blote voeten van slaapkamer naar kamar kecil, dan doe ik die sandalen aan..... Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Blush

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Dus kan je nagaan als men de klompen model gaat gebruiken .
Krijgt je zweetpoten plus gratis efek sampingan (koreng).

AnisJ
Gebruiker
User icon of AnisJ
spacer line

On 11-08-2007 16:10 zieleffe wrote:
  • Van die open slippers Pak Sid nou dan heb je wel erge zweet pootjes .
  • Toch de Indonesiers lopen vaak ook op blote voeten .
    Die tukan die aan ons huis werkte liep op zijn blote voeten over het grind en wat scherp was was geen probleem.
    Volgens mij hebben ze hun onder voeten zo hard als leer, door de jaren gemaakt.
  • Het verbaasde mij wel, ik kan nog niet met mijn blote voeten van slaapkamer naar kamar kecil, dan doe ik die sandalen aan..... Emoticon: Yummie! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Blush

• Ziele yth.,

Je vergeet het 'verschil' jij hebt 'welvaart pooces' en zij '3 de Wereld pooces' ........ Emoticon: Wink Emoticon: Wink Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

'Ahu kura ahia, mansia nia'

zieleffe
    Gebruiker
    spacer line

Nou de bovenste foto zijn mijn slippers die gele, heb die gekocht in Indonesie.
    Er staat made in USA.al 5 jaar lang loop ik er op.
    Dus in IndonesiŽ hebt daar, bijgedragen aan de economie.
    Doordat het zo goed materiaal is hoefde ik geen nieuwe te kopen.
    Dus die rommel uit China hoef ik tot heden nog niet te kopen.
    Want men wil ze niet in IndonesiŽ omdat ze daar smelten onder je voeten vandaan.
    ben benieuwd als er een zomer is met bijna 30 graden,of meer, of ze dan daar tegen bestand zijn................
    het is wachten op de eerste klachten over die schoenen. Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon: Shut up!

sidia
    Gebruiker
    User icon of sidia
    spacer line

On 14-08-2007 10:51 zieleffe wrote:
    Nou de bovenste foto zijn mijn slippers die gele, heb die gekocht in Indonesie.
    Er staat made in USA.al 5 jaar lang loop ik er op.

Weet je dat de woorden "Made in USA ", of soms zie je ook Made in Europe vaak nep is.
    Kwestie van even di-cap , trouwens sinds wanneer gaan amerikanen sandalen maken(in amerika) en dan verkopen voor een habekrats in een 3de wereld land ?
    Zelfs Nike(en vele andere merken) wordt daarO gemaakt , als de Amerikanen of Europeanen dat moeten maken , zal de kostprijs niet $ 11/p.stuk zijn maar een meervoud ervan.
    Dat spul Nike van 11 dolari wordt wel verkocht voor meer dan 100 euri in amsterdam (dus > 120 dolari).
    Tel uit de winst. Emoticon: Party!

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

Sidia, welke 10-jarige wil in Nederland nu schoenen maken? Dat doen de hard-werkende kinderen van Afrika en Azie wel voor ze!

Emoticon: Wink

Ho Lee Fuk

balibreeze
    Gebruiker
    User icon of balibreeze
    spacer line

Dat die crocks of liever gezegd crooks niet te krijgen zijn heeft verschillende redenen marktbescherming ,waarom zouden ze die zweetcrocodillen importeren,misschien wel te verkrijgen via tussenkanalen,te duur en je drijf je schoenenuit van de zweet,een bron voor voetschimmel .
    Trends houd je niet tegen,volgend jaar krijg je deze bij Aldi gratis bij twee pakjes zweeusmeisje geen cent teveel indergeval.
    Heb die dingen van ellende achtergelaten,en hoorde gisteren dat ze door de hond van de buren tot kauwobject verslonden waren.
    China produceert op dit moment elk product waar geen land terwereld tegenkost prijs kan werken.
    Zelfs de Indonesische kledingindustrie heeft problemen de garen die voor kleding nodig zijn ,worden zelfs uit China geimporteerd omdat het beter en goedkoper is..Geeft mij maar de ouderwetse teenslippers goedkoop en lekker luchtig aan je kaki"s.,tegenwoordig in alle varianten verkrijgbaar inloopzool zelfs van een soort bamboo absorbeert gezien hier bij H&M
    Breeze

sing ken ken bli....

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Klopt, die afschuwelijke klompen worden verkocht als "Crocks
    "kassa: 39,95 in de winkel.
    Op de Haagse markt: 4,00 - alle maten en kleuren.
    Zelf wil ik er nog niet dood in gevonden worden,zo onvrouwelijk.
    Alles wordt gekopieerd uit China, vaak al voordat een merk gedeponeerd is.
    Precies, gewone teenslippers lekker luchtig: gekocht 3 paar voor 6,00, gemaakt van bambu en leer, bij Xenos.

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Brrrr plastic aan mijn poten, ik moet er niet aan denken, helaas teenslippers lukt mij ook niet, ook al zijn ze van leer, binnen de kortst mogelijke tijd loop ik mijn poezelige voetjes kapot.
    Ik ben er altijd vanuit gegaan dat mijn voeten zeer belangrijke tentakels zijn, ik moet er 12 uur per dag op wandelen en/of mijn poen verdienen.
    Ik ben er dus zuinig op en goedkoop is duurkoop, een paar degelijke leren schoenen met een brede neus, het liefst na ťťn dag dragen een dag laten drogen en elke week poetsen, onvermijdelijk dat schoenen na een dag dragen vochtig zijn.
    In de zomer een paar degelijke leren sandalen zonder sokken, ook in IndonesiŽ, slippers mag daar zo wie zo niet meer op de motor.
    Ik kijk wel eens jaloers op de markt naar goedkope schoenen en sandalen, maar daar zit te veel plastic in verwerkt, dus toch maar niet.
    Zo'n dertig jaar geleden had ik een paar zweetpoten waar ik mij dood voor schaamde, een paar keer per dag wassen veel talkpoeder gebruiken het hielp geen donder, tot ik een recept van een Duitser op de camping in ItaliŽ kreeg, dat mengsel heb ik toen in de apotheek laten maken, daar zat van alles in bepaalde percentages in, alcohol keton, alcohol delut en formaline, met formaline hou je een dode goed hahaha.
    Na een jaar elke ochtend mijn poezelige voetjes er mee te hebben ingesmeerd was ik er volledig vanaf, geloof mij dat is een zaligheid.
    Ik ben als de dood dat ik met het dragen van plastic mijn poten weer verziek, dus dan maar wat duurder.
    Groet Malam

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Nee Malam, plastic is niks voor jou!
    Zweetvoeten is een enorme afknapper, maar je kunt er niks aan doen.
    Vreemd:vrouwen hebben daar geen last van, niet dat ik weet.
    Leren zolen en leer schoeisel is het beste.
    Dus niet beginnen aan plastic troep, dat wordt niks.
    mm Malam, wat dacht je van ouderwetse klompen?
    Heb ooit in het verleden een vriendje gedumpt:trok zn schoenen uit en ik snakte naar een zuurstofapperaat, te goor voor woorden.
    Groetjes Merapi

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Nou Merapi, zonder overdrijven mijn poezelige voetjes ruiken al decennia naar viooltjes, maar ook vrouwen kunnen zweetvoeten hebben, reken maar.
    Maar een mengsel van alcohol en formaline brengt uitkomst.
    Zweetvoeten is vaak een verschijnsel bij jongere mensen, maar het is niet nodig dat andere mensen er last van hebben, in iedergeval die plastic zooi laten staan, dat is het eerste vereiste.
    Ik heb ťťn jaar mijn kleinzoon van 20 in huis gehad, als ie thuis kwam dan ging ie als eerste zijn poten wassen, maar de goorlap dumptte zijn sokken onder het bed.
    Dat had ik na ťťn maand onder de knie, net als ie als een hongerige wolf op zijn eten aan wilde vallen stuurde ik hem naar boven om zijn sokken op te ruimen en zijn balcondeur open te zetten.
    Op dat moment waren wij geen vriendjes, maar als ik nu wel eens stiekum in zijn huisje ga kijken vind ik nooit sokken onder zijn nest hahahahaha.
    Oei oei wat zijn we offtopic, maar wel geinig.
    Groet Malam

merapi
    Gebruiker
    User icon of merapi
    spacer line

Hai Malam,
    Wat ben ik dan gezegend met een prachtdochter van 20!
    Nooit zweetsokken gevonden, geen slingerend maandverband, wel een snoepverslaving meegemaakt.
    Eef had een hele doos ijsmarsjes opgegeten en was in slaap gevallen.Kon dus dekbed en de hele troep eromheen weggooien.
    Mevrouw had niets gemerkt,werd gewoon wakker tussen de gesmolten chocola.
    Weet je wat ook goed helpt tegen zweetvoeten?
    Dauwtrappen! - om 4 uur in de ochtend dus.
    Nou even genoeg over die geurtjes, want anders heb ik geen zin meer om te koken.
    Rendang Emoticon: Bye bye

Malam
    Gebruiker
    User icon of Malam
    spacer line

Nou, nog effe offtopic dus, maar als ik mijn lieverdje als ťťn en twintigjarige in een bad van chocolade zou vinden, nou hmmmmmmm ik zou het wel weten Emoticon: Yes!
    Niet verbieden Merapi, stimuleren is het devies.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2021
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

102,739,633 pageviews Een website van indahnesia.com