Malaysia Airlines

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Aeris
Gebruiker
spacer line

Even wat praktische vraagjes over Malaysia Airlines. Wij vertrekken 14 september met deze maatschappij namelijk.

Ik las dat ze in elke stoel achterop een tv schermpje hebben, dus je hebt altijd een eigen schermpje in de stoel van de persoon die voor je zit.
Nu vroeg ik me, heel stom af, wat er met je schermpje gebeurt als de persoon voor je wil slapen en de stoel eens lekker achterover klapt. Is je schermpje dan weg, of zit het op zo'n manier erin dat je, ook als je voorganger slaapt, lekker film kunt kijken?

Verder vroeg ik me af hoe het zit met de beenruimte in de economy class. Is dat een beetje ruim te noemen?

Sowieso hopen we voor een aardig prijsje te kunnen upgraden naar een klasse hoger als we op schiphol zijn, maarja, altijd de vraag of dat kan en wat het kost natuurlijk.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het schermpje kan scharnieren, dus geen probleem, beenruimte is altijd waardeloos, zeker als 12 of 13 uur in zoīn rotding zit, goede reis.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

Kan altijd proberen om van te voren in de voorste rij , naast de nooddeur te gaan reserveren.
Op mijn laatste vakasione (2mnd) geleden heb ik de 3 vrije plaatsen gekregen (toevallig veel lege plaatsen) en je kan lekker babbelen met de pramugaris.

Bisa dicek mas . http://omsid.multiply.com/

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2007 20:29 sidia wrote:
Kan altijd proberen om van te voren in de voorste rij , naast de nooddeur te gaan reserveren.
Op mijn laatste vakasione (2mnd) geleden heb ik de 3 vrije plaatsen gekregen (toevallig veel lege plaatsen) en je kan lekker babbelen met de pramugaris.

Om Sid ze willen kijken, niet babbelen Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Aeris
Gebruiker
spacer line

Nog even wat aanvullende vragen (sorry voor alle vragen, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een lange vliegreis maak).

Maaltijden, drankjes en snacks, zitten die bij het ticket inbegrepen, of moet je daar apart voor betalen?

Ik las ergens dat er 2 maaltijden geserveerd worden, diner en ontbijt, klopt dit of zit er ook lunch bij? Wat doen jullie op dit soort lange vluchten, zelf een snackje en drinken meenemen, of is de aanvoer van eten en drinken van de MAS voldoende?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Alles inclusief, drinken en eten, maar wij nemen zelf altijd wat broodjes mee, voor de trek tussendoor.
Beter mee verlegen als om verlegen Emoticon: Nice

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2007 21:52 Malam wrote:
Alles inclusief, drinken en eten, maar wij nemen zelf altijd wat broodjes mee, voor de trek tussendoor.
Beter mee verlegen als om verlegen Emoticon: Nice

Ben jij zo'n dikke eter dan Malam ?

Ik las ergens dat er 2 maaltijden geserveerd worden, diner en ontbijt, klopt dit of zit er ook lunch bij? Wat doen jullie op dit soort lange vluchten, zelf een snackje en drinken meenemen, of is de aanvoer van eten en drinken van de MAS voldoende?

Ik heb nog nooit met MAS gevlogen wel singapore airl en cathay pac. en Garuda en KLM maar heb nog nooit gebrek aan eten gehad.
de laaste keren zowel met singapore airl als CP was er genoeg te eten en tussendoortjes, heb je daar te kort aan dan ga je gewoon even vragen in de pantry of ze een sandwich of broodje voor je hebben, we kregen de laatste keer zelfs vers fruit tussendoor en mars of nootjes o.i.d. en soms is er ook bamisoep, tijdens de "nachtelijke"vlucht als er geacht wordt dat men gaat slapen, lopen ze wel rond met glazen water en fris, wil je iets sterkers dan komen ze dat ook wel brengen, er zit een belletje bij je stoel, dus gewoon bellen of vragen.
Ik neem meestal wel een pakje sultana mee en wat fruit voor tijdens de tussenlanding.
Fijne vakantie toegewenst Emoticon: Bye bye

O ja, geen flesjes drinken meenemen in het vliegtuig let op de nieuwe voorwaarden.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

santhe
Gebruiker
spacer line

Aeris,
wij hebben al eens met MAS gevlogen en je krijgt genoeg te eten en te drinken vind ik.
Maar mocht je tussen de maaltijden toch nog trek hebben dan hebben ze van die snackboxen en daar zit ook vanalles in om lekker op de eten.

Wij vliegen op 8 sept. weer met MAS naar Indonesie

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hahaha, op alle vluchten gaat het licht uit op de Aziatische tijd.
Bij voorbeeld: je stap om 2 uur Nederlandse tijd in het vliegtuig, dan is het in IndonesiŽ 7 uur in de avond.
Rond 6 uur Ned. tijd krijg je je avondmaaltijd en om 7 uur Ned.tijd gaat al het licht uit, je wordt geacht te slapen, want in IndonesiŽ is het immer 24.00 uur.
Ga er maar aanstaan, en geen gekloot, het cabinepersoneel is dan tot een minimum beperkt, eten krijgen is echt kloten, nu zijn de maaltijden in een vliegtuig zo ie zo al kut met dt.
Lekker broodjes meenemen, nogmaals het is eigen en meeverlegen is beter als om verlegen, drinken is geen probleem in een vliegtuig.
Laten we nu wel verdikkemme een eerlijk informatie geven alstublieft.
Aeris, neem broodjes mee.
Groet Malam

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 10-08-2007 16:50 Malam wrote:
Aeris, neem broodjes mee.

Even een (tegen) advies geven. Niet doen.
Wat zullen de Maleiers (Orang Melayu ) zeggen als ze zien dat die Europese passagiers hun eigen eten meenemen.
En als je het toch doet , een beetje discreet a.u.b
Krijg je alleen maar praatjes van Emoticon: Wink Emoticon: Smile (ha ha ha ha )

Psssst niet verder vertellen , ik neem ook wel makanan kecil als ik uit jakarta terugvlieg zoals lemper , arem2. Emoticon: Nooo

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sssssssst Om Sidia, ik zeg niks, maar doe het zelfde. Emoticon: Yes!
Groetjes Malam

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Pssst, eten jullie dat dan ook op of is het oleh oleh voor thuis Emoticon: Yes!

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

Sorry hoor,

Maar ik heb nog geen 1 maatschappij meegemaakt waar niets meer te vreten is..als de lampjes uitgaan !! juist de broodjes in het donker zijn beter als de menu's ! en worden je aangeboden als het gelap is.
Maarja ik heb nog nooit met Malaysia Airlines of Mas gevlogen wellicht zit daar het verschil ! Verder bedankt voor de tip ! Emoticon: Wink

Live life to the max.......

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Niks verkeerds aan Malaysian Airlines ook de broodjes en de snacks niet en het is maar voor 12 of 13 uur hoor.....En als het heel belangrijk is idd zelf meenemen. Doen wel meer mensen.
....en Aeris je kunt van tevoren ook je stoelen reserveren bij MAS daarvoor hoef je niet tot op Schiphol te wachten. Upgraden naar hogere klasse is vaak erg duur. Ik zou daarvoor ook even van tevoren over informeren.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Aeris
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, ik had juist ergens begrepen dat het van tevoren inchecken bij MAS nog niet mogelijk is? Upgraden zal idd duur zijn, daar gaan we ook vanuit, dus in principe vliegen we gewoon economy class.

sidia
Gebruiker
User icon of sidia
spacer line

On 11-08-2007 22:02 Aeris wrote:
ik had juist ergens begrepen dat het van tevoren inchecken bij MAS nog niet mogelijk is?

Ik heb 2 maanden geleden met Mas gevlogen.
Heb de plaatsen Ams-Sin , Sin-Jkt en terug naar Ams van tevoren vast laten zetten.
Je kan via de "plattegrond"van de 747 kiezen waar je wil zitten. Via internet kan je dat zien b.v in de site van BM Air.
Gewoon vagen bij je reisburo.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Idd het kan dus wel.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Martin-Solo.
Gebruiker
User icon of Martin-Solo.
spacer line

On 11-08-2007 13:06 Anne Mieke wrote:
Niks verkeerds aan Malaysian Airlines ook de broodjes en de snacks niet en het is maar voor 12 of 13 uur hoor.....En als het heel belangrijk is idd zelf meenemen. Doen wel meer mensen.

Het moet niet belangrijk zijn om zelf je etenswaren mee tenemen bij een vlucht van 12 a 13 uur...! Als je nu zegt ik vlieg naar indonesia voor 600,- euri alee... Emoticon: Yeah right! ach ja de...... brood-trompel van het werk gaat gewoon mee...slechte zaak of slechte maatschappij Emoticon: Wink

Live life to the max.......

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Kom op zeg als je gemiddeld 800Ä betaald dan mag je toch verwachten dat je als gast goed verzorgd word.
met welke maatschappij ook.
De KLM presteerde het om de luiken langer dicht te houden dat de nacht wordt opgerekt om een lunch minder te hoeven uit te delen.
Op weg naar kwala Lupur om 2 uur voor de landing de lunch wordt gereserveerd is ook een verkapte onkosten plaatje.
Ja het is maar hoe je het bekijkt.
Van die 800Ä mag je toch wel iets verwachten, dat is meer dan wat de Amerikanen betalen in een transatlantische vlucht.
heb ik nog niet meegemaakt .
hoe worden daar het eten geserveerd??? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yes! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

leomanado
Gebruiker
spacer line

Weten jullie wel dat een ticket naar Indonesie nu veel goedkoper is dan 15-20 jaar geleden? Ik betaalde toen 3500 gulden. Als je het dan hebt over voor 800euro mag je wel wat verwachten??
Eten neem ik nooit mee, wanneer dan ook, je krijgt genoeg en als je wat aanvullends wil...even de stewardess vragen en je wordt op je wenken bediend. Zeker bij mij-en als Singapore en Maleisie, maar hoe dan ook...13-14 uur blijft een lange zit.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-08-2007 06:44 leomanado wrote:
Weten jullie wel dat een ticket naar Indonesie nu veel goedkoper is dan 15-20 jaar geleden? Ik betaalde toen 3500 gulden. Als je het dan hebt over voor 800euro mag je wel wat verwachten??
Eten neem ik nooit mee, wanneer dan ook, je krijgt genoeg en als je wat aanvullends wil...even de stewardess vragen en je wordt op je wenken bediend. Zeker bij mij-en als Singapore en Maleisie, maar hoe dan ook...13-14 uur blijft een lange zit.

Die 3500 gulden lijken me wel erg veel.
Kan me in die tijd nog wel prijzen herinneren tussen de 2000 en 2500 gulden afhankelijk van het seizoen maar idd dan zijn de prijzen nu verhoudingsgewijs, veel goedkoper (geworden)
Tja lange zit maar ik zie het maar als een luxeprobleem. Toch? Žn over vroeger gesproken ook 15 tot 20 jaar geleden toen deden veel mij'en er nog langer over vanwege de stop in het Midden Oosten. Samenvattend is het dus eigenlijk allemaal beter geworden.
Eten meenemen doe ik ook niet. Als je naar Azie gaat weet je dat voorlopig niks te kort komt maar als mensen dat wel willen, niemand die ze tegenhoudt.

Gewoon een uurtje of 12, 13 verstand op nul en je alvast verlekkeren op het heen wat komen gaat. Nah ja op de heenreis dan....

gr
Anne Mieke

Aeris
Gebruiker
spacer line

Ik heb inmiddels de site van BM Air bekeken, en daar staat idd een plattegrond van MAS. Echter snap ik nog niet zo goed hoe ik dan van tevoren kan inchecken. Dat zal niet via de BM Air website gaan, aangezien wij via NRV geboekt hebben. Ook begreep ik wel dat dit van tevoren inchecken pas een uurtje of 12 van tevoren kan?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Aeris,

Even de NRV bellen. Je kan NU alvast je stoelen reserveren en dat is wat anders dan inchecken! Als de NRV je niet kan/wil helpen dan maar rechtstreeks naar MAS bellen.

gr
Anne Mieke

santhe
Gebruiker
spacer line

Toen wij geboekt hebben, hebben wij ook gelijkt gevraagd of dat ze de stoelen in de rijen waar wij wilde zitten konden afblokken en dat is toen gebeurd en ik weet nu al welke rijen en stoelen we hebben

Aeris
Gebruiker
spacer line

De stoelen die wij wilden konden niet meer. Ze heeft al wel de stoelnummers doorgegeven die ze oorspronkelijk voor ons had gereserveerd, en ach, opzich niks mis mee. Sowieso heeft NRV geen stoelen in het middenpad, dus zit je altijd aan de zijkanten. Echter zijn dit voorlopige opties, we weten dus nog niet 100% zeker of we ze daadwerkelijk krijgen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,390,825 pageviews Een website van indahnesia.com